Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

S@m

twani

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 12:05:07
Geen dank graag gedaan.
En dan beticht je mij van provocatie :crazy:

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op september  8, 2011, 16:02:30
En dan beticht je mij van provocatie :crazy:

Zoals nu wederom  blijkt..
Quad vintage.

Klout10

Jammer hoor, dit gaat helemaal nergens meer over. Ik meen dat dit het NAIM Topic is, er lijken mij toch genoeg andere zaken zijn die hier de moeite van het bespreken waard zijn...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bas Akkerman

Is er eigenlijk al meer nieuws omtrent (de verschijningsdatum hier in Nederland) de SuperUniti?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op september  8, 2011, 17:44:55
Is er eigenlijk al meer nieuws omtrent (de verschijningsdatum hier in Nederland) de SuperUniti?

Misschien dat ze op het NAIM forum meer weten. Altijd het proberen waard.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 18:42:31
Misschien dat ze op het NAIM forum meer weten. Altijd het proberen waard.
Ben ik inderdaad op aan het kijken, maar blijft toch een in de UK gebruikt forum. Denk dus niet dat ze iets van een verschijningsdatum in Nederland weten. Maar bedankt voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Ik had het toch weer even op de Naim luidsprekers gebracht?

Een NAIM Ovator S200, standmount, zoals Alco opperde, zou ik misschien wel interessant vinden.

Erwin B

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op september  8, 2011, 18:48:11
Ben ik inderdaad op aan het kijken, maar blijft toch een in de UK gebruikt forum. Denk dus niet dat ze iets van een verschijningsdatum in Nederland weten. Maar bedankt voor de tip!

Zou je denken maar er zitten ook vele Nederlandse Naimies. Ook veel Nederlandse Dealers.Niet geschoten is altijd mis. Hoe staat het overigens met je Queste? Ben je er al een beetje uit?
Quad vintage.

Alco

CiteerEen NAIM Ovator S200, standmount, zoals Alco opperde, zou ik misschien wel interessant vinden.
Ik zou een nieuwe Naim standmount wel interessant vinden (ben wel een liefhebber van enkele Naim speakers, zoals de nSats en de Allae's), maar dan niet met een Ovator look!  De Ovator's vind ik maar lelijke dingen. Ik vind dat zwarte, plastic front afbreuk doen aan 't mooie houtfineer dat de zijkante en bovenkant bedekt.
Bovendien vind ik zo'n enorm, zwart rooster dat voor de tweeter zit ook vrij lelijk.
Daardoor lijkt 't bij de Ovator S400 alsof er 3 woofers in zitten, i.p.v 2 woofers en 1 tweeter.

De N-Sats vond ik op zich geen lelijke speakers, vooral in kersen fineer:

(en kunnen vlak voor een muur staan :)) Alleen die stands maken ze niet mooier vind ik. :unhappy:
(daardoor kregen ze een beetje een surround-speaker look. de naam hielp daar ook al niet echt aan mee) :lookaround:

Wat ik ook fijn zou vinden is, wanneer toekomstige Naim speakers in wat meer fineer-versies te verkrijgen zijn.
Bij Neat bijvoorbeeld kun je uit meer dan alleen de standaard kleuren kiezen (light-oak is mijn favoriet)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Oh ja, de N-Sats vond ik inderdaad ook mooie speakers, om te zien. De klank, die enige keer dat ik ze heb kunnen beluisteren, was niet helemaal mijn ding.
Zou ze nu best op zolder, op mijn Nait2, wel weer eens willen proberen.
Maar ja, ik ben ook best gefascineerd door de DBL's van Naim.
Hier in een opstelling waar ze wegvallen tegen de schoorsteenmantel in het midden.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Bombastisch...Wel apart.

Vond de NSubs ook wel iets hebben maar je denkt inderdaad aan iets Surround achtigs en dat weerhield mij ervan er nader kennis van te nemen temeer daar ik geen Center speaker kon ontwaren van Naim.
weet niet of dat oorspronkelijk de bedoeling is geweest?

Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Bas Akkerman op september  8, 2011, 18:48:11

Van de Latham website: de SuperUniti zal zijn opwachting maken op de AV-NU Show 2011
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Van mij zou Naim de n-Sats wel opnieuw uit mogen brengen, maar dan in een kast(je) met iets rechtere vormen.
En dan niet meer op die surround-achtige stands, maar op open-frame stands, zoals die in de 80's vaak gemaakt werden door merken als Royd, Sound-Factory en de stands van Linn voor hun Linn KAN)

Dan zou 't er ongeveer zo uit zien:

(geïnspireerd door deze foto: http://www.choice-hifi.com/images/gallery/PICT0368.JPG) :D
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Ziet er niet uit joh, inderdaad jaren 80. Je moet wel een beetje met je tijd mee gaan... ;-)

Alco

CiteerZiet er niet uit joh, inderdaad jaren 80. Je moet wel een beetje met je tijd mee gaan...
Haha,.... ik zal wel oud(erwets) worden dan. ;D Ik hou wel van die recht-toe-recht-aan looks.
(daarom vind ik de LS3/5a tijdloos mooie speakers, terwijl ze er eigenlijk 'niet uit zien')

musfed

Die stands heb ik gehad Alco. Wellicht goed voor de klank maar die van mij, Epos stands waren kwalitatief waardeloos. Erg slecht gemaakt.
Helaas trouwens, ik ben wel liefhebber (optisch) van dit soort open stands.
Dutch & Dutch 8c's

ThijsG

Niemand hier upgrade drang naar een NAC202? :D
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

musfed

Oei, ik moet van een 82 komen  8)
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Citaat van: ThijsG op september  9, 2011, 12:06:18
Niemand hier upgrade drang naar een NAC202? :D

Zijn dat jouw Cremona Auditors op MP? Waarom doe je ze weg en waarmee ga je ze vervangen??

Dr.Bedlo

Dat zijn ze inderdaad. Eeuwig zonde.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Even een vraag aan de kenners en voordat ik zelf aan het prutsen ga.

Is het mogelijk om de cd5xs zowel tegelijkertijd digitaal aan te sluiten via de achteringang van de N dac alsook analoog via de Nait xs? Lijkt mij wel interessant om dan een directe mogelijkheid te hebben tot een vergelijking.
Quad vintage.

garmtz

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 10, 2011, 11:31:27
Dat zijn ze inderdaad. Eeuwig zonde.

Waarom doe je ze weg??