Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Om door een ringetje te halen, LPlover!  :worship: 

Voor een relatief bescheiden bedrag dus zowel optisch als klankmatig een upgrade, toppie.  8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 12, 2013, 15:15:24
Om door een ringetje te halen, LPlover!  :worship: 

Voor een relatief bescheiden bedrag dus zowel optisch als klankmatig een upgrade, toppie.  8)

oeps toch weer gewijzigd :D quadraspire meubel i.p.v. Ikea Lack :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

sebassie

goeiemorgen,

ik heb n installatievraagje over de nap200/hicap: moet ik een power kabel aansluiten op de 200 als ik een hicap gebruik? m.a.w. krijgt de 200 bij gebruik van een hicap stroom van die laatste of niet?

hoop dat iemand me uitsluitsel kan geven.

groet
sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

fireman

Zover ik me kan heugen moet de 200 gevoed worden door 220 V. Het signaal uit de HC is zeg maar audio signaal en geen power. Neemt niet weg dat er diverse spanningen op dat DIN kabeltje staan.

Simpel gezegd: HC versterkt het audiosignaal en de 220 op de 200 zorgt voor de output naar de speakers.

Is voor mij ook weer een tijdje geleden. 
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

De 202 wordt gevoed door een 200, of als de hi-cap er tussen staat, dan wordt de 202 gevoed door de hi-cap.
Kijk goed naar het aansluitschema!

sebassie

hoi,
de 202 heb ik goed aangesloten mat de napsc en hicap. en van poort 3 van de hicap gaat n kabel naar de 200. maar moet de 200 ook nog gevoed worden door een powerkabel?
gr
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

bmateijsen

Citaat van: sebassie op januari 13, 2013, 08:27:51
hoi,
de 202 heb ik goed aangesloten mat de napsc en hicap. en van poort 3 van de hicap gaat n kabel naar de 200. maar moet de 200 ook nog gevoed worden door een powerkabel?
gr

Ja, uiteraard! Waarom heeft je dealer het niet aangesloten? Je kan makkelijk fouten maken namelijk... :-/

sebassie

thanx, bjorn.
en heb t 2e hands aangeschaft... het is me wel uitgelegd hoe ik eea moest aansluiten, maar wist t niet meer 100% zeker. vandaar mn vraag...

fireman

Citaat van: bmateijsen op januari 13, 2013, 08:30:20
Ja, uiteraard! Waarom heeft je dealer het niet aangesloten? Je kan makkelijk fouten maken namelijk... :-/

En dan kunnen er vonkjes vanaf de DIN kabel komen als je ze er in prikt of uit trekt. Alle spanning er af voordat je iets aansluit!!!
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

In ieder geval de luidsprekerkabels eruit als je iets aansluit. Er zijn op de Naim website gewoon aansluitschema's te vinden in de handleidingen. De richting van de kabels is ook belangrijk!

bmateijsen

Citaat van: sebassie op januari 13, 2013, 08:32:29
thanx, bjorn.
en heb t 2e hands aangeschaft... het is me wel uitgelegd hoe ik eea moest aansluiten, maar wist t niet meer 100% zeker. vandaar mn vraag...

Je kan het ook op de naim website vinden ;)

sebassie

Heb alles nu werkend  ;D. Dank voor de hulp...

Alco

Grappig...ik zie opeens dat jij ook Diapason speakers hebt i.c.m Naim, Sebassie.

(nu nog 'n mooie systempic ::)...tenzij die al ergens staat en ik achter loop :blush: :D )

Btw, effe nieuwsgierig... hoe zou je je ND5xs klankmatig omschrijven, t.o.v. je Rega P7 ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

.

Alco

.

Robiwan

tjonge jonge, vandaag weer zo'n dag dat het voor geen ene centimeter klinkt Zou het aan mezelf liggen? :D

Jeriko

Weet iemand ongeveer hoelang een hicap in moet spelen?
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Lion of Judah

Citaat van: Jeriko op januari 13, 2013, 17:59:22

Daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn mening is dat alleen speakers in moeten spelen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

twani

:laugh:

Robiwan

Naim kennende klinkt het pas na ca. 5 jaar optimaal, let wel als de Hicap constant onder stroom stat. Bij een onderbreking duurt het nog iets langer.

Fred Mulder

Bij de die hards op het GB Naim forum wordt in het algemeen wel eens weken tot enkele maanden genoemd.

Mijn eigen ervaring bij een nieuwe Supernait: Na enkele dagen merkte ik nog kleine verbeteringen. Daarna moeilijk te zeggen, ook rekening houdend met wisselende gemoedstoestanden. Bij de Avondale TPX2 voeding was het hooguit enkele uren.

Jeriko, vanwaar je vraag?

garmtz

Normaal gezien een dag of 2 voor hij 90% stabiel is. Aangezien hij constant aanstaat (als het goed is), is dat dus geen probleem lijkt me...

Jeriko

Citaat van: Fred Mulder op januari 14, 2013, 08:21:15
Bij de die hards op het GB Naim forum wordt in het algemeen wel eens weken tot enkele maanden genoemd.

Mijn eigen ervaring bij een nieuwe Supernait: Na enkele dagen merkte ik nog kleine verbeteringen. Daarna moeilijk te zeggen, ook rekening houdend met wisselende gemoedstoestanden. Bij de Avondale TPX2 voeding was het hooguit enkele uren.

Jeriko, vanwaar je vraag?

Omdat ik een nieuwe Hicap aan mijn supernait heb aangesloten en was benieuwd of hier iemand meer ervaring mee had. Maar inmiddels heeft Garmt ook al gerageerd dus mijn vraag is bij deze al beantwoord.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Dr.Bedlo

Ik blijf maar hanessen met de ab van de Pana en dat de naim daarop reageerd en stilvalt. Heeft er iemand ervaring met een logitech programeerbare ab en zo ja is het probleem dan opgelost. ?

En verder. Ik heb het roer omgegooid en ja wel bij naim gebleven maar dan ff anders ( ik maak nog niet bekend van hoe of wat zo een pestjurk ben ik dan ook wel weer)
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari 14, 2013, 16:23:54
Ik blijf maar hanessen met de ab van de Pana en dat de naim daarop reageerd en stilvalt. Heeft er iemand ervaring met een logitech programeerbare ab en zo ja is het probleem dan opgelost. ?

En verder. Ik heb het roer omgegooid en ja wel bij naim gebleven maar dan ff anders ( ik maak nog niet bekend van hoe of wat zo een pestjurk ben ik dan ook wel weer)

Panasonic TV? Dat los je niet op met een programmeerbare AB. Maar de importeur heeft er wel een oplossing voor! Check dus even met je dealer.