Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

Cyreg

Citaat van: corry op december 24, 2012, 23:41:16
Mijn zoon heeft een oud (dik) type ps3 en raad eens welke kabel daar bij zat?!  ;)

Ik denk de door mij genoemde kabel, maar zou ook kunnen dat.................. ;D
Kunnen we daar evt. verder nog wat mee?  :D
En zo ja, dan maar even via PB/PM?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Cyreg

Citaat van: Lion of Judah op december 24, 2012, 23:22:35
Grappig, zo'n zelfde stekkerblokje heb ik een paar weken geleden over kunnen nemen.

En wat vind je ervan? Combineer je dat blokje met Naim netsnoertjes?

Opvallend is nl dat de ML6 gecombineerd met vooral Naim netsnoer 'n goede synergy geeft  ;D
Als alleenstaand blokje klinkt het toch wat dun/klein met diverse andere netsnoertjes.......  :huh2:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Klout10

Ik gebruik het Musicline stekkerblok al een aantal maanden in combinatie met de standaard Naim netsnoeren. Is een kwestie van inpluggen en nooit meer naar omkijken ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op december 25, 2012, 12:43:57
Ik gebruik het Musicline stekkerblok al een aantal maanden in combinatie met de standaard Naim netsnoeren. Is een kwestie van inpluggen en nooit meer naar omkijken ...

ik ook. Aansluiten en gaan met die banaan. Geen behoefte gehad om dit te verbeteren.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: LPlover op december 25, 2012, 13:31:12
ik ook. Aansluiten en gaan met die banaan. Geen behoefte gehad om dit te verbeteren.

Precies!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

corry

.

garmtz

Citaat van: Cyreg op december 24, 2012, 21:04:30
Vraag, vriendelijk verzoek ad Naimies >     
Vanwege de synergie wil ik graag nog 1 of 2 van die netsnoertjes kopen/lenen voor de sources.
Heeft iemand toevallig nog exact zo'n netsnoertje(s) liggen om op z'n minst even uit te lenen?
Alvast bedankt, maar eerlijk gezegd ........  :(

Wij hebben ze liggen, het zijn de standaard netsnoeren van Naim voor de huidige lijnen. Volgens mij zijn ze ook los leverbaar.

Cyreg

Bedankt voor de reacties tot nu toe  ;)
En dan zal ik na de feestdagen wel even contact met BB&G/Garmt opnemen  ;D

Dr.Bedlo

Je kan ze zo kopen hier in Groningen via AudioArtistiek. Heb ik ook gedaan, alhoewel ik geen verschil hoor tussen een Gamma blokje en genoemd blokje. Zal wel aan mij liggen denk ik.Zo een Powerigel ( net gekocht) vind ik dan alleen al vanwege de looks een moord ding.
Quad vintage.

Lion of Judah

Citaat van: fred19633 op december 25, 2012, 19:15:20
Je kan ze zo kopen hier in Groningen via AudioArtistiek. Heb ik ook gedaan, alhoewel ik geen verschil hoor tussen een Gamma blokje en genoemd blokje. Zal wel aan mij liggen denk ik.

Kan wel kloppen. Heb het ding opengeschroefd en er zit gewoon de bekende blauwe, zwarte en bruine elektradraad in. Je weet wel die je ook achter je stopcontacten vind. Dus hier mag inderdaad met enig relativeringsvermogen naar gekeken en geluisterd worden.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

twani

Dat gebeurt volgens mij nóg veel vaker dan wij denken ;) eigenlijk pure oplichting, de consument betaald en koopt toch wel. Eigenlijk moeten we met z'n allen veel meer terug naar de basis...

Dr.Bedlo

En dat is? Zelf muziek maken. Hmm..Welke zal ik zo eens pakken. Mijnheer Gretsch, Fender of Gibson.
Quad vintage.

twani

Net waar je zin in hebt Fred ;D

Cyreg

Sorry hoor, maar ik denk dat we met dit blokje en standaard Naim kabels toch heel dicht bij de basis zitten voor resp. 60 en 15 euro.  :D

En hoe het eruit ziet? who cares? het gaat natuurlijk om de klankbalans- en kwaliteitsverschillen

twani

Citaat van: Cyreg op december 25, 2012, 23:14:16
Sorry hoor, maar ik denk dat we met dit blokje en standaard Naim kabels toch heel dicht bij de basis zitten voor resp. 60 en 15 euro.  :D

En hoe het eruit ziet? who cares? het gaat natuurlijk om de klankbalans- en kwaliteitsverschillen
Eens....ik bedoelde ook meer de zogenaamd exotische blokken en kabels.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op december 25, 2012, 22:27:51
Kan wel kloppen. Heb het ding opengeschroefd en er zit gewoon de bekende blauwe, zwarte en bruine elektradraad in. Je weet wel die je ook achter je stopcontacten vind. Dus hier mag inderdaad met enig relativeringsvermogen naar gekeken en geluisterd worden.

wat had jij gedacht dan, een roze, groene of paarse kabel :D

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op december 25, 2012, 23:53:11
wat had jij gedacht dan, een roze, groene of paarse kabel :D

Eigenlijk wel.... Dan wordt het geluidsbeeld ruimtelijker, meer detail, strakker laag enz. enz. :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

twani

Met de roze aders "getwist" word de klank nog "zoeter"...

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Klout10

Vergeet niet de borosilicaat gedempte rhodium plated axial locking pluggen; anders klinkt het uiteraard nergens naar.  ;D

Dr.Bedlo

Wat zijn wij Naimpies toch heerlijk down to earth.Heb nu een powerigel en of ik verschil hoor.....Nou ...Tsja..Wat zal ik er van zeggen. Nee...geen biet.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op december 26, 2012, 19:42:56
Wat zijn wij Naimpies toch heerlijk down to earth.Heb nu een powerigel en of ik verschil hoor.....Nou ...Tsja..Wat zal ik er van zeggen. Nee...geen biet.

Het zit 'em in de details zullen we maar zeggen...

Cyreg

Zonde vh geld en niet zo echt down to earth dan  :dontgetit:

Robiwan

waarom koop je uberhaupt zo'n ding??? Jij koopt ook maar van alles :D