Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2012, 17:26:06
En toch blijft het ergens jeuken heb ik het idee, je bent er niet voor niets al een paar keer eerder over begonnen........  :crazy:

Wat heb je zoal op demo thuis gehad op die nare Naets na?

nare Neats? Jij vindt ze bagger? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: LPlover op december 29, 2012, 17:55:21
nare Neats? Jij vindt ze bagger? :D

Nee wel superlelijk dat dan weer wel.....  :D lijkt wel of ze achterovervallen.....
mainly British stuff

Klout10

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2012, 17:26:06
Wat heb je zoal op demo thuis gehad op die nare Naets na?

Verder nog niets. Jij hebt m'n huidige speakers gehoord en weet hoe ze klinken. ;)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op december 29, 2012, 18:01:10
Verder nog niets. Jij hebt m'n huidige speakers gehoord en weet hoe ze klinken. ;)

Dat was zeker niet verkeerd, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou toch is een setje Harbeth's in huis halen om te proberen.........
mainly British stuff

Klout10

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2012, 18:03:45
Dat was zeker niet verkeerd, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou toch is een setje Harbeth's in huis halen om te proberen.........

Wie weet volgend jaar ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2012, 17:59:50
Nee wel superlelijk dat dan weer wel.....  :D lijkt wel of ze achterovervallen.....

nee die Harbets zien er lekker uit :D Back to the 70's.

Klout10

Martin!!!

Citaat van: LPlover op december 29, 2012, 18:21:33

Citaat van: Klout10 op december 29, 2012, 18:44:34
:clapping:

Tijdloos heet dat   :worship:  en trouwens jullie komen toch ook diezelde periode?
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2012, 18:54:50
Tijdloos heet dat   :worship:  en trouwens jullie komen toch ook diezelde periode?

geboren in '73 :D

hoe bevalt de velodyne sub?

Dr.Bedlo

Ja..Die Harbeths hebben wel iets. Alleen jammer dat er voor de p3esr geen stands worden gemaakt die goed passen, en nog redelijk goedkoop zijn.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op december 30, 2012, 19:29:57
Ja..Die Harbeths hebben wel iets. Alleen jammer dat er voor de p3esr geen stands worden gemaakt die goed passen, en nog redelijk goedkoop zijn.

Wat is goedkoop? Er zijn meer dan genoeg stands, alleen Harbeth maakt ze niet zelf...

Alco

CiteerAlleen jammer dat er voor de p3esr geen stands worden gemaakt die goed passen, en nog redelijk goedkoop zijn.
Bedoel je 'goed passen' qua looks of afmetingen ?
Persoonlijk vind ik de MusicTools 'Tool One' het mooist onder een setje Harbeth HL-P3es(r) of LS3/5a's, maar die zijn absurd geprijsd. (>€1000,- ) :crazy:

Deze Dynaudio 3 stands vind ik zelf wel aardig mooi, maar geen idee of een set Harbeth P3's er mooi op staat:  :unsure:
De prijs is in ieder geval wel schappelijk, met € 230,- p.p.)  :)

Een alternatief zou kunnen zijn de Partington Dreadnought: (€ 350,- p.p.)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Citaat van: LPlover op december 29, 2012, 18:21:33
Hier hebben achtereenvolgens gestaan Kefs iq70, Heco Celan 901XT, Von Schweickert VR4 en nu dus Harbeth.
Alleen de laatste kan steevast en unaniem op goedkeurende blikken van bezoekers, visite en familie rekenen. Eerdere speakers werden vaak "hondslelijk" gevonden.
Enige reden is dat de Harbeths heel natuurlijk overkomen in het interieur. Géén blikvanger maar ook niet detonerend, maar perfect integrerend.....

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op december 30, 2012, 19:29:57

Zijn er zeker wel daar heb ik je lang geleden al eens een pm over gestuurd.......... maar goed niets mee gedaan zeker?
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op december 30, 2012, 20:23:09
Zijn er zeker wel daar heb ik je lang geleden al eens een pm over gestuurd.......... maar goed niets mee gedaan zeker?

Fred is erg kieskeurig volgens mij.... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

raindog

Citaat van: Alco op december 30, 2012, 19:43:31
Deze Dynaudio 3 stands vind ik zelf wel aardig mooi, maar geen idee of een set Harbeth P3's er mooi op staat:  :unsure:
De prijs is in ieder geval wel schappelijk, met € 230,- p.p.)  :)

Die stands heb ik zelf in mijn AV-set en zijn inderdaad erg mooi. Bij de nieuwe versie 'Stand 3X' heeft Dynaudio de spikes mooier weggewerkt en die oogt daardoor nog strakker.
Bij mijn stands werd het Dynaudio logo apart verpakt, kon je er zelf wel of niet op plakken. Ideaal wanneer je er een ander merk speaker op wilt zetten. Qua maatvoering is de 'Stand 3' in ieder geval perfect voor de P3ESR.  Een van de weinige stands die mooi en betaalbaar zijn.   

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

BuSpu

Staat je speaker wel iets achterover of lijkt dat maar zo?

raindog

Wanneer je de spikes voor en achter gelijk zet zit er inderdaad een kleine hellingshoek in van ongeveer 2 graden.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Ik vind de Custom Design SQ404/SQ402 mooi ogen onder een P3.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op december 29, 2012, 17:59:50

Hoe bevalt de Velodyne SUBblaffer? :D

Martin!!!

Citaat van: LPlover op december 31, 2012, 17:23:11
Hoe bevalt de Velodyne SUBblaffer? :D

Dat bevalt  wel ja, ik denk dat het een blijvertje wordt.....
mainly British stuff

Alco

Ik deed ongeveer een uur geleden een verrassende ontdekking...

Een maand oid geleden had ik, n.a.v. een recensie die mij wel aanstond, een betere netkabel gekocht voor de Brio-R.
Nu is kopen zonder eerst proberen niet mijn gewoonte, maar voor € 75,- (incl. verzending) dacht ik what the heck...

Het ging om de AudioQuest NRG-X3, die vanaf de eerste dag een verbetering (b)leek op de Brio-R.
Iets meer gemak, openheid en bite/attack wanneer de muziek daar om vroeg.

Uit nieuwsgierigheid ook even op de Nait XS geprobeerd, maar daar leek dezefde netkabel niks te doen.
Ik heb daarna de Nait XS niet meer aangesloten gehad en een week of 2,5/3 met de Brio-R gespeeld.

Tot vandaag... aangezien ik toch niks beters te doen had besloot ik om de Nait XSs weer 'ns aan te sluiten.
Uit luiheid had ik geen zin om eerst weer alle kabels te wisselen (netkabel, interlink en speaker kabels)
Heb de XS een uurtje laten opwarmen en ben toen gaan luisteren...hmm,...verrek, dat klinkt toch best lekker.

Even later heb ik de cinch-cinch Chord Cobra Plus interlink vervangen voor de Cinch-DIN Cobra, die ik al jaren heb.
Damn,...dat klonk toch wel beter. (moeilijk uit te leggen, maar klonk iets 'Naimser', minder 'vet/aangedikt')

Daarna nog even terug naar de standaard netkabel op de Nait XS... dat heeft echter niet lang geduurd.
De AudioQuest klonk toch beduidend beter. (ja, ik weet 't... de Naim kabel zou 'beter' 'moeten' zijn, ivm synergy, blabla)

De ls-kabels heb ik nog niet vervangen! Heb nu nog gewoon de De Groef ls-kabel, die ik speciaal voor de Brio-R heb gekocht.
Qua prijs/kwaliteitsverhouding (€10,- p.m.) presteerd deze buitengewoon goed, en matched opvallend goed met Naim. :)
Wellicht dat Naca5 nog beter klinkt, maar heb nog niet de behoefte gehad om die er aan te knuppen. Ik mis nog niks.

Of 't nu toch ligt aan het inspelen van van die netkabel of dat de Nait XS me nu toch meer de 'Naim sound' biedt, geen idee.

Het ziet er naar uit dat de Brio-R toch het veld moet ruimen, ook al is/blijft 't een top versterker voor de prijs!
(het jammere is dat ik op de Brio-R iets meer zal verliezen bij verkoop, dan op de Nait XS. Het is namelijk...(newsflash) m'n 2e Brio-R al...
lang verhaal, ga ik nu niet uitleggen, maar deze is net nog maar amper 1,5 maand oud)

O well... een nieuw jaar, nieuwe ontwikkelingen. (nieuwe ronde, nieuwe kansen)  :D
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

NAC A5 hoort wat mij betreft aan iedere Naim ;), maar heb dat al een keer gemeld... ( ;D)

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op januari  1, 2013, 11:57:04
Dat bevalt  wel ja, ik denk dat het een blijvertje wordt.....

kost dat? :D