Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerAlco!!

Er is (eindelijk) naar je geluisterd, en nu niet klagen dat 'ie te duur is!
Heey, Dat is mooi nieuws! :smile: (en toch nog eerder dan ik had gedacht :bigsmile:)

De prijs is redelijk en kan ik me wel in vinden. (eerst nog 'even' een nieuwe CV-ketel aanschaffen...komt al dicht in de buurt van de prijs van de ND5xs) :unhappy:

Maar (tuurlijk is er een "maar" :D )  ik heb vorige week m'n Ipod Touch weer retour gedaan naar Wehkamp.
Het werkte prima als remote voor m'n Squeezebox, maar ik was zo zwaar teleurgesteld hoe snel zo'n ding alweer opgeladen moet worden.
Na 4 uur opladen kon ik 'm éveneens zo'n 4, tot hooguit 5 uur gebruiken. (alleen als remote!), voordat de batterij weer leeg was.
Ik wist niet dat wi-fi zoveel vraagt van de batterij van een Ipod.  :huh2: :unhappy:

Het nadeel van al die streamers, incl. die van Naim, is dat je min of meer wel 'verplicht' bent om 'm via een Ipod/pad te bedienen.

Ik stond op 't punt om weer een Naim CD-speler aan te schaffen, mede vanwege het gemak qua bediening... :unsure:
(alles weer lekker via 1, veel prettiger te bedienen en in de hand liggende remote)

Had net onlangs weer opnieuw een CD-rek gekocht:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Incrediblo op september 15, 2011, 12:43:23
Michel (Klout10),

ik zag op het Naim forum dat je een van de Beta users bent van de nieuwe HDX software waarmee het ook mogelijk wordt om internet radio op de HDX te gebruiken. Wat zijn tot nu toe je ervaringen en welke features zie jij op de nieuwe N-serve software versie 2.2?

Don

Hallo Don,

Ik doe inderdaad mee met de Beta test voor de nieuwe HDX firmware. Het ziet er allemaal veelbelovend uit moet ik zeggen. Ik heb m'n NAT05 er zelfs voor weg gedaan. Kwalitatief vind ik het moeilijk te vergelijken, maar zo'n Radio Paradise met 320 kbps klinkt heel acceptabel. Zo'n anderhalve week geleden hebben we de versie ontvangen die min of meer definitief zou moeten zijn. Hiermee heb ik geen problemen, ik ga er van uit dat de release enkel nog een kwestie van tijd is... Ik heb begrepen dat hiervoor aparte CD's worden verspreid.

De n-Serve update is er enkel voor iRadio. Werkte met de vorige versie ook, maar soms wat omslachtig. Het valt me wel op dat de n-Serve app na de update zo af en toe vast loopt wat ik hiervoor nooit heb gehad. Wellicht dat dit met de definitieve release beter gaat.

Groeten,
Michel

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: Alco op september 15, 2011, 14:02:01
Heey, Dat is mooi nieuws! :smile: (en toch nog eerder dan ik dacht :bigsmile:)

Maar (tuurlijk is er een "maar" :D )  ik heb vorige week m'n Ipod Touch weer retour gedaan naar Wehkamp.
Het werkte prima als remote voor m'n Squeezebox, maar ik was zo zwaar teleurgesteld hoe snel zo'n ding alweer opgeladen moet worden.
Na 4 uur opladen kon ik 'm éveneens zo'n 4, tot hooguit 5 uur gebruiken. (alleen als remote!), voordat de batterij weer leeg was.
Ik wist niet dat wi-fi zoveel vraagt van de batterij van een Ipod.  :huh2: :unhappy:

Het nadeel van al die streamers, incl. die van Naim, is dat je min of meer wel 'verplicht' bent om 'm via een Ipod/pad te bedienen.

Ik stond op 't punt om weer een Naim CD-speler aan te schaffen, mede vanwege het gemak qua bediening... :unsure:
(alles weer lekker via 1, veel prettiger te bedienen en in de hand liggende remote)

De prijs is redelijk en kan ik me wel in vinden. (eerst nog 'even' een nieuwe CV-ketel aanschaffen...komt al dicht in de buurt van de prijs van de ND5xs) :unhappy:

Hallo Alco,

Waarschijnlijk is er toch iets mis geweest met de iPod of de instellingen. WiFi vergt veel van de batterij, ik heb er ook een gehad maar kan me niet herinneren dat de batterij zo snel leeg raakte. Ter vergelijking: M'n iPad gebruik ik dagelijks en moet ik maar eens in de 3 dagen opladen. Ik schat dat de batterij zo'n 10 uur mee gaat.

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op september 15, 2011, 12:36:16
Alco!!

Er is (eindelijk) naar je geluisterd, en nu niet klagen dat 'ie te duur is!

http://www.whathifi.com/news/milan-top-audio-2011-naims-nd5-xs-joins-fast-growing-streaming-player-range

Interessant. Heb ik het goed dat in dit apparaat ook een DAC zit?
Quad vintage.

Alco

CiteerHallo Alco,

Waarschijnlijk is er toch iets mis geweest met de iPod of de instellingen. WiFi vergt veel van de batterij
Ik heb enkele tips opgevolgd van iemand om zoveel mogelijk de batterij van de Ipod te sparen. (zo donker mogelijke achtergrond/was bij mij helemaal zwart, helderheid op zo'n 30/40%, w-fi verbinding optie uitgeschakeld wanneer de Ipod niet als remote werd gebruikt, etc)
Don't get me wrong... het is niet zo dat ik mijn Ipod 4 tot 5 uur na 't opladen alweer op moest laden hoor. Maar ongeveer na 2 tot maximaal 2,5 dag.
Na volledig opladen werd de Ipod ongeveer 1,5 tot 2 uur gebruikt per 24 uur. Dus het ding stond zo'n 85/90% van de tijd uit. Dan vind ik 't erg irritant dat ik ie zo snel alweer leeg was.
(nogal een verschil met m'n normale Naim CD/amp remote, die makkelijk 1,5 tot 2 jaar red op 2 penlites!)  :happy: ;)

CiteerInteressant. Heb ik het goed dat in dit apparaat ook een DAC zit?
Yep, dat heb je volgens mij goed. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ok....Dan had ik dat goed gezien, misschien voor mij een idee om de Ndac te verkopen en deze aan te schaffen? Scheelt weer een kastje.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 15, 2011, 16:02:24
Ok....Dan had ik dat goed gezien, misschien voor mij een idee om de Ndac te verkopen en deze aan te schaffen? Scheelt weer een kastje.

Ik houd me aanbevolen   ;)

Dr.Bedlo

ik zal aan je denken maar 1st maar ff wachten totdat de prijs bekend is en hier te verkrijgen is.

Nu nog een meer gestroomlijnde modellen politiek want dat begint aardig onoverzichtelijk te worden.

En dan komt er ook nog een basic streamer bij?

"however it will probably make more sense once (and if) there's the NDS and ND5i " kwootje van het Naim forum.
Quad vintage.

Robiwan

Maakt aarding klankmatig nog wat uit voor mijn Naim set????

NOPE :D

Ik heb even snel een draad getrokken vanaf een geaarde stekkerdoos in de gang en aangesloten op de aardepinnetjes van de Musicline stekkerdoos.

Ik kon geen enkel maar dan nog geen miniscuul verschil horen. Ook op het gehoor bij een volledig open volumeregelaar niet meer of minder ruis bij bijv. de phonoversterker. Kortom aarding is klankmatig niet noodzakelijk. Wellicht alleen een veiligheidsissue.

Mooi weten we dat ook weer :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Cyreg

Citaat van: Cyreg op september 11, 2011, 21:42:17
...Zelf hier toevallig even de randaarde van m'n wcd naar m'n 6x verlengdoos met tape afgeplakt gisteren om te proberen.
Verder alles gewoon via randaarde aangesloten gelaten.

Rarara > wel groot klankverschil ....
...alles veel warmer klinkend en wat inelkaar en met kleinere afbeelding > toch wel voldoende details  :o

Jaja die netspanning/stroom heeft heel veel invloed op onze hobby  ;D

Nou gelukkig maar voor je > bij mij maakt(e) het wel degelijk veel uit in klank  :o
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op september 17, 2011, 20:30:56
Nou gelukkig maar voor je > bij mij maakt(e) het wel degelijk veel uit in klank  :o

bij jou dus slechter klinkend met randaarde. hier nog meer ervaringen?

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

Misschien 'n beetje rare vraag, maar ik vroeg me af... op een PC kan je een Ipod Touch opladen via een USB-ingang.

Kun je via de USB-ingang op het front van de Naim ND5xs ook een Ipod opladen ?
(aangezien de ND5xs toch altijd aan zou staan, zou ik dat wel een voordeel vinden)

Klout10

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar via m'n HDX ging het in ieder geval niet...

garmtz

Ik hoor zelfs verschil in de volgorde van de componenten in het stekkerblok... Of is dat logischer dan wel/geen aarding horen? In ieder geval hoor ik bijna ALLE veranderingen in het lichtnet: ander netsnoer, andere fase (stekker omdraaien), andere volgorde, ander stekkerblok, HELEMAAL geen stekkerblok... etc.

Cyreg

Ja, dat heb ik ook > hoor alle veranderingen op stroomgebied (soms klein, vaak IMO groot)
Soms denk ik wel eens dat daar gemakkelijk het meeste winst is te halen in klankbalans cq -kwaliteit  ;D.
Tuurlijk ook met LSkabel en interlinks, maar toch......  ???
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: garmtz op september 19, 2011, 15:01:59
Ik hoor zelfs verschil in de volgorde van de componenten in het stekkerblok... Of is dat logischer dan wel/geen aarding horen? In ieder geval hoor ik bijna ALLE veranderingen in het lichtnet: ander netsnoer, andere fase (stekker omdraaien), andere volgorde, ander stekkerblok, HELEMAAL geen stekkerblok... etc.

dus ik ben doof?  >:( :D

S@m

Robiwan

Citaat van: S@m op september 19, 2011, 19:27:16
Minder sensitief....

nee, jullie horen verbeteringen en/of veranderingen die er niet zijn ;)

S@m

Citaat van: LPlover op september 19, 2011, 20:22:26
nee, jullie horen verbeteringen en/of veranderingen die er niet zijn ;)

Een zie je ook niet, maar is er wel degelijk... ;D

Dr.Bedlo

Ik denk dat LP lover gelijk heeft en veel subjectief is. Dat is net zo als met luisteren soms heb je het idee dat je spulleke anderrs klinkt dan het zou moeten het zij negatief of positief. En als je dan net met je kabeltjes hebt zitten klooien dan krijgen die de schuld.

Het is natuurlijk onzin maar ik heb sterk het idee dat de instalatie na 17,00 uur en in het weekend beter klinkt.is ook vaak een centten kwestie als je net een paar megabucks hebt betaald voor een kabeltje wil je gewoon dat dat beter klinkt ook al is er geen verschil te merken.
Quad vintage.

corry

.

garmtz

Al dat geleuter over subjectief...! Ik hoor het gewoon, dat is een beroepsmatige bevinding. Ik HOEF geen verschil te horen omdat ik dit WIL horen, ik moet gewoon in staat zijn een set bij ons in de zaak en bij een klant optimaal klinkend te krijgen, dus ik luister naar verschillen die werkelijk zin hebben. Dus niet: een heel duur netsnoer aansluiten en dan 'denken' dat het beter klinkt. Ik ben na 23 jaar luisterervaring wel iets verder dan dat...

En over netsnoeren en NAIM: gebruik het standaard netsnoer! Of beter nog, de Powerline (als je het geld ervoor hebt). Heb wel andere snoeren kunnen vinden die werken, maar die houden nooit alle positieve eigenschappen van NAIM intact. Er bestaat sowieso ook geen 'duurder'/'beter' netsnoer, alleen een GESCHIKTER netsnoer. Zo klinkt het allergoedkoopste Cardas netsnoer op alle DACs/CD-spelers die ik heb geprobeerd beter dan alle andere netsnoeren die ik heb geprobeerd.

S@m

Citaat van: garmtz op september 20, 2011, 13:25:24
Zo klinkt het allergoedkoopste Cardas netsnoer op alle DACs/CD-spelers die ik heb geprobeerd beter dan alle andere netsnoeren die ik heb geprobeerd.

De Cardas heb ik nog nooit mogen proberen (toch een keertje doen dus), maar bij mij doet een Heavens Gate Audio powercord weer veel moois op een DAC...

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op september 20, 2011, 13:25:24
Al dat geleuter over subjectief...! Ik hoor het gewoon, dat is een beroepsmatige bevinding. Ik HOEF geen verschil te horen omdat ik dit WIL horen, ik moet gewoon in staat zijn een set bij ons in de zaak en bij een klant optimaal klinkend te krijgen, dus ik luister naar verschillen die werkelijk zin hebben. Dus niet: een heel duur netsnoer aansluiten en dan 'denken' dat het beter klinkt. Ik ben na 23 jaar luisterervaring wel iets verder dan dat...

En over netsnoeren en NAIM: gebruik het standaard netsnoer! Of beter nog, de Powerline (als je het geld ervoor hebt). Heb wel andere snoeren kunnen vinden die werken, maar die houden nooit alle positieve eigenschappen van NAIM intact. Er bestaat sowieso ook geen 'duurder'/'beter' netsnoer, alleen een GESCHIKTER netsnoer. Zo klinkt het allergoedkoopste Cardas netsnoer op alle DACs/CD-spelers die ik heb geprobeerd beter dan alle andere netsnoeren die ik heb geprobeerd.

Je zegt het juist"ik". ;)
Quad vintage.