Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Of gewoon TwonkyMedia op de NAS gebruiken. Die werkt perfect met de Naim streamers. Of heb je geen QNAP?

Dr.Bedlo

Hij heeft geen NAS zelfs geen synology. Lijkt mij gezien de situatie de meest gemakkelijke oplossing. Kun je alles op wegschrijven en de NAs ( in ieder geval de mijne) heeft een ingebouwde media server die het perfect doet. Ook heeft de Synology een ingebouwde logitech server mocht je die willen gebruiken. Ideaal. De Synology staat 2 meter van mij vandaan en niemand die hem hoort. Toegegeven eht geeft wel weer kabel salade. maar ach]...dat had je sowieso al.
Quad vintage.

Alco

Zoals gezegd heb/wil ik geen NAS om de eerder genoemde redenen.

Eerlijk gezegd durf ik LMS + WMP niet te verwijderen Fred, en daarna een nieuwe versie van WMP installeren.
Heb meer vertrouwen in LMS dan in WMP! (ben bang dat ik dan straks nog verder van huis ben)

Het is goed bedoelt heren, maar ik laat 't maar even rusten en mocht 't zo blijven dan neem ik contact op met m'n dealer.
Zeer bedankt voor alle adviezen! Ik stel voor om 't hier eerst bij te laten. Wil 't Naim topic niet teveel overspoelen hiermee. 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Niet te druk om maken Alco, gewoon genieten van de muziek. Hoe staat het nu met de SQ. Mijn ND is nu stabiel en ik geniet, elke dag. De lucht en het stereobeeld is werkelijk fantastisch.

Een gemis is dat er te weinig digitale inputs op zitten als je een spelcomputer een dvd en je tv wil aansluiten en het liefst met een optische digitale link dan schiet de ND te kort. Maar misschien is er wel een splitter voor, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april  1, 2013, 09:48:18
Niet te druk om maken Alco, gewoon genieten van de muziek. Hoe staat het nu met de SQ. Mijn ND is nu stabiel en ik geniet, elke dag. De lucht en het stereobeeld is werkelijk fantastisch.

Een gemis is dat er te weinig digitale inputs op zitten als je een spelcomputer een dvd en je tv wil aansluiten en het liefst met een optische digitale link dan schiet de ND te kort. Maar misschien is er wel een splitter voor, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

sorry fred maar dat laatste snap ik niet echt???
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ok..Mijn fout. Ik heb verschillende apparaten die ik digitaal wil aansluiten op de ND5XS maar die hebben allemaal een digitale output optisch ( dus met zo een rood lichtje) en er zit maar een zo een input op de ND, dus dan kom je tekort. Vraag mij af er daar een soort van verdeelstekkertje voor is.
Quad vintage.

Alco

Dat genieten van de muziek lukt op zich prima Fred.  Althans, zolangs ik de albums af kan spelen... :sarcasm:
Zojuist waren er ook weer enkele albums die niet af wilden spelen. :devil:  (alleen via de meegeleverde AB)

De sq is prima Fred.  Een stuk beter dan de eerste 2 dagen.
(hoewel ik gisteravond het idee had van...hmmm :unsure:, maar dat kan ook deels aan alle ergernis hebben gelegen)

Dat over te weinig inputs hoor ik vaker inderdaad. Voor mij maakt 't niet uit, maar kan me voorstellen als je meerdere apparaten via de interne dac wilt laten lopen, dat 't dan toch wel een gemis is. De Naim nDac scoort op dat vlak dan hoger.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Alco,

Nee, dat ligt niet aan de ergernis. Dat had ik ook van prachtig naar oppervlakkig. Nu heb ik dat niet meer. Je systeem is nog niet helemaal gestabiliseerd.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april  1, 2013, 09:57:01
Ok..Mijn fout. Ik heb verschillende apparaten die ik digitaal wil aansluiten op de ND5XS maar die hebben allemaal een digitale output optisch ( dus met zo een rood lichtje) en er zit maar een zo een input op de ND, dus dan kom je tekort. Vraag mij af er daar een soort van verdeelstekkertje voor is.

Het zal aan mij liggen maar je gaat de ND5XS toch niet gebruiken als DAC?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Waarom niet, daar is deze tevens voor geschikt.
Quad vintage.

Alco

CiteerHet zal aan mij liggen maar je gaat de ND5XS toch niet gebruiken als DAC?
Ik zou me kunnen voorstellen, wanneer je de TV/DVD-speler,etc ook samen met je set tussen de speakers hebt staan, dat het dan wel interessant is om die apparaten via de interne ND5xs te laten lopen.
Mijn Squeezeboxje knapte daar aardig van op en 't kost niks. ::)

Dr.Bedlo

Precies, ik heb nu de humax box digitaal aangesloten op de ND, en dat klinkt werkelijk mooi en apart. Had dat ook al eens gedaan met de Rega Dac maar dat klonk toch beduidend minder. Wat gezien het prijsverschil ook wel enigszins was te verwachten.
Quad vintage.

paaj

Sluit al die niet kritische aparaten gewoon op je TV aan, dan regelt die de synchronisatie en het switchen van het geluid en heb je aan die ene optische ingang genoeg.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Citaat van: paaj op april  1, 2013, 10:22:51
Sluit al die niet kritische aparaten gewoon op je TV aan, dan regelt die de synchronisatie en het switchen van het geluid en heb je aan die ene optische ingang genoeg.

Als je geen digitale inputs op je tv hebt dan word hem dat niet en om nu weer met scart aan de gang te gaan zie ik niet zo zitten. Ben net blij dat ik daar vanaf ben.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op april  1, 2013, 10:30:33
Als je geen digitale inputs op je tv hebt dan word hem dat niet en om nu weer met scart aan de gang te gaan zie ik niet zo zitten. Ben net blij dat ik daar vanaf ben.

Alles via HDMI aan de TV en via de optische digiaal aan de ND5XS lukt toch wel Fred?
mainly British stuff

Alco

Fred, ...als ik me niet vergis heb je onlangs je TV toch op een andere plek in je woonkamer geplaatst ?

Heb je dan toch nog de behoefte om de TV nog via de dac van de ND5xs te laten lopen ? :unsure:
(dan zou het geluid van je TV/DVD dus van een andere kant komen als het beeld)

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op april  1, 2013, 10:37:09
Alles via HDMI aan de TV en via de optische digiaal aan de ND5XS lukt toch wel Fred?

Ja dat is een idee. Had ik nog niet aan gedacht. Merci
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april  1, 2013, 10:40:23
Fred, ...als ik me niet vergis heb je onlangs je TV toch op een andere plek in je woonkamer geplaatst ?

Heb je dan toch nog de behoefte om de TV nog via de dac van de ND5xs te laten lopen ? :unsure:
(dan zou het geluid van je TV/DVD dus van een andere kant komen als het beeld)

Klopt...maar dat leek van geen meter . Ergo: heb de tv maar weer op de oude plek verhuisd.
Quad vintage.

Jeriko

Citaat van: fred19633 op april  1, 2013, 09:57:01

Ik ken de kwaliteit niet maar misschien is dit iets: http://www.oehlbach.com/en/home-cinema/digital-opto/optosel. En ze hebben die ook voor de coaxiale: http://www.oehlbach.com/en/home-cinema/digital-opto/digisel.

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op maart 31, 2013, 11:29:16
maar wist hij of hij in de Audi of Bentley zat? De Engelsen kiezen namelijk vaak voor eigen fabrikaat ;) :D

Maak je geen zorgen, je weet in welk merk ik rij en veel slechter kan het niet zijn kwa sound ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dr.Bedlo

Citaat van: Jeriko op april  1, 2013, 11:11:53
Ik ken de kwaliteit niet maar misschien is dit iets: http://www.oehlbach.com/en/home-cinema/digital-opto/optosel. En ze hebben die ook voor de coaxiale: http://www.oehlbach.com/en/home-cinema/digital-opto/digisel.

Gr. Jeroen

Bedankt...Dat is denk ik een in mijn situatie gemakkelijker oplossing dan de HDMI oplossing.
Quad vintage.

paaj

Dat snap ik niet, je gaat liever handmatig switchen en de lag van het TV-beeld voor lief nemen dan de TV alles automatisch te laten afhandelen? Of luister je bijvoorbeeld nog radio via de digibox?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Digibox...Nee hoor gewoon via de "My first Sony".
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: paaj op april  1, 2013, 14:30:49
Dat snap ik niet, je gaat liever handmatig switchen en de lag van het TV-beeld voor lief nemen dan de TV alles automatisch te laten afhandelen? Of luister je bijvoorbeeld nog radio via de digibox?

Ja dat snap ik ook niet. Je moet toch al voor het beeld van je humax, DVD speler, PS3, XBox of weet ik veel wattus met een HDMI naar de Panasonic TV.............. dan hoeft er meer 1 optisch draadje naar de ND5XS en je hebt voor alles wat je er op aansluit geluid...............  :thumbs-up: :thumbs-up: via de Harbeth's

Volgens mij doet iedereen het op deze manier.
mainly British stuff

fireman

Hoe kan ik de n-Stream app wat stabieler verbinding laten houden? Nu wordt mijn qute af en toe niet gevonden waardoor ik mijn qute niet kan bedienen.

Ik kan m op "verbonden laten" zetten maar gaat mijn batterij dan niet te snel op als ik thuis zit?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17