Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: twani op september 28, 2012, 18:48:58
Een dealer in Engeland :wacko: Foei ga je schamen Fred :D

Helemaal niet, heb het ten tijde van de aanschaf van mijn SuperNait ook overwogen. Scheelde toen als ik het me goed herinner EUR 750!!

Ik begrijp dat er zaken als transport, garantie, reclame, marketing, etc. betaald moeten worden maar dit vond ik toch al te gortig!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

twani

Zoals je bij Fred kunt zien is dat in geval van problemen best wel frustrerend dat de hulp zo ver weg zit, toch?

Dr.Bedlo

Scheelde behoorlijk in de pleuris en normaliter is een dealer niet om de hoek geen probleem. maar ja plug and play met dit pokkeding is anders,
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: twani op september 28, 2012, 19:01:15
Zoals je bij Fred kunt zien is dat in geval van problemen best wel frustrerend dat de hulp zo ver weg zit, toch?

Heeft ook meegewogen in de beslissing om hem toch in Nederland te kopen. En de prijsverlaging die indertijd door Latham werd doorgevoerd natuurlijk :)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Maar de prijsverschillen tussen Nederland en Engeland zijn soms te gek voor woorden...

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op september 28, 2012, 19:29:25
Scheelde behoorlijk in de pleuris en normaliter is een dealer niet om de hoek geen probleem. maar ja plug and play met dit pokkeding is anders,

Ik begrijp dat je je eigen er aardig aan loop te irriteren  :D, maar zo heel complex kan het probleem wat het veroorzaakt toch niet zijn ?
Wat is het exact probleem met de ND5 XS (wat overigens een zeer mooie streamer is) ?  Kan die de server niet vinden of is er een complexer probleem met het component zelf ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ja Fred vertel eens ;D  Er is hier nu al een behoorlijk aantal "Naim Streamies" die hun hulp hebben aangeboden, en al is het zeker prijzenswaardig dat je het zelf wilt uitzoeken kan een beetje hulp om je de in de juiste richting te duwen toch geen kwaad hoor, is geen schande, zelfs niet als je "Frednegentienduizendzeshonderddrieëndertig" heet ;D

Je moet namelijk van je set gaan genieten en stoppen met "kloten" dat is zonde van je kostbare luistertijd ;)

RexManning

En dan ook nog eens een ander de boel laten opzetten...wat is er gebeurd met het ik-wil-het-zelf-doen-anders-snap-ik-het-niet-wanneer-het-fout-gaat-principe? ;)
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

S@m

Citaat van: YamahaRXV op september 28, 2012, 19:39:19
Ik begrijp dat je je eigen er aardig aan loop te irriteren 

Fred vindt het leuk om te klooien...

Citaat van: fred19633 op september 26, 2012, 14:50:21
Ja ik ben eigenwijs. Ben nu eenmaal een typje die het graag zelf wil aanleggen, doorgronden en vooral snappen . Als er dan een probleem is dan hoef ik niet in de stress te geraken en kan het dan zelf oplossen. En weet je, vind het ook nog wel leuk ook dat geklooi.

twani

Tja als je het zo bekijkt................

Jackol

Kan me niet voorstellen dat het zo lastig is om de nd5xs aan het spelen te krijgen.

Vond het allemaal best wel eenvoudig en makkelijk om met de ndx aan de praat te krijgen en als het niet lukt, kun je toch gewoon je manual stap voor stap volgen.

Vond het met de squeezebox vaak een stuk lastiger, met squeezeboxserver, updates, enz.

Maarja in ieder geval succes ermee, als je het eenmaal door hebt en alles werkt kan je er erg veel plezier van hebben. Ik in ieder geval wel.  :music:

Robiwan

De Nait XS had vanmorgen, en ik denk al wat langer, een "vastloper". Geen enkele reactie op de AB of bij handmatige bediening. Alleen het Naim logo brandde. Even uit en weer aan was genoeg om het beest weer tot leven te wekken :D. Dit is nog nooit gebeurt zonder Flatcap aan de Nait? Hoe kan zoiets vraag ik me dan af?

Jammer dat Naim niet aanwezig is op de Xifi show in Veldhoven. Dat is voor mij een reden om niet te gaan.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: LPlover op september 29, 2012, 08:43:29
De Nait XS had vanmorgen, en ik denk al wat langer, een "vastloper". Geen enkele reactie op de AB of bij handmatige bediening. Alleen het Naim logo brandde. Even uit en weer aan was genoeg om het beest weer tot leven te wekken :D. Dit is nog nooit gebeurt zonder Flatcap aan de Nait? Hoe kan zoiets vraag ik me dan af?

Jammer dat Naim niet aanwezig is op de Xifi show in Veldhoven. Dat is voor mij een reden om niet te gaan.

Komt me bekend voor, heb het meedere malen gehad met de SN...

garmtz

Wordt vaak veroorzaakt door de IR signalen van andere a.b.-en...

Dey

Ik had hetzelfde verschijnsel bij mijn SN nadat ik de Panasonic televisie gekocht had. Raar genoeg het afgelopen half jaar geen enkele vastloper meer gehad.

@lplover, heb je een ab commando gegeven die je normaal nooit gebruikt?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

Citaat van: Dey op september 29, 2012, 09:59:09
Ik had hetzelfde verschijnsel bij mijn SN nadat ik de Panasonic televisie gekocht had. Raar genoeg het afgelopen half jaar geen enkele vastloper meer gehad.

@lplover, heb je een ab commando gegeven die je normaal nooit gebruikt?

nee, ik zou het niet weten?

Dr.Bedlo

Heb ik ook vaak bij mijn Pana. Is geloof ik niet veel aan te doen.

ND5sx doet het , bleek te liggen aan de firewall software op de NAS of zo. Nog wat kleine dingetjes en dan maar eens gaan luisteren wat het brengt.
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op september 29, 2012, 10:40:50
Heb ik ook vaak bij mijn Pana. Is geloof ik niet veel aan te doen.

ND5sx doet het , bleek te liggen aan de firewall software op de NAS of zo. Nog wat kleine dingetjes en dan maar eens gaan luisteren wat het brengt.

Kijk,dat is mooi dat het nu opgelost is  :clapping: En nu maar eens goed gaan luisteren en genieten van dat mooie "pokkeding"  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Klout10

Citaat van: Klout10 op september  2, 2012, 18:29:02
M'n Naim Hi-Line is nog steeds koop, kijk a.u.b. even op hifi.nl...

upje :)

dre73

Citaat van: LPlover op september 29, 2012, 08:43:29

dus er is niets buiten naim? :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Klout10

Citaat van: dre73 op september 29, 2012, 13:36:21

:D  Ben er zelf ook al een hele poos niet meer geweest, in tegenstelling tot de VAD in Veldhoven...

Robiwan

Citaat van: dre73 op september 29, 2012, 13:36:21

Klopt :D Zonder Naim geen fluit aan zo'n show :D

dre73

dan heeft het inderdaad geen zin. :D

je dealer zal blij met je zijn.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Klout10

Ik moet zeggen dat op de diverse show die ik in de loop der jaren bezocht heb, de stands van Latham mij inderdaad het meeste aanspraken. Eindelijk eens "gewone" muziek in plaats van het gepingel wat er tijdens de andere demo's gebruikt wordt.

Ik weet me een show te herinneren waar menig importeur z'n top set demonstreerde. Latham deed dat toen met een stel Linn Tukan speakers, aktief aangestuurd met twee Klouts. Beste geluid van de show - en niet alleen volgens mij!

Robiwan

Citaat van: dre73 op september 29, 2012, 18:19:18
dan heeft het inderdaad geen zin. :D

je dealer zal blij met je zijn.

Welke dealer, Marktplaats of Hifi.nl :D