Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

dre73

wat voor speakers heb je?

zelfbouw zo te zien?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

corry

.

dre73

da`s al een oudje!

dat kan heerlijk klinken! 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

corry

.

Dr.Bedlo

Gaat dat Franse merk zich nu ook al bemoeien met mijn andere oh zo geliefde merk aka  mijn Fendertje. Ik raak weer in de stressmode.

http://www.hifi.nl/artikel/19368//Samenwerking-Focal-en-Fender.html
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 10:53:04
Gaat dat Franse merk zich nu ook al bemoeien met mijn andere oh zo geliefde merk aka  mijn Fendertje. Ik raak weer in de stressmode.

http://www.hifi.nl/artikel/19368//Samenwerking-Focal-en-Fender.html

Wat is daar goed/ slecht aan?

Dr.Bedlo

Omdat een in mijn ogen 2de rangs bedrijf zich daar niet mee bezig moet houden.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:02:54
Omdat een in mijn ogen 2de rangs bedrijf zich daar niet mee bezig moet houden.

Gezien jouw situatie en stress level denk ik dat het juist beter is als jij je daar niet mee bezig houdt  ;)

Dr.Bedlo

Alco,

Heb begrepen dat jij een logitech knijpbox hebt? Even een simpele vraag heb jij die analoog (tulp) in je Rega/Naim versterker gestoken of digitaal via je dac  en dan analoog naar de versterker van Naim of Rega.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:04:55
Alco,

Heb begrepen dat jij een logitech knijpbox hebt? Even een simpele vraag heb jij die analoog (tulp) in je Rega/Naim versterker gestoken of digitaal via je dac  en dan analoog naar de versterker van Naim of Rega.

Ach moet mij toch ergens druk om maken. Anders leef je niet in mijn ogen 8)
Quad vintage.

Alco

CiteerAlco,

Klopt Fred,  heb de Kniepdeuse op beide manieren aangesloten gehad.  In het begin via een Metrum quad dac, maar de laatste 8 maanden ongeveer alleen nog via analoog uit. (via Chord Cobra plus op de Rega of Chord Cobra 2 tulp-DIN op de Naim)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Sorry, maar in mijn ogen is de Squeezebox een - op z'n best - matige bron... Heb hem eens beluisterd en vond het toch minimaal nodig om digitaal uit op de SuperNait DAC aan te sluiten...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Ok...Vraag mij af wat het mooiste klinkt. ( alhoewel ik geen knijpbos heb) wel een nd5sx die nog ingepakt staat  omdat ik eerst een synology NAS moet aansluiten en dat wil op dit moment van geen kant. (Zucht)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:15:00
Ok...Vraag mij af wat het mooiste klinkt. ( alhoewel ik geen knijpbos heb) wel een nd5sx die nog ingepakt staat  omdat ik eerst een synology NAS moet aansluiten en dat wil op dit moment van geen kant. (Zucht)

x
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op september 22, 2012, 11:14:47
Sorry, maar in mijn ogen is de Squeezebox een - op z'n best - matige bron... Heb hem eens beluisterd en vond het toch minimaal nodig om digitaal uit op de SuperNait DAC aan te sluiten...

Moet je natuurlijk wel een superscheet hebben. ;)
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:05:58
Ach moet mij toch ergens druk om maken. Anders leef je niet in mijn ogen 8)
In mijn ogen leef je juist niet als je je te snel druk maakt, zeker als je niets kan doen aan hetgeen je ergert. Ik had nog ergens een tegeltje liggen volgens mij... :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

je moet maar zo denken fred ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alco

CiteerSorry, maar in mijn ogen is de Squeezebox een - op z'n best - matige bron...
Ik gebruik 'm wel i.c.m de Best of Two worlds voeding. Dat scheelt al een slok op 'n borrel.
Misschien dat de Squeezebox zonder die voeding meer profiteert van de interne dac in de SN.

Voor z'n prijs vind ik de SB klankmatig erg goed (i.c.m. betere voeding!) Ik sta soms verteld van de openheid en detaillering.

CiteerOk...Vraag mij af wat het mooiste klinkt. ( alhoewel ik geen knijpbos heb) wel een nd5sx die nog ingepakt staat
Ik mag toch aannemen dat een ND5xs wel aanzienlijk beter klinkt dan de knijpdoos. (€ 230,- vs € 2600,- )
Een ND5xs lijkt me een prachtig apparaat.  :smile: 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op september 22, 2012, 11:30:12
Ik gebruik 'm wel i.c.m de Best of Two worlds voeding. Dat scheelt al een slok op 'n borrel.
Misschien dat de Squeezebox zonder die voeding meer profiteert van de interne dac in de SN.

Voor z'n prijs vind ik de SB klankmatig erg goed (i.c.m. betere voeding!) Ik sta soms verteld van de openheid en detaillering.
Ik mag toch aannemen dat een ND5xs wel aanzienlijk beter klinkt dan de knijpdoos. (€ 230,- vs € 2600,- )
Een ND5xs lijkt me een prachtig apparaat.  :smile:

Misschien wel we zullen het zien in due time. 1st eens bekijken of ik de NAS aan de praat krijg en dan de cd er eens opzetten in wav , dan zien we verder.

Alco wat voor een bron gebruik je voor je knijpbox, ik neem aan een harde in je computje?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:34:43
Misschien wel we zullen het zien in due time. 1st eens bekijken of ik de NAS aan de praat krijg en dan de cd er eens opzetten in wav , dan zien we verder.

Alco wat voor een bron gebruik je voor je knijpbox, ik neem aan een harde in je computje?

niet om lullig te doen, maar ik lees wel vaker dat jij moeite hebt met aansluiten/installeren e.d.. Kun je de dealer dat niet allemaal laten doen?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerAlco wat voor een bron gebruik je voor je knijpbox, ik neem aan een harde in je computje?
Klopt, gewoon interne HD in m'n PC. (en een externe als backup)

Waarschijnlijk komt er tzt nog wel iets anders hoor als streamer, want ik stoor me wel aan de looks van de SB.

Heb onlangs nog een Naim UQ mogen proberen thuis, maar kreeg 't streaming gedeelte niet aan de praat.
Kon alleen muziek van USB-stick afspelen en dan ook alleen via de originele AB, niet via de Ipod app.
Heb de Squeezebox ook nog digitaal aangesloten via de interne UQ dac, maar merkte geen verschil.

Qua aansluiten/bediening mis ik soms toch wel de good ol' CD-speler... zo kinderlijk eenvoudig en werkt altijd.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 22, 2012, 11:40:19
niet om lullig te doen, maar ik lees wel vaker dat jij moeite hebt met aansluiten/installeren e.d.. Kun je de dealer dat niet allemaal laten doen?

Zou kunnen maar het  is dat ik wil begrijpen hoe het werkt en inelkaar steekt. Dat is part of the fun. Als iets niet werkt dan weet ik graag waarom het niet werkt.Als het dan uiteindelijkgoed en naar tevredenheid lukt  is dat toch een succesje voor een digibeet. Daar komt bij dat ik 3 exxen heb die ik indertijd allemaal aangestoken heb met het hifi virus dus het zal wel niet lang duren voordat zij ook overgaan op nasjes, dacjes en wat dies meer zij. Dan mag Fredje op komen draven om het aan te sluiten en dan wil je natuurlijk niet als dom overkomen.
En aansluiten analoog geen enkel probleem, maar omdat ik nu eenmaal nog van het pre digitale tijdperk stam heeft zich het idee vastgezet op mijn harde schijf dat digitaal niet klinkt en vreselijk moeilijk is en ingewikkeld met een heleboel valkuilen. Dat digitale audio niet klinkt ben ik van terug gekomen. Dat dan wel weer.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:51:45
Zou kunnen maar het  is dat ik wil begrijpen hoe het werkt en inelkaar steekt. Dat is part of the fun. Als iets niet werkt dan weet ik graag waarom het niet werkt.Als het dan uiteindelijkgoed en naar tevredenheid lukt  is dat toch een succesje voor een digibeet. Daar komt bij dat ik 3 exxen heb die ik indertijd allemaal aangestoken heb met het hifi virus dus het zal wel niet lang duren voordat zij ook overgaan op nasjes, dacjes en wat dies meer zij. Dan mag Fredje op komen draven om het aan te sluiten en dan wil je natuurlijk niet als dom overkomen.
En aansluiten analoog geen enkel probleem, maar omdat ik nu eenmaal nog van het pre digitale tijdperk stam heeft zich het idee vastgezet op mijn harde schijf dat digitaal niet klinkt en vreselijk moeilijk is en ingewikkeld met een heleboel valkuilen. Dat digitale audio niet klinkt ben ik van terug gekomen. Dat dan wel weer.

Heb je het nu over streaming of de Cd?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 22, 2012, 11:17:57
Moet je natuurlijk wel een superscheet hebben. ;)

Voor mij geldt nog steeds: "garbage-in, garbage-out" ...

Je ziet het, een Linn verleden ;)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2