Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Gooi hem op de een of andere verkoopsite en koop van de opbrengst muziek. Daar is het uiteindelijk allemaal om begonnen, toch?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Och..Kwa looks vind ik het wel iets hebben.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december 27, 2012, 09:16:54
Och..Kwa loks vind ik het wel iets hebben.

tuurlijk, salma hayek heeft qua looks ook wel wat :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja maar daar kun je geen stekker in steken ( nee..we gaan niet te veel door denken Heren)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december 27, 2012, 10:07:19
Ja maar daar kun je geen stekker in steken ( nee..we gaan niet te veel door denken Heren)

maar je hoort 0,0000000000 verschil met standaard stekkerdoos?

Dr.Bedlo

Nee..Hoor met de beste wil van de wereld geen verschil.
Quad vintage.

Fred Mulder

Een 'wereld van verschil' heeft vaak een eigen prijskaartje. In het algemeen (dus niet alleen voor kabels) heeft iedereen natuurlijk een andere grens voor investering tov muzikale winst. Eea zal ook afhankelijk zijn van de context (set, ruimte, oren/gemoedstoestand). Zo zal een Chord Sarum op Nait5 of een dropveter op een 552 niet ideaal zijn.

Voor mij is het de uitdaging/hobby om de onderdelen op elkaar af te stemmen, waarbij ik de kosten/toegevoegde waarde dus nog in verhouding vind staan. Dit is persoonlijk, voor iedereen anders. Voor mijn huidige/oude set ben ik naar volle tevredenheid uitgekomen op AudioQuest Type 8 speakerkabels en een Nordost Silver Shadow digitale interlink. De Nordost is op de 'groei' gekocht voor een betere bron.

Klout10

Mijn ervaringen met 'een wereld van verschil' zijn toch dat het meer om subtiele nuances gaat. Hangt misschien ook een beetje af van de wijze waarop je naar je muziek luistert. Een aantal jaren geleden had ik nog een CD speler en ging ik er echt 'voor zitten' als ik muziek wilde luisteren.

Nu zijn we een aantal jaren verder, kids, weinig tijd, streaming en luister ik heel anders, terwijl ik bijvoorbeeld iets anders aan het doen ben.

De nuances ontgaan je op die manier een beetje ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerNu zijn we een aantal jaren verder, kids, weinig tijd, streaming en luister ik heel anders, terwijl ik bijvoorbeeld iets anders aan het doen ben.
Dat hoor/lees ik vaker, en kan me dat best voorstellen, maar het lijkt me dan ergens wel zonde om een dure set van pakweg € 10000,- in huis te hebben staan, als de muziek vaker als muzikaal behang fungeert.  :unsure:
(tenzij 't 2e hands is aangeschaft, dan word 't een ander verhaal)

Maar ben 't wel met je eens hoor, voor wat betreft de 'wereld van verschillen' die men soms beschrijft.
Een wereld van verschil kan voor de één in positieve zin zijn, terwijl iemand met een andere smaak/voorkeur eenzelfde verschil minder/niet positief vind.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op december 28, 2012, 14:51:29
Dat hoor/lees ik vaker, en kan me dat best voorstellen, maar het lijkt me dan ergens wel zonde om een dure set van pakweg € 10000,- in huis te hebben staan, als de muziek vaker als muzikaal behang fungeert.  :unsure:

Je slaat de spijker op z'n kop. Da's ook de reden dat ik m'n Hi-Line deze week heb verkocht en voorzichtig aan het kijken ben naar kleinere luidsprekers.

garmtz

Citaat van: Klout10 op december 28, 2012, 15:48:58
Je slaat de spijker op z'n kop. Da's ook de reden dat ik m'n Hi-Line deze week heb verkocht en voorzichtig aan het kijken ben naar kleinere luidsprekers:

http://www.hifi.nl/tweedehands/?item=149240&static=off

Kleiner heeft vaak dezelfdee 'footprint'... Je moet toch een stand hebben...

BuSpu

Maar voor het gevoel neemt ie vaak toch minder ruimte in.

Klout10

Daarbij komt dat m'n huidige luidsprekers met hun hoogte van 1 meter 10 redelijk dominant aanwezig zijn in onze woonkamer....

BuSpu

Ook waren ze kwa vormgeving redelijk 'aanwezig' toch? Neem eens een 'saaie' Harbeth op proef (je bent Naim eigenaar zie ik)  ;)

Klout10

Ik sta voor heel veel dingen open, maar luisteren heeft voor mij eigenlijk alleen pas zin als ik m'n huidige luidsprekers zou kunnen verkopen. Gezien mijn ervaringen met de Hi-Line (verkoop heeft met tussenpozen zo'n 4 maanden geduurd) verwacht ik niet dat het direct storm zal lopen...

Weet natuurlijk niet of inruil bij Garmtz bespreekbaar is. ;)

Klout10

Citaat van: garmtz op december 28, 2012, 15:51:43
Kleiner heeft vaak dezelfdee 'footprint'... Je moet toch een stand hebben...

Tsja, daar zeg je zo wat ...

Alco

Is een set Totem speakers misschien niet iets voor je, Klout10 ? 

Niet dat ik er zelf ervaring mee heb hoor, maar het schijnt een goede combinatie te zijn met Naim.
Daarbij zijn het zijn vaak mooie, slanke zuiltjes. (zoals bijvoorbeeld de Staff)

Of de Model One (op bijvoorbeeld een paar Partington stands)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Hoi Alco, bedankt, daar heb ik al eens naar gekeken....
Errug fraai om te zien. In het verleden heb ik op de VAD meerde malen bij Totem geluisterd en moet zeggen dat dit (in combinatie met Rega) ook erg fraai klonk...

garmtz

Je moet wel uitkijken dat je niet achteruit gaat in kwaliteit natuurlijk, dat zou wel zuur zijn... Inruil is bij ons natuurlijk altijd bespreekbaar. Een paar Harbeths op stands is denk ik wel even visueel 'present' als je huidige speakers. Wat bevalt je wel/niet aan je huidige speakers? Misschien kun je van de nood een deugd maken?

Robiwan

Citaat van: Klout10 op december 29, 2012, 10:19:46
Hoi Alco, bedankt, daar heb ik al eens naar gekeken....
Errug fraai om te zien. In het verleden heb ik op de VAD meerde malen bij Totem geluisterd en moet zeggen dat dit (in combinatie met Rega) ook erg fraai klonk...

Neat Motive 2. Slechts 73 cm hoog en een geluid waar je stil van wordt :wub:

Klout10

:google:
Citaat van: LPlover op december 29, 2012, 10:42:29
Neat Motive 2. Slechts 73 cm hoog en een geluid waar je stil van wordt :wub:

Ik heb de Neat Motive 2 al eens thuis gehad; deze halen het niet bij mijn huidige luidsprekers...

Klout10

Citaat van: garmtz op december 29, 2012, 10:32:25
Je moet wel uitkijken dat je niet achteruit gaat in kwaliteit natuurlijk, dat zou wel zuur zijn... Inruil is bij ons natuurlijk altijd bespreekbaar. Een paar Harbeths op stands is denk ik wel even visueel 'present' als je huidige speakers. Wat bevalt je wel/niet aan je huidige speakers? Misschien kun je van de nood een deugd maken?

Goede opmerking Garmtz, klankmatig is hier werkelijk niets op aan te merken; snel, open, dynamisch, makkelijk aan te sturen. Bovendien nog te upgraden naar een zogenaamde SE versie met betere drivers, filters, etc.

Denk dat ik ze gewoon houd!

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op december 29, 2012, 12:26:40
Goede opmerking Garmtz, klankmatig is hier werkelijk niets op aan te merken; snel, open, dynamisch, makkelijk aan te sturen. Bovendien nog te upgraden naar een zogenaamde SE versie met betere drivers, filters, etc.

Ik zou als het kriebelt gewoon eens een paar luistersessies houden om te kijken of er inderdaad iets is wat jouw huidige luidspreker overstijgt. Het kan namelijk nooit kwaad ;). En daarna kan je dan altijd de beslissing nemen om je huidige gewoon lekker te laten staan ;D

Klout10

Da's inderdaad waar, ga ik doen ook!

Fijne jaarwisseling alvast!

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op december 29, 2012, 12:26:40

En toch blijft het ergens jeuken heb ik het idee, je bent er niet voor niets al een paar keer eerder over begonnen........  :crazy:

Wat heb je zoal op demo thuis gehad op die nare Naets na?
mainly British stuff