Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerJammer Alco! Heb je ze al weer verkocht?

Yep, heb ze inmiddels weer verkocht, Dennuz.
Degene van wie ik m'n Nait XS had gekocht had de Charisma's en wilde ze verkopen..
Ze werden voor een prijs aangeboden waar ik weinig/geen risico voor kon lopen.

Heb ook nog even overwogen om voor een Sonneteer te gaan, maar dacht op 't laatste moment:"Daar gaan we weer...."
Sonneteer + Penaudio is wel een match made in heaven, maar ik was net happy met m'n Naim Nait XS.
(en ben bang dat ik vroeg of laat met Sonneteer een AB zou missen, voor volume regelen)

Toen de koper voor de Charisma's langskwam (die als een kind zo blij was! :happy:) had ik tijdens het luisteren nog wel iets van :"Verdorie,...dit klinkt toch wel errug lekker!", maar ook het feit dat ze vrij ver van de muur moeten staan om optimaal te klinken, staat me wat tegen. Daarbij opgeteld dat ik ook nog andere stands zou moeten zoeken. (vanwege de extreem smalle (14cm) kast van de Charisma's)

Alles bij elkaar voor mij genoeg reden om de Pen's toch maar weer te verkopen en 't bij Naim + Diapason te houden.
(zou 't wel mooi vinden als Naim een keer met een opvolger kwam voor de n-Sats of een soort goedkopere SL2)

Door de Pen's weet ik wel dat ik qua uiterlijk weleens wat anders zou willen dan m'n Diapason's.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 19, 2013, 20:11:09
Yep, heb ze inmiddels weer verkocht, Dennuz.
Degene van wie ik m'n Nait XS had gekocht had de Charisma's en wilde ze verkopen..
Ze werden voor een prijs aangeboden waar ik weinig/geen risico voor kon lopen.

Heb ook nog even overwogen om voor een Sonneteer te gaan, maar dacht op 't laatste moment:"Daar gaan we weer...."
Sonneteer + Penaudio is wel een match made in heaven, maar ik was net happy met m'n Naim Nait XS.
(en ben bang dat ik vroeg of laat met Sonneteer een AB zou missen, voor volume regelen)

Toen de koper voor de Charisma's langskwam (die als een kind zo blij was! :happy:) had ik tijdens het luisteren nog wel iets van :"Verdorie,...dit klinkt toch wel errug lekker!", maar ook het feit dat ze vrij ver van de muur moeten staan om optimaal te klinken, staat me wat tegen. Daarbij opgeteld dat ik ook nog andere stands zou moeten zoeken. (vanwege de extreem smalle (14cm) kast van de Charisma's)

Alles bij elkaar voor mij genoeg reden om de Pen's toch maar weer te verkopen en 't bij Naim + Diapason te houden.
(zou 't wel mooi vinden als Naim een keer met een opvolger kwam voor de n-Sats of een soort goedkopere SL2)

Door de Pen's weet ik wel dat ik qua uiterlijk weleens wat anders zou willen dan m'n Diapason's.

Zo blijven we lekker bezig toch :D

dus wel helemaal happy the peppy met de Nait Xs?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerZo blijven we lekker bezig toch :D

dus wel helemaal happy the peppy met de Nait XS?
Precies, het houd me van de straat, LPlover.

Als ik iets kan 'proberen' (lees:kopen) voor een aantrekkelijke, bijna risicoloze prijs, dan kan ik vaak de verleiding niet weerstaan.  :sigh:

Yep, happy de peppy met de Nait XS. :)
Had onlangs nog een mooi 'visoen' :sigh:: ND5xs erbij + de Neat Motive 2 (in light-oak!) die jij ook hebt! :smile:
(al ben ik klankmatig eigenlijk nog best tevreden met m'n bescheiden knijpdoosje en vind ik € 2650,- wel een enorme smak geld)

Al is geduld niet echt mijn sterkste kant... ik hoop/wacht eigenlijk op een 2e hands/demo meevaller.  :lookaround: ::)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 20, 2013, 10:32:32
Precies, het houd me van de straat, LPlover.

Als ik iets kan 'proberen' (lees:kopen) voor een aantrekkelijke, bijna risicoloze prijs, dan kan ik vaak de verleiding niet weerstaan.  :sigh:

Yep, happy de peppy met de Nait XS. :) 
Had onlangs nog een mooi 'visoen' :sigh:: ND5xs erbij + de Neat Motive 2 (in light-oak!) die jij ook hebt! :smile:
(al ben ik klankmatig eigenlijk nog best tevreden met m'n bescheiden knijpdoosje en vind ik € 2650,- wel een enorme smak geld)

Al is geduld niet echt mijn sterkste kant... ik hoop/wacht eigenlijk op een 2e hands/demo meevaller.  :lookaround: ::)

die motive 2 klinken wel anders dan jou knijpdoosjes. kun je niet een setje lenen ergens?

Dr.Bedlo

Alco.

Merci voor je korte review. Genoeg info om de Penn audios niet te overwegen. Denk er nu aan om de Harbethjes naar de slaapkamer te verhuizen. Mede omdat deze speakers nearfield zijn en de slaapkamer nogal klein is. Voor de woonkamer misschien een stel Neat 2 of iets van Sonus faber. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Onder tussen en dat is jammer loopt de communicatie tussen de plaatselijke Naim dealer weer uiterst stroef zoals dat al wel eerder het geval is geweest. Dus wanneer een en ander in de Bestelmodus geplaatst kan worden is nog ff onduidelijk.Afwachten dus en anders maar een andere dealer. Maar ja om de hoek is ook wat waard.
Quad vintage.

Alco

Citeerdie motive 2 klinken wel anders dan jou knijpdoosjes.
Met knijpdoosje bedoelde ik dus niet mijn Diapason's. ;D  (maar m'n Squeezebox)
In welke zin bedoel/verwacht je dat de Motive 2's voornamelijk anders klinken ?
Zelf verwacht ik met name in het laag, dat ongetwijfeld meer zal zijn.
(misschien zelfs iets teveel van 't goede, omdat ik in een test in HVT las dat de Neat's in het laag soms wat kunnen uitschieten.
Wellicht dat daar iets aan te doen is d.m.v wat lichte demping ?)

CiteerKun je niet een setje lenen ergens?
Heb wel een Neat dealer in de buurt, maar die heeft weer geen Motive 2 staan.
(kan ongetwijfeld wel besteld worden, maar voel me dan toch bezwaard als ze niet blijken te bevallen. Dan heeft hij ze weer voor niks besteld)  :blush:

@Fred: Near-field speaker zijn, houd dus in dat deze het beste presteren als je er relatief dicht voor zit ?
(net als in een studio dus ?)  In mijn situatie zit ik verder van de speakers af dan dat ze uit elkaar staan.
(zo'n 3.20m tot luisterplek en de afstand tussen de speakers is circa 1.90m)
Dat zou voor mij dan weer een reden zijn om de Harbeth over te slaan.

Een dealer om de hoek met alle interessante merken aan boord, lijkt me ideaal. :smile:
(wel jammer dan van je vervelende ervaringen)

Dr.Bedlo

Alco,

Met alle respect maar ik vind dat je je wel heel erg laat leiden van horen zeggen en reviews. Dat zegt niets, zoals je met de XS hebt ervaren. Ik heb de Neats destijds ook gehoord maar die kinden in mijn optiek niet in de schaduw staan met de Harbeth kwa openheid en midden gebied. Maar wat zegt dat? Niets uiteraard. Kwil ze wel hebben omdat ze zo vreselijk mooi zijn.En misschien doet de acoustic bij ikke  ze  meer  de positieve kant opgaan

Ik denk dat het voor jouw ( zoals ik het nu bekijk) de beste optie zal zijn om te gaan sparen voor de NDX 5xs dan heb je het mooi voorelkaarEn hoef je aan de bron niet meer te twijfelen . Voor betere speakers is dan welliswaar geen ruimte meer maar U bent nog jong. Dus wederom een volgend doel nastrefend.

Nearfield. Ja inderdaad je kunt vrijdicht op de speakers gaan zitten en dan nog klinkt het adembenemend.Ik lig ook vaak op de bank en die staat ver en dan verticaal van de rechter speaker af en zelfs dan klinkt het nog mooi, welliswaar minder direct maar het stereo beeld en de ruimtelijkheid kloppen nog steeds.
Quad vintage.

Alco

Wat betreft de bron denk ik wel dat je gelijk hebt hoor Fred. Naim's filosofie was/is al jaren 'source first' en 'synergy'.
Daar heb ik me tot nu aardig goed in kunnen vinden.

Misschien laat ik me idd toch iets teveel leiden door reviews e.d.
(zal m'n leven beteren op dit vlak... heb ik toch nog een goed voornemen voor dit jaar :D

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 20, 2013, 13:14:06
Met knijpdoosje bedoelde ik dus niet mijn Diapason's. ;D  (maar m'n Squeezebox)
In welke zin bedoel/verwacht je dat de Motive 2's voornamelijk anders klinken ?
Zelf verwacht ik met name in het laag, dat ongetwijfeld meer zal zijn.
(misschien zelfs iets teveel van 't goede, omdat ik in een test in HVT las dat de Neat's in het laag soms wat kunnen uitschieten.
Wellicht dat daar iets aan te doen is d.m.v wat lichte demping ?)
Heb wel een Neat dealer in de buurt, maar die heeft weer geen Motive 2 staan.
(kan ongetwijfeld wel besteld worden, maar voel me dan toch bezwaard als ze niet blijken te bevallen. Dan heeft hij ze weer voor niks besteld)  :blush:

@Fred: Near-field speaker zijn, houd dus in dat deze het beste presteren als je er relatief dicht voor zit ?
(net als in een studio dus ?)  In mijn situatie zit ik verder van de speakers af dan dat ze uit elkaar staan.

Een dealer om de hoek met alle interessante merken aan boord, lijkt me ideaal. :smile:
(wel jammer dan van je vervelende ervaringen)

de motive's hebben zeker niet teveel laag maar enige demping en niet te dicht bij de achterwand zijn wel vereisten.
Ik denk dat jou speakers iets intiemer klinken en de neats wat ondeugender :D Het is dat je helemaal in Assen woont anders kon je een keer langs komen. 

Dr.Bedlo

Mijn virtuele situatie zoals die mij het beste in mijn situatie lijkt. De speakers in de slaapkamer ( neat 2) zullen denk ik in de praktijk anders uitvallen en kleiner kwa afmetingen moeten worden.Een punt van overweging is tevens om de cd speler van de hand te doen omdat de muziek immers op de NAS staat en in de slaapkamer dan voor de Unityqute te gaan. maar of beide streamers(unity en nd5xs) dan via 1 NAs met muziek gevoed kunnen worden is de vraag? maar ga daar voor het gemak wel vanuit.
Quad vintage.

Alco

Ik weet 't niet 100% zeker Fred, maar volgens mij kan dat wel, 2 streamers die gebruik maken van 1 NAS. :)

De UnitiQute is inderdaad 't overwegen waard, vooral nu die in prijs is verlaagd naar € 1325,- (oid)

Btw, Neat heeft ook een kleinere, stand-speaker in de Motive serie. De Motive 3: (€1275,- )

CiteerMijn virtuele situatie zoals die mij het beste in mijn situatie lijkt.
Ik mis opeens je Rega RP3 in het overzicht... :sigh:

Dr.Bedlo

is er nog hoor. maar 1st maar eens de andere prioriteiten voordat ik mij met phono versterkers ga bezighouden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

De communicatie met de plaatselijke audiodealer is hersteld. E mail wil het zo af en toe wel eens niet doen. Volgende week laat ik mij eens uitgebreid voorlichten betreffende streaming en alles wat daar bij komt kijken.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op januari 20, 2013, 17:27:50
is er nog hoor. maar 1st maar eens de andere prioriteiten voordat ik mij met phono versterkers ga bezighouden.

Als je het bij NAIM wilt houden is het simpel gewoon een NAIM Stageline, wel even goed kijken naar het type element wat je hebt en daar het passende type voor bestellen. Raar eigenlijk dat je dealer je daar niet op gewezen heeft (dat je een phonoversterker nodig hebt naast je Nait XS).

Citaat van: fred19633 op januari 21, 2013, 11:52:28
De communicatie met de plaatselijke audiodealer is hersteld. E mail wil het zo af en toe wel eens niet doen. Volgende week laat ik mij eens uitgebreid voorlichten betreffende streaming en alles wat daar bij komt kijken.

Succes, ik  ben benieuwd naar je nieuwe bevindingen....  :clapping:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Martin,

Rechtstreekse kanalen aangeboord. Dus buiten een handelaar gekocht.

Ik ook wel. Houd jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen binnen huize Fred

Quad vintage.

royal d

Citaat van: Alco op januari 20, 2013, 15:03:33
Ik weet 't niet 100% zeker Fred, maar volgens mij kan dat wel, 2 streamers die gebruik maken van 1 NAS. :)

De UnitiQute is inderdaad 't overwegen waard, vooral nu die in prijs is verlaagd naar € 1325,- (oid)

Btw, Neat heeft ook een kleinere, stand-speaker in de Motive serie. De Motive 3: (€1275,- )

Ik mis opeens je Rega RP3 in het overzicht... :sigh:

Heb m'n zinnen gezet op de unitiqute maar zag dat er 2 varianten van in omloop zijn. Volgens mij is alleen de DAC verschillend verder dus indentiek.

Iemand beide eens met elkaar vergeleken?

bmateijsen

Citaat van: D.E. op januari 21, 2013, 21:31:29
Heb m'n zinnen gezet op de unitiqute maar zag dat er 2 varianten van in omloop zijn. Volgens mij is alleen de DAC verschillend verder dus indentiek.

De 24/192 is beter en is net in prijs verlaagd naar 1600 euro.

Dr.Bedlo

Binnenkort bij Mediamarkt voor 999,- ;)( just kiding)
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Alco op januari 20, 2013, 13:14:06

Is een uitstekende luistersituatie voor Harbeth!

garmtz

Citaat van: D.E. op januari 21, 2013, 21:31:29

De 24/96 versie wordt ook niet meer verkocht trouwens...

royal d

Citaat van: bmateijsen op januari 21, 2013, 22:28:38
De 24/192 is beter en is net in prijs verlaagd naar 1600 euro.

Dat is goed nieuws !

Naast de verbeterde dac zijn er ook andere wijzigingen doorgevoerd in bijv. gebruik van componenten?

Het lijkt me mooi een sat/sub systeem aan te sluiten op de Qute hebben jullie daar ervaring mee?

bmateijsen

Citaat van: D.E. op januari 22, 2013, 12:11:04
Dat is goed nieuws !

Naast de verbeterde dac zijn er ook andere wijzigingen doorgevoerd in bijv. gebruik van componenten?

Het is met name het D/A board wat veranderd is, maar er gebeurt meer op dat board, zo zal Airplay als het geimplementeerd wordt, ook via dat board lopen en kan de oude geen Airplay aan.

CiteerHet lijkt me mooi een sat/sub systeem aan te sluiten op de Qute hebben jullie daar ervaring mee?

Alleen met WB Arc's en een Velodyne subwoofer. En als de satellieten tot 80 hrz doorlopen, dan kan je heel mooi gebruik maken van de x-over in de UnitiQute!

Groet,

Bjorn

garmtz

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2013, 12:32:24
Alleen met WB Arc's en een Velodyne subwoofer. En als de satellieten tot 80 hrz doorlopen, dan kan je heel mooi gebruik maken van de x-over in de UnitiQute!

Klonk verbluffend goed trouwens... :)  En kon extreem luid spelen.

royal d

De sat/sub systeem die ik op het oog heb gaan tot 170/140 hrz.

Ik hoop de naim te combineren met cabasse eole2 Io2 of Eclipse TD, valt hier nog wat zinnings over te zeggen?

fireman

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2013, 12:32:24
Het is met name het D/A board wat veranderd is, maar er gebeurt meer op dat board, zo zal Airplay als het geimplementeerd wordt, ook via dat board lopen en kan de oude geen Airplay aan.

Groet,

Bjorn

Airplay rocks, gebruik nu een apple TV3 voor streaming. Wie weet mooie vervanger voor mijn PSaudio DAC.

Enig idee wanneer dat uitkomt?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17