Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerJa ik heb een Gretsch met een VOX Combi.

Ook nog een Fender en een Les Paul overigens.
Holymoly... :worship: :clapping: :happy:
Ik kan me nog herinneren dat ik ooit een keer deze opmerkelijke uitspraak deed tegen iemand:
"Als ik een wens mocht doen waarbij ik moest kiezen tussen OF morgen een miljoen euri's op m'n rekening, OF goed gitaar kunnen spelen,...dan zou ik waarschijnlijk voor 't laatste gaan." 

CiteerAls de ND5xs en de stands binnen zijn en de rommel is opgeruimd maak ik van de hele sjebeng wel een paar pikjes.
Looking forward. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Zou iemand met een Naim ND5xs eens kunnen checken of je daar de zender van www.432.fm op kan ontvangen? ( http://www.432.fm/player/ )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sebassie

Citaat van: Fireman op februari  3, 2013, 14:18:41
Zou iemand met een Naim ND5xs eens kunnen checken of je daar de zender van www.432.fm op kan ontvangen? ( http://www.432.fm/player/ )

ja, doet t...
wel ff url aanpassen: http://streamcluster02.true.nl/dt

sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

fireman

Citaat van: sebassie op februari  3, 2013, 14:43:28
ja, doet t...
wel ff url aanpassen: http://streamcluster02.true.nl/dt

sebas

Thx, heb er nog geen. Maar mogelijk binnenkort. En dit is een van mijn favoriete zenders.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Overigens op welke ingang van de XS moet de ND aangesloten worden? Aux 2 neem ik aan? de aux 1 is al bezet door de flatcap?Het boekje is weer eens onduidelijk ( online nu nog overigens)
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 16:42:36
Overigens op welke uitgang van de XS moet de ND aangesloten worden? Aux 2 neem ik aan? de aux 1 is al bezet door de flatcap?Het boekje is weer eens onduidelijk ( online nu nog overigens)

Fred, zo te lezen in al je bijdrages, ben je volgens mij zoiemand die 'n goede dealer nodig heeft (en die ook heeft zitten om de hoek?)
Maak je er in dat geval niet druk om en laat hem alles installeren/instellen EN uitleggen :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 16:42:36
Overigens op welke ingang van de XS moet de ND aangesloten worden? Aux 2 neem ik aan? de aux 1 is al bezet door de flatcap?Het boekje is weer eens onduidelijk ( online nu nog overigens)

flatcap op de aux1????? Leg eens uit? Ik zal het nog sterker uitdrukken, volgens mij loop je echt te klootza.k.en en heb je inderdaad een dealer nodig. Straks gaat heel de boel nog in de fik :( :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja dat staat wel duidelijk in de boekjes de flatcap zit op de aux 1 dat zit wel snor. Maar ik ben gewoon ff neusgierig waar de nd 5xs op moet zitten.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 16:56:47
Ja dat staat wel duidelijk in de boekjes de flatcap zit op de aux 1 dat zit wel snor. Maar ik ben gewoon ff neusgierig waar de nd 5xs op moet zitten.

de flatcap zit niet op aux 1 maar op power amp in and preamp out!

Dr.Bedlo

Ja nu lees en zie ik het ook dat de aux 1 op de cinch slaat. Maar die gebruik ik sowieso niet. Zit het alsnog goed.
Quad vintage.

Alco

Het maakt in principe niet uit toch, op welke ingang je een ND5xs aansluit ?  :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 17:02:47
Ja nu lees ik het ook dat de aux 1 op de cinch slaat. Maar die gebruik ik sowieso niet. Zit het alsnog goed.

Dit is de juiste manier van aansluiten van een flatcap op een Nait XS Fred!

Dr.Bedlo

Vandaar dus het vraagteken? . Ik denk ook niet dat het wat uitmaakt, maar in de handleiding van de nd5xs staat het niet, en ik wil dat graag weten.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op februari  3, 2013, 17:06:56
Dit is de juiste manier van aansluiten van een flatcap op een Nait XS Fred!

Vandaar dus dat ik dat ook op die manier heb en had gedaan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 17:08:47
Vandaar dus dat ik dat ook op die manier heb en had gedaan.

klopt en kan ook niet anders want dan passen de pluggen niet :D

Dr.Bedlo

Goed doordrukken en dan past het opeens wel. Was even op het verkeerde been gezet van het opschrift aux 1 van de cinch er net boven. Griep helpt ook niet echt om het helder te zien.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 17:13:03
Goed doordrukken en dan past het opeens wel. Was even op het verkeerde been gezet van het opschrift aux 1 van de cinch er net boven. Griep helpt ook niet echt om het helder te zien.

ik heb er toch weinig vertrouwen in?

Dr.Bedlo

Quad vintage.

paaj

in het volgen van de handleiding ?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Dr.Bedlo

Denk je dat Edwin die nodig heeft dan?
Quad vintage.

Robiwan

Dr.Bedlo

Ok..Waarom dat dan? Ik wil alleen weten hoe het zit verder niet en aangezien Naim nou net niet in het boekje zet in welke ingang de nd5xs gestoken moet worden en ik dat wel graag wil weten  lijkt mij dat een legitieme vraag.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari  4, 2013, 09:52:30
Ok..Waarom dat dan? Ik wil alleen weten hoe het zit verder niet en aangezien Naim nou net niet in het boekje zet in welke ingang de nd5xs gestoken moet worden en ik dat wel graag wil weten  lijkt mij dat een legitieme vraag.

dat snap ik, maar het valt mij vaker op dat jij een beetje moeite hebt met dingen aansluiten e.d.. Vandaar het advies om de handleiding goed door te lezen, is helder genoeg.

Dr.Bedlo

Valt wel mee toch. tot nu toe is het mij aardig gelukt. Maar ik kan nergens vinden waar de ND5 xs op de XS ingeplugd moet worden. Als jij het wel kan vinden houd ik mij aanbevolen. Overigens laat ik het aansluiten wel aan Edwin over. Maar mag graag zelf dingetjes weten vandaar.
Quad vintage.