Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Bedankt voor het vertrouwen...

Dr.Bedlo

Heeft niets met vertrouwen te maken. Ik draai al 35 jaar mee in een commerciele wereld en weet zolangzamerhand wel waar het om draait. De een zal er wat meer dan een ander op focusssen dat is waar , maar uiteindelijk kun je mij niet vertellen dat je baalt als een stekker als je ergens je energie in hebt gestoken met als resultaat o,o...Of ben ik mis.

Audio is wat dat betreft ook een moeilijke buisness Het is allemaal zo subjectief. Wat de een mooi vind, is voor de ander bagger. En ja...merken veranderen. Naim gaat jammer genoeg de verkeerde kant op. En dat is jammer. Harbeth ...Kweet het niet maar ben ook daar sceptisch over.

Zo..Back to Darts.
Quad vintage.

garmtz

Wij verkopen geen 500-serie Naim, dus ik had geen belang bij deze hele ophef... Maar laten we het niet weer oprakelen alsjeblieft.

Fred Mulder

Citaat van: Klout10 op december 22, 2012, 13:05:13
Hahaha, is wel al een week "verdacht" stil hier...

Misschien dat Lion of Judah nog iets te melden heeft  :D

Mvg, Fred

Alco

Vraagje @ Rex:

Ik weet hiet hoelang je 'm al hebt, maar ik vroeg me af heb jij weleens problemen met je ND5xs ?
Op het UK Naim forum lees ik toch nog met enige regelmaat dat mensen problemen hebben met hun streaming apparaten.
(bepaalde meldingen op het display e.d.)  Dat zal vast niet steeds aan 't apparaat zelf liggen, maar je zit er ondertussen wel mee

Nu is 't ongetwijfeld wel zo dat men voornamelijk bij problemen een forum raadpleegt.
In veruit de meeste gevallen zal het apparaat probleemloos werken, en daar lees je dan niet over.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Just my two cents. In gedachten houdende dat ik er helemaal geen biet van snap van dat streaming gedoe maar was met de nd 5 xs niet gelukkig.
Quad vintage.

RexManning

Eens. Met name netwerk gerelateerde apparaten krijgen op fora aandacht van kopers die er blijkbaar nog niet helemaal op waren voorbereid. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

Mijn netwerk kan bijna niet perfecter, heb een goed ingerichte Nas en multiroom audio. De naim stereo opstelling is daar onderdeel van en de nd5xs werkt daar goed in. Geluid van lossless audio is van bijzonder goede kwaliteit, de dac en upnp werken bij mij dus zeer goed.

Minder;
- de iphone/ipad app is ondermaats. Ik heb gratis varianten (van mijn synology nas bijvoorbeeld) die intuïtiever, sneller, stabieler en mooier zijn. Maar die kunnen het volume van de voorversterker niet aansturen, nStream va naim wel.

- geen ffwd of jumpen naar een tijdslicatie in een nummer. Dat kan elke willekeurige app wel. Naim schijnt eerst haar hardware te moeten upgraden (januari?) voordat dat in de naim nstream kan...raarrrr

- geen airplay

Mijn mening; ik ben er gewoon onwijs blij mee. Ik kies ervoor om blind te zijn voor wat ik eigenlijk erg amateuristisch, stom en klantonvriendelijk vind; Als Naim nou 2 mensen in dienst heeft en zich focust op hun huidige lijn om die te perfectioneren; soit. Maar ze brengen lukraak nieuwe spullen op de markt zonder enige focus (zo komt het op mij over). Ze communiceren ook niet over roadmaps in ontwikkeling. Voor de prijs zouden we meer verwachten hierin. Als je je als bedrijf besluit te begeven op de Streaming markt; ga dan all the way. Bedenk wie je nieuwe klanten zijn met alle wensen van dien. Nu lijkt het op dinosaurus gedrag en ik hoop dat het goed komt. Zoals ik bij de naim dealer hoor; dat hebben ze bij Linn beter voor elkaar. Dat lees ik online ook. Als je net als ik besluit je hier overheen te zetten en je hebt je thuisnetwerk voor elkaar; kopen die nd5xs!
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Alco

CiteerMinder;
- de iphone/ipad app is ondermaats. Ik heb gratis varianten (van mijn synology nas bijvoorbeeld) die intuïtiever, sneller, stabieler en mooier zijn. Maar die kunnen het volume van de voorversterker niet aansturen, nStream va naim wel.
Als die gratis varianten beter werken dan de Naim n-Stream app vind ik dat nog niet zo'n bezwaar.
(hoewel je gezien de forse prijzen voor Naim ook wel wat van de 'noodzakelijke' app mag verwachten)
Het volume regelen zal ik denk ik eerder met de IR AB doen. (anders moet ik de Ipod nog sneller weer opladen)

Of mijn thuisnetwerk voor elkaar is weet ik niet. Ik neem maar aan van wel...
De fabrikanten gaan er vaak vanuit dat een ieder wel thuis op het technische vlak van netwerken etc.
M'n Squeezebox doet 't inmiddels alweer maandenlang prima, dus ik denk dat 't met m'n netwerk dan wel goed zit, maar als m'n PC bijvoorbeeld een keer zou crashen en/of ik zou over moeten op bijvoorbeeld Windows 8,..dan 'hang ik'.

Ik ben er van overtuigd dat een Naim dealer tot volle tevredenheid een streamer zal installeren, maar het feit dat ik van de kennis van een ander afhankelijk ben staat me tegen. Bij een CD-speler was/is 't gewoon stekker er in, aanzetten en gaan...
Toen ik onlangs een UnitiQute thuis mocht uitproberen baalde ik flink dat ik 't ding niet zelf aan de praat kon krijgen.  ???

CiteerIn gedachten houdende dat ik er helemaal geen biet van snap van dat streaming gedoe maar was met de nd 5 xs niet gelukkig.
Dan kunnen we mekaar de hand schudden Fred. Ik snap er ook geen biet van en ben al blij als 't werkt. ;)
Was je klankmatig niet gelukkig met de ND5xs of (ook) anderszijds ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ja..Wat zal ik er van zeggen, klank is voor een ieder peroonlijk. Maar vond het allemaal een beetje te veel van het goede worden. Het dwong je te luisteren, te upfront. Ontspannen kon ik met de ND maar moeilijk. Kwa controle, focus, stereobeeld overtrof hij mijn combi wel  maar met namen die directheid met een elektronische hardheid begon mij al snel tegen te staan.

En dan nu de tegensprekers weer aan bod!
Quad vintage.

Martin!!!

Leuk dat je weer "terug" bent Fred19633 ik had je al een tijdje gemist......
mainly British stuff

Lion of Judah

Citaat van: Fred Mulder op december 22, 2012, 13:40:07
Misschien dat Lion of Judah nog iets te melden heeft  :D

Mvg, Fred

Dat je al die mooie spullen van je de deur uit doet? :D
Gisteravond bij Fred wezen luisteren naar alweer een mooie Naim/Harbeth combi. En niet met lege handen terug naar huis gegaan. Fred had zijn voeding te koop staan en keurig voor mij gereserveerd. Hij vond het leuk dat die onder een forum-lid blijft.Dus ik ben een Avondale TPX2 rijker :headbanging:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op december 22, 2012, 16:54:48
Fred had zijn voeding te koop staan en keurig voor mij gereserveerd. Hij vond het leuk dat die onder een forum-lid blijft.Dus ik ben een Avondale TPX2 rijker :headbanging:

Dat is een mooie aanwinst Lion en volgens de advertentie tekst van Fred moet ie "aanzienlijk" beter zijn dan de HiCap. Misschien volgend jaar die twee jongens van ons een naast elkaar vergelijken?
mainly British stuff

ivdz

Citaat van: RexManning op december 22, 2012, 14:57:47
Eens. Met name netwerk gerelateerde apparaten krijgen op fora aandacht van kopers die er blijkbaar nog niet helemaal op waren voorbereid. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

Mijn netwerk kan bijna niet perfecter, heb een goed ingerichte Nas en multiroom audio. De naim stereo opstelling is daar onderdeel van en de nd5xs werkt daar goed in. Geluid van lossless audio is van bijzonder goede kwaliteit, de dac en upnp werken bij mij dus zeer goed.

Minder;

- geen ffwd of jumpen naar een tijdslicatie in een nummer. Dat kan elke willekeurige app wel. Naim schijnt eerst haar hardware te moeten upgraden (januari?) voordat dat in de naim nstream kan...raarrrr

- geen airplay

Mijn mening; ik ben er gewoon onwijs blij mee. Ik kies ervoor om blind te zijn voor wat ik eigenlijk erg amateuristisch, stom en klantonvriendelijk vind; Als Naim nou 2 mensen in dienst heeft en zich focust op hun huidige lijn om die te perfectioneren; soit. Maar ze brengen lukraak nieuwe spullen op de markt zonder enige focus (zo komt het op mij over). Ze communiceren ook niet over roadmaps in ontwikkeling. Voor de prijs zouden we meer verwachten hierin. Als je je als bedrijf besluit te begeven op de Streaming markt; ga dan all the way. Bedenk wie je nieuwe klanten zijn met alle wensen van dien. Nu lijkt het op dinosaurus gedrag en ik hoop dat het goed komt. Zoals ik bij de naim dealer hoor; dat hebben ze bij Linn beter voor elkaar. Dat lees ik online ook. Als je net als ik besluit je hier overheen te zetten en je hebt je thuisnetwerk voor elkaar; kopen die nd5xs!

Dag Alco,

Ik ben ook ongelofelijk blij met mijn ND5XS en heb nooit enig probleem gehad. Ik gebruik een wired netwerk/NAS met goede componenten en bekabeling en ik kan u echt aanraden daar wat energie aan te besteden. De mensen van WifiMedia in Anrhem hebben mij daar goed bij geholpen dus dat was de lange reis waard.

@Rex: Ik zie dat u een vergelijkbare setup hebt als ikzelf behalve dat er een HiCap aan de Nac152 gekoppeld is, daar waar ik de FlatCap XS heb. Hoe bevalt u die HiCap ? Ik overweeg nog een laatste grotere upgrade in mijn systeem, en denk aan luidsprekers (evt monitoren) samen met een HiCap DR voor de pre en een XP5XS voor de streamer.

Vriendelijke groet,
Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Lion of Judah

Citaat van: Martin!!! op december 22, 2012, 17:20:00
Dat is een mooie aanwinst Lion en volgens de advertentie tekst van Fred moet ie "aanzienlijk" beter zijn dan de HiCap. Misschien volgend jaar die twee jongens van ons een naast elkaar vergelijken?

Ja, mijn idee. Lijkt me leuk.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Lion of Judah

Hoe bevalt de Velodyne?

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op december 22, 2012, 19:32:50
Ja, mijn idee. Lijkt me leuk.

Leuk  :thumbs-up:

Wat zijn je eerste indrukken van de Avondale TPX2 in je eigen set?

Citaat van: Lion of Judah op december 22, 2012, 19:33:43
Hoe bevalt de Velodyne?

Dat gaat straks een hele mooie upgrade worden (nu nog op demo) de Velodyne geeft een mooi en strak fundament, het algehele geluidsbeeld is ook grootser en "completer" geworden.........
mainly British stuff

RexManning

Citaat van: ivdz op december 22, 2012, 19:01:17
Dag Alco,

Ik ben ook ongelofelijk blij met mijn ND5XS en heb nooit enig probleem gehad. Ik gebruik een wired netwerk/NAS met goede componenten en bekabeling en ik kan u echt aanraden daar wat energie aan te besteden. De mensen van WifiMedia in Anrhem hebben mij daar goed bij geholpen dus dat was de lange reis waard.

@Rex: Ik zie dat u een vergelijkbare setup hebt als ikzelf behalve dat er een HiCap aan de Nac152 gekoppeld is, daar waar ik de FlatCap XS heb. Hoe bevalt u die HiCap ? Ik overweeg nog een laatste grotere upgrade in mijn systeem, en denk aan luidsprekers (evt monitoren) samen met een HiCap DR voor de pre en een XP5XS voor de streamer.

Vriendelijke groet,
Iver

Eens. Een bekabeld netwerk en een Nas en een gezonde dosis modern adaptatievermogen, anders geen streamer.

HiCap had ik meteen moeten doen, ik heb alleen nooit een FlatCap erop gehoord, dus daar kan ik geen mening over geven. Mijn upgrade pad zal anders zijn. Het 1e op de verlanglijst is een krachtiger voor- en hoofdversterker om mijn Ovators wat meer power te geven. Toekomst overigens, ik heb er geen haast mee. Een aparte xp5xs.....vind ik persoonlijk een doos te veel.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Lion of Judah

Citaat van: Martin!!! op december 23, 2012, 10:33:29
Wat zijn je eerste indrukken van de Avondale TPX2 in je eigen set?

Super! Heb in mijn set altijd gevonden dat de synergie in het hoog/midhoog een verbeterpuntje was. Af en toe zelfs tot luistermoeheid leidend wat een rare gewaarwoording is omdat ik juist deze speakers had gekocht omdat die in dat gebied me erg aanspraken. Maar dat is nu enorm verbeterd. Naast alle andere aspecten die ik bij jou ook heb ervaren. Vooral de DAC is er enorm door verbeterd. Nu is er wel een verschil waar te nemen tussen analoog en digitaal via de Arcam DVD.

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op december 23, 2012, 10:33:29
Dat gaat straks een hele mooie upgrade worden (nu nog op demo) de Velodyne geeft een mooi en strak fundament, het algehele geluidsbeeld is ook grootser en "completer" geworden.........
Cool! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CiteerEens. Een bekabeld netwerk en een Nas en een gezonde dosis modern adaptatievermogen, anders geen streamer.
Als je een PC gebruikt i.p.v. een Nas, dan geen streamer ?  :unsure:

Klout10

Citaat van: Alco op december 23, 2012, 13:44:49
Als je een PC gebruikt i.p.v. een Nas, dan geen streamer ?  :unsure:

Dan nog steeds een streamer, maar niet zonder een gezonde dosis "modern adaptatievermogen".    ;)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op december 23, 2012, 15:40:48
Dan nog steeds een streamer, maar niet zonder een gezonde dosis "modern adaptatievermogen".    ;)

Ach een NAS is ook een soort stand-alone pc ;). Whatever makes you happy ;D

Fred Mulder

Citaat van: Lion of Judah op december 23, 2012, 13:08:00
Super! Heb in mijn set altijd gevonden dat de synergie in het hoog/midhoog een verbeterpuntje was. Af en toe zelfs tot luistermoeheid leidend wat een rare gewaarwoording is omdat ik juist deze speakers had gekocht omdat die in dat gebied me erg aanspraken. Maar dat is nu enorm verbeterd. Naast alle andere aspecten die ik bij jou ook heb ervaren. Vooral de DAC is er enorm door verbeterd. Nu is er wel een verschil waar te nemen tussen analoog en digitaal via de Arcam DVD.

Goed om te horen dat de TPX2 naar tevredenheid speelt. En ook leuk om passie voor muziek te delen/bespreken met een ander forumlid. Heel veel luisterplezier!

Cyreg

Standaard gebruik ik het ArtSpeakblokje en met ook AS netsnoer naar o.a. de versterker.

Voor de afwisseling (pittiger, strakkere bas, directere klank, meer detail, maar minder ruimtelijk) heb ik ook 'n standaard Naim/Musicline ML6 blokje als alternatief.  :huh2:
Daaraan vast zit 'n 2m netsnoer en heb ook zo'n zelfde los netsnoertje naar de versterker.

Beide 2jr geleden gekocht rechtstreeks bij MusicLine webshop (Duitse importeur Naim)
Dat kan niet meer en vlgns Musicline zou ik deze bij Latham kunnen kopen (maar niet in prijslijst)

Daarbij komt dat ik wel op zoek ben naar exact dezelfde netsnoertjes, dus...........lastig....... :D

info vh netsnoertje:
2m kabel van I-SHENG met 3G1.0 mm2 en met stekkers van SHIH YANG,
met rechte Schuko (SY-009) en aan apparaatkant 'n C15 (SY-020)

Vraag, vriendelijk verzoek ad Naimies >     
Vanwege de synergie wil ik graag nog 1 of 2 van die netsnoertjes kopen/lenen voor de sources.
Heeft iemand toevallig nog exact zo'n netsnoertje(s) liggen om op z'n minst even uit te lenen?
Alvast bedankt, maar eerlijk gezegd ........  :(

En even voor de duidelijkheid > serieus bedoeld, dus het is geen vroege 1 aprilgrap hoor  ;D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Lion of Judah

Citaat van: Cyreg op december 24, 2012, 21:04:30
Voor de afwisseling (pittiger, strakkere bas, directere klank, meer detail, maar minder ruimtelijk) heb ik ook 'n standaard Naim/Musicline ML6 blokje als alternatief.  :huh2:
Daaraan vast zit 'n 2m netsnoer en heb ook zo'n zelfde los netsnoertje naar de versterker.

Beide 2jr geleden gekocht rechtstreeks bij MusicLine webshop (Duitse importeur Naim)
Dat kan niet meer en vlgns Musicline zou ik deze bij Latham kunnen kopen (maar niet in prijslijst)

Grappig, zo'n zelfde stekkerblokje heb ik een paar weken geleden over kunnen nemen.