Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Cyreg

Op MarktPlaats staat dat Thijs ze weg doet vanwege "downgrade"  :-X
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

S@m

Citaat van: Cyreg op september 10, 2011, 14:47:09

Is Bose t.o.v. Naim en Sonus Faber werkelijk een downgrade..?

Robiwan

Citaat van: S@m op september 10, 2011, 15:06:15
Is Bose t.o.v. Naim en Sonus Faber werkelijk een downgrade..?

:D :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op september 10, 2011, 14:33:34
Waarom doe je ze weg??

Even een misverstand wegwerken. De speakers en de versterker zijn van Thijs en niet van mij.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 10, 2011, 15:14:51
:D :D

Huh...Heeft Thijs nu Bose gekocht dan? Als dat zo is dan is het wel....... zeg.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ok..Ik dacht 1st dat het een trick of mu mind was maar het valt mij nu wel nheel erg vaak op dat als ik een cdtje opzet deze pas na een kwartiertje of twintig minuten echt beter ten gehore word gebracht. Meer openheid en Controle. Is iemand dit wel eens eerder opgevallen?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 10, 2011, 19:10:13
Ok..Ik dacht 1st dat het een trick of mu mind was maar het valt mij nu wel nheel erg vaak op dat als ik een cdtje opzet deze pas na een kwartiertje of twintig minuten echt beter ten gehore word gebracht. Meer openheid en Controle. Is iemand dit wel eens eerder opgevallen?

wat bedoel je nou????? Zet je de apparatuur altijd uit en alleen aan als je muziek wilt horen?

twani

Citaat van: Cyreg op september 10, 2011, 14:47:09
Downgrade :o hoe laag wil je gaan? :D

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 10, 2011, 19:52:52
wat bedoel je nou????? Zet je de apparatuur altijd uit en alleen aan als je muziek wilt horen?

Nee natuurlijk niet altijd aan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 10, 2011, 21:30:45
Nee natuurlijk niet altijd aan.

naim gewoon aanlaten Fred, staat notabene in de gebruiksaanwijzing.

Alco

Fred bedoeld misschien (neem ik aan) 'Nee natuurlijk niet. Altijd aan.'  
(met 1 punt er tussen en 1 hoofdletter, krijgt dezelfde zin een heel andere betekenis)  8)

Ik denk dat de meeste Naim gebruikers hun set ook altijd aan laten staan.
Voor het stroomverbruik hoef je 't niet te laten en daarom zit bij Naim de aan/uit knop vaak aan de achterkant.

Mijn Naim versterker klinkt niet echt lekker als ie uren uitgestaan heeft en ik direkt na aanzetten muziek op zet. :mellow:
Dan duurt het minimaal een half uurtje tot 3 kwartier voordat ie optimaal klinkt.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Mijn Naim versterker klinkt niet echt lekker als ie uren uitgestaan heeft en ik direkt na aanzetten muziek op zet. :mellow:
Dan duurt het minimaal een half uurtje tot 3 kwartier voordat ie optimaal klinkt.
[/quote]

klopt zijn van die onhebbelijkheden die mij tegenstaan van Naim. Alle geluidsapparatuur heeft wel een opwarmperiode nodig maar meestal is dat binnen 5 minuten bekeken. Naim is eigenwijs en doet daar langer over :D

Trouwens ik heb soundscapes.nu voor advies gevraagd inzake speakeropstelling en de akoestiek in mijn woonkamer. Ik ben nog steeds van mening dat de muziek niet tot leven komt en dat moet veel beter kunnen. Waarschijnlijk komende week een reactie met plan van aanpak.

S@m

Citaat van: Alco op september 10, 2011, 23:49:49
Fred bedoeld misschien (neem ik aan) 'Nee natuurlijk niet. Altijd aan.'  
(met 1 punt er tussen en 1 hoofdletter, krijgt dezelfde zin een heel andere betekenis)  8)

Fred een beetje kennende en z'n opmerking over het later pas goed gaan klinken is het zeer waarschijnlijk dat er een komma staat  ;)

Citaat van: fred19633 op september 10, 2011, 21:30:45
Nee, natuurlijk niet altijd aan.

;D

S@m

Citaat van: LPlover op september 11, 2011, 08:37:22
Trouwens ik heb soundscapes.nu voor advies gevraagd inzake speakeropstelling en de akoestiek in mijn woonkamer. Ik ben nog steeds van mening dat de muziek niet tot leven komt en dat moet veel beter kunnen. Waarschijnlijk komende week een reactie met plan van aanpak.

Heb je in dezelfde ruimte wel al kunnen ervaren dat de muziek tot leven komt (misschien met andere luidsprekers en/of apparatuur).

Robiwan

Citaat van: S@m op september 11, 2011, 09:20:24
Heb je in dezelfde ruimte wel al kunnen ervaren dat de muziek tot leven komt (misschien met andere luidsprekers en/of apparatuur).

ja wel meer dan nu. Vooral nog met de Linn Ninka's en Nait5italic/Rotel RA1062 met de speakers opgesteld aan de lange zijde van de kamer. Tja m'n vriendin wilde meer integratie aan deze muur door de meubels naar elkaar toe te schuiven en ja dan passen de speakers daar niet echt meer tussen :( Wellicht geeft soundscapes aan dat de speakers daar wel moeten staan :D Ik heb er best 500 euro voor over als ik met zijn hulp tot een veel beter resultaat kan komen i.p.v. telkens maar weer andere apparatuur te kopen.

Ik woon echter in een huurflat dus veel kan ik fysiek niet doen aan het plafond en de muren. Maar wellicht is het een kwestie van een andere meubelopstelling, speakerplaatsing etc. Dat wordt waarschijnlijk duidelijk na een geluidmeting van de ruimte.

De Nait XS staat op MP en ik koop denk ik weer een 2e hands 5italic. Het verschilbedrag kan ik gebruiken voor soundscapes.

S@m

Lijkt me nogal zonde geld, dus verspild.

Je kan toch zelf wat schuiven met de luidsprekers e.d. om te horen of je zelf kan bewerkstelligen dat de sound naar wens wordt?!

Ook het feit dat je wél tevreden was met andere luidsprekers en apparatuur zegt mij al erg veel  ;)

Ik gun Soundscapes z'n belegde boterham hoor, maar in veel gevallen kan je imho het net zo goed zelf.

Edit, om een voorbeeld te geven. Van de week was ik ergens waar de cd speler de reden was van een levenloze sound...

Robiwan

Citaat van: S@m op september 11, 2011, 09:40:05
Lijkt me nogal zonde geld, dus verspild.

Je kan toch zelf wat schuiven met de luidsprekers e.d. om te horen of je zelf kan bewerkstelligen dat de sound naar wens wordt?!

Ook het feit dat je wél tevreden was met andere luidsprekers en apparatuur zegt mij al erg veel  ;)

Ik gun Soundscapes z'n belegde boterham hoor, maar in veel gevallen kan je imho het net zo goed zelf.

voor een deel wel, maar ik weet toch niet waar het echte probleem zit? Meten is weten en dat is echt zo. Ik loop al een week lang te schuiven :D Een frisse kijk is nodig op de situatie en die frisse kijk heb ik momenteel niet. Ik heb het syndroom van "audiofielie nervosa"

Alco

CiteerIk gun Soundscapes z'n belegde boterham hoor, maar in veel gevallen kan je imho het net zo goed zelf.
Ik denk er ook zo over. Zou dat geld ook liever in de pocket houden, maar kan me de gedachte wel voorstellen.

Het nadeel met de optimale opstelling berekenen via allerlei akoestiek programma's/meetapparatuur e.d. is dat deze vaak alleen rekening houden met de afmetingen van de kamer, en verder niets. Dus niet met de (vaak "verplichte" opstelling van meubels .e.d.)
Dus, de kans is groot dat de ideale opstelling dusdanig onpraktisch is, dat 't alsnog niet doorgaat.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op september 11, 2011, 09:47:49
Ik denk er ook zo over. Zou dat geld ook liever in de pocket houden.

Het nadeel met de optimale opstelling berekenen via allerlei akoestiek programma's/meetapparatuur e.d. is dat deze vaak alleen rekening houden met de afmetingen van de kamer, en verder niets. Dus niet met de (vaak "verplichte" opstelling van meubels .e.d.)
Dus, de kans is groot dat de ideale opstelling dusdanig onpraktisch is, dat 't alsnog niet doorgaat.

oke dat is mogelijk. Maar goed ik wacht eerst z'n reactie af wellicht komt hij met een voorstel dat mij helemaal niet zint.

S@m

Citaat van: LPlover op september 11, 2011, 09:49:32
oke dat is mogelijk. Maar goed ik wacht eerst z'n reactie af wellicht komt hij met een voorstel dat mij helemaal niet zint.

En dan ben je wel 500 lichter?!

Meten is wel weten, maar wil nog niet zeggen dat je dan tevreden bent met de sound. Zelf proberen en luisteren is uiteindelijk het echte weten  ;)

Maar 't zijn jouw munten.....

Edit, misschien moet er in je signature iets heel anders komen te staan en vooral veel minder. Iets als: Lavardin, Arcam, Clearaudio, Harbeth, AudioQuest.

Klout10

Zonde van het geld, waarom niet eens contact opnemen met de dealer waar je de Neats hebt gekocht? Ik heb hier al vaker het belang van een relatie met een goede dealer benadrukt. Wat me opvalt is dat op dit forum veel mensen vaak van apparatuur wisselen op basis van recenties en meningen van anderen... Vraag of je dealer eens een keertje komt luisteren!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: S@m op september 11, 2011, 09:57:35
En dan ben je wel 500 lichter?!

Meten is wel weten, maar wil nog niet zeggen dat je dan tevreden bent met de sound. Zelf proberen en luisteren is uiteindelijk het echte weten  ;)

Maar 't zijn jouw munten.....

ho ho eerst maar eens wat mail contact over en weer voordat ik ga betalen :D je hebt een PM.

Robiwan

Citaat van: Klout10 op september 11, 2011, 10:00:13
Zonde van het geld, waarom niet eens contact opnemen met de dealer waar je de Neats hebt gekocht? Ik heb hier al vaker het belang van een relatie met een goede dealer benadrukt. Wat me opvalt is dat op dit forum veel mensen vaak van apparatuur wisselen op basis van recenties en meningen van anderen... Vraag of je dealer eens een keertje komt luisteren!

is ook een goed voorstel, kan ik wel een keer regelen.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 10, 2011, 22:44:43
naim gewoon aanlaten Fred, staat notabene in de gebruiksaanwijzing.

Staat het ook, maar was een komma vergeten, ik heb de boel altijd aan staan.

En LP Lover ik zou ook eens naar de CD speler gaan kijken die was bij mij ook de dader. Kreeg het totdat ik een andere cd speler aanhaakte niet goed.
Quad vintage.

S@m

x