Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op februari  4, 2013, 11:03:28
Valt wel mee toch. tot nu toe is het mij aardig gelukt. Maar ik kan nergens vinden waar de ND5 xs op de XS ingeplugd moet worden. Als jij het wel kan vinden houd ik mij aanbevolen. Overigens laat ik het aansluiten wel aan Edwin over. Maar mag graag zelf dingetjes weten vandaar.

Je kan iedere ingang gebruiken, behalve de phono ingang... Vaak komt de ND5 XS ter vervanging van de CD-speler, dus dan plug je hem in de CD ingang.

Dr.Bedlo

Merci,

Dacht het al wel maar Naim wil nog wel eens eigen gereid zijn. Voor de rest wachten we maar geduldig af

Quad vintage.

Alco

Jemig Fred, wat ziet je Nait XS er uit!  :blink: :dontgetit:  Asbakje omgekieperd ? ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Nee, de schaduw speelt een rol mee.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Uit den ouden doos.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

nogmaals vergane glorie
Quad vintage.

musfed

Die folder heb ik ook nog ergens. Toen Naim nog een overzichtelijke range had.
En de mooiste van alle series met dat Oost Duitse industriĆ«le design  ;D
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Update

Nog niks ( zucht)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Musfed op februari  5, 2013, 18:36:45
Die folder heb ik ook nog ergens. Toen Naim nog een overzichtelijke range had.
En de mooiste van alle series met dat Oost Duitse industriĆ«le design  ;D

Vind het design van NAIM spuug maar dan ook spuuglelijk. Hoe ze het kunnen verzinnen is mij nog een raadsel. De shoebox serie overigens uitgezonderd.
Quad vintage.

Alco

Ik kan me nog herinneren toen de huidige serie net uitkwam, rond 2000/2001 als ik me niet vergis, dat ik het uiterlijk helemaal niks vond.
(te gewoontjes, bijna Japans)  Nu heb ik de Olive serie ook nooit mooi gevonden, maar het puur functionele uiterlijk en de olijfgroene kleur gaf het wel iets heel unieks en karakteristieks.
De CB-serie vind ik eigenlijk zowel lelijk (de grote plastic 'tractor-wheels' knoppen) als mooi tegelijk. (industrieel, de CB rand)

De 5i-2 series vind ik qua afwerking ook nog vrij lelijk, aangezien die wat grijzer ogen en wat ruwer zijn.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

De Engelsen maken prachtige klinkende audio producten maar van Design hebbeb ze geen cheddar gegeten. De Harbeth speakers zijn eigenlijk ook maar leleijke dingen, stuck in the seventies.
Quad vintage.

musfed

Beetje off topic maar ik vind de meeste andere merken lelijke dingen maken. Zoals die verchroomde kasten, of dat transparante plastic van ASR met al die ledjes erin. Nee, dan is Naim toch meer mijn smaak, functioneel mooi is misschien een betere term. En ik heb ook twee CB apparaten (hi-cap en Nait2) die ik ook gaaf vind. Zo vind ik Lavardin ook mooi eenvoudig.
En nee, mooi zoals een paar mooie Italiaanse schoenen, of een mooi Zwitsers horloge is het inderdaad misschien niet.

Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Net even met Latham gebeld maar de verwachting is dat dat nog wel 2 weken kan duren voordat de ND5xs geleverd kan worden. SHIt . ik haal de cd speler maar weer tevoorschijn.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  6, 2013, 13:27:39
Net even met Latham gebeld maar de verwachting is dat dat nog wel 2 weken kan duren voordat de ND5xs geleverd kan worden. SHIt . ik haal de cd speler maar weer tevoorschijn.

Geen straf toch om cd's te draaien!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerNet even met Latham gebeld maar de verwachting is dat dat nog wel 2 weken kan duren voordat de ND5xs geleverd kan worden. ShIt
Dat komt me weer heel bekend voor...  :unhappy:

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op februari  6, 2013, 13:32:03
Geen straf toch om cd's te draaien!

Wel als je de hele sjebeng al had losgekoppeld. Nou ja, het houd je van de straat.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op februari  6, 2013, 13:27:39

Ik dacht dat je de CD speler had verkocht?  Of heeft koper z'n keutel ingetrokken?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Ja de cd5xs is verkocht maar had hier nog een basic liggen en die heb ik maar aangesloten.

Quad vintage.

corry

.

Dr.Bedlo

Ja..Eigenlijk niet eens verkeerd. Wat minder verfijnd dat zeer zeker. Ook wel iets minder kwa details en ik bespeur wat minder controle. Maar al met al geen slechte speler. Heb er wel eens minder gehoord in dezelfde prijsklasse. Als de ND%xs er is gaat deze in de verkoop. Wil in de slaap kamer toch meer naar een Unity oplossing toe. Ach er is nog zoveel te wensen en te upgraden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

op hifi.nl staan 3 advertentie m.b.t. Naim van ene Franck Le Mouillour uit Noord-Holland. Advertentie is in het Engels. Mijn vraag waarom in het Engels, kreeg ik als antwoord dat hij uit Frankrijk komt en hier werkt voor 2 jaar. Zou dat betrouwbaar zijn?

Gr,

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

.x
Quad vintage.

Spijkie

Ik persoonlijk vind Naim juist erg mooi om te zien, strak en sober. Weet nog niet hoe het combineert met Piega maar Naim staat wel bij mij op het lijstje om oooit te luisteren :)
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.