Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ik weet het maar dat krijg ik nooit goed daar ik geen enkele rechte wand heb
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 11, 2011, 18:14:04
Ik weet het maar dat krijg ik nooit goed daar ik geen enkele rechte wand heb

dan kan het never nooit goed klinken in huize Fred ;) :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 11, 2011, 18:49:16
dan kan het never nooit goed klinken in huize Fred ;) :D

Helaas dat is niet anders, mijn woningkje is nu eenmaal niet vierkant of rechthoekig maar meer in een punt gebouwd.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september 11, 2011, 18:54:27
Helaas dat is niet anders, mijn woningkje is nu eenmaal niet vierkant of rechthoekig maar meer in een punt gebouwd.

Diagonale opstelling, heb ik ook en dat geeft een enorm ruimtelijke weergave.

corry

.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op september 11, 2011, 19:05:56
Diagonale opstelling, heb ik ook en dat geeft een enorm ruimtelijke weergave.

Had ik ook al aan gedacht maar dan heb je minimaal een rechte wand nodig en die heb ik dus niet. Heb voor deze opstelling helaas ook te weinig ruimte.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: corry op september 11, 2011, 19:07:29
Over de volgorde in een stekkerblok zijn de meningen nogal verdeelt.
Op de musicline krijgen de eerste twee in ster geschakelde contacten in ieder geval de schoonste stroom.
Je zou ook, aangezien je de versterker altijd gebruikt, deze op het eerste contact te zetten.
Vervolgens de bron die voor jou het belangrijkste is op contact twee.
Probeer vervolgens alle overige apparuur eens uit te schakelen en af te koppelen.
Als je dan nog geen verschil hoort maakt het allemaal geen bal uit.

de wandcontactdoos waar de stekker van de MLdoos insteekt heeft geen randaarde. Dus wat heeft die steraarde dan te betekenen?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

corry

.

corry

.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: LPlover op september 11, 2011, 20:04:12
de wandcontactdoos waar de stekker van de MLdoos insteekt heeft geen randaarde. Dus wat heeft die steraarde dan te betekenen?

Ik heb jaren gespeeld met Furutech dozen en kabels volledig met randaarde, ook de wandcontactdoos,
maar deze kon niet aangesloten (geen aardedraad daar, was 'n ouder huis)
Klankverschillen e.d. waren er gewoon wel en....
... men vindt hier en daar zelfs dat het minder goed klinkt met randaarde aangesloten  :o

Zelf hier toevallig even de randaarde van m'n wcd naar m'n 6x verlengdoos met tape afgeplakt gisteren om te proberen.
Verder alles gewoon via randaarde aangesloten gelaten.

Rarara > wel groot klankverschil ....
...alles veel warmer klinkend en wat inelkaar en met kleinere afbeelding > toch wel voldoende details  :o

Jaja die netspanning/stroom heeft heel veel invloed op onze hobby  ;D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Klout10

Citaat van: Bensz op juli 21, 2011, 21:58:28
Zag nu dat B&W de PM1 heeft uitgebracht, wat ik van de constructie cq bouwkwaliteit kan zien op de plaatjes ben ik zeer benieuwd naar de combi met een Nait5iiXS. Volgens mij 705, CM1 on steroids, die niet onderdoen voor 805's.

Ik ben erg benieuwd of iemand hier deze standmount al eens heeft beluisterd (bij voorkeur op een SuperNait)  :smile:
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: Klout10 op september 10, 2011, 09:39:37
Zijn dat jouw Cremona Auditors op MP? Waarom doe je ze weg en waarmee ga je ze vervangen??

Downgrade :) ... Komende tijd heb ik toch geen pegels om ze goed aan te sturen, vindt het gewoon zonde. Dus de NAC202 en de Sonus Faber in de
verkoop. En eens kijken wat er dan komt. (Bose of niet Nosferatu :P)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Nosferatu

:D
Toch jammer Thijs, Je bent tevreden met je SF's niet ? Waarom dan wegdoen ? Die Marantz van jou is niet beroerd hoor, t' is echt niet zo dat als het geen high-end apparatuur is er niet valt te genieten van muziek. En als je dan eens een betere versterker aan komt te hangen word het alleen maar mooier.

Zelf luister ik de meeste muziek via m'n iMac, iPod en vintage audiosetje, en heb daar net zoveel lol aan dan als het via m'n woonkamer setje speelt. Dus hou die SF's nou maar en upgrade tegen de tijd dat het jou uitkomt. (Mocht het dan toch Bose worden..... is niet erg, heb zelf nl. Bose IE's aan m'n aaipotje hangen. :angel:)
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

S@m

Citaat van: ThijsG op september 12, 2011, 07:52:03
Downgrade :) ... Komende tijd heb ik toch geen pegels om ze goed aan te sturen, vindt het gewoon zonde. Dus de NAC202 en de Sonus Faber in de

Als die pegels voor de aansturing het enige 'probleem' is dan vind ik het ontzettend onverstandig om de SF te verkopen. Belangrijkste in een set-up zijn je luidsprekers. Een simpele Media Markt set zal op de SF al erg goed kunnen klinken.

musfed

Citeerdan vind ik het ontzettend onverstandig om de SF te verkopen

+1
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Ben gisteren met de stroom voorziening aan de gang gegaan en inderdaad ik hoor toch een verbetering de scherpte is iets afgenomen en dat is toch weer winst.
Overigens heb ik nog een groep met krachtstroom zou dat wat zijn om daar een aansluiting voor de audio van te maken of gebeuren er dan zaken die niet door de garantie worden gedekt.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Musfed op september 12, 2011, 10:55:01
+1

Te laat hij is ze al kwijt. De vraagprijs is gestand gedaan. Sunde Thijs daar krijg je regreds van.
Quad vintage.

Roger Black

Citaat van: fred19633 op september 12, 2011, 15:03:03
Te laat hij is ze al kwijt. De vraagprijs is gestand gedaan. Sunde Thijs daar krijg je regreds van.

Hey Fred heb je Naim set toch maar gehouden? (je sig)

Dr.Bedlo

Ja en nee..

Naim is wel gebleven maar heb het wat uitgebreid. Mcintosh hoe mooi ook is toch een geheel ander geluid. Moest ik maar niet doen.
Quad vintage.

Roger Black

Citaat van: fred19633 op september 12, 2011, 15:12:56
Ja en nee..

Naim is wel gebleven maar heb het wat uitgebreid. Mcintosh hoe mooi ook is toch een geheel ander geluid. Moest ik maar niet doen.

Dus een hoop bluf eigenlijk van je?

Dr.Bedlo

Met dat Naim gedoe nee was echt wel teleurgesteld, ben nog al merkgebonden en trouw en als dat dan plotseling op de tocht gaat. Ja dan is bij my ff de hel los. Zalt wel weer en zanderover. En dan toch maar bij Naim gebleven, na inderdaad een korte periode Mcintosh maar ja dan ga ik weer zoeken en experimenteren en daar heb ik de leeftijd niet meer voor.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september 12, 2011, 16:29:25
maar ja dan ga ik weer zoeken en experimenteren en daar heb ik de leeftijd niet meer voor.

???

Da's toch zeker ook weer een grapje van je...

twani

Citaat van: ThijsG op september 12, 2011, 07:52:03
Waar is de enthousiaste, overal voor openstaande, alles proberende, nergens bang voor zijnde, enigzins ludieke, beetje eigenwijze, erg aardige, zeer onsamenhangende Thijs gebleven?

Thijs klinkt nu mat, ongeïnteresseerd, ongeïnspireerd :D

S@m

Citaat van: twani op september 12, 2011, 17:00:27
Waar is de enthousiaste, overal voor openstaande, alles proberende, nergens bang voor zijnde, enigzins ludieke, beetje eigenwijze, erg aardige, zeer onsamenhangende Thijs gebleven?

Thijs klinkt nu mat, ongeïnteresseerd, ongeïnspireerd :D