Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Ik vond ze ook niet donker, wel ingetogen en vrij gemoffeld (was i.c.m. Naim). Was wel in vergelijking met Monitor Audio die helemaal aan de andere kant staan voor mijn gevoel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 14:53:29
Ingetogen is het betere woord. Achteraf bedacht ik me dat de luisterruimte indertijd erg gedempt was, bij mij is dat allerminst het geval. Thuis heb ik veel reflecties waardoor een Neat wellicht goed tot zijn recht zal komen.
W.b.t. oorarts, tja, momenteel zit ik zonder gehoor en dat komt niet alleen door de afwezigheid van speakers, maar ook door een vreemde allergie aanval waardoor o.a. mijn oren bijna zijn uitgeschakeld.

sterkte!

Hmm mijn woonkamer is ook best gedempt en kan me helemaal niet vinden met dat donkere. Soms zijn ze zelfs genadeloos en scherp.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Ik heb me er in het verleden al meerdere malen druk over gemaakt cq. verbaasd dat mensen op dit Forum zo sterk af gaan op de mening van een ander of van een recentie in een of ander blad.

Zelf luisteren blijft het devies!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Lion of Judah

Citeer
Hmm mijn woonkamer is ook best gedempt en kan me helemaal niet vinden met dat donkere. Soms zijn ze zelfs genadeloos en scherp.

+1
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op maart  2, 2012, 15:38:11
Ik heb me er in het verleden al meerdere malen druk over gemaakt cq. verbaasd dat mensen op dit Forum zo sterk af gaan op de mening van een ander of van een recentie in een of ander blad.

Zelf luisteren blijft het devies!

Hoe wou je dat dan doen als je een keuze moeten maken uit pak hem beet 250 luidspreker fabrikanten.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart  2, 2012, 15:02:27
sterkte!

Dan klopt er iets niet in je setup m.i.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2012, 17:35:46
Hoe wou je dat dan doen als je een keuze moeten maken uit pak hem beet 250 luidspreker fabrikanten.

Het is eenvoudiger dan je denkt: hier komt het belang van een relatie met een goede dealer om de hoek kijken. Een dealer maakt uit die 250 merken een voorselectie. Criteria zijn zaken als kwaliteit (uiteraard), service van de bijbehorende importeur, etc. Maar de luidsprekermerken die een dealer wil voeren moeten ook aansluiten bij de electronica die hij in zijn programma heeft.

De rest is een kwestie van een - grove - voorselectie bij de dealer maken en de uiteindelijke keus tussen bijvoorbeeld 2 of 3 luidsprekers maken na deze thuis beluisterd te hebben...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2012, 17:37:10
Dan klopt er iets niet in je setup m.i.

huh? als de opname scherp en dun is dan hoor ik dat gewoon!

Dr.Bedlo

Ja dat hoor ik ook wel. maar we hadden het over het klankbeeld van neat toch?
Quad vintage.

Alco

Mijn ervaring is dat Neat i.c.m. Naim vrij helder/pittig is van klank...
(net als bijvoorbeel de meeste Naim speakers die ik heb beluisterd)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Martin!!!

Blijkbaar doen de NEAT's Sieneke klinken als Eddy Vedder dus wellicht toch iets mis in je set up LPlover!

Heb ze nog nooit zelf beluisterd maar wordt er wel steeds nieuwsgieriger naar! Zal ze na de zomer als ik op zoek ga naar nieuwe weergevers zeker op m'n lijstje zetten..............
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op maart  2, 2012, 20:17:09
Blijkbaar doen de NEAT's Sieneke klinken als Eddy Vedder dus wellicht toch iets mis in je set up LPlover!

Heb ze nog nooit zelf beluisterd maar wordt er wel steeds nieuwsgieriger naar! Zal ze na de zomer als ik op zoek ga naar nieuwe weergevers zeker op m'n lijstje zetten..............

welnee, ik lul maar wat. Niks mis met m'n set up.

corry

.

Alco

@Corry,

Bedankt voor je uitleg en tip!
De Lavry is inderdaad een dac waar ik erg positieve bevindingen over heb gelezen.
Volgens mij zijn er echter geen dealers in Nederland die die dac in huis hebben.

Heb deze week trouwens wel besloten dat ik vast wil houden aan 1 bron + 1 versterker.
Dus, de UnitiQute bijvoorbeeld is geen optie meer.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citeer
Heb deze week trouwens wel besloten dat ik vast wil houden aan 1 bron + 1 versterker.
Dus, de UnitiQute bijvoorbeeld is geen optie meer.

Waarom dan? Ik snap hier niets van?!

Alco

CiteerWaarom dan? Ik snap hier niets van?!
Als ik 't maar snap.  ;D ;)

Een alles-in-1 apparaat heeft abslouut meerdere voordelen (goedkoper, geen/minder kabelspaghetti)
Maar ik vind een 'echte set' bestaande uit minimiaal een bron + versterker aantrekkelijker.

Daarbij ben ik eigenlijk nog steeds tevreden over zowel de bediening als de kwaliteit van m'n Squeezeboxje.
Dus, dat zou betekenen dat ik de bijna € 2000,- alleen uitgeef voor het versterker gedeelte van de Qute.
(fm- en internetradio mis ik niet)

Dr.Bedlo

Misschien is een "My first Sony' iets voor je?
Quad vintage.

Alco

CiteerMisschien is een "My first Sony' iets voor je?
Dat zou dan inderdaad my first Sony worden. ;D

Dr.Bedlo

Alco,

Met alle respect maar ik merk dat je nogal aan het twijfelen bent en aan het grubellen raakt betreffende je apparatuur? Maar waar ligt die ontevredenheid nu aan? Is dit omdt je stiekem de klank niet mooi vind, Is dit omdat je iets mist. Staat de bediening of het uiterlijk je niet aan. Of is het gewoon eens dat je totaal iets anders zoekt en daar enige onzekerheid over hebt? Ben er wel neusgierig naar.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op maart  3, 2012, 12:04:58
Alco,

Met alle respect maar ik merk dat je nogal aan het twijfelen bent en aan het grubellen raakt betreffende je apparatuur? Maar waar ligt die ontevredenheid nu aan? Is dit omdt je stiekem de klank niet mooi vind, Is dit omdat je iets mist. Staat de bediening of het uiterlijk je niet aan. Of is het gewoon eens dat je totaal iets anders zoekt en daar enige onzekerheid over hebt? Ben er wel neusgierig naar.

+1, ik geef het op ...

Justapoke

Citaat van: Alco op maart  3, 2012, 11:54:05
Dat zou dan inderdaad my first Sony worden. ;D

Niks mis met de ES reeks hoor !  Heb het zelf als 2de set.

--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Justapoke

Citaat van: Justapoke op maart  3, 2012, 18:12:37
Niks mis met de ES reeks hoor !  Heb het zelf als 2de set.

Hoop nog eens tegen een N77ES in goede staat aan te lopen, de pre hebben we dus al   :wub:

--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Robiwan

Citaat van: Justapoke op maart  3, 2012, 18:19:09
Hoop nog eens tegen een N77ES in goede staat aan te lopen, de pre hebben we dus al   :wub:

wow mooi hoor.

Alco

Citeer
Met alle respect maar ik merk dat je nogal aan het twijfelen bent en aan het grubellen raakt betreffende je apparatuur?
Ik weet niet wat 'grubellen' is, maar ik kan me best voorstellen dat enkelen denken... wat wil die gozer nou !? ;D

Hoewel... eigenlijk weet ik 't best wel. Het liefst wil ik gewoon 1 bron + 1 versterker. That's all!
Dat had ik al jaren en dat wil ik nog steeds. Gewoon een simpele, sobere maar goede set.
Daarbij moeten de looks mij ook aanstaan, omdat het tenslotte wel een prominent plekje in de woonkamer krijgt.

De Squeezebox als bron bevalt nog prima, dus vind 't eerlijk gezegd zonde om te kiezen voor bijv. de ND5xs.
Wel wil ik tzt weer eens een andere dac proberen. (misschien toch weer een Metrum quad dac of evt de Octave).

In HiFi-termen (openheid, details, laag/midden/hoog, bla,bla) mis ik eigenlijk niks.
Ik mis alleen net een stukje 'involvement', muzikaliteit/meeslependheid.
Dat gevoel bijvoorbeeld dat je denkt:"Ok, nog één nummer dan...terwijl 't eigenlijk al bedtijd is" :lookaround: :sigh:

Binnenkort wil ik nog wel een andere versterker proberen, want ik denk dat daar de bottleneck zit!
Ik wil een versterker die op alle voor mij belangrijke punten voldoet.
M'n oude, vertrouwde Nait 2 voldoet op 2 vlakken prima, maar nog niet op alle, dus... the search continues.

En mocht 't op korte termijn niet lukken, dan vind ik 't ondertussen gelukkig geen straf hoor om muziek te luisteren op m'n huidige setje. Het is tenslotte een luxe 'probleem'.

Justapoke

Citaat van: LPlover op maart  3, 2012, 18:39:09
wow mooi hoor.

En naast mooi ook nog eens goed ook!  In de jaren 80 kon Sony er wat van hoor.. de bouwkwaliteit is echt geweldig, ook hoe de noppen aanvoelen en er b.v. tussen de sources geschakeld wordt op de voorversterker. Van een klasse die je tegenwoordig bij nagenoeg geen enkel merk meer tegenkomt.
--