Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Had je de compatibiliteits modus al ontdekt cq ingeschakeld?
Quad vintage.

fireman

Citaat van: fred19633 op april  1, 2013, 22:45:25
Had je de compatibiliteits modus al ontdekt cq ingeschakeld?

Hmmm nog niet ( denk ik ) Waar vind ik die exact?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Op De nstream aan het begin tik je pump en dan rechtsboven bij instellingen
Quad vintage.

fireman

Dan bedoel je zekere dat schuifje onderaan?

Ben net wel enkele dagen weg geweest, kan dat het "probleem"  zijn geweest?

Overigens, zonder dat ik iets ingesteld/veranderd heb doet de n-Stream gewoon weer verbinding maken. (zonder problemen)

Hoe zal de batterij van mijn iPhone zich gedragen als je het schuifje "blijf verbonden" op 1 zet? Gaat 'ie snel leeg? ( iemand ervaring mee?? )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerHoe zal de batterij van mijn iPhone zich gedragen als je het schuifje "blijf verbonden" op 1 zet? Gaat 'ie snel leeg? ( iemand ervaring mee??)
Toen ik voor 't eerst een Ipod had, had ik 'm altijd op 'blijf verbonden' staan. Het viel me op dat ie toen wel heel erg snel leeg was.
Nu maak ik pas verbinding met WiFi als ik 'm gebruik (als remote voor de ND5xs/SBT) Dat scheelde zondermeer! 
(al vind ik 'm persoonlijk ook dan al snel weer leeg (na circa 5 uur)

Ik weet niet of een Ipod en Iphone qua batterijduur vergelijkbaar zijn, maar ik neem aan van wel.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Ik doe minstens de hele dag met mijn iPhone ( alles aan: locatie/gps. wifi, etc.. (geen mail))

Dr.Bedlo

Geachte aangebrande man,

Het is inderdaad het schuifje onderaan. Ja...Na een dag is de Ipod touch cq I pad wel leeg.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Fireman,

Hoe staat het er nu mee?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op april  1, 2013, 14:51:15
Ja dat snap ik ook niet. Je moet toch al voor het beeld van je humax, DVD speler, PS3, XBox of weet ik veel wattus met een HDMI naar de Panasonic TV.............. dan hoeft er meer 1 optisch draadje naar de ND5XS en je hebt voor alles wat je er op aansluit geluid...............  :thumbs-up: :thumbs-up: via de Harbeth's

Volgens mij doet iedereen het op deze manier.

Ha Ha....Nu begin ik het te snappen? Ik had een denkfout gemaakt! SORRY...

Jullie bedoelen met HDMI van de outpout van de Bluray en Humax en Spelletjes generator naar de HDMI inputs en dan van de  Dig out van de Tv naar de Dig in van de ND5xs? Of zie ik het toch verkeerd?
Quad vintage.

Lion of Judah

Citaat van: fred19633 op april  4, 2013, 11:55:01
Ha Ha....Nu begin ik het te snappen? Ik had een denkfout gemaakt! SORRY...

Jullie bedoelen met HDMI van de outpout van de Bluray en Humax en Spelletjes generator naar de HDMI inputs en dan van de  Dig out van de Tv naar de Dig in van de ND5xs? Of zie ik het toch verkeerd?

Nee, je ziet het niet verkeerd.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

corry

.

fireman

Citaat van: fred19633 op april  4, 2013, 10:13:12
Fireman,

Hoe staat het er nu mee?

Tot nu toe gewoon helemaal top. Geen enkel probleem. Misschien had 'ie er last van dat ik meerdere dagen weg was.

fireman

Nieuwe setup :)

Zoek alleen nog een nieuwe (tweedehands) stand voor mijn eindversterker (ca. 35KG). Eventueel op een muurbeugel waar dan ook mijn draaitafel op kan. Ik heb overigens een rega muurbeugel  8)

Ps: wat men zegt over "geen combi"  naim en een ander merk, daar is hier niets van te merken. Jeetje wat klinkt dit allemaal lekker zeg. Oja, mijn voorversterker ( XP-10 staat achter een klepje :)  )

Robiwan

Citaat van: Fireman op april  4, 2013, 19:29:36
Nieuwe setup :)

Zoek alleen nog een nieuwe (tweedehands) stand voor mijn eindversterker (ca. 35KG). Eventueel op een muurbeugel waar dan ook mijn draaitafel op kan. Ik heb overigens een rega muurbeugel  8)

Ps: wat men zegt over "geen combi"  naim en een ander merk, daar is hier niets van te merken. Jeetje wat klinkt dit allemaal lekker zeg. Oja, mijn voorversterker ( XP-10 staat achter een klepje :)  )

kolere dat is een beest van een eindbak :inlove: Mooie speakers ook :inlove: Mooi meubel :inlove: Mooie Tv :inlove: Mooie Naim :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

musfed

Hey Fireman, waar is je nette set gebleven? Ben je verhuisd?
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Citaat van: Musfed op april  4, 2013, 21:22:34
Hey Fireman, waar is je nette set gebleven? Ben je verhuisd?

Nette set??

musfed

Nou ja, zonder die kabelspagetti, of ik moet iets gemistt hebben in je andere foto's!  ;)
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Citaat van: Musfed op april  4, 2013, 22:16:36
Nou ja, zonder die kabelspagetti, of ik moet iets gemistt hebben in je andere foto's!  ;)

Heb net deze dagen mijn gehele woonkamerinhoud omgegooid, vandaar alles nog een beetje in houtje touwtje stand ;)

garmtz

Citaat van: Fireman op april  4, 2013, 19:29:36

Ik zeg dat niet om er beter van te worden, in tegendeel... :-/ Maargoed, je kunt de adviezen allemaal uiteraard ook altijd gewoon negeren... ;) Heb je echter ooit een Linn (noem maar wat...:D) op dezelfde set gehoord? Dat het nu ook best goed klinkt, geloof ik wel.

fireman

Citaat van: garmtz op april  4, 2013, 22:32:30
Ik zeg dat niet om er beter van te worden, in tegendeel... :-/ Maargoed, je kunt de adviezen allemaal uiteraard ook altijd gewoon negeren... ;) Heb je echter ooit een Linn (noem maar wat...:D) op dezelfde set gehoord? Dat het nu ook best goed klinkt, geloof ik wel.

Hè don't take it personal ;) hoor het in het algemeen, niet enkelt hier van jou.

Ik heb verschillende setups gehad en deze pass brengt als enige de strakke krachtige fundamentele warme muzikale basssss in mijn kamer.

De qute is hierin tot nu toe een geweldige bron. Neem aan dat het geluid enigszins "gelift" wordt door mijn XP-10 voorversterker.

Het is jammer dat pass zelf geen DAC/pre-AMP heeft.

Nu met de qute heb ik een perfecte controle over input en volume. Ik heb begrepen dat de ND5xs dat niet heeft (volume zo wie zo niet, wel inputs??? ) heeft een ND5 of die andere grotere streamer van naim wél een voorversterkerfunctie ??

Dr.Bedlo

Citaat van: corry op april  4, 2013, 14:35:21
Dat komt de geluidskwaliteit niet ten goede. Beter is rechtstreeks vd bron digitaal naar de nd5xs; maar goed als deze niet zoveel aansluitingen heeft is het wel een mogelijkheid (via de tv). Zelf ben ik meer van het "less is more" principe en zou ik niet zoveel apparaten aan m'n audioketen hangen, maar ik hecht dan ook niet zo veel waarde aan het geluid van tv e.d.

Nee...Je hebt volkomen gelijk. Sterker er komt helemaal geen geluid uit de Harbethjes. Zelfs geen geruis als ik de Nait Xs helemaal openzet. Zo heb ik het gedaan en misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan?

Bluray met hdmi op de av2 hdmi ingang van de TV
Humax decoder op de av1 hdmi ingang van de TV
X box op de avi 3 hdmi ingang van de TV.

En dan van de TV digitale output naar de Digitale input ( n03) van de ND5xs. De ingang uiteraard geactiveerd en de TV uitgangen digitaal geactiveerd. Zou moeten kunnen en lukken maar helaas.

ALCO,

Ehh..Je wenste geen kabel salade als je eventueel zou besluiten een NAS aan te schaffen, maar zit mij net te bedenken dat je een NAS ook Wireless kunt aansluiten en je de nas eventueel dan bij de buren kunt stallen. Of heb je de ND5xs alweer verkocht.?
Quad vintage.

Lion of Judah

Citaat van: fred19633 op april  5, 2013, 11:53:28

De ingang uiteraard geactiveerd en de TV uitgangen digitaal geactiveerd. Zou moeten kunnen en lukken maar helaas.

Fred,

Heb je al andere mogelijkheden geactiveerd/geprobeerd op je tv?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

bmateijsen

Brandt er in de optische interlink aan de kant die je in de ND5xs doet een rood lampje?

Dr.Bedlo

Citaat van: Lion of Judah op april  5, 2013, 12:33:43
Fred,

Heb je al andere mogelijkheden geactiveerd/geprobeerd op je tv?

Ja...Alle instellingen die logischer wijze tot een oplossing kunnen leiden heb ik geprobeerd.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2013, 12:34:58
Brandt er in de optische interlink aan de kant die je in de ND5xs doet een rood lampje?

Ja...!
Quad vintage.