Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Daaraan herken je de liefhebber in de man die ook z'n brood met z'n hobby verdienen moet ;)
Plus het feit dat zij als een van de weinigen in de gaten hebben dat ze daarmee een enorme "gunfactor" opbouwen ( gebouwd hebben)  die vroeg of laat altijd weer uitbetaald wordt. Zo werkt dat in het leven.

bwolke

Citaat van: garmtz op oktober  6, 2012, 10:06:31
Ja, ontzettend goed...
;D duidelijk. Is dat ook het geval wanneer je de Powerigel gebruikt met andere merken dan Naim?

paaj

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2012, 19:43:04
Ja ik denk dat je in geval van Marantz je dit in zijn algemeenheid wel kunt stellen. Uitzonderingen zijn er altijd wel in een serie.

Dat is een gedachte waarop ik een PM7001KI had gekocht, uitstekende versterker maar da's toch echt niet warm klassiek Marantz en je hoort wel meer dat het warme van vroeger flink veranderd is richting 'neutraal'.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Uitzonderingen bevestigens doorgaans de regel. Mijn laatste ervaring met marantz was een eenvoudige 1600 versterker. Die klonk mij nog steeds warm in de oren. Vind overigens Harman kardon een merk dat veel lijkt op marantz. Maar ook daarvoor geld dat het zeker niet meer is wat het geweest is.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  7, 2012, 11:07:09
Uitzonderingen bevestigens doorgaans de regel. Mijn laatste ervaring met marantz was een eenvoudige 1600 versterker. Die klonk mij nog steeds warm in de oren. Vind overigens Harman kardon een merk dat veel lijkt op marantz. Maar ook daarvoor geld dat het zeker niet meer is wat het geweest is.

Harman Kardon was vroeger (jaren 80/90) volgens mij zelfs een high-end merk.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2012, 19:25:00
Garmtz,

Ook maar een vraag: Ik heb enige tijd geleden een flatcap op mijn combi gehad maar vond het niet echt een verbetering. Het klonk meer gepolijst en de Pratt viel Wat weg. Zal een Hicap wel een substantiele verbetering zijn.? Zijn deze apparaten onlangs ook niet gemodificeerd?

Ik speel nu ook weer een tijdje met de Nait XS zonder Flatcap. Zijn wij dan de enige die de Nait XS zonder Flatcap meer waarderen?

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2012, 19:25:00
Garmtz,

Ook maar een vraag: Ik heb enige tijd geleden een flatcap op mijn combi gehad maar vond het niet echt een verbetering. Het klonk meer gepolijst en de Pratt viel Wat weg. Zal een Hicap wel een substantiele verbetering zijn.? Zijn deze apparaten onlangs ook niet gemodificeerd?

Ik vind zelf een HiCap een enorme energie geven, maar het is mij een beetje TE... Ik vind een Flatcap dan een betere match. Ik vind een Flatcap een enorme verbetering in alle opzichten. Maar dat is dus blijkbaar smaak.

Dr.Bedlo

Ok...Maar is de Flatcap recent niet gemodificeerd? Het zou kunnen dat de "vernieuwde" flatcap wel datgene brengt wat Lplover en ik ervan verwachten?
Quad vintage.

garmtz

De Flatcap XS is de laatste versie (gelijk aan de Flatcap II volgens mij, op een cosmetische wijziging na). Er is geen nieuwe 'DR' versie van de Flatcap uitgekomen, alleen van 552 PS, 555 PS, HiCap, XPS, SuperCap.

Dey

De HiCap DR klinkt lekker hoor. Meer rust, betere plaatsing, meer gemak in weergave, geluid komt nu goed los van de speakers en een prettigere klank voor het gevoelige oor. Het volume kan nu veel hoger gezet worden zonder pijnlijk aan het gehoor te worden.
Ben alleen bang dat mijn bron nu de belemmerende factor geworden is, maar dat schuif ik zover voor me uit dat ik er voorlopig niet bij kan.

Vannacht genoten van Eva Cassidy met het nummer Autumn Leaves. Ontroerende opname, met name omdat vorige week een oude maat van me plotseling is omgekomen. Muziek is voor mij dan zeer belangrijk.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

garmtz

Citaat van: Dey op oktober  7, 2012, 14:01:17
Vannacht genoten van Eva Cassidy met het nummer Autumn Leaves. Ontroerende opname, met name omdat vorige week een oude maat van me plotseling is omgekomen. Muziek is voor mij dan zeer belangrijk.

Gecondoleerd en sterkte...

garmtz

Citaat van: Dey op oktober  7, 2012, 14:01:17
De HiCap DR klinkt lekker hoor. Meer rust, betere plaatsing, meer gemak in weergave, geluid komt nu goed los van de speakers en een prettigere klank voor het gevoelige oor. Het volume kan nu veel hoger gezet worden zonder pijnlijk aan het gehoor te worden.
Ben alleen bang dat mijn bron nu de belemmerende factor geworden is, maar dat schuif ik zover voor me uit dat ik er voorlopig niet bij kan.

Overigens vind ik de HiCap (DR) op een SuperNait wel een enorme aanwinst. Bij een XS vind ik specifiek de Flatcap mooier.

garmtz

Wij hebben trouwens op de zaak nog een 'oude' HiCap staan die voor een mooie prijs wel weg mag...

Klout10

Citaat van: garmtz op oktober  7, 2012, 14:07:43
Overigens vind ik de HiCap (DR) op een SuperNait wel een enorme aanwinst. Bij een XS vind ik specifiek de Flatcap mooier.

Jaja, nu weet ik het wel ;)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  7, 2012, 12:53:11
Ok...Maar is de Flatcap recent niet gemodificeerd? Het zou kunnen dat de "vernieuwde" flatcap wel datgene brengt wat Lplover en ik ervan verwachten?

begin dit jaar de flatcap XS tijdelijk in huis gehad en dat gaf een vergelijkbaar resultaat, zelfs nog een fractie dunner.

Robiwan

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op oktober  7, 2012, 14:52:40
Jaja, nu weet ik het wel ;)

Ik zeg doen.................. haha
mainly British stuff

Klout10

Sorry jongens, ik heb toch echt andere plannen ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Zo, de nd5sx is verkocht en omdat ik  deze via een superaanbieding gekocht heb in Albion met een kleine winst. K heb besloten de streaming bitjes en datjes achter mij te laten.

Kon niet wennen aan de sound van de Naim die mij veel te veel Prattig is.Het knalde de Harbethjes uit en dat zullen wij dit stelletje maar niet aandoen. Wel tempting om een flatcap of supercap wederom aan te schaffen. Zucht.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op oktober  7, 2012, 17:07:05
Zo, de nd5sx is verkocht en omdat ik  deze via een superaanbieding gekocht heb in Albion met een kleine winst. K heb besloten de streaming bitjes en datjes achter mij te laten.

Kon niet wennen aan de sound van de Naim die mij veel te veel Prattig is.Het knalde de Harbethjes uit en dat zullen wij dit stelletje maar niet aandoen. Wel tempting om een flatcap of supercap wederom aan te schaffen. Zucht.

foute kwoot please moderator remove die hap
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op oktober  7, 2012, 17:06:08
Sorry jongens, ik heb toch echt andere plannen ...

Vertel?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  7, 2012, 17:07:05
Wel tempting om een flatcap of supercap wederom aan te schaffen. Zucht.

Weet je het zeker? Ik zou lekker cd's kopen voor dat geld.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober  7, 2012, 17:14:30
Weet je het zeker? Ik zou lekker cd's kopen voor dat geld.

Geloof dat ik dat maar doe.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op oktober  7, 2012, 17:08:39
Vertel?

Uitgezonderd het aanschaffen van muziek heb ik op hifi gebied geen plannen. Behalve deze hobby heb ik ook andere interesses...   :D

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  7, 2012, 17:18:47
Geloof dat ik dat maar doe.

Jij bent snel om :D

Morgen Goldring 2500 mm element ophalen. Was tot 2x toe postbode misgelopen :( Ben zeer benieuwd hoe dat gaat klinken.