Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerNu nog een mooie prijs. Ik lees iets van 1250 pond voor de dac-v1 en 650 pond voor de nap-100, maar hoeveel dat hier gaat worden ???
Ik gok samen toch wel een slordige € 2500,- 

@Fred19633:  En,...heppie de RP3 inmiddels al kunnen beluisteren ? :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Ziet er in ieder geval gelikt uit. Weer mooi "terug" naar de half-widt case.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Ja, zo'n half-width case vind ik ook wel cool. 8)

(nu alleen nog weer terug naar een half-width Nait, als opvolger van de Nait 5i-2) :sigh:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Musfed op januari  9, 2013, 11:50:27
Ziet er in ieder geval gelikt uit. Weer mooi "terug" naar de half-widt case.

Shoebox
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Cyreg

Zo-even m'n setup aangesloten via Naim/Musicline6 en 3 standaard Naimnetkabels(thx BB&G)
Ben heel benieuwd; maar aller1e indruk is al positief, luisterend naar de tuner  ;)

Die interessante USB-DAC/voorversterker zal m.i. ~1700 euro(GBPx~1.35) gaan kosten  :hmmm:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

corry

.

bmateijsen

Citaat van: corry op januari  9, 2013, 13:26:24
Kijk, dan vind ik nou het mooie van naim; dat je met een setje eenvoudige standaard netkabels goede resultaten haalt.

Hmm, zou graag een dacje van naim als aanvulling op mijn setje hebben, maar 1700 euro is dan toch weer te hoog gegrepen voor mij. :unhappy:

Mijn advies: ga sparen voor de ND5XS, streamer en DAC in 1 ;)

corry

.

Cyreg

Citaat van: Cyreg op januari  9, 2013, 12:32:44
Zo-even m'n setup aangesloten via Naim/Musicline6 en nu 3 standaard Naimnetkabels
Ben heel benieuwd; maar aller1e indruk is al positief, luisterend naar de tuner  ;)

Blijken inderdaad exact dezelfde netsnoeren als die ik al had  ;) (ook zelfde tekstleesrichting!)
Alleen zitten er niet die 6 ribbelbolletjes op de schuko om de fasekant aan te geven  :huh2:

Voor mij na 2 uurtjes wel duidelijk dat 'n all Naim/Musicline netsetup hier 'n prima resultaat geeft.
En let op> geen enkel Naim apparaat hé  :D
Geeft inderdaad wel 'n behoorlijke synergiewinst met die netsnoertjes erbij op de tuner en CDP  :clapping:
Verschil met de ArtSpeak netsetup is best wel aardig, maar ook die klinkt prima, maar wel anders.

Met Naim lijkt het diepe laag en hoge hoog wat minder aanwezig/open en het midlaag wat voller.
Daarvoor krijg je wel wat meer pit en detail en het blijft evenzogoed prima overall klinken.
De ArtSpeak netsetup geeft daarentegen wat meer diepte en warmte, is ook prettig dus  :)
Ik heb nu inderdaad wel iets te kiezen als het weer gaat kriebelen  :devil:

Dus inderdaad nu die 2 netsnoertjes erbij gekocht van BB&G (thx).
(Ik had al het Naim/ML6 stekkerblok + 1 zo'n Naim netsnoer)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Zo de Rega muurbeugel is binnen. Wat is dat ding licht zeg ::). In lijn met de Rega filosofie. Vanavond monteren, ben zeer benieuwd.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

zo hij hangt :D jammer maar er zijn 2 muntjes nodig om de speler in het verticale vlak waterpas te zetten. De muur is helaas niet zo rechts als ik dacht. Effe een nachie laten inhangen en morgen de final waterpas touch. Moet eerlijk zeggen het is een mooie compacte beugel. Hij zit met 3 flinke en mooie bijgeleverde (incl pluggen) schroeven vast. 

Alco

Wow, mooi hoor, LPlover. :)  Ziet er beter uit zo!  :worship: Ben benieuwd of 't klankmatig ook nog iets heeft opgeleverd.

Maar al zou dat niet het geval zijn, lijkt 't me nog wel het geld waard.
(al was 't ook al vanwege het prettiger bedienen doordat de draaitafel nu veel hoger staat)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ik mis alleen dat luik in de muur waardoor de babi pangang met kroepoek word aangereikt ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 11, 2013, 19:50:45
Ik mis alleen dat luik in de muur waardoor de babi pangang met kroepoek word aangereikt ;D
Lekker! :P Maar dan eigenlijk de Indische versie. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

corry

.

Cyreg

Hé LPl, mooi rackje, maar ik dacht dat je was verdwaald  :devil:

Robiwan

Citaat van: twani op januari 11, 2013, 19:50:45

:D :D ik vind het behang best mooi en niks chinees achtigs.

Robiwan

Citaat van: Cyreg op januari 11, 2013, 20:29:38
Hé LPl, mooi rackje, maar ik dacht dat je was verdwaald  :devil:

op dat k.t graham forum zie je mij niet meer :D. wat een jankert zeg herr Graham >:(Ik geef puur mijn menig, klaar. Ik vind de Graham Reflex M met mijn set gewoon geen snars beter dan de gram amp 2 se, zelfs minder. Ben er nu ook klaar mee :D

twani

Citaat van: LPlover op januari 11, 2013, 20:47:22
:D :D ik vind het behang best mooi en niks chinees achtigs.
Don't worry, ik ook ;)

Robiwan

Die muurbeugel kan gevuld worden met materie. Zou vullen met bijvoorbeeld zilverzand nu goed of juist niet goed uitpakken, meer demping?

Alco

Rega's filosofie kennende zou ik in dit geval denken...gewoon zo laten.

Robiwan

Wat mij na een paar draaiuren opvalt aan de klank op de beugel is een nog wat meer transparanter beeld, maar tegelijkertijd ook wat meer pit en een meer evenwichtig laag. Ook op hoge volumes geen feedback zo op het 1e gehoor. Het lijkt er zelfs op, ja echt :D, dat de kanaalbalans beter is. Dus meer homogeniteit tussen links en rechts en minder dat het beeld een voorkeur heeft voor een kant, zoals voorheen een beetje het geval was.

Kortom geen kat in de zak deze beugel. Door zo'n compactheid ziet er ook bijzonder fraai uit. Een aanrader voor iedere Rega gebruiker ::)

Hier de laatste opstelling waarbij de phonotrap profiteerd van de Ikea Lack!

Jeriko

Zojuist een Hicap aan mijn supernait gehangen, volgens mij klinkt het nu al beter maar moet nog ingespeeld worden want dit is een nieuwe uit de doos.
Wist niet dat Cliff Richard & the Young once zo goed klonk (radio 2 top 2000) ???.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Lion of Judah

Citaat van: Jeriko op januari 12, 2013, 13:23:19
Zojuist een Hicap aan mijn supernait gehangen, volgens mij klinkt het nu al beter maar moet nog ingespeeld worden want dit is een nieuwe uit de doos.
Wist niet dat Cliff Richard & the Young once zo goed klonk (radio 2 top 2000) ???.

Ja, beste upgrade die je maar kan doen in een bestaande set wat mij betreft! Heeft mijn speakers bijzonder veel goed gedaan. Veel plezier :clapping:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.