Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

*
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

botsen

Citaat van: fred19633 op februari 21, 2011, 21:02:22
Alco,

Zo de set is binnen en staat warm te draaien. Moet nog ff wat van dat stugge draad en interconnects scoren en dan kan ik je wel vertellen hoe dat klinkt over die Harbethjes. Overigens heeft een kameraad van mij een paar Tannoy Sandringhams SE speakerste koop  staan. Prachtig om te zien vind ik maar de meningen zijn daarover verdeelt. Hoe deze klinken met de NAIM vintage set weet ik niet, ben ik wel benieuwd naar.

Fred, het is al even terug, maar zou je nog iets meer kunnen zeggen over dat de Sandringhams voor geen meter klonken? Wat klonk er niet aan? Waar denk je dat dit door komt bijvoorbeeld?
Dank alvast

fireman

Citaat van: Bensz op oktober  9, 2011, 21:27:03
Wat gaat er weer komen?

Pass Labs + AudioAero ( foto's clickable  )

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

twani

Heb je daar nog meer foto`s van? :D

Alco

Dat ziet er wel effe een stuk anders/high-end-iger uit dan de Nait 2, Fireman!  :smile:

NICE.  8)

btw,...ik heb je Naca5 nu sinds vanmiddag aan m'n Naimpie hangen. :)
Wat me opvalt is dat 't aangesloten op de Nait 5i-2 goed klinkt, maar niet per definitie beter.

Aangesloten op m'n Nait 2 is me echter direkt duidelijk waarom Naca5 eigenlijk een must is voor de Nait 2!
Het verschil is op de Nait 2 (in positieve zin) aanzienlijk groter.

Helaas moet 1 van de kapjes wel van de Naim ls-pluggen, anders passen ze niet in de Nait 2.
De 'lipjes' aan de zijkanten van de kapjes zitten elkaar in de weg, achterin in de Nait.

(wel vreemd overigens, aangezien de kabel tenslotte voor Naim versterkers gemaakt is)
Bij de Nait 5i-2 is het geen probleem. Die heeft de ls-aansluitingen iets verder uit elkaar.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: twani op oktober 14, 2011, 20:36:31
Heb je daar nog meer foto`s van? :D

Die audioaero is clickable (linkje gekoppeld) real foto volgt later weer.
Dit is zoveel meer strakker en gedetailleerd.

Eigenlijk beter dan mijn 282/250-2
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Oud lid

Zo'n Audio Aero (deze uitvoering)heeft mijn schoonbroer ook gehad.

Erwin B

AbZ

Citaat van: Erwin B op oktober 14, 2011, 22:14:34schoonbroer
Dat heet toch een zwager?  (Zelf geen ervaring mee.)

Mooie Pass versterker btw.

fireman

Citaat van: Erwin B op oktober 14, 2011, 22:14:34
Zo'n Audio Aero (deze uitvoering)heeft mijn schoonbroer ook gehad.

Erwin B

Komt 'ie toevallig uit H'voet?

Heb je 'm zelf wel eens beluisterd?

Oud lid

Hij komt niet uit H'voet. Ik heb die speler bij hem gehoord. Hij heeft echter zo veel dure merken gehad. Je wil niet weten wat die allemaal heeft gehad. Ook o.a. de DCS Puccini. De speler die ik het mooiste vond is de Audia Flight CD One.

Erwin B

ThijsG

*Dumpprijs Naim NAC202 in de verkoop sectie, wegens prive omstandigheden  :wacko:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Citaat van: ThijsG op oktober 16, 2011, 19:14:47
*Dumpprijs Naim NAC202 in de verkoop sectie, wegens prive omstandigheden  :wacko:

1000 euro is wel errug weinug!!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeer1000 euro is wel errug weinug!!
Het is inmiddels nog maar € 900,-   :sigh:  Een weggeefprijsje.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Citaat van: Alco op oktober 17, 2011, 10:08:16
Het is inmiddels nog maar € 900,-   :sigh:  Een weggeefprijsje.

Hoelaat wou je hem ophalen?! :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alco

CiteerHoelaat wou je hem ophalen?! :P
Ik heb er nog wel even aan gedacht... maar dan 'moet' ik m'n bron ook weer upgraden, en een NAP200 erbij kopen, terwijl ik nog volop happy ben met m'n Naitje 5i-2.
(en deze week krijg ik tevens een nieuwe CV ketel geleverd... voor dat geld had ik bijna 2x je NAC202 kunnen kopen)  :-\

ThijsG

Citaat van: Alco op oktober 17, 2011, 12:18:37
Ik heb er nog wel even aan gedacht... maar dan 'moet' ik m'n bron ook weer upgraden, en een NAP200 erbij kopen, terwijl ik nog volop happy ben met m'n Naitje 5i-2.
(en deze week krijg ik tevens een nieuwe CV ketel geleverd... voor dat geld had ik bijna 2x je NAC202 kunnen kopen)  :-\

Hahaha, je kan het ook als investering zien ;). Je kan em weer met winst verkopen als je de tijd hebt om even te wachtend. Heb ik helaas niet. Laat het maar even weten! Je bent welkom

Gr. Thijs

Alco

Citeerje kan het ook als investering zien ;). Je kan em weer met winst verkopen als je de tijd hebt om even te wachtend. Heb ik helaas niet. Laat het maar even weten! Je bent welkom
Helaas Thijs... ik heb zelf ook enkele aanschaf-plannen op HiFi gebied, die dan niet door zouden kunnen gaan/uitgesteld moeten worden...

Of 't nou de crisis is.. ik heb geen idee, maar voor € 900,- zou ik toch verwachten dat je 'm in no-time verkocht heb. Ik hoop 't voor je! :)

twani

De markt is bereslecht en dat komt inderdaad door de(ingebeelde) crisis, merk het bij ons in de (auto) showroom eveneens. We verkopen best aardig nieuwe auto`s maar het betreft voornamelijk rationele aankopen, anders gezegd; `t mag weinig kosten, moet een A label hebben, wegenbelastingvrij zijn en luxe is even minder belangrijk zo lijkt het.
De moraal van dit verhaal.....Een Sonus Faber luidspreker is natuurlijk een écht luxe artikel, en die hebben het kennelijk moeilijk "at the moment"

fireman

Zo slecht ook weer niet.

Mijn nDAC, XPS en nait2 waren binnen twee dagen weg voor de vraagprijs. Hoe bedoel je crisis?

Het is maar net wat de mensen willen hebben. Mijn spullen waren net wat aantrekkelijker. Misschien is het de onbekendheid van de 202. Ik heb 'm ook gehad en het is best een mooie maar ook fraaie versterker. Het ligt niet aan de NAC202.

Alco

CiteerMijn nDAC, XPS en nait2 waren binnen twee dagen weg voor de vraagprijs
Wow...je Nait 2 ook, voor de vraagprijs verkocht ?! Niet slecht!  :smile:

Als ik me niet vergis vroeg je € 600,-   Voor die prijs worden soms ook Nait 5i-2's aangeboden!  :bigsmile:
(al kan ik me best voorstellen waarom iemand dan toch een voorkeur heeft voor een Nait 2)

Tja,... soms zit 't mee,...soms zit 't tegen, Thijs. :unhappy:

Heb soms weleens HiFi spullen, waarvan ik dacht weken of langer mee in de maag te zitten, in record tijd (1x binnen 15 minuten!) verkocht, terwijl andere dingen een paar maanden duren.

Soms kreeg ik ook wekenlang geen enkele mail, en opeens daarna meerdere in 1 of 2 dagen.

Jammer, dat je er om prive-reden vanaf moet Thijs. Is het misschien een idee om enkele HiFi-zaken, die gespecializeerd zijn in 2e hands HiFi, te vragen of zij de NAC202 voor die € 900,- willen kopen van je.
Kunnen ze alleen maar op verdienen lijkt me. (een zaak als Studio107 in Den Haag of W&W Audio ?)

Wil Edwin (Audio-Artistiek) 'm niet van je overnemen voor die prijs ?  
Die raakt ie vroeg of laat vast wel weer 'n keer kwijt denk ik.

ThijsG

Citaat van: Alco op oktober 17, 2011, 22:08:22
Wow...je Nait 2 ook, voor de vraagprijs verkocht ?! Niet slecht!  :smile:

Als ik me niet vergis vroeg je € 600,-   Voor die prijs worden soms ook Nait 5i-2's aangeboden!  :bigsmile:
(al kan ik me best voorstellen waarom iemand dan toch een voorkeur heeft voor een Nait 2)

Tja,... soms zit 't mee,...soms zit 't tegen, Thijs. :unhappy:

Heb soms weleens HiFi spullen, waarvan ik dacht weken of langer mee in de maag te zitten, in record tijd (1x binnen 15 minuten!) verkocht, terwijl andere dingen een paar maanden duren.

Soms kreeg ik ook wekenlang geen enkele mail, en opeens daarna meerdere in 1 of 2 dagen.

Jammer, dat je er om prive-reden vanaf moet Thijs. Is het misschien een idee om enkele HiFi-zaken, die gespecializeerd zijn in 2e hands HiFi, te vragen of zij de NAC202 voor die € 900,- willen kopen van je.
Kunnen ze alleen maar op verdienen lijkt me. (een zaak als Studio107 in Den Haag of W&W Audio ?)

Wil Edwin (Audio-Artistiek) 'm niet van je overnemen voor die prijs ?  
Die raakt ie vroeg of laat vast wel weer 'n keer kwijt denk ik.

Hoi Alco,

Bedankt voor het meedenken!! Top!!  ;D

Ik heb zowel de NAC als de Sonus Fabers eerst maar even uit de verkoop gehaald. Ik heb financieel wat kunnen regelen met familie en daarmee ben ik eerst even uit de brand geholpen. Zo gaat alles heerlijk z'n gangetje en zo valt alles om. Mja... thats life for ya. En daarbij komt ook nog eens dat de 2e hands markt zo beroerd slecht is, dat ik alles met dikke verlies zou moeten verkopen terwijl ik er nu nog van kan genieten (behalve de NAC202 dan) hehe, misschien is het met een paar maand zomaar weer anders en heb ik een mooi bedrag extra te besteden. Dan kan ik altijd nog even kijken voor een NAP200. (want ik vindt het een heerlijke set!!).

Nogmaals bedankt!

Oud lid

Ik hoor niemand over de Superuniti...

Erwin B

Robiwan

Citaat van: Erwin B op oktober 20, 2011, 13:47:53

Erwin B

zaterdag maar beluisteren bij de AV-NU en Xfi show!! Ik ga er zaterdag naartoe. In de avond naar George Michael in Ahoy. Kortom een weekend met veel muziek voor mij.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: Erwin B op oktober 20, 2011, 13:47:53

Erwin B

En de ND5 XS??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Incrediblo

Gisteren de versie 1.6 Software voor de HDX opgehaald bij Concerto (bedankt Alex) en geïnstalleerd. Nu dus ook internet radio via de HDX. Werkt fantastisch. Goed gedaan Naim. Hiermee blijft de HDX ook waardevast ;D .