Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Mijn mening is wat steviger: een Naim bron klinkt niet juist buiten een Naim systeem. Je betaalt dan veel voor een apparaat dat op 60% van zijn kunnen speelt. De volle 100% hoor je pas op een Naim versterker.

Dit heb ik VAAK mogen constateren.

bmateijsen

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Bensz

Heeft de Majik DS geen diverse inputs, en phono als de DSM?
Zou voor Fred Fireman een mooie oplossing zijn...

bmateijsen

Citaat van: Bensz op april 23, 2013, 11:58:02

Nee, Majik DS is alleen een bron. De DSM kan ook als bron worden gebruikt, dan moet volume en versterker uitgezet worden. Dit kan je gewoon in de software doen.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 23, 2013, 11:56:29
Geef mij maar 48 DD... ::)

;D...

Smiley fout.... Had deze moeten zijn:  O0

fireman

Citaat van: Bensz op april 23, 2013, 11:58:02

Dat is juist het (luxe) probleem. Ik wil van alles aan kunnen sluiten. Dit is juist niet mogelijk op zo'n Linn ding. (tenzij je voor die aller duurste gaat, maar dat heb ik er niet voor over)

@fred: is dit iets: Bel Canto Inruil XS, maar wat voor XS weet ik niet.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Vuurman,

Bedankt voor de tip, maar geef de XS nog een kans. Temeer daar het hoofdkwartier in Salisbury zich er nu actief mee gaat bezighouden.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op april 24, 2013, 10:14:41
Dat is juist het (luxe) probleem. Ik wil van alles aan kunnen sluiten. Dit is juist niet mogelijk op zo'n Linn ding. (tenzij je voor die aller duurste gaat, maar dat heb ik er niet voor over)

Je kan ook een Sneaky DSM nemen..... 1990 euro.
HDMI ingangen, digitale ingangen, etc...

Groet,

Bjorn

fireman

Citaat van: bmateijsen op april 24, 2013, 12:42:45
Je kan ook een Sneaky DSM nemen..... 1990 euro.
HDMI ingangen, digitale ingangen, etc...

Groet,

Bjorn

Kan jij hier een aantal duidelijk plaatjes hier posten? Ik krijg heel veel sneaky plaatjes maar niet een juist overzicht. Thx..
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Heb je het dan over deze:

Ik tel daar 2 digitale ingangen op, en speakers OUT ???

bmateijsen

Correct...

3 X HDMI in
1 x Coax in
1 x Optical in
1 x Analoog in RCA

1 x Analoog uit RCA

fireman

Citaat van: bmateijsen op april 24, 2013, 12:49:03
Correct...

3 X HDMI in
1 x Coax in
1 x Optical in
1 x Analoog in RCA

1 x Analoog uit RCA

te weinig voor mij: minimaal apple TV3, TV-mediabox, DVD speler, USB front

garmtz

Citaat van: Fireman op april 24, 2013, 12:51:17
te weinig voor mij: minimaal apple TV3, TV-mediabox, DVD speler.

3x HDMI, prima toch? :)

bmateijsen

Citaat van: Fireman op april 24, 2013, 12:51:17
te weinig voor mij: minimaal apple TV3, TV-mediabox, DVD speler.

Je kan ook voor de Majik DSM gaan.... ;)

fireman

Citaat van: garmtz op april 24, 2013, 12:58:04
3x HDMI, prima toch? :)

maar ik heb niet van die HDMI apparaten, enkel dvd speler. o ja, volgens mij de ATV3 ook.

fireman

Citaat van: bmateijsen op april 24, 2013, 12:59:36

Je kan ook voor de Majik DSM gaan.... ;)

Dat is gelijk een versterker. Dan moet die wel boven mijn Pass set uit kunnen komen. En dat betwijfel ik.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op april 24, 2013, 13:01:41
Dat is gelijk een versterker. Dan moet die wel boven mijn Pass set uit kunnen komen. En dat betwijfel ik.

De Sneaky DSM en Unitiqute hebben ook versterkers..... De Majik DSM kan de versterker ook uit worden gezet via de software ;)

fireman

Citaat van: bmateijsen op april 24, 2013, 13:04:46
De Sneaky DSM en Unitiqute hebben ook versterkers..... De Majik DSM kan de versterker ook uit worden gezet via de software ;)

OK, thx voor de info. ( neem aan ook een goede gratis app net als de n-Stream?? )

bmateijsen

Citaat van: Fireman op april 24, 2013, 13:06:30
OK, thx voor de info. ( neem aan ook een goede gratis app net als de n-Stream?? )

Linn Kinsky... zowel voor Apple als Android.

fireman

Niet om het een of ander, maar met die Kinsky app van Linn kan ik zeer goed het volume en de bibliotheek via de qute besturen. 

Neem aan dat jullie dat ook al eens geprobeerd hebben. Zeer prettige en fijne volume control.

bmateijsen

Dat werkt.... alleen playlist samen en dan de app afsluiten betekent dat de playlist verdwijnt. De Qute houdt deze niet vast....

Dr.Bedlo

Vuurman,

Het is mij even onduidelijk wat precies je streven en de bedoeling is.
Quad vintage.

Alco

Heren van 't goede leven,

Om nog één keer terug te komen op mijn ND5xs verhaal... Ik heb besloten om de ND5xs te houden!

De problemen in n-stream waar ik eerst mee kampte zijn inmiddels opgelost. :)
Daarnaast is het uiteraard de perfecte partner voor m'n Nait XS, zowel klankmatig als visueel.
Als je al een paar jaar Ipeng gewend bent, is n-stream even wennen, maar... het werkt nu wel.

Ik heb vanmiddag Audio-Artistiek gebeld met het nieuws dat ik de ND5xs toch maar wil behouden!
Toen kwam ook nog even die 2e omruil-optie ter sprake, waar ik het laatst nog even over had hier. ::)

Ik kon namelijk mijn ND5xs inruilen op....(drumrolls please :D) ...een set Naim Allae's. (setje N.O.S van importeur Latham)
Daar was/ben ik wel nieuwsgierig naar, maarja... ik dacht, dat is nu financieel niet aantrekkelijk meer, dus... :unsure:

Maar.... zoals in het verleden al vaker deed Edwin me toch weer een 'offer I can't refuce' voorstel.
De Allae's kan ik binnenkort thuis beluisteren en mochten ze goed bevallen kan ik ze voor een zeer schappelijke prijs bemachtigen. :happy:

De Naim Allae's heb ik één keer ook bij Audio-Artstiek kunnen beluisteren en was daar wel van onder de indruk.
Ik hoop dat ze qua formaat een beetje 'passen' in mijn relatief kleine woonkamer (4 x 6m, tegen de korte wand), maar door het voordeel dat ze vlak voor een wand kunnen staan valt dat wellicht mee.

Mochten ze toch tegenvallen... dan kan ik tzt nog een setje Neat Motive 2 proberen!  :smile:
(vind ik qua looks/formaat/kleur nog mooier en schijnt ook perfecte synergy te hebben met Naim, alleen het laag zou misschien iets teveel van het goede kunnen zijn)

Om een lang verhaal kort te maken...  :smile:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Nog een voordeeltje nu ik besloten heb om de ND5xs te behouden is de IR afstandsbediening.
Deze vind ik prettiger in gebruik en is ook minder richt-gevoelig dan de IR AB van de Nait XS.

Ik heb de laatste paar weken enkele servers kunnen proberen en LMS bevalt mij (gelukkig) het best.
Het komt mooi uit dat de ND5xs daar ook prima op werkt, aangezien ik dat programma al 4 jaar ken, door de SBT.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)