Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ThijsG

Citaat van: S@m op september 12, 2011, 17:03:21

Dat is er onderdeel van idd, :)

Ik heb zowel mijn Sonus Faber's als mijn Naim NAC202 nog staan. Gister avond voor het eerst in de laatste vier week van genoten.
Wie weet krijg ik er spijt van only time will tell (als ik ze ooit nog eens verkoop haha :P, shit tijd op de 2e hands markt).
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Nosferatu

Citaat van: Musfed op september 13, 2011, 07:31:23
In Grunn is er in de Oosterstraat toch Plato? En aan de Oude Ebbinge is er ook nog een cd-zaakje?
Bijna goed; De Jongens van Hemmes in de Steentilstraat, Elpee in de Oosterstraat en Plato in de Oude Ebbingstraat.  ;)
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Robiwan

Citaat van: Sailor Jan op september 12, 2011, 23:01:58
Heeft iemand ervaring met Focal en Naim?

Ik heb een Naim Nait 5i gezien voor een mooie prijs, maar heb gelezen dan deze dingen niet goed matchen met Focal.

Ik heb zelf momenteel 716W met als bron Sonos via een  metrum NOS mini quad dac.

Thanks for the help!

Focal is wat helder net als de nait5i. Dus dat kan wellicht wat teveel zijn.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dey

Citaat van: Sailor Jan op september 12, 2011, 23:01:58
Heeft iemand ervaring met Focal en Naim?

Ik heb een Naim Nait 5i gezien voor een mooie prijs, maar heb gelezen dan deze dingen niet goed matchen met Focal.

Ik heb zelf momenteel 716W met als bron Sonos via een  metrum NOS mini quad dac.

Thanks for the help!

Grote kans dat je mijn versterker te koop heb zien staan. Heeft prima een setje 816W aangestuurd en is te beluisteren daarmee, heerlijke combinatie wat mij betreft. Toevallig ook met een Metrum DAC, zie mijn onderschrift.
De Focal's zijn gemakkelijk aan te sturen waardoor je meer dan genoeg vermogen hebt met de Nait5i.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dey

Citaat van: LPlover op september 13, 2011, 09:33:55
Focal is wat helder net als de nait5i. Dus dat kan wellicht wat teveel zijn.

Klopt, maar toen ik een Chord Cobra RCA --> DIN kabel gebruikte is alles zeer mooi in balans gekomen.
Met de juiste kabels is een hoop te bereiken.

Alco

Dey, ik zie in je onderschrift dat je de Metrum dac ook nog gebruikt op de SB Touch. Vind je die beter klinken dan de interne dac van de SN ?
(of had ik dat misschien al eerder gevraagd... kon me ff niet meer herinneren :blush: )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Dey op september 13, 2011, 11:09:46
Klopt, maar toen ik een Chord Cobra RCA --> DIN kabel gebruikte is alles zeer mooi in balans gekomen.
Met de juiste kabels is een hoop te bereiken.

t.o.v. de standaard lavender din-din kabel?

Dey

Alco, ik heb de afgelopen periode weinig tijd gehad om te genieten van muziek. Media speler, UPCbox en Squeezebox staan nu voorlopig digitaal op de SN aangesloten zodat de familieleden weten hoe ze alles moeten bedienen. Als ik ga experimenteren worden ze gek van de steeds wisselende instructies, àls de apparaten al staan aangesloten.
Eerst maar de Nait5i verkopen en een HiCap op kop tikken en daarna rustig bekijken of de Metrum dac verkocht wordt voordat ik er spijt van krijg. De combinatie Nait5i en Metrum dac is voor het geld echt een top combinatie, het kost me een hoop geld om dat te overtreffen.

Dey

Citaat van: LPlover op september 13, 2011, 11:42:14
t.o.v. de standaard lavender din-din kabel?

Nee, t.o.v. een van den Hul - The Bay RCA <--> RCA

Dr.Bedlo

Citaat van: Dey op september 13, 2011, 11:59:21
Alco, ik heb de afgelopen periode weinig tijd gehad om te genieten van muziek. Media speler, UPCbox en Squeezebox staan nu voorlopig digitaal op de SN aangesloten zodat de familieleden weten hoe ze alles moeten bedienen. Als ik ga experimenteren worden ze gek van de steeds wisselende instructies, àls de apparaten al staan aangesloten.
Eerst maar de Nait5i verkopen en een HiCap op kop tikken en daarna rustig bekijken of de Metrum dac verkocht wordt voordat ik er spijt van krijg. De combinatie Nait5i en Metrum dac is voor het geld echt een top combinatie, het kost me een hoop geld om dat te overtreffen.

Misschien dat ik het verkeerd zie maar was is in dit geval het nut van een 2tal Dacs? De SN heeft immers al een DAC?
Quad vintage.

Dey

Citaat van: fred19633 op september 13, 2011, 14:48:03
Misschien dat ik het verkeerd zie maar was is in dit geval het nut van een 2tal Dacs? De SN heeft immers al een DAC?

Dat zie je goed Fred, reden is dat ik de Metrum DAC al had en nu een Supernait heb aangeschaft als vervanging van de Nait5i. Sowieso is het prettig om meerdere digitale aansluitingen te hebben aangezien ik mijn versterker ook voor tv en films gebruik. En omdat de Metrum nu in principe overbodig is moet ik uitzoeken of ik hem verkoop of toch blijf inzetten voor muziek. Ik neig naar verkoop en wachten op de Naim XS streamer.

Bas Akkerman

dey, ik ben wel benieuwd naar je bevindingen voor wat betreft de verschillen tussen de dac van je supernait en de metrum dac.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dey

Citaat van: Bas Akkerman op september 13, 2011, 16:47:53
dey, ik ben wel benieuwd naar je bevindingen voor wat betreft de verschillen tussen de dac van je supernait en de metrum dac.

Ik heb al een eerste bevinding gerapporteerd, zie een aantal pagina's terug [pagina 176].

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op september 13, 2011, 16:47:53

En ik ben wel benieuwd waarom je niet reageert op PM en in je topic over Jim...

Sailor Jan

Dey, misschien heb ik jou Nait i5 gezien en ook al een keer gemaild naar de beschikbaarheid.

ik ga er voorlopig nog even over twijfelen(en dat doe ik de laatste tijd al veel). Vrij scherpe Nait(niet bemerkt toendertijd op M.A. RX6 speakers) en de scherpe Focal gaan dus niet werken in een vrij kaal huis(houten vloer, beetje gordijnen, leren bank).

Overigens heb ik dezelfde DAC ook in bezit, alleen dan aangestuurd met een Sonos.

Er zit bij mij nog een Marantz PM-Ki Pearl lite (nieuw) in de race, Arcam FMJ A32 en deze dus. Eventueel mocht er nog één beschikbaar komen, PM15s2 tweedehands(nieuw te duur).

Twijfel twijfel twijfel :shaun:
Wees lief voor jezelf

Dey

Citaat van: Sailor Jan op september 13, 2011, 23:35:23
Twijfel twijfel twijfel :shaun:

Tja, je kan ook vrijblijvend komen luisteren of het je bevalt. Heb ook te weinig demping momenteel in de woonkamer, lederen bankstel, parketvloer en te dunne gordijnen. Overigens wel een karpet op de vloer.

Dr.Bedlo

Lp Lover...

Hoe staat het met je geluid? Nog zo ontreveden?

Overigens lijkt het alsof mijn spullekes sinds gisteren een boost in de goede richting hebben gehad.Het klinkt opeens meer open en transparanter en dat electronische randje is gelukkig opeens verdwenen.
Zal wel iets met de inspeel periode van doen  hebben.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 15, 2011, 08:37:35
Lp Lover...

Hoe staat het met je geluid? Nog zo ontreveden?

Overigens lijkt het alsof mijn spullekes sinds gisteren een boost in de goede richting hebben gehad.Het klinkt opeens meer open en transparanter en dat electronische randje is gelukkig opeens verdwenen.

met de huidige opstelling van de speakers dicht tegen de achterwand en met name zonder flatcap 2x klinkt het prima.
De afgelopen dagen gewoon muziek geluisterd zonder wat te schuiven of wat dan ook en dat is een goed teken :D Met flatcap klinkt het nerveus. e flatcap trouwens gisteren verkocht.

S@m

Citaat van: fred19633 op september 15, 2011, 08:37:35

Misschien ook met de stemming van het moment...?!

bezoeker

+1 dit soort dingen lees je zo vaak en ik geloof inderdaad dat dit zo werkt...

Lex Groningen

Citaat van: S@m op september 15, 2011, 10:58:33

Zal het zeker aan kunnen liggen. 99% dat ik luister doe ik met plezier, maar na een rot dag op het werk of iets anders in het dagelijkse leven kan het maar zo zijn dat ik niks meer vind klinken. Gelukkig zijn dit soort momenten altijd van korte duur.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op september 15, 2011, 12:02:03
Zal het zeker aan kunnen liggen. 99% dat ik luister doe ik met plezier, maar na een rot dag op het werk of iets anders in het dagelijkse leven kan het maar zo zijn dat ik niks meer vind klinken. Gelukkig zijn dit soort momenten altijd van korte duur.

ja klopt. na een dag met wat werkstress klinkt het minder fraai dan wanneer ik ontspannen ben. Dat heb ik zowel met stereo als met surroundweergave.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

AbZ

Citaat van: S@m op september 15, 2011, 10:58:33
Was precies mijn 1e gedachte maar wou het een keertje niet zeggen...  :)

Citaat van: Klout10 op september 15, 2011, 12:36:16
Alco!!

Er is (eindelijk) naar je geluisterd, en nu niet klagen dat 'ie te duur is!

http://www.whathifi.com/news/milan-top-audio-2011-naims-nd5-xs-joins-fast-growing-streaming-player-range
Ziet er veelbelovend uit  8)

Incrediblo

Michel (Klout10),

ik zag op het Naim forum dat je een van de Beta users bent van de nieuwe HDX software waarmee het ook mogelijk wordt om internet radio op de HDX te gebruiken. Wat zijn tot nu toe je ervaringen en welke features zie jij op de nieuwe N-serve software versie 2.2?

Don