Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerJa dat klinkt lekker hoor :wub:
Dat gevoel begin ik ook al steeds meer te krijgen... de ND5xs begint al aardig los te komen.  :smile:

Amper 3 dagen geleden nog had ik een voorkeur voor m'n knijpdoosje. Dat is inmiddels wel anders...  :sigh:
Nadat de ND5xs gisteren, vannacht en vandaag overdag ook de hele tijd op I-radio heeft staan (in)spelen, merk ik dat 't steeds beter gaat klinken.
Het gordijn van zaterdag was gisteren nog een vitrage en nu is de klank al behoorlijk genietbaar. (open, sprankelend)

Ook raak ik al sneller gewend aan n-Stream, dan verwacht. :) Vind 't nog niet zo intuïtief al Ipeng, maar dat kan ook gewenning zijn.

Als ik nog iets mocht veranderen aan n-Stream dan zou dat van mij het formaat van de cover-art mogen zijn.
In I-peng heb je een grotere afbeelding. In n-Stream is 't meer een postzegeltje. Maar ja..je kunt niet alles hebben in 't leven. 8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Martin!!!

Heb je het knijpdoosje al via de Dac van de ND5 XS laten spelen Alco?
mainly British stuff

Alco

CiteerHeb je het knijpdoosje al via de Dac van de ND5 XS laten spelen Alco?
Nee, nog niet.  Wou ik nog effe een weekje of 2 mee wachten, tot de ND5xs goed is ingespeeld.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Heel verstandig. Ik kom dit weekend wederom thuis en wil toch nog een keer een gedegen vergelijking maken met de cd 5xs en de nd 5xs.Alhoewel ik wel zeker weet dat dit in het voordeel van de ND zal uitpakken. Ben benieuwd hoe je speakertjes uitpakken.
Quad vintage.

Alco

CiteerBen benieuwd hoe je speakertjes uitpakken.
Ik heb Edwin voorgesteld om de genoemde speakers eerst bij hem in de winkel te beluisteren, op een Nait XS.
Dan kan ik ze namelijk ook nog vergelijken met andere mogelijke kandidaten. (bijv. Totem Arro, of... ?) en zodoende een voorselectie maken.

Maar.... kan ook zijn dat ik 't nog een poosje uitstel. Klankmatig bevallen de Diapasonnetjes nog als een 'sonnetje' en wil financieel even weer bijkomen van de ND5xs.

Dr.Bedlo

Onze gewaarde audioartiest Edwin was nogal gecharmeerd van Xavian speakers. Ken ze niet maar misschien een poging waard.
Quad vintage.

Alco

CiteerOnze gewaarde audioartiest Edwin was nogal gecharmeerd van Xavian speakers. Ken ze niet maar misschien een poging waard
Da's inderdaad ook nog een mogelijke optie. Niet aan gedacht.  Thanx voor de tip. 
Heb in mijn vorige woning een keer de Xavian XN-125 Evolutione beluisterd op m'n Nait 5i-2.

Dat klonk erg goed! (op het teveel/ongecontroleerde laag na, maar dat lag aan de superberoerde akoestiek toen)

Robiwan

Citaat van: Alco op maart 27, 2013, 12:03:32
Da's inderdaad ook nog een mogelijke optie. Niet aan gedacht.  Thanx voor de tip. 
Heb in mijn vorige woning een keer de Xavian XN-125 Evolutione beluisterd op m'n Nait 5i-2.

Dat klonk erg goed! (op het teveel/ongecontroleerde laag na, maar dat lag aan de superberoerde akoestiek toen)

mooie speakertjes :inlove:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Yep, best mooie speakers. ( https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME2-07-Xavian.pdf ) Zelfs de prijs vind ik netjes. (€ 1200,- p.p.)

Jammer dat Xavian de (imho) eveneens mooie stands niet meer levert. (al waren die wel prijzig met bijna € 600, p.p)
Op dit moment leveren ze alleen 2 foeileleijke stands, met onooglijk dikke bodemplaat.  :dontgetit:

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

CiteerZucht•
Que ? :unsure:

Dr.Bedlo

Nee niks.

Ben benieuwd naar mijn nieuwe stands, als het goed is komen ze volgende week binnen.

Quad vintage.

Alco

CiteerBen benieuwd naar mijn nieuwe stands, als het goed is komen ze volgende week binnen.
Aha,... de Quadraspire's waren 't, toch ?   Dat wordt ff een fotootje schieten dan...  :D

Als ik kleine speakers blijf gebruiken wil ik ook weleens andere stands. 
Ben nu wel 'n beetje uitgekeken op die saaie, zwarte 90's-look Target stands.
(m'n Target HR60 stands zijn het onderdeel in m'n set die ik nu het langste heb. ik schat zo'n jaar of 10 bijna)

Valt echter nog niet mee om 'mooie' stands te vinden. (of te iel, of te glossy, of bovenplateau te breed, etc, etc)  :unhappy:

Jammer dat Naim (nog) niet met nieuwe, kleinere speakers op de markt komt. (formaat Neat Motive 2 oid) ::)

Dr.Bedlo

Alvast een plaatje. Schijnen bijzonder goed te passen en ik heb wat met houten stands. Geef om design niet al te veel anders had ik nooit voor naim en Harbeth gekozen.
Quad vintage.

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Alco

Citeerbrrr
Koud, hè !?  ;) :D   O,...'t ging om die stands, hihi. (ja, ik kan ze ook niet mooi vinden, maar goed maken verschillen)

Btw, valt me op wanneer ik albums van HD copïeer naar USB-stick en die afspeel op de ND5xs, dat tracks dan wel gelijk gaan spelen als je eentje selecteert.
(dan krijg je dus niet het pop-up menuutje met afspelen, vanaf dit nummer afspelen, zet in wachtlijst, zit in afspeellijst, etc) 

Ook bij muziek afspelen via USB-stick nog steeds geen cover-art en (vervelender) de naam van de artiest/band voor de titel.
(alleen via USB-stick dus, niet bij afspelen zelfde albums via UPNP)

Geen drama hoor, maar vraag me af of meer Naim streamer eigenaren/kenners dit herkennen...

Dr.Bedlo

Alco,

Op de stick ( dus niet op je HS) kun je eens een map met een artiesten naam openen, en dan kijken of er ook een jpeg je  instaat met de naam folder. Dit zou je coverart moeten zijn.Anders kun je eens een cd rippen met DB poweramp en die rechtstreeks op je stick zetten en dan tijdens het rippen rechtsonder in het schermpje van poweramp goed kijken of daar een afbeelding van de cd cover  word getoond. Zoja dan zou die ook meegenomen moeten worden op de stick.

Quad vintage.

Alco

CiteerOp de stick ( dus niet op je HD) kun je eens een map met een artiesten naam openen, en dan kijken of er ook een jpeg je instaat met de naam folder. Dit zou je coverart moeten zijn.Anders kun je eens een cd rippen met DB poweramp en die rechtstreeks op je stick zetten en dan tijdens het rippen rechtsonder in het schermpje van poweramp goed kijken of daar een afbeelding van de cd cover  word getoond. Zoja dan zou die ook meegenomen moeten worden op de stick.
Hoi Fred,

Op de USB-stick staan ook de hoesjes, in Jpeg maar met de naam cover. (sommigen gebruiken folder anderen cover. Beide kan! ik heb bij alle rips/downloads cover.jpg)
Heb afgelopen weekend dBpoweramp geprobeerd, maar bij 2 van de 5 CD's ging 't rippen niet goed. Ik blijf dus toch maar trouw aan EAC.
(daarmee is nog nooit 1 CD mis gegaan)

Dr.Bedlo

k Vind het maar vreemd. Je hebt er geen gelukkige hand mee. Misschien eens overstappen op windows 7? Meen dat je nog in de XP bent blijven steken? Aan de andere kant het moet eigenlijk niks uitmaken.

Overigens schijnt EAC niet zo fantastisch te zijn als het om coverart gaat, in WAV wil dat al helemaal niet.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Alco op maart 28, 2013, 10:59:28
Hoi Fred,

Op de USB-stick staan ook de hoesjes, in Jpeg maar met de naam cover. (sommigen gebruiken folder anderen cover. Beide kan!)
Heb afgelopen weekend dBpoweramp geprobeerd, maar bij 2 van de 5 CD's ging 't rippen niet goed. Ik blijf dus toch maar trouw aan EAC.
(daarmee is nog nooit 1 CD mis gegaan)

De ripping engine lijkt me niet heel anders. Je moet alleen niet Ultra-secure ripping aanzetten, dat is een ramp.

Oud lid

Als ik me voorstel hoe een paar Harbeths op die getoonde Quadrasphere stands staan, lijkt me dat uitermate lelijk.

Erwin B

Alco

CiteerMisschien eens overstappen op windows 7? Meen dat je nog in de XP bent blijven steken?
Yep, gebruik nog tot volle tevredenheid XP.  Ben niet zo kapot van Windows 7, maar dat kan ook gewenning zijn hoor.
Maar in dit geval mag 't niks uitmaken of ik nu XP of Windows 7 gebruik.  (Ook alles weer opnieuw moeten installeren zie ik als een nachtmerie)

CiteerOverigens schijnt EAC niet zo fantastisch te zijn als het om coverart gaat, in WAV wil dat al helemaal niet
Ik gebruik geen WAV-files en maak meestal zelf cover-art. (gewoon plaatje opzoeken in Google afbeeldingen en dan als .jpeg opslaan.
Soms maak ik zelf hoesjes, als een bestaand hoesje me niet aanstaat :D  De SBT en ND5xs via UPNP ziet ze allemaal.

Dr.Bedlo

Nog een poging. EN als je nu een folder van een artiest die het goed doet via UPNP rechtstreeks vanaf je harde schijf  kopieert naar je stick, hoe is de situatie dan?
Quad vintage.

Alco

CiteerNog een poging. EN als je nu een folder van een artiest die het goed doet via UPNP rechtstreeks vanaf je harde schijf  kopieert naar je stick, hoe is de situatie dan?
Ik zal je even een PM-bericht sturen, Fred.  Dan blijft 't Naim topic meer Naim relateerd. :lookaround:
(btw, dat bij afspelen via USB-stick steeds de artiest/bandnaam wordt getoond, tussen tracknummer en titel vind ik eigenlijk wat storender)

Dr.Bedlo

x
Quad vintage.