Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

Alco

Thanx Corry,

Ja, denk ook dat 't uiteindelijk de juiste beslissing is hoor.

Ik heb enkele goede inruilvoorstellen gekregen, en heb zelf ook nog zitten te denken aan alternatieven.
Maar kom uiteindelijk steeds weer bij Naim terecht en de Nait XS beviel me al prima, dus... nix meer an doen.  8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Leuk om te horen Alco, verstandig om de ND5XS niet weg te doen!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Alco

CiteerGoedzo jochie!
Moet opeens aan die reclame van Calvé pindakaas denken, met 'Pietertje', "Ga maar effe wisselen jonge, gaat steeds beter!" ;D

Zat net nog even wat Iradio te luisteren. Kwam even bij Linn Jazz uit met een bitrate van 320kbs.
Nou vind ik de muziek van 't Linn label (net als Naim overigens) voornamelijk :yawnee: :dozingoff:, maar 1 muzikant kan ik nog wel waarderen en dat is gitarist Martin Taylor. Die klonk toevallig net op dat moment en Wow, dat klonk jammie! :happy:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

corry

.

bmateijsen

Citaat van: Alco op april 26, 2013, 23:30:42
Moet opeens aan die reclame van Calvé pindakaas denken, met 'Pietertje', "Ga maar effe wisselen jonge, gaat steeds beter!" ;D

Zat net nog even wat Iradio te luisteren. Kwam even bij Linn Jazz uit met een bitrate van 320kbs.
Nou vind ik de muziek van 't Linn label (net als Naim overigens) voornamelijk :yawnee: :dozingoff:, maar 1 muzikant kan ik nog wel waarderen en dat is gitarist Martin Taylor. Die klonk toevallig net op dat moment en Wow, dat klonk jammie! :happy:

Als ik naar de muziek die jij draait kijk, draai je uberhaupt veel gitaar achtige muziek toch?

Dr.Bedlo

Alco,

ze zeggen wijsheid komt met de jaren, zal er iets van waar zijn? Nu nog en stel Harige Betjes ::)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op april 27, 2013, 09:31:01
Als ik naar de muziek die jij draait kijk, draai je uberhaupt veel gitaar achtige muziek toch?

dan heb je inderdaad geen grote speakers nodig :D

Mijn Motive 2 zijn natuurlijk ook vrij bescheiden voor vloerstaanders maar ik zou zonder het stevige en redelijke diepe laag niet kunnen genieten. Ik draai namelijk regelmatig "heipalen" muziek zoals Massive Attack, Netsky, Adam F, Evol intent, chase and status etc etc. :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op april 27, 2013, 10:05:27
dan heb je inderdaad geen grote speakers nodig :D

Mijn Motive 2 zijn natuurlijk ook vrij bescheiden voor vloerstaanders maar ik zou zonder het stevige en redelijke diepe laag niet kunnen genieten. Ik draai namelijk regelmatig "heipalen" muziek zoals Massive Attack, Netsky, Adam F, Evol intent, chase and status etc etc. :D

Het zou verboden moeten worden >:( :devil:

Robiwan

Citaat van: Onder013 op april 27, 2013, 10:20:10
Het zou verboden moeten worden >:( :devil:

Die audiofiele tingel tangel muziek en dat softe gitaargeneuzel zonder inhoud, zou verboden moeten worden :D :D

Leve de "heipalen" klanken.

Dr.Bedlo

Alco,

Had je de neat petites nog verder onderzocht en de Gurus?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 27, 2013, 10:26:20
Die audiofiele tingel tangel muziek en dat softe gitaargeneuzel zonder inhoud, zou verboden moeten worden :D :D

jazz ook maar verbieden~, dat zenuwachtige gedoe word ik helemaal nerveus van. Dan liever nog Heidi en de Heikneuters.
Quad vintage.

Alco

CiteerAls ik naar de muziek die jij draait kijk, draai je uberhaupt veel gitaar achtige muziek toch?
Dat klopt Bjorn. Van akoestisch gypsy ala Rosenberg t/m bluesy ala Stevie Ray Vaughan, Buddy Guy.
(en vanavond na lange tijd weer eens live muziek tijdens de Bluesnight in Grunn'n city in de Oosterpoort)  8)

Citeerze zeggen wijsheid komt met de jaren, zal er iets van waar zijn? Nu nog en stel Harige Betjes :sigh:
Dat zeggen ze wel... ik vrees dat 't bij mij meer grijsheid met de jaren is.  ;D
Ik denk niet dat er Harbethjes zullen komen.  De combinatie van de ietwat saaie, oubollige looks i.c.m de standaard fineersoorten die me niet echt aanspreken staan me tegen.  (+ de goede inruilprijzen bij A-A!) :)

@LPlover:
Ik heb ook liever wat kleinere speakers hoor. Vandaar dat de Neat's me zo aanspraken.
De Naim Allae's zijn me eigenlijk een maatje te groot, maar wellicht dat 't visueel meevalt, doordat ze vlak voor een muur kunnen staan.

Bij mij zal er zelden/nooit 'heipalen' muziek uit de speakers knallen en heb zelfs de (vrij forse) baspoort aan de achterkant van m'n Diapason's grotendeels gedempt met een spons, omdat het laag me anders iets too much is.  Dus, mochten er Motive 2's komen dan krijgen ze waarschijnlijk ook something up their ass. :D

Alco

CiteerAlco,

Had je de neat petites nog verder onderzocht en de Gurus?
Nee, nog niet...  oeff, Edwin mag wel een aanhanger meenemen dan. :blush:

Robiwan

Citaat van: Alco op april 27, 2013, 10:56:24
Dat klopt Bjorn. Van akoestisch gypsy ala Rosenberg t/m bluesy ala Stevie Ray Vaughan, Buddy Guy.
(en vanavond na lange tijd weer eens live muziek tijdens de Bluesnight in Grunn'n city in de Oosterpoort)  8)
Dat zeggen ze wel... ik vrees dat 't bij mij meer grijsheid met de jaren is.  ;D
Ik denk niet dat er Harbethjes zullen komen.  De combinatie van de ietwat saaie, oubollige looks i.c.m de standaard fineersoorten die me niet echt aanspreken staan me tegen.  (+ de goede inruilprijzen bij A-A!) :)

@LPlover:
Ik heb ook liever wat kleinere speakers hoor. Vandaar dat de Neat's me zo aanspraken.
De Naim Allae's zijn me eigenlijk een maatje te groot, maar wellicht dat 't visueel meevalt, doordat ze vlak voor een muur kunnen staan.

Bij mij zal er zelden/nooit 'heipalen' muziek uit de speakers knallen en heb zelfs de (vrij forse) baspoort aan de achterkant van m'n Diapason's grotendeels gedempt met een spons, omdat het laag me anders iets too much is.  Dus, mochten er Motive 2's komen dan krijgen ze waarschijnlijk ook something up their ass. :D

de poort dempen is natuurlijk niet de bedoeling en je helpt daarmee het ontwerp een beetje om zeep :(. Koop dan een gesloten systeem ;) Kan me trouwens niet voorstellen dat die kleine speakertjes uberhaupt kunnen "boomen"?

Alco

Citeerde poort dempen is natuurlijk niet de bedoeling en je helpt daarmee het ontwerp een beetje om zeep :(
Da's waar, maar als een speaker daardoor in mijn ogen/oren beter klinkt, dan boeit me dat niet zo...
Zonder die demping stoor ik me al gauw aan het laag wat dan iets te of minder strak is.
Bij sommige speakers gaat het inderdaad ten koste van het middengebied, maar daar heb ik met de Diapason's geen last van.
Als ik de speakers nog een halve meter verder naar voren zou zetten zou de demping niet nodig zijn, maar dat wil ik niet.

Robiwan

Citaat van: Alco op april 27, 2013, 11:17:05
Da's waar, maar als een speaker daardoor in mijn ogen/oren beter klinkt, dan boeit me dat niet zo...
Zonder die demping stoor ik me al gauw aan het laag wat dan iets te of minder strak is.
Bij sommige speakers gaat het inderdaad ten koste van het middengebied, maar daar heb ik met de Diapason's geen last van.
Als ik de speakers nog een halve meter verder naar voren zou zetten zou de demping niet nodig zijn, maar dat wil ik niet.

Je hebt denk ik omwille van de mooie klank zonder demping toch gekozen voor de Diapsons? Wat mij opvalt is dat jij wel een heel goed geluid wil maar heeeeeeeel moelijk doet over plaatsing, uiterlijk e.d.. Zoiets als, ik wil een auto met 1000 pk en 1200 nM koppel maar hij mag niet groter zijn dan een Fiat 500 :D

Het mooiste zijn dan de wat oudere speakers van Naim die je lekker tegen de muur kan zetten, er goed uitzien en ook een lekker laag hebben ;)

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op april 27, 2013, 10:26:20

Ieder zijn meug.
Wil de "wiebelbak" een beetje muziek maken - voor zo ver dat gegeven je muziekkeuze - natuurlijk mogelijk is?

Robiwan

Citaat van: Onder013 op april 27, 2013, 11:38:46
Ieder zijn meug.
Wil de "wiebelbak" een beetje muziek maken - voor zo ver dat gegeven je muziekkeuze - natuurlijk mogelijk is?

:D :D die heipalen muziek heb ik alleen op CD. Uiteraard maakt de wielbak muziek. Ik heb wel een nieuwe Rega RB300 arm erbij gekocht en wellicht een Lehmann Black Cube SE-2 als die van Frank mij morgen bevalt.

Alco

CiteerJe hebt denk ik omwille van de mooie klank zonder demping toch gekozen voor de Diapsons? Wat mij opvalt is dat jij wel een heel goed geluid wil maar heeeeeeeel moelijk doet over plaatsing, uiterlijk e.d..
Ik vind de Micra's niet/nauwelijks mooier klinken zonder demping.
Je krijg wel iets meer diepte als je ze verder naar voren zet, dat wel, maar dat vind ik minder belangrijk.

Ik vind niet dat ik heeeeeel moeilijk doe over plaatsing en/of uiterlijk.
Ik heb alleen bepaalde voorkeuren/eisen op dat gebied en die zijn heel simpel en smaakgebonden. 8)

Daarnaast zie ik luidsprekers ook als een onderdeel van het interieur wat ik wel belangrijk vind.
Het gaat mij om de juiste balans tussen klank en looks. 

Btw, back ontopic  :police:  Kwam zojuist bij toeval deze mooie foto tegen. :)

Die CB serie had/heeft wel een bepaalde uitstraling vind ik.
Dat puur functionele, sobere en de degelijkheid straalt er vanaf.

Klout10

Sorry, smaken verschillen... Dit zou ik dus voor geen goud in m'n woonkamer willen hebben...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op april 27, 2013, 15:36:07
Sorry, smaken verschillen... Dit zou ik dus voor geen goud in m'n woonkamer willen hebben...

jawel hoor, achter slot en grendel.

Alco

CiteerDit zou ik dus voor geen goud in m'n woonkamer willen hebben...
De speakers zou ik ook niet willen, de rest evt wel. Maar zo'n CB set vraagt eigenlijk om een LP12 als bron. ;)
Ik zou 't nu ook niet meer willen ruilen hoor, maar vind 't desondanks nog wel iets hebben.

Dr.Bedlo

Wat hoe LP 12....!

De Neats  Motives  staan je kwa looks wel aan Alco.

He..Zit je een halve dag uit te leggen dat Stereo goed gaat lukken met een klein budget. geeft wat hints en tips en ja...wat is het geworden. Een chinese buizen versterker van E 400,- en oude Bose 601 speakers..Zucht. Zonder Phono in...( en dus een pre nodig) maar dat was volgens hem niet nodig. Digitaal kom ook wel volgens hem.! Ach dat heeft dan weer als voordeel dat het leedvermaak niveau behoorlijk hoog komt te liggen.
Quad vintage.