Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: fred19633 op maart 28, 2013, 14:50:03
Bedankt voor de medewerking. Als het raadsel is opgelost zal ik Garmtz verzoeken dit bericht te vewijderen.

Ik ben geen moderator... ;)

Dr.Bedlo

x
Quad vintage.

Alco

Vreemd.... had ik me er net bij neergelegd dat cover-art blijkbaar niet wordt getoond bij weergave via USB-stick op de ND5xs (en dat de artiest/band-naam altijd in zicht blijft als je een track afspeelt), maar het blijkt toch zo te zijn dat het geen verschil moet maken of je via USB-stick of via UPNP muziek afspeelt. :dontgetit:

Op 't UK Naim forum wist men ook niet waar 't aan ligt...
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: Alco op maart 29, 2013, 08:36:56
Vreemd.... had ik me er net bij neergelegd dat cover-art blijkbaar niet wordt getoond bij weergave via USB-stick op de ND5xs (en dat de artiest/band-naam altijd in zicht blijft als je een track afspeelt), maar het blijkt toch zo te zijn dat het geen verschil moet maken of je via USB-stick of via UPNP muziek afspeelt. :dontgetit:

Op 't UK Naim forum wist men ook niet waar 't aan ligt...
Zou kunnen dat de UPNP server meer naamsconventies kent dan de streamer Zet de jpgs er eens met verschillende namen op... Folder.jog, folder.jpg, cover.jpg etc.

Alco

CiteerZou kunnen dat de UPNP server meer naamsconventies kent dan de streamer Zet de jpgs er eens met verschillende namen op... Folder.jog, folder.jpg, cover.jpg etc.
Thanx, maar dat had ik al geprobeerd.  Maakte niks uit.  Dat de artiestnaam steeds wordt getoond bij elke tracktitel vind ik eigenlijk iets storender nog.
Als een titel nu een keer vrij lang is, en ik het album afspeel via USB-stick, dan past de titel niet in het schermpje van m'n Ipod.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: Alco op maart 29, 2013, 10:13:30
Thanx, maar dat had ik al geprobeerd.  Maakte niks uit.  Dat de artiestnaam steeds wordt getoond bij elke tracktitel vind ik eigenlijk iets storender nog.
Als een titel nu een keer vrij lang is, en ik het album afspeel via USB-stick, dan past de titel niet in het schermpje van m'n Ipod.
dat zit 'em in de manier van tagging tijdens het rippen denk ik

Alco

Citeerdat zit 'em in de manier van tagging tijdens het rippen denk ik
Maar,... als dat zou is, dan zou het toch ook zo moeten zijn dat, wanneer ik hetzelfde album stream via UPNP ik ook geen cover-art zou moeten zien en dat de artiest/band-naam voor elke tracktitel ook verschijnt.  :unsure:

Ik vind 't merkwaardig dat wanneer ik een album (met juiste tagging), rechtstreeks kopïeer van HD naar USB-stick, ik bij weergave via die USB-stick niet dezelfde info te zien krijg als bij streamen... 

Dr.Bedlo

Had je al de eigenschappen van de USB stick zelf bekeken? Misschien dat je daar iets wijzer van wordt? Hoe ontwikkeld zich de SQ nu?
Quad vintage.

bmateijsen

Natuurlijk kan er wel verschil in zitten, aangezien met UPNP streaming de UPNP server letterlijk de informatie duwt. Als je met een USB stick gaat werken, zal de ND5XS zelf chocola moeten maken van de informatie op de USB stick.

Maar post eens een screenshot van de CD die je geript hebt, hoe ziet de meta-data eruit?

Groet,

Bjorn

Klout10

Alco,

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je muziek vanaf een USB stick af zou willen spelen? Een van de grote voordelen van het hele 'streaming' gebeuren vind ik persoonlijk dat je werkelijk AL je muziek binnen handbereik hebt.

Dit doe je min of meer teniet door delen van je collectie op een USB stick te zetten...

Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op maart 29, 2013, 11:27:13
Alco,

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je muziek vanaf een USB stick af zou willen spelen? Een van de grote voordelen van het hele 'streaming' gebeuren vind ik persoonlijk dat je werkelijk AL je muziek binnen handbereik hebt.

Dit doe je min of meer teniet door delen van je collectie op een USB stick te zetten...

Michel

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Mijn idee!

Dr.Bedlo

Alco is een beetje benauwd voor het hele streaming gebeuren denk ik en gaat er van uit dat een NAS nog meer technische problemen veroorzaakt. Dat kan in zijn geval overigens best wel eens zo zijn.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op maart 29, 2013, 12:18:03
Alco is een beetje benauwd voor het hele streaming gebeuren denk ik en gaat er van uit dat een NAS nog meer technische problemen veroorzaakt. Dat kan in zijn geval overigens best wel eens zo zijn.

Oh ja? Vertel....

Dr.Bedlo

Heel simpel wat bij mij werkt en dat terwijl ik een digibeet ben, werkt bij Alco meestijds niet een, twee, drie.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op maart 29, 2013, 12:22:52
Heel simpel wat bij mij werkt en dat terwijl ik een digibeet ben, werkt bij Alco meestijds niet een, twee, drie.

Hij heeft toch tijden met een Squeezebox gespeeld? Ik zie een NAS gewoon als onderdeel van je netwerk, verre van moeilijk en als je het niet snapt, dan zou de dealer je daarbij.

Dr.Bedlo

Dat zou kunnen maar wat als jezelf het mechanisme wilt begrijpen zeker in het geval je een fout melding krijgt dan is het wel handig als je het zelf hebt geconfigureerd en dan eventueel zelf de oplossing kunt vinden. Ik had het binnen 20 seconden up and running, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Toegegeven een NAS is heerlijk, temeer daar de NAS in mijn geval een ingebouwde media server heeft, en die blijkbaar alles perfect wegschrijft op de interface.

Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op maart 29, 2013, 12:37:51
Dat zou kunnen maar wat als jezelf het mechanisme wilt begrijpen zeker in het geval je een fout melding krijgt dan is het wel handig als je het zelf hebt geconfigureerd en dan eventueel zelf de oplossing kunt vinden.

Dan hoort je dealer dat uit te leggen of je vragen telefonisch te beantwoorden...

bmateijsen

Wij kunnen op afstand met toestemming van de klant gewoon de computer en dus ook het netwerk besturen. Dus veel is ook gewoon op afstand te troubleshooten.

Alco

CiteerHad je al de eigenschappen van de USB stick zelf bekeken? Misschien dat je daar iets wijzer van wordt? Hoe ontwikkeld zich de SQ nu?

Daar wordt ik niet echt wijzer van. Waar moet ik op letten dan ? :unsure: 
Wat betreft de geluidskwaliteit van de ND5xs,...die is nu na amper 1 weekje oud al om te zoenen.  :wub: :smile:

CiteerEerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je muziek vanaf een USB stick af zou willen spelen? Een van de grote voordelen van het hele 'streaming' gebeuren vind ik persoonlijk dat je werkelijk AL je muziek binnen handbereik hebt.

Uiteraard beluister ik ook voornamelijk muziek via streamen/UPNP, maar vind de mogelijkheid om ook vanaf USB-stick te kunnen afspelen wel een mooie bonus.  (als de PC een enkele keer niet aanhoeft/staat oid)

CiteerAlco is een beetje benauwd voor het hele streaming gebeuren denk ik en gaat er van uit dat een NAS nog meer technische problemen veroorzaakt. Dat kan in zijn geval overigens best wel eens zo zijn.
Nee hoor, dat is niet zozeer de reden. Ik verwacht niet dat een NAS nog meer technische problemen veroorzaakt.
(misschien in 't begin even wat gebruikelijke onduidelijkheden/vragen, maar daarna niet)

Ik heb en wil ik geen NAS, om de volgende redenen:

Aangezien ik veel met de PC/internet doe als ik thuis ben, staat m'n PC de meeste tijd toch al aan.
(dus ook nog een NAS erbij kan dan niet uit)

De aansluiting voor een NAS zit in mijn geval in de woonkamer, naast m'n TV.
Daar staat nu ook al de modem en router en alle kabelspaghetti. Als daar ook nog een NAS zou moeten staan/draaien, dan is dat nog weer een kastje erbij, met nog meer kabels. (heb met enige moeite de moden/router + kabels kunnen wegwerken)

Citeerpost eens een screenshot van de CD die je geript hebt, hoe ziet de meta-data eruit?
Ok,...zal ik vanmiddag ff doen. Moet nu ff weg. I'll be back. 8)

Alco

@Bjorn:

Bedoel je een screenshot als dit: http://members.home.nl/koerts/screenshot_cd_op_usb-stick.JPG  ?

Btw,... heb zojuist het belangrijkste probleem (grotendeels) verholpen!! :happy:

Namelijk... als ik bij één willekeurige track op de USB-stick keek bij eigenschappen, kreeg ik het volgende te zien:

Ik heb toen op wijzigen geklikt, en i.p.v. Winamp, WMP geselecteerd.
Dan krijgen dus alle files op die stick de bekende Window Media Player icoontjes.

Toen USB-stick in de ND5xs geprikt, en.... jawel.... alleen tracknummer en tracktitel! :smile:

Enige jammere is nog dat nu achter elke tracktitel .Flac staat. (of .WAV of .mp3, wat de extensie ook zou zijn)
Maar vind dit al een hele verbetering, en dat door een paar muisklikjes! :)

Dr.Bedlo

Mag ik ff vangen Alco! Dit is precies datgene dat ik je adviseerde te doen. Had dat heel in het begin ook, en toen heb ik een instelling veranderd in de USB stick en Voilla!

Ben weer thuis en net ff Leonard Cohen beluisterd. En ja..dat klinkt via de ND toch een stuk mooier dan op de CD!
Quad vintage.

bmateijsen

Hoi Alco,

Nee, dat bedoelde ik niet, je kan als je dbpoweramp gebruikt, voordat je op rip drukt, krijg je een overzicht van alle informatie (meta-data) die dbpoweramp in de database heeft gevonden van de CD die je wilt rippen. (meta-data is artiest, album, etc.)

Die meta-data wordt door de UPNP server uiteindelijk gebruikt in de database op jouw PC. En dat is ook hetgeen wat je gaat zien in de Nstream app.

Wat je nu laat zien is de data zoals deze op jouw computer staat, en zoals de file genoemd is, maar dat zegt dus niets over de meta-data!

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

dit dus...
Quad vintage.

bmateijsen

Nog meer de informatie die in de kolommen staat, wanneer je de CD erin hebt gedaan.

Groet,

Bjorn

Alco

Aah ok...sorry Bjorn.  Duidelijk nu.  :blush:

Ik gebruik echter geen dBpoweramp maar EAC. (heb daar betere ervaringen mee)

Ik zal zo dBpoweramp alsnog weer installeren en een screenshot maken!

Maar... als ik via EAC (of voorheen dBpoweramp) een CD rip, dan zou de metadata (al dan niet goed of fout) of je nou afspeelt via USB of UPNP (NAS/PC), toch dezelfde info moeten weergeven via n-Stream ? :unsure:

Dus...fout geript is foute weergave, zowel via USB als UPNP.  (of denk ik nu toch te simpel) :mellow:
M.a.w. alle info wordt via UPNP wel perfect weergegeven, dus dan kan 't al geen foute metadata bevatten toch ?