Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

*

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober  5, 2012, 23:01:58
hoe kan de controle van de Nd5x nu beter zijn dan van de versterker??? Het is de XS SERIE Fred en niet SX :D

Dat kan maar kan ook suggestief zijn. Ach whats in a NAIM als je maar snapt welke ik bedoel toch!

Oeps nu begrijp ik wat je meent. Laat ik het zo zeggen: Als ik een cd puck en diezelfde cd via de streamer laat horen is het dat de ND5xs een robuuster klankbeeld neerzet de instrumenten blijken meer op hun plaats te staan.
Quad vintage.

vanzomereng

LPLover,  ik wacht nog steeds op een antwoordt op mijn vraag

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  3, 2012, 11:12:18
Kan je dan ook specifiek beschrijven wat dan zo "uitgesproken" is m.b.t. Marantz.

Als Marantz-ervaringsdeskundige en ook als oud-bezitter van NAD-versterkere en Dussun,
kan ik zelf geen karaktertrekken beschrijven die Marantz zo uniek onderscheidden t.o.v. mijn
vorige versterkers
(behoudens kleine gehoorde en/of vermeende gehoorde verschillen)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

Garmtz

"Creek electronica i.c.m. Epos"

zou je deze combi, ookk enigszins kwa karakter (wellicht minder uitgesproken) kunnen vergelijken met Naim ?

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

garmtz

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 10:37:37
Garmtz

"Creek electronica i.c.m. Epos"

zou je deze combi, ookk enigszins kwa karakter (wellicht minder uitgesproken) kunnen vergelijken met Naim ?

Nee, niet echt... Creek is echt wel wat softer dan Naim. De combinatie is echter wel erg goed met Epos.

Robiwan

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 10:23:34
LPLover,  ik wacht nog steeds op een antwoordt op mijn vraag

Ik heb ervaring met het oudere spul uit de jaren 90. En dat klonk warm in het laag en tegelijkertijd wat dun en enigzins grofkorrelig overall.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ik begin nu toch een beetje te zweten.

Gisteren met het verschuiven van de speakers kwamen per ongeluk de min en de plus tegen elkaar aan, een korte vonk maar er schijnt verder niets ernstigs gebeurt te zijn. Maar is er iets dat misschien toch even na gekeken moet worden? Of heeft de XS een goede short circuit protectie?

( En ja ik weet het stom 1st de stroom eraf )
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober  6, 2012, 12:15:55
Ik heb ervaring met het oudere spul uit de jaren 90. En dat klonk warm in het laag en tegelijkertijd wat dun en enigzins grofkorrelig overall.

Zanderig heb ik wel eens gezegd.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2012, 12:20:59
Ik begin nu toch een beetje te zweten.

Gisteren met het verschuiven van de speakers kwamen per ongeluk de min en de plus tegen elkaar aan, een korte vonk maar er schijnt verder niets ernstigs gebeurt te zijn. Maar is er iets dat misschien toch even na gekeken moet worden? Of heeft de XS een goede short circuit protectie?

( En ja ik weet het stom 1st de sroom eraf )

zolang je geen verschil hoort is er niets aan de hand.

Dr.Bedlo

Nee hoor eigenlijk geen verschil. Maar ja ik hoor op dit moment sowieso weinig. Fikse keelontsteking die ook naar de oren is geslagen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2012, 12:28:38
Nee hoor eigenlijk geen verschil. Maar ja ik hoor op dit moment sowieso weinig. Fikse keelontsteking die ook naar de oren is geslagen.

vandaar dat de Nd5XS niet lekker klinkt!

Dr.Bedlo

Ja maar dat ligt niet daaraan. de cd klinkt als vanouds.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2012, 12:42:42
Ja maar dat ligt niet daaraan. de cd klinkt als vanouds.

nu ook dan als den oren dicht zitten?

Robiwan

Wat moeten we hier van denken, overkill? :D

garmtz

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober  6, 2012, 12:44:54
nu ook dan als den oren dicht zitten?

Ja dat hoor je er wel door.
Quad vintage.

corry

.

garmtz

De laatste incarnatie van Naim kabels hebben de pijl aan de zijkant van een van de aders. Dat je de plus op de kant met het randje moet houden, is gebruikelijk, maar het is meer een manier om + en - uit elkaar te houden. De geleiders voor + en - zijn namelijk identiek, dus het zou niet moeten uitmaken welke ader je gebruikt voor + of -.

corry

.

garmtz

Citaat van: corry op oktober  6, 2012, 15:33:04
Ok, das dan ook weer duidelijk; dank Garmtz. Vind het wel eens een complimentje waard dat een dealer met kennis en ervaring buiten zijn winkel om hier zo veel goede info geeft. :clapping:

Dank je...

Dr.Bedlo

Garmtz,

Ook maar een vraag: Ik heb enige tijd geleden een flatcap op mijn combi gehad maar vond het niet echt een verbetering. Het klonk meer gepolijst en de Pratt viel Wat weg. Zal een Hicap wel een substantiele verbetering zijn.? Zijn deze apparaten onlangs ook niet gemodificeerd?
Quad vintage.

vanzomereng

Citaat van: LPlover op oktober  6, 2012, 12:15:55

Thanks...

Maar dat was toen en verder is het de vraag of je alle modellen van 1 merk, qua karakter op 1 hoop mag vegen  :butbut:

Dr.Bedlo

Ja ik denk dat je in geval van Marantz je dit in zijn algemeenheid wel kunt stellen. Uitzonderingen zijn er altijd wel in een serie.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: corry op oktober  6, 2012, 15:33:04
Ok, das dan ook weer duidelijk; dank Garmtz. Vind het wel eens een complimentje waard dat een dealer met kennis en ervaring buiten zijn winkel om hier zo veel goede info geeft. :clapping:

+1
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2