Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: BuSpu op januari  1, 2013, 21:30:27
Ik lees hier weinig over de Naim Audio UnitiServe. Ik kwam hem toevallig tegen en het lijkt me wel een erg slim apparaat. Je kan zelfs beginnen met rippen op een (zeggen ze) kwalitatief hoogwaardige manier naar de interne 1TB harddisk maar er later ook een netwerk met een NAS aanhangen. Verder alle meta-data via de Naim ripping klinkt al met al niet zo gek. Zijn er mensen met ervaringen?

Geen ervaring met de UnitiServe hier, maar wel de HDX. Als ik het goed heb ontbreken bij de UnitiServe het touch screen display en de DAC die de HDX wel heeft...

Voor mij een geweldige alles-in-1 oplossing. Het rippen werkt perfect, alle metadata wordt door de server opgehaald bij AMG. Indien hier niets wordt gevonden wordt bij FreeDB gekeken. Bij deze laatste ontbreekt de cover art, echter met de laatste versie van n-Serve is het manueel toevoegen een fLuitje van een cent. Verdere bediening met de app werkt feilloos en intuitief...

Eén ding is zeker: de HDX zal nog lang in mijn set blijven!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

BuSpu

Klopt geen DAC en geen display maar als je een iPad hebt gaat dat natuurlijk het mooist. Kwa prijs wel interessant....dacht ik tot ik de huidige prijslijst zag. Wel veel goedkoper dan de HDX maar hij zit blijkbaar dicht tegen de ND5XS aan. Je krijgt dan wel 2TB aan harddisk erbij maar offert analoge uitgangen en te upgraden voeding op. Misschien al met al toch niet zo'n slimme keuze?

Klout10

Naar mijn idee is de UnitiServe in de markt gezet om als server te kunnen dienen voor de Uniti apparaten en de streamers. Blijft een ontzettend mooie manier om je collectie te rippen zonder je zorgen te hoeven maken over zaken als software, settings, etc...

Streamer erbij en je bent helemaal klaar!

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

corry

.

Klout10

Vreemd, ik zou verwachten dat je juist betere resultaten behaalt bij zowel interlink als luidspreker kabel van hetzelfde merk. Een soort van 'synergie' zal ik maar zeggen ...

corry

.

BuSpu

Citaat van: corry op januari  2, 2013, 23:08:14
Wat betreft kabels. Hier zoveel mogelijk volgens het naim principe; dus standaard netsnoer, naca 5 en rca-din interlink. Ik had bijvoorbeeld een vdh integration interlink en deze klonk beter met chord oddesey speakerkabel dan met naca5 op m'n nait 5i-2. Dus oddesey beter dan naca5? Tuurlijk niet. Dat kan je niet zomaar zeggen. Toen ik namelijk de interlink veranderde naar chord cobra plus rca-din bleek naca5 de betere match. Dus naca5 beter dan oddesey? Ook onzin  ;).
Precies,absolute statements hebben niet zo veel zin. Het hangt zo enorm samen met de andere apparaten, kabels etc.

Dr.Bedlo

Zo//Heb inmiddels het de groef LS Kabel tussen de Naim gehad en de Naca 05 terzijde gelegd. Ik hoorde weinig tot geen verschil maar toch iets van een geknepenheid in de stemmen. Het kwam wat minder losjes over allemaal. Dus toch maar weer besloten de oude situatie te herstellen.
Tevens de Norstone esse weer van dehand gedaan. Puik dingetje daarniet van, maar te weinig vrij ruimte voor de tv en een beetje schreeuwerige kleur :alien: ( ja dat deed ik zelf) Ach. Morgen maar eens met die schijfjes draaier aan de gang.
Quad vintage.

Alco

Ik hoorde tussen de Groef kabel en Naca5 ook wel een klein verschil, maar vind 't lastig om het verschil te omschrijven.
Ik zou met beide prima kunnen leven.

CiteerMorgen maar eens met die schijfjes draaier aan de gang.
Om welke platendraaiert gaat 't nu ? Welk element heb je er in ?
Ben benieuwd hoe de draaitafel je zal bevallen en ook in vergelijking tot je Naim CD5xs.  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari  3, 2013, 14:34:56
Zo//Heb inmiddels het de groef LS Kabel tussen de Naim gehad en de Naca 05 terzijde gelegd. Ik hoorde weinig tot geen verschil maar toch iets van een geknepenheid in de stemmen. Het kwam wat minder losjes over allemaal. Dus toch maar weer besloten de oude situatie te herstellen.
Tevens de Norstone esse weer van dehand gedaan. Puik dingetje daarniet van, maar te weinig vrij ruimte voor de tv en een beetje schreeuwerige kleur :alien: ( ja dat deed ik zelf) Ach. Morgen maar eens met die schijfjes draaier aan de gang.

fred noch eine male, welke Rega draaitafel heb je nu staan? :D

Ik snap het bovenstaande niet. Zit de NACA5 er nu weer tussen of niet?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Heren,

Ja de NACA 05 zit er weer tussen en de Plaatjes speler staat gewoon in mijn profiel hier beneden.Een RP 3 met Rega ELYS 2element. Ik heb hem al uitgepakt maar een wel hele stomme vraag heb ik daar nog een voor versterker bij nodig?  ::) En dan de combi met de XS.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari  3, 2013, 19:12:24
Heren,

Ja de NACA 05 zit er weer tussen en de Plaatjes speler staat gewoon in mijn profiel hier beneden.Een RP 3 met Rega ELYS 2element. Ik heb hem al uitgepakt maar een wel hele stomme vraag heb ik daar nog een voor versterker bij nodig?  ::) En dan de combi met de XS.

Ja, je hebt een phono pre nodig. Als je die van Naim wil is een stageline fraai. Je moet hem echter wel op specificatie van het element bestellen.
In jouw geval volgens mij high-output MC.

BuSpu

Als je versterker geen phonoingang heeft wel. Het signaal van een pickupelement is namelijk nogal zwak dus die heeft extra versterking nodig. Zo'n versterker wordt ook wel een phonepreamp genoemd.

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op januari  3, 2013, 19:35:18
Ja, je hebt een phono pre nodig. Als je die van Naim wil is een stageline fraai. Je moet hem echter wel op specificatie van het element bestellen.

Das ist ja sheisse! Na ja bestellen dan maar weer en bedankt voor de heldere uitleg.
Quad vintage.

raindog

Citaat van: bmateijsen op januari  3, 2013, 19:35:18

Rega Elys 2 is een MM-element. Musical Fidelity V-LPS met externe voeding is ook een goedkope en goede oplossing.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Overigens lees ik net in de prijslijst ( Engels) StageLine Separate MC/MM phonostage (excl. power supply) Heb ik die power suply dan ook weer nodig( zucht) wordt dan wel weer een wir war boeltje.
Quad vintage.

Alco

Op de Nait XS kun je volgens mij rechtsteeks een Stageline phonoversterker aansluiten, Fred.
(maar bijvoorbeeld op de Nait 5i-2 kan dat niet, vandaar die melding excl. power supply)

Ik neem aan dat je de RP3/Elys (gezien het recente model en de combinatie) nieuw hebt gekocht bij een Rega dealer ?
Dan begrijp ik eerlijk gezegd niet hoe 't kan dat je niet wist dat je een phono-versterker nodig hebt ?  :unsure:

Je zou (evt tijdelijk) een Cambridge 551P phonoversterker kunnen proberen. (verkrijgbaar bij o.a. De Groef, voor € 100,-)
Die schijnt voor het geld best aardig te zijn, en dan kun je eerst zonder noemenswaardig risico proeven, of vinyl iets voor je is.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari  3, 2013, 19:12:24
Heren,

Fred, soms denk ik :( ??? ::) :D

Je hebt een MM phonoversterker nodig. Wil je een Naim dan een Stageline N. Deze kun je met 1 SNAIC 5 kabel (die zit bij de Stageline) rechtstreeks aansluiten op de aux 2 ingang. Met een Elys (6,8 mv output) heeft de Stageline voldoende versterking.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

En...Fred, je zou ook tijdelijk de RP3/Elys kunnen aansluiten op je Brio-R. :sigh: (die heeft wel een prima interne phonotrap)

bwolke

Citaat van: Klout10 op december 28, 2012, 15:48:58
Je slaat de spijker op z'n kop. Da's ook de reden dat ik m'n Hi-Line deze week heb verkocht en voorzichtig aan het kijken ben naar kleinere luidsprekers.

Ik heb mijn luidsprekers te koop staan omdat ik aan het sparen ben voor een nieuwe auto. Misschien is het wat voor je: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m612769326-tannoy-dimension-td8.html

Alco

CiteerMisschien is het wat voor je: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m612769326-tannoy-dimension-td8.html
Dat zou ik niet echt kleinere speakers willen noemen...  :lookaround:

Cyreg

Citaat van: garmtz op december 25, 2012, 15:13:18
Wij hebben ze liggen, het zijn de standaard netsnoeren van Naim voor de huidige lijnen. Volgens mij zijn ze ook los leverbaar.

En erg bedankt BB&G  :thumbs-up:
Volgende week krijg ik hier 2st om uit te proberen, dus ook op m'n CDP en tuner.

Dan maak ik dus 'n compleet Naim/Musicline setje netspul  ;)
Ben erg benieuwd naar het synergie effect hiervan.
Met alleen het Naim/ML blokje, met 1 Naimnetsnoer vanaf de 1e positie naar versterker >
.....dat klinkt al heel goed en wat direkter, strakker en spannender dan met het ArtSpeak spul.

Beide netspul setups zijn goed en prettig klinkend en anders en dus ik heb wat te kiezen  ;D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Jeriko

Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

corry

.