Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Ronan op maart 15, 2013, 22:28:48
Sinds twee weken ben ik een een trotse bezitter van de Naim SuperUniti.
Toen ik het apparaat ging ophalen zei de dealer nog wel dat het geluid me
in het begin zou tegenvallen, ik moest niet schrikken. De SU vraagt om een
zekere inspeeltijd. Ook in de handleiding las ik dat dit enige tijd in beslag zal
nemen. Het geluid is in elk geval na 2 weken nog niet 'je van het'.
Kunnen de SU-eigenaren aangeven hoe het geluid zich ontwikkelt na verloop
van tijd ?  Bijv. meer bass o.i.d. En hoeveel geduld moet daarbij betracht ?

wat mis je in de weergave?

maar als je na 2 weken niet happy bent met de sound, dan is Naim niks voor je.

gr,

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

AbZ

Waarom zou je iets houden als het niet echt bevalt?
tot je eraan gewend raakt?
Let op de uiterste retourdatum  :notify:

Dr.Bedlo

Tot nu toe ben ik mij van een koud apparaat van Naim altijd doodgeschrokken. Kan wel een haf jaar duren voordat het lekker gaat lopen. Heb ik nu met de ND5 ook. Zoveel mogelijk laten spelen en 24/7 aan laten staan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 09:41:29
Tot nu toe ben ik mij van een koud apparaat van Naim altijd doodgeschrokken. Kan wel een haf jaar duren voordat het lekker gaat lopen. Heb ik nu met de ND5 ook. Zoveel mogelijk laten spelen en 24/7 aan laten staan.

vandaar dat ik al mijn naim spullen 2e hands koop en het scheelt natuurlijk enorm qua kosten. Je koopt 2e hands altijd een goed ingespeeld exemplaar. Verdikkeme ik heb alles 2e hands, behalve de Neat speakers en Fraimlite :D

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart 16, 2013, 09:44:20
vandaar dat ik al mijn naim spullen 2e hands koop en het scheelt natuurlijk enorm qua kosten. Je koopt 2e hands altijd een goed ingespeeld exemplaar. Verdikkeme ik heb alles 2e hands, behalve de Neat speakers en Fraimlite :D

En dan blijft er nog geld over voor bijvoorbeeld een mooi behangetje ::)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 10:02:54
En dan blijft er nog geld over voor bijvoorbeeld een mooi behangetje ::)

Zeg doe eens normaal man :D Niks mis met mijn behangetje.

Even off topic:
Speel nu alweer 3 weken aaneen met dezelfde Clearaudio smartfono phonoversterker, dat wil wat zeggen voor mijn doen ;) En de Rega arm is voorzien van Rega metalen spacers van in totaal 4 mm dikte, ook dit is een verbetering t.o.v. de kunststof adjustable Rega spacer.

Ik kan met m'n eigen labtop maar ook die van de zaak met geen mogelijkheid op de site van marktplaats. Dit is niet mogelijk met IE9, google chrome en firefox. Hoe kan dat nou?

Dr.Bedlo

Heeft Garmtz toch nog gelijk!

Dat is toch niet te geloven! Ik heb voor enige tijd geleden samen met een vrind van mij me eens gaan bezig houden met verschillende toe -ins. En na veel gedoe en gedraai bleek dat  met de setting die ik toen had NaitXS en CD speler een positie  recht toe recht aan het beste klonk. Maar sindsdien is er wat veranderd. De Nait is gebleven maar er is een FCxs bijgekomen en de ND5xs is in de plaats van de cd speler gekomen. En ja het klonk allemaal mooi, daar niet van maar miste toch wel een zekere mate van Pratt en levendigheid. Het was allemaal net eventjes te mooi.
Naar aanleiding van garmtz zijn verhaal betreffende toe-in toch maar even de speakers wat naar binnen gedraaid. BAMMM....De pratt is terug zit nu weer te finger snappen. Bedankt Garmtz het kan dus met verschillende settings een hoop verschil maken.
Quad vintage.

Alco

CiteerTot nu toe ben ik mij van een koud apparaat van Naim altijd doodgeschrokken. Kan wel een haf jaar duren voordat het lekker gaat lopen. Heb ik nu met de ND5 ook.
Over de ND5xs geproken... ik las op 't UK Naim forum dat deze behoorlijk warm word en nogal wat stroom verbruikt ? :unsure:
Dat verbaasde me.  Ik had altijd 't idee dat versterkers meer stroom verbruiken dan een bron.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

CiteerNaar aanleiding van garmtz zijn verhaal betreffende toe-in toch maar even de speakers wat naar binnen gedraaid. BAMMM....De pratt is terug zit nu weer te finger snappen. Bedankt Garmtz het kan dus met verscjillende settings een hoop verschil maken.
Zo! Tjakkaa... da's mooi, Fred. :) Dat zijn toch wel de mooiste verassingen, als ze niks kosten. 8)
Kun je dus weer een paar duizend euri besparen op die dure externe voeding voor de ND5xs.
(althans, daarom kreeg je 'm eergisteren toch mee op proef ? om te kijken of die de levendigheid/prat terug kon brengen ?)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 10:29:01
Heeft Garmtz toch nog gelijk!

Dat is toch niet te geloven! Ik heb voor enige tijd geleden samen met een vrind van mij me eens gaan bezig houden met verschillende toe -ins. En na veel gedoe en gedraai bleek dat  met de setting die ik toen had NaitXS en CD speler een positie  recht toe recht aan het beste klonk. Maar sindsdien is er wat veranderd. De Nait is gebleven maar er is een FCxs bijgekomen en de ND5xs is in de plaats van de cd speler gekomen. En ja het klonk allemaal mooi, daar niet van maar miste toch wel een zekere mate van Pratt en levendigheid. Het was allemaal net eventjes te mooi.
Naar aanleiding van garmtz zijn verhaal betreffende toe-in toch maar even de speakers wat naar binnen gedraaid. BAMMM....De pratt is terug zit nu weer te finger snappen. Bedankt Garmtz het kan dus met verschillende settings een hoop verschil maken.

kijk das mooi. Stralen beide speakers ook op gelijke hoogte te kamer in? Ik bedoel staan beide speakers waterpas?

Dr.Bedlo

Ja... Ik ben gigantisch happy nu. Wat een aanstekelijke sound. Geheel en al anders dan dat het was.dat het zo een verschil kan maken Dat vlakke en analytische is geheel verdwenen. Alles dondert nu op zijn plaats. Nu nog die nieuwe stands. Heb een kastje gekocht voor de tv en die komt nu in de hoek te staan. Dus dat levert ook weer winst op.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 11:00:34
Ja... Ik ben gigantisch happy nu. Wat een aanstekelijke sound. Geheel en al anders dan dat het was.dat het zo een verschil kan maken Dat vlakke en analytische is geheel verdwenen. Alles dondert nu op zijn plaats. Nu nog die nieuwe stands. Heb een kastje gekocht voor de tv en die komt nu in de hoek te staan. Dus dat levert ook weer winst op.

staan ze waterpas?

Alco

CiteerHeb een kastje gekocht voor de tv en die komt nu in de hoek te staan. Dus dat levert ook weer winst op.
Aha, kiek an. :) Da's zowel visueel als klankmatig ongetwijfeld een mooie upgrade, voor wèinug.
Ben benieuwd in hoeverre je dat straks als beter ervaart.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 11:33:32
ja

zo zie je maar weer dat een goede plaatsing de klank kan maken of breken.

Dr.Bedlo

Dit had ik echt niet verwacht.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 12:54:48
Dit had ik echt niet verwacht.

nu nog andere gordijnen ;)

paaj

Kunnen jullie nu die gordijnen en behangetjes eens laten rusten? :D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2013, 10:29:01
Bedankt Garmtz het kan dus met verschillende settings een hoop verschil maken.

Graag gedaan!

Robiwan

Citaat van: paaj op maart 16, 2013, 13:04:19
Kunnen jullie nu die gordijnen en behangetjes eens laten rusten? :D

:D Ik ben blij voor Fred dat het nu zo lekker klinkt :)

Dr.Bedlo

Bedankt. En dat nog wel met de gordijnen dicht. ;)

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ik kan er niet goed achter komen maar is het nu zo dat de Unity serve een interne harde schijf heeft en daar de geripte cd"s opslaat?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op maart 17, 2013, 10:33:08
Ik kan er niet goed achter komen maar is het nu zo dat de Unity serve een interne harde schijf heeft en daar de geripte cd"s opslaat?

Dat is correct, maar de UnitiServe kan ook naar een NAS rippen als de interne HDD of SDD vol zit.

Alco

Fred,... begrijp ik 't goed dat je de XP5xs voeding voor de ND5xs al gekocht hebt ? :blink:
(aangezien hij al bij je signature/setbeschrijving vermeld staat)

(edit: inmiddels op de hoogte via pm) :)

musfed

Alco, heb jij de Guru junior al op proef?
Ff op de site gekeken, zien er strak uit!
Dutch & Dutch 8c's