Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 21, 2011, 12:25:57
Ja het is duidelijk dat het beeld bij een ieder die geluisterd heeft naar rechts trekt een gehoor probleem zal het dan ook niet zijn en zoals gezegd mijn gehoor is juist rechts iets minder.

Dan blijft er maar 1 mogelijkheid over: wissel de twee speakers eens van plaats. Blijft het geluid dan nog naar rechts trekken, dan heeft het m.i. met de akoestiek te maken...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

ja dat was ik vandaag of morgen ook van zins te doen.
Quad vintage.

twani

Citaat van: S@m op september 21, 2011, 12:09:35
Heb je de luidsprekers ook al fysiek gewisseld van plaats?
Als je achterstevoren gaat zitten kun je ook van oor wisselen :D

Lex Groningen

Citaat van: twani op september 21, 2011, 22:57:17
Als je achterstevoren gaat zitten kun je ook van oor wisselen :D

;) ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Robiwan

Even heel wat anders. Speakers van het merk Energy, bijv. de RC-70, is dat wat met Naim apparatuur? Een vriend van mij wil flinke speakers en heeft Naim.
Wis is bekend met Energy?

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op september 22, 2011, 20:56:27
Even heel wat anders. Speakers van het merk Energy, bijv. de RC-70, is dat wat met Naim apparatuur? Een vriend van mij wil flinke speakers en heeft Naim.
Wis is bekend met Energy?

Staan bekend om een heel wollig geluid :D

Robiwan

Citaat van: twani op september 22, 2011, 23:20:12
Staan bekend om een heel wollig geluid :D

kritieken zijn best goed en voor 800 euro per stuk heb je volgens mij echt waar voor je geld ;)

twani

Ik doelde ook meer op de inhoud van de getoonde luidspreker maar zie de foto nu niet meer.........

Robiwan

Citaat van: twani op september 23, 2011, 11:41:01
Ik doelde ook meer op de inhoud van de getoonde luidspreker maar zie de foto nu niet meer.........

oh, ben beetje traag van begrip :D Ga vanavond met maat even luisteren bij Correct.

S@m

Citaat van: LPlover op september 23, 2011, 12:15:12
oh, ben beetje traag van begrip :D Ga vanavond met maat even luisteren bij Correct.

Volgens mij is dat vloeken in de kerk in dit topic.... ;D

Robiwan

Citaat van: S@m op september 23, 2011, 12:35:24
Volgens mij is dat vloeken in de kerk in dit topic.... ;D

ging toch over NAIM en Energy :D

S@m

Citaat van: LPlover op september 23, 2011, 13:29:32
ging toch over NAIM en Energy :D

Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat Naim electronica wordt aangesloten op MM en Correct weergevers...

Robiwan

Citaat van: S@m op september 23, 2011, 15:46:20
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat Naim electronica wordt aangesloten op MM en Correct weergevers...

Echte kwaliteit in die winkels ;)

paaj

zeker, alleen troep  ::)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Citaat van: paaj op september 23, 2011, 19:39:09
zeker, alleen troep  ::)

De Energy RC-70 klonk best goed. Wel wat donker maar rustig, doortekend en strak met diep laag. Ik denkd at de combi met levendig Naim best een goede is.
Ook een goede combi was  Marantz met Klipsch RF62 speakers. Dat klonk helemaal niet verkeerd. Ik kan me voorstellen dat Naim met Klipsch wel schreeuwerig klinkt. Als je wat langer luisterd naar de Klipsch hoor je toch wel die kleuring van het hoornsysteem en het klinkt inderdaad erg live. Maar voor weinig geld heb je absoluut heeeeeel veel speaker in huis met Klipsch. Heb je de ruimte, die dingen zijn echt groot, en hou je van dance, house, metal en andere teringherrie (is ook mijn muziek), koop dan gewoon voor 500 euro per stuk zo'n Klipsch bakbeest en je bent het ventje. Voor dat genre muziek kan geen dure high-ender tegenop ;)

S@m

Citaat van: LPlover op september 23, 2011, 20:35:02
hou je van dance, house, metal en andere teringherrie (is ook mijn muziek), koop dan gewoon voor 500 euro per stuk zo'n Klipsch bakbeest en je bent het ventje. Voor dat genre muziek kan geen dure high-ender tegenop ;)

Waarom dan in hemelsnaam wel Naim, of zegt het ook iets over Naim... :music:

paaj

Naim is voor ventjes met geld  :clapping:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Citaat van: S@m op september 23, 2011, 21:21:32
Waarom dan in hemelsnaam wel Naim, of zegt het ook iets over Naim... :music:

m'n maat vind naim mooi ;)

S@m

Citaat van: LPlover op september 23, 2011, 22:06:13
m'n maat vind naim mooi ;)

Dus legt hij (imo) de prioriteiten verkeerd... ???

Robiwan

Citaat van: S@m op september 24, 2011, 09:30:31
Dus legt hij (imo) de prioriteiten verkeerd... ???

Hij heeft een 2e hands Naim setje en wil daar gewoon lekkere speakers bij die flink kunnen blazen (en uiteraard niet te duur zijn) voor zijn muzieksmaak. Hij is geen diehard audiofreak :D

OT alweer dankzij mijn toedoen. Ik zal er niet meer verder op ingaan.

Aanstaande donderdag naar Lexicom MultiMedia Leidschendam voor een Naim show, ben benieuwd.

S@m

Citaat van: LPlover op september 24, 2011, 10:08:18
Hij heeft een 2e hands Naim setje en wil daar gewoon lekkere speakers bij die flink kunnen blazen (en uiteraard niet te duur zijn) voor zijn muzieksmaak. Hij is geen diehard audiofreak :D

OT alweer dankzij mijn toedoen. Ik zal er niet meer verder op ingaan.

Aanstaande donderdag naar Lexicom MultiMedia Leidschendam voor een Naim show, ben benieuwd.

Zit je een beetje te stangen, veel luisterplezier  ;)

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 21, 2011, 12:37:24
ja dat was ik vandaag of morgen ook van zins te doen.

En??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Wie wil een NAC202 voor zijn verjaardag?  :angel:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alco

CiteerWie wil een NAC202 voor zijn verjaardag? :angel:
Als kadootje ?!  Ikke! :happy: Dat had je nou niet moeten doen.  ;)
(of wordt 't een sigaar uit eigen doos ? :laugh: :D ;))

Je prijs is zondermeer scherp Thijs. Jammer dat 't nog niet echt wil lukken.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Heren (waar blijven de dames in deze discussie),

We dwalen af.

Waarom hebben we het over het evenwicht van het geluid.

Heeft iemand van ons ooit bij een concert zich afgevraagd, 'mooi concert, jammer dat de cellist wat teveel naar rechts klonk'.?

Vroeger iets van J. Vereker gelezen waarin hij aangeeft met Naim na te strevens het live geluid van een band of orkest thuis te laten klinken.
Gisteren thuis (alleen) hard, echt hard, Nevermind gespeeld. En ik ben in de gelukkige omstandigheid hard te kunnen draaien zonder de buren te storen (ze heeft nog nooit geklaagd....)
De emotie droop door de speakers. Geweldig.

Daarna Pearl Jam, super!! Daarna Jacqueline du Pré met een cello die door merg en been gaat!!

Mijn Naim setje doet het super. Ik blijf er met zo veel plezier na luisteren. En denk niet aan die micro sounds........
Dutch & Dutch 8c's