Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op september 12, 2011, 16:55:56
???

Da's toch zeker ook weer een grapje van je...

Nee hoor. Ben al zo een dertig jaar bezig en dan geloof je het op een gegeven moment allemaal wel. Je wil niet weten wat ik allemaal gehad heb en dan komt NIAM op je padje met die Engelse Speakertjes en dan valt het kwartje. Altijd op zoek geweest naar Controle staging, plaatsing, definitie. Maar de beleving vergeten en tsja dan kan ik wel voor MCintosh gaan maar dan begint het feest weer van voren af aan en daar heb ik dus helemaal geen zin meer in.

Wil niet zeggen overigens dat ik niet meer its nieuws aanschaf maar binnen Naim. Harbeth is ook wel mijn toppie maar ik moet eerlijk zeggen dat Wilson Benesch mij ook wel aanstond. Dit zal denk ik een nieuw avontuur worden Harbeth upgraden of iets van Wilson of eventueel Sonus.

Maar ja..dan moet het lichamelijk ff iets beter meezitten en dan naar Hilversum. Heb wel vertrouwen in die Jongens.
Quad vintage.

twani

Volgens mij voelt Thijs zich een beetje:

Dr.Bedlo

Heb serieus medelijden met hem. Ben overigens benieuwd of Bas Akkerman al verder is?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op september 12, 2011, 17:16:50
Heb serieus medelijden met hem. Ben overigens benieuwd of Bas Akkerman al verder is?
Hopelijk associeer je medelijden en Bas Akkerman niet met elkaar hoor! ;) Ik heb vorige week Magnepan 1.7 (magnetostaten) gehoord en dat was wel een erg mooie ervaring. Maar kijk anders eens op mijn eigen topic, dan blijft dit nog (een beetje) een Naim-topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op september 12, 2011, 19:18:13blijft dit nog (een beetje) een Naim-topic.
Dacht dat jij ook Naim bij je Harbeth M30 ging nemen?

Bas Akkerman

In de shoot-out wordt dat wel een combinatie, ja. Maar of het uiteindelijk ook die combinatie wordt, is maar zeer de vraag.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op september 12, 2011, 19:32:49
In de shoot-out wordt dat wel een combinatie, ja. Maar of het uiteindelijk ook die combinatie wordt, is maar zeer de vraag.
Wist niet dat je echt een shoot-out ging doen.  Voorspelling betreft iig de uitkomst.

garmtz

Dit is helaas al lang geen Naim topic meer, eerder een steen en been show... :)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 12, 2011, 20:35:56
Ook leuk, maar daar hebben we er al zoveel van. En dan word ik zelf altijd een beetje down en depri. Heb ik het idee dat het er allemaal niet meer toe doet en hoeft het van mij eigenlijk niet meer. Dan krijg ik het gevoel dat alles compleet zinloos is en ga ik ineens enorm aan mezelf, de mensen en de spullen om mij heen twijfelen en wil ik het liefst bij de pakken neerzitten...  :(

Overtuigend genoeg!?  ;D

Dr.Bedlo

Och vind dat wij als Naimies aardig sociaal bezig zijn. We denken omelkaar en zo moet het ook.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: garmtz op september 12, 2011, 20:35:56

Helemaal gelijk, da's best wel jammer hoor. Het gaat inderdaad he-le-maal nergens meer over ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Misschien dat een mod dit topic 'even' kan schonen? Zijn maar 188 pagina's... :D  Of we maken een verse start en zetten in de beginpost: "Starten bij pagina 188"... :)

Dirk

na het sporadisch lezen van threads als deze, ben ik blij dat hier geen Linn topic loopt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op september 12, 2011, 21:25:28
na het sporadisch lezen van threads als deze, ben ik blij dat hier geen Linn topic loopt  ;)
Nog niet... ;) Ik val in herhaling, maar was de SuperUniti er maar al en had ik die beluisterd. Dan kon ik nog een beetje wat Naim-duitjes in de zak doen.

garmtz

Ik was er eerlijk gezegd wel over aan het denken... ;)   

Dirk

Citaat van: garmtz op september 12, 2011, 21:57:55
Ik was er eerlijk gezegd wel over aan het denken... ;)   
ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken...maar ik prijs me gelukkig dat ik niet altijd doe wat ik denk  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

maak je geen zorgen; daar komen geen Naimies op af  ;)

Dr.Bedlo

Binnenkort de CDX2 eens aan de tand voelen(keb het goed te pakken geloof ik)
Aan de andere kant deze is al tien jaar op de markt en dan denk ik dat er binnenkort wel eens een verbeterde versie van kan uitkomen.Misschien toch beter ff te wachten?

Quad vintage.

Alco

CiteerBinnenkort de CDX2 eens aan de tand voelen(keb het goed te pakken geloof ik)
Absoluut een geweldige speler, maar ondanks dat ie inderdaad alweer zo'n 10 jaar op de markt is, vraag ik me toch af of Naim in die (prijs)klasse nog met een opvolger zal komen.
Ik denk/vrees dat langzaam maar zeker steeds meer mensen de overstap zullen maken van CD naar streamen.
(grappig... ik overweeg de laatste weken steeds meer 't omgekeerde :lookaround:)

Maar,... je hebt je CD5XS nog maar net... en dan nu alweer kriebels hoe een CDX2 zou zijn ? :unsure:
Dan heb je 't upgraditus-virus inderdaad aardig te pakken ::)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ja dat vraag ik mij dus ook af en dan is het misschien beter om ff te wachten. En ja misschien dat Naim ook wel komt met een XS serie streamer(meen zoiets gelezen te hebben) en dan weer de keuze CD upgraden of toch maar aan de stroom?

Wat mij overigens opviel is dat waar je vroeger een ruime keuze had aan cds in bepaalde winkels(Vend, MM Saturn) het net lijkt of dat ook steeds minder word?

Maar vertel eens Alco jij had naar de CDX2 geluisterd?

Overigens heb ik nu de CD5 XS digitaal aangesloten via de Dac ipv van Analoog om dit mi wat meer gerafineerder klinkt. Als ik dat ook met de CDX2 zou gaan doen maakt het volgens mij geluidstechnisch niet zo veel uit? Het word dan wel een heel erg duur transportje. Moeilijk allemaal. Beste misschien om de ontwikelingen af te wachten.
Quad vintage.

Sailor Jan

Heeft iemand ervaring met Focal en Naim?

Ik heb een Naim Nait 5i gezien voor een mooie prijs, maar heb gelezen dan deze dingen niet goed matchen met Focal.

Ik heb zelf momenteel 716W met als bron Sonos via een  metrum NOS mini quad dac.

Thanks for the help!
Wees lief voor jezelf

Alco

CiteerWat mij overigens opviel is dat waar je vroeger een ruime keuze had aan cds in bepaalde winkels(Vend, MM Saturn) het net lijkt of dat ook steeds minder word?
Klopt, dat viel mij ook al geruime tijd op.  Steeds meer wordt het aanbod CD's verdrongen door DVD's (ongebrijpelijk vind ik... als ik een film 1 of hooguit 2x gezien heb, hoef ik 'm niet weer te zien, met CD's is dat heel anders)
V&D levert alleen nog maar een handjevol van 't meest populaire top-40 spul.

De meeste CD's koop ik de laatste jaren online, via nlstore en/of cdwow.nl (Bol vind ik veel te duur)
(ik beluister dan vaak eerst wat 30sec. fragmenten via Amazon.com)

CiteerMaar vertel eens Alco jij had naar de CDX2 geluisterd?
Niet thuis hoor, maar wel diverse keren bij Naim dealers tijdens een show.
Meestal i.c.m de SuperNait, en dat klonk beslist niet verkeerd.

Heb zelf op m'n Nait 5i wel een CDX(1) gehad. Ook niet verkeerd, maar wel lelijk, t.o.v. de CDX2. :satisfied:
Bij de AudioWinkel in Delden (Naim dealer) staat nog een CDX2 te koop voor € 2000,-
(scheelt meer dan de helft, maar is wel eentje van 2003 of 2004 oid)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: fred19633 op september 12, 2011, 22:43:40
Overigens heb ik nu de CD5 XS digitaal aangesloten via de Dac ipv van Analoog om dit mi wat meer gerafineerder klinkt. Als ik dat ook met de CDX2 zou gaan doen maakt het volgens mij geluidstechnisch niet zo veel uit? Het word dan wel een heel erg duur transportje. Moeilijk allemaal. Beste misschien om de ontwikelingen af te wachten.

Inderdaad zonde van je geld om een CDX2 te kopen als je al een CD5XS hebt en een NDAC.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op september 12, 2011, 23:32:26
Inderdaad zonde van je geld om een CDX2 te kopen als je al een CD5XS hebt en een NDAC.

Ja dat is mijn nachtelijke gedachte nu ook. Beter om de ontwikkelingenbij NAIM  af te wachten.
Quad vintage.

musfed

CiteerBeter om de ontwikkelingenbij NAIM  af te wachten.

En om eens lekker te luisteren naar de set die je nu hebt.
In Grunn is er in de Oosterstraat toch Plato? En aan de Oude Ebbinge is er ook nog een cd-zaakje?
Dutch & Dutch 8c's