Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Wat is de betere/muzikalere RCA-kabel tussen een draaitafel en Stageline N

- Linn Black Interconnect of
- The Chord Company Crimson ?
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op november  6, 2012, 17:53:38

Diegene met de laagste capaciteit... :)

garmtz

Citaat van: LPlover op oktober 31, 2012, 16:08:51
Hoe klinkt het in vergelijking met een digitale bron?

Had deze even gemist... De draaitafel klinkt beter, mits goede persing/mastering van de LP. De WB Full Circle is vrij amazing en de interne phono stage van de Linn DSM ook (de MC phono-trap is een [dure] upgrade en dezelfde als die wordt gebruikt in de Akurate Kontrol)...

Robiwan

Citaat van: garmtz op november  6, 2012, 21:33:31
Had deze even gemist... De draaitafel klinkt beter, mits goede persing/mastering van de LP. De WB Full Circle is vrij amazing en de interne phono stage van de Linn DSM ook (de MC phono-trap is een [dure] upgrade en dezelfde als die wordt gebruikt in de Akurate Kontrol)...

klinkt beter als in? Jij kan dat zo mooi onder woorden brengen:)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op november  6, 2012, 17:53:38

Naim standaard lavender Din met aan beide kanten RCA pluggen!

garmtz

Citaat van: LPlover op november  6, 2012, 21:34:53
klinkt beter als in? Jij kan dat zo mooi :)

Klinkt losser, spontaner/levendiger, holografischer... Wel iets minder rust. Minder 'zwart'. Is ook logisch met een mechanische aftasting.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op november  6, 2012, 21:30:50
Diegene met de laagste capaciteit... :)

Die Linn is 75.0 pF en de Chord kan ik met geen mogelijkheid terugvinden   :unhappy:
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: garmtz op november  6, 2012, 21:37:51
Klinkt losser, spontaner/levendiger, holografischer... Wel iets minder rust. Minder 'zwart'. Is ook logisch met een mechanische aftasting.

Ik kan mij hierin wel vinden. In mijn geval losser, meer lucht en ruimte, minder korrelig, verfijnder.... wel iets minder druk in het laag en soms inderdaad minder rust. De CD versie klinkt in veel gevallen vlakker maar de klankbalans is niet eens zoveel verschillend. Dan doet de CD speler het best goed :D 

garmtz

Citaat van: LPlover op november  7, 2012, 08:29:33
Ik kan mij hierin wel vinden. In mijn geval losser, meer lucht en ruimte, minder korrelig, verfijnder.... wel iets minder druk in het laag en soms inderdaad minder rust. De CD versie klinkt in veel gevallen vlakker maar de klankbalans is niet eens zoveel verschillend. Dan doet de CD speler het best goed :D 

Inderdaad ook minder druk in het laag (wordt bij een LP-master vaak simpelweg weggefilterd). Klankbalans is inderdaad behoorlijk gelijk. Maar bedenk wel dat de mastering op CD en LP kan verschillen! Het is erg moeilijk appels met appels te vergelijken.

garmtz

Trouwens misschien leuk om dit topic te verplaatsen naar het "officiele merken forum" onderdeel? Anders is het zo eenzaam in dat gedeelte met alleen Anti-Mode.

Idem met het Linn Topic, Anthem topic, Harbeth Topic, Millon Topic, etc.? Admins?

garmtz

Citaat van: Martin!!! op november  6, 2012, 22:55:01
Die Linn is 75.0 pF en de Chord kan ik met geen mogelijkheid terugvinden   :unhappy:

De Chord is een soort quad-balanced kabel met shield en ik denk dat die een duidelijk hogere capaciteit zal hebben. Ik zou denken dat de Black dus beter is.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op november  7, 2012, 14:07:25
De Chord is een soort quad-balanced kabel met shield en ik denk dat die een duidelijk hogere capaciteit zal hebben. Ik zou denken dat de Black dus beter is.

Thanx  :thumbs-up:
mainly British stuff

Robiwan

Martin!!!

Citaat van: LPlover op november  7, 2012, 16:12:14
heb je de stageline al aangesloten?

Gr,

robin

Hij hangt aan het Goudsche sap en ik weet nu al dat het blijvertje is. De volume knop moet wel iets verder open dan bij de Cambridge Audio, maar het klinkt tsja NAIMser........

Heb ze net even 1 op 1 vergeleken en de CA is minder detailrijk en lijkt wat vlakker.

De Stageline lijkt ook iets vloeiender en homogener te zijn.

Net ook een vergelijk gemaakt tussen de Chord en de Linn kabel.

Wow wat een verschil in kracht, Chord beetje duf en to much laid back en de Linn mooi open en veel krachtiger, misschien dat hier op termijn nog verder wat te tweaken valt qua bekabeling....................
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op november  7, 2012, 16:48:29
Wow wat een verschil in kracht, Chord beetje duf en to much laid back en de Linn mooi open en veel krachtiger, misschien dat hier op termijn nog verder wat te tweaken valt qua bekabeling....................

Fijn dat de verwachting uitkomt... ;)

Martin!!!

Citaat van: garmtz op november  7, 2012, 16:56:13
Fijn dat de verwachting uitkomt... ;)

Ik had eigenlijk niet anders verwacht  :clapping: maar dat het verschil ZO groot zou zijn nee, dat had ik niet verwacht.

mainly British stuff

Martin!!!

.
mainly British stuff

bwolke

Ik heb sinds vrijdag een Powerigel.  :inlove: Ik had niet verwacht dat het verschil tussen de gewone music line stekkerdoos en de powerigel zo groot zou zijn. Ik heb gelezen op het Naim forum dat mensen de upgrade omschrijven als een black box upgrade en dat kan ik beamen.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op november  7, 2012, 16:48:29
Hij hangt aan het Goudsche sap en ik weet nu al dat het blijvertje is. De volume knop moet wel iets verder open dan bij de Cambridge Audio, maar het klinkt tsja NAIMser........

Heb ze net even 1 op 1 vergeleken en de CA is minder detailrijk en lijkt wat vlakker.

De Stageline lijkt ook iets vloeiender en homogener te zijn.

Net ook een vergelijk gemaakt tussen de Chord en de Linn kabel.

Veel luisterplezier met de Stageline :)

Martin!!!

Citaat van: LPlover op november  7, 2012, 18:20:07
Veel luisterplezier met de Stageline :)

Dat gaat zeer zeker lukken.......
mainly British stuff

Lion of Judah

Citaat van: Martin!!! op november  7, 2012, 18:32:53
Dat gaat zeer zeker lukken.......

O ja?! Niks van gemerkt.... :D

Gisteren een M&G bij Martin thuis gehad. Martin heeft een mooi ingericht appartement met een prachtige set van Naim en Harbeth Monitor 30.1. We kennen mekaar van de Naim/Harbeth workshop van BB&G. Naast het feit dat het altijd leuk is om met iemand met dezelfde "afwijking" naar muziek te luisteren was er nog een andere aanleiding: het verschil met/zonder Hicap op de Supernait. Had dat al een keer mogen ervaren bij BB&G maar Martin bood me de gelegenheid om dit nog een keer op mijn gemak over te doen.

Voor mij benaderd de set van Martin toch wel dicht de perfectie maar dan wel met een sub erbij of speakers met een zelfde karakteristiek die wat meer druk in het laag hebben. Maar dat heeft voor mij vooral met mijn muziekssmaak te maken. Gruwelijk mooi in ieder geval. Nogmaals de bevestiging gehad dat de Hi cap een no-brainer is en weer wat mooie , voor mij onbekende muziek, gehoord.
Was een geslaagde avond totdat ik thuis kwam, om te merken dat er nog veel verbetering in mijn eigen set zit...... :bored:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op november  9, 2012, 19:44:35

Gisteren een M&G bij Martin thuis gehad. Martin heeft een mooi ingericht appartement met een prachtige set van Naim en Harbeth Monitor 30.1. We kennen mekaar van de Naim/Harbeth workshop van BB&G. Naast het feit dat het altijd leuk is om met iemand met dezelfde "afwijking" naar muziek te luisteren was er nog een andere aanleiding: het verschil met/zonder Hicap op de Supernait. Had dat al een keer mogen ervaren bij BB&G maar Martin bood me de gelegenheid om dit nog een keer op mijn gemak over te doen.

Voor mij benaderd de set van Martin toch wel dicht de perfectie maar dan wel met een sub erbij of speakers met een zelfde karakteristiek die wat meer druk in het laag hebben. Maar dat heeft voor mij vooral met mijn muziekssmaak te maken. Gruwelijk mooi in ieder geval. Nogmaals de bevestiging gehad dat de Hi cap een no-brainer is en weer wat mooie , voor mij onbekende muziek, gehoord.
Was een geslaagde avond totdat ik thuis kwam, om te merken dat er nog veel verbetering in mijn eigen set zit...... :bored:

Nog perfecter dan mijn set :D

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op november  9, 2012, 19:44:35

:blush:

Thanx ik ben dan ook meer dan tevreden met mijn huidige set.

Ik vond het ook een geslaagde en bovenal gezellige avond, de Harbert's 30.1 AE zullen wellicht ooit nog is ondersteuning van een sub(je) gaan krijgen om het 'compleet' te maken........
mainly British stuff

ivdz

Citaat van: bwolke op november  7, 2012, 17:44:47
Ik heb sinds vrijdag een Powerigel.  :inlove: Ik had niet verwacht dat het verschil tussen de gewone music line stekkerdoos en de powerigel zo groot zou zijn. Ik heb gelezen op het Naim forum dat mensen de upgrade omschrijven als een black box upgrade en dat kan ik beamen.

Leuk om te horen. Ik overweeg er ook één, maar twijfel tussen 1 Powerigel of 2 Powerlines. Heb je de gewone Powerigel, of de "Plus" versie ? Waar heb je ze gekocht ?

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Robiwan

Citaat van: bwolke op november  7, 2012, 17:44:47

Kun je het verschil omschrijven?