Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: LPlover op februari 28, 2012, 20:52:35
hmmm ik heb me zwaar vergist. Het ging helemaal niet om Ten van PJ :( :D Ten Klinkt prima, helder beetje in your face en lekker laag.

Hahaha! Waar ging het dan wel om? :)

musfed

CiteerWat voor Neats heb jij? Vast geen Motive's zo aan je avatar te zien...

Ik heb inderdaad de Neat MFS's.  ;D
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Citaat van: Musfed op februari 28, 2012, 21:16:40
Ik heb inderdaad de Neat MFS's.  ;D

Mag ik vragen waarmee je deze aanstuurt?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

musfed

Tuurlijk. Ik heb een 82/hi/250 set.
Kan prima in mijn ruimte. 250 Kan wel warm worden als ik een tijdje luid kan spelen. Ik heb 'm één keer "in de begrenzer" gehad, tijdens een feestje toen men elpeetjes ging draaien op fors volume. Sindsdien heb ik een ventilatortje paraat voor als het voor langere tijd hard gaat. De 250 is een jaar of drie geleden door Latham geserviced.
Ik denk dat ik nog wel wat winst kan halen met een zwaardere EV maar binnen Naim zal dat budgettair gezien lastig worden. Hoewel er nu wel een mooie 300 op Marktplaats staat.
Dutch & Dutch 8c's

bezoeker

Citaat van: Alco op februari 28, 2012, 12:58:04
Ben benieuwd Fred...  

btw, jammer van je teleurstellende ervaringen de laatste tijd met de Naim dealer bij je om de hoek, want ik ontdekte bij toeval dat ie nu ook Sonneteer dealer is geworden :blink: :)
(en zelfs PENaudio speakers merk ik nu net...één van de mooist klinkende combi's die ik ken)

Goede zaak zeg! Mooie winkel en leuk om te horen dat er weer een Penaudio dealer in het noorden des lands is bijgekomen. Binnenkort maar eens kijken  8)

Alco

Ik las trouwens (ben de link ff kwijt) op een Engels forum veel lovende woorden over de nieuwe Rega Brio R versterker. Iemand gaf zelfs de voorkeur aan de Brio R boven een Naim Nait XS.
In deze review http://www.digitalaudioreview.net.au/index.php/audio-reviews/amplifier-reviews/item/325-rega-brio-r-integrated-amplifier word gesproken over de visuele en klankmatige overeenkomst met een Nait 2. :sigh:

"The Brio-R visually and sonically recalls the spirit of the Naim Nait 2." (dat zou ik gezien de bescheiden prijs van slechts € 575,- wel erg knap vinden!)  :blink: :smile:

Hier nog eentje:
CiteerIt's a stunner! I truly can't think of an integrated under 2K I'd rather listen to in a small room than the new Brio.
I expect Rega's gonna sell a million of these! It reminds me of a Nait 2 with more of everything and twice the power!

Hier de eerste review over de Brio R in TONE AUDIO magazine: http://www.tonepublications.com/spotlight/rega-brio-r-worlds-first-review

En iemand op het PFM forum is ook lyrisch over die versterker i.c.m zijn Harbeth HL-P3esr's.

Heeft iemand deze versterker toevallig al eens beluisterd ? (en met name de vergelijking met Naim vind ik wel interessant)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Even zwaar OFF TOPIC.

Voor welke audio merken naast Naim, hebben jullie nog meer een zwak?

Mijn lijstje:
Pioneer
Rotel
Audio note
Clearaudio
Totem
Sony (oude ES serie jaren 80/90)
Wharfedale
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Alco op februari 29, 2012, 09:34:05
Ik las trouwens (ben de link ff kwijt) op een Engels forum veel lovende woorden over de nieuwe Rega Brio R versterker. Iemand gaf zelfs de voorkeur aan de Brio R boven een Naim Nait XS.
In deze review http://www.digitalaudioreview.net.au/index.php/audio-reviews/amplifier-reviews/item/325-rega-brio-r-integrated-amplifier word gesproken over de visuele en klankmatige overeenkomst met een Nait 2. :sigh:

"The Brio-R visually and sonically recalls the spirit of the Naim Nait 2." (dat zou ik gezien de bescheiden prijs van slechts € 575,- wel erg knap vinden!)  :blink: :smile:

Hier nog eentje:
Hier de eerste review over de Brio R in TONE AUDIO magazine: http://www.tonepublications.com/spotlight/rega-brio-r-worlds-first-review

En iemand op het PFM forum is ook lyrisch over die versterker i.c.m zijn Harbeth HL-P3esr's.

Heeft iemand deze versterker toevallig al eens beluisterd ? (en met name de vergelijking met Naim vind ik wel interessant)

Ach ja de Rega Brio. doet mij denken aan een botermerk. Ik vind Rega niet zo bijzonder qua versterkers. Klinkt minder energiek dan Naim maar verder wel oke. 

Dr.Bedlo

Citaat van: dennuz op februari 29, 2012, 08:39:27
Goede zaak zeg! Mooie winkel en leuk om te horen dat er weer een Penaudio dealer in het noorden des lands is bijgekomen. Binnenkort maar eens kijken  8)

Van te voren even bellen! Mijn ervaring is dat hij zich wel dealer van een merk noemt maar het verder in geen velden of wegen is te bekennen. De Brystons staan wel in de etalage.Verder is hij wegesn prive omstandigheden vaak nog wel eens een paar dagen tot weken niet aanwezig op de zaak.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op februari 29, 2012, 09:37:41
Even zwaar OFF TOPIC.

Mijn lijstje:
Pioneer
Rotel
Audio note
Clearaudio
Totem
Sony (oude ES serie jaren 80/90)
Wharfedale

Luxman l1(mijn 1ste echte versterker)
Philips MFB
De oude Klipsch speakers
Tannoy prestige serie.
Panasonic
Humax
Quad vintage.

Alco

CiteerEven zwaar OFF TOPIC.

Voor mij zijn dat voornamelijk deze merken:

Sonneteer
Audio Note!
Rega
Totem
PENaudio

CiteerAch ja de Rega Brio. doet mij denken aan een botermerk. Ik vind Rega niet zo bijzonder qua versterkers. Klinkt minder energiek dan Naim maar verder wel oke.
Dat was tot voor een jaar of 2 ook mijn ervaring, maar in 2010 heb ik op de AV-NU show het langs geluisterd in de Rega zaal, naar een simpel setje bestaande uit de Rega Mira versterker, Apollo CD-speler, en Totem Arro speakers.

Dat klonk al waanzinnig goed vond ik en de Brio R schijnt aanzienlijk beter te zijn dan de Mira. De Brio R is niet te vergelijken met de oude Brio.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op februari 29, 2012, 10:06:12
Voor mij zijn dat voornamelijk deze merken:

Sonneteer
Audio Note!
Rega
Totem
PENaudio
Dat was tot voor een jaar of 2 ook mijn ervaring, maar in 2010 heb ik op de AV-NU show het langs geluisterd in de Rega zaal, naar een simpel setje bestaande uit de Rega Mira versterker, Apollo CD-speler, en Totem Arro speakers.

Dat klonk al waanzinnig goed vond ik en de Brio R schijnt aanzienlijk beter te zijn dan de Mira. De Brio R is niet te vergelijken met de oude Brio.

ik zeg ook niet dat Rega versterker slecht zijn, maar Naim heeft een meer uitgesproken karakter. Eerlijk is eerlijk ik heb de afgelopen maanden ook wel eens lopen zeiken over m'n set dat het soms niet lekker klonk, maar toch heb ik geen moment de behoefte gehad om voor een ander merk te gaan, dat zegt genoeg over Naim.

Dr.Bedlo

Is er iemand die ervaring heeft met de lijn van Musical Fidelity tov Naim.

Fred(die wacht op de bezorgdienst van Hifi Corner ivm een nieuwe kijkbuis)
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op februari 29, 2012, 10:12:11
Is er iemand die ervaring heeft met de lijn van Musical Fidelity tov Naim.

Fred(die wacht op de bezorgdienst van Hifi Corner ivm een nieuwe kijkbuis)

Ja, 'pipe and slippers' vs 'edge of your seat'.

Alco

CiteerIs er iemand die ervaring heeft met de lijn van Musical Fidelity tov Naim.
Musical Fidelity heeft mij persoonlijk nog nooit kunnen bekoren. (boring :dozingoff: :yawnee:)
Alleen de befaamde A1 klasse-A (bakplaat) versterker uit de 80's vond ik wel erg goed klinken.

Oud lid

Citaat van: Alco op februari 29, 2012, 09:34:05

Hier nog eentje:

Ik heb hier zo'n Rega Brio R staan. Aangesloten op Leema Xero luidsprekers. En het klopt! Het is een dijkje van een versterker. Vroeger heb ik ook de Rega Brio 2000 gehad. Deze Brio R gaat echter een paar stappen verder. Omdat ik mijn set wilde versimpelen van een voor/eind combi naar iets kleins kwam ik bij deze Rega uit. Ook omdat Rega een van de weinige merken is die ik een warm hart toedraag.

Erwin B

Robiwan

Citaat van: garmtz op februari 29, 2012, 10:18:52
Ja, 'pipe and slippers' vs 'edge of your seat'.

:D :D Ziet er ook niet uit MF :( :D

Alco

CiteerZiet er ook niet uit MF
Ook dat nog idd.:D

Dr.Bedlo

Over smaak valt te twisten. NaIM is nu ook niet bepaald design. Van het weekend een Lavardin op bezoek. Nieuwsgierig.

Ook maar ff geheel off topic. Want vinden jullie mooie apparaten kwa looks.Voor mij zijn dit:

De Naim 2 serie Chrome bumper
Heed Obelisk.
Quad vintage.

bmateijsen

Een lavardin op een P3ESR? Prachtige versterker, maar Lavardin en Harbeth ivm gevoeligheid zal niet echt werken... (vooral vwb laag en dynamiek)

Dr.Bedlo

Ik zal het wel horen ben nu gelukkig in de omstandigheid om een goed oordeel te vellen, Heb hem weleens eerder aan de tand gevoeld maar dat was met die kapotte cd speler en toen voel er geen hout van te hakken. Nu wel. De LFD komt ook nog even langs in de loop van...
Quad vintage.

Alco

CiteerWant vinden jullie mooie apparaten kwa looks.Voor mij zijn dit:

De Nait 2 serie Chrome bumper
Heed Obelisk.

De CB Nait 2 vind ik qua looks eigenlijk zowel lelijk als mooi tegelijk.
Mooi wat betreft het symmetrische design. Lelijk wat betreft de ietwat grote, plastic, goedkoop aanvoelende volume- en bronkeuzeknop.

Op het UK Naim forum weet forumlid Sandy8 altijd erg mooie plaatjes te schieten van zijn CB Nait 2:

De Heed Obelisk is idd een snoepje :)

Maar,... ik moet toegeven dat ik de nieuwe Rega Brio R eigenlijk ook wel erg mooi vind, door z'n afmetingen en sobere vormgeving. :wub:

Ook de Sonneteer Campion + Alabaster vind ik nog steeds mooi, door de symmetrie en soberheid:

(al 16(!) jaar onveranderd en de pijlers van het merk)

Bensz

Het mooiste wat Naim tot nu toe heeft voortgebracht is de Nait en Nat 2 CB, en...de Unitiqute. Vind ik dan, overweeg een van deze als ik m'n Meridian set kwijt ben.

Alco

CiteerHet mooiste wat Naim tot nu toe heeft voortgebracht is de Nait en Nat 2 CB, en...de Unitiqute
De UnitiQute spreekt me als concept ook best wel aan, maar qua uiterlijk vind ik 'm eigenlijk maar lelijk.
(mist een volumeknop, en de Ipod/koptelefoon 'gaten' links op het front, doet een beetje afbreuk aan de looks)

Dr.Bedlo

Terwijl ik bij de Brio de neiging heb om dat ding op de kop te zetten. Die volumeknop zit verkeerd( Engels merk zeker?)
Quad vintage.