Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Is there Samsung wrong with Harbeth?

twani

Ik heb m'n schepje met zand al weer klaar ;D

corry

.

Alco

Ik ontdekte zojuist een advertentie op het Duitse audiomarkt.
Daar staat een CB Nait 2 te koop voor € 690,-  :blink:
Dat is op een paar tientjes na, ongeveer gelijk aan de nieuwprijs van € 23(!) jaar geleden!

Ok, toegegeven het is een dijk van een versterker(tje) en deze ziet er idd als nieuw uit...
( http://www.audiomarkt.de/_markt/uploaded/7783085481_g.jpg ), maar toch.... :unsure:

Ik had die van mij te koop staan voor € 500,- en dat was dan incl. een recente recap t.w.v € 275,-
(eigenlijk was die van mij dus OF veel te goedkoop, OF die Deutscher vraagt er teveel voor.... Ik denk dat de waarheid ergens in 't midden ligt ;D )

(ps. gisteren, bekroop mij een twijfel/spijt gevoel en heb mijn CB Nait 2 toch maar uit de verkoop gehaald)

Het was m'n bedoeling om met de verkoop van de Nait 2 alvast een spaarpotje op te bouwen voor een Naim streamer, maar dat idee heb ik laten varen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Voor een Nait2 met recap vind ik 500E geen slechte prijs. 700 Piek is veel gevraagd. Maar ja, als je op zoek bent naar een Nait2 uit de CB serie, .......  Daar zijn er niet zoveel van gemaakt. (heb er zelf ook eentje, gerecapped!  ;D)
Dutch & Dutch 8c's

Bensz

Ik vind €500 anders behoorlijk overpriced voor een stuk nostalgica.

Robiwan

Citaat van: corry op september  7, 2011, 23:31:10
Welke tweeter zit er eigenlijk in die Neat Motives :wacko:

een tweeter van Focal.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september  8, 2011, 08:46:14
een tweeter van Focal.

Oh vandaar dat Neat en Naim niet klinkt.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 08:55:38
Oh vandaar dat Neat en Naim niet klinkt.

Mag ik dit even tegenspreken, mooiste tweeters komen van Focal. Open, neutraal en transparant...

...punt is dat ze wel met mooie en vooral goede electronica dienen te worden aangestuurd. Misschien zit daar de kneep Fred.

Over enkele jaren zal waarschijnlijk ook Naim in staat zijn een Focal tweeter goed te laten klinken.   ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op september  8, 2011, 08:59:32
Mag ik dit even tegenspreken, mooiste tweeters komen van Focal. Open, neutraal en transparant...

...punt is dat ze wel met mooie en vooral goede electronica dienen te worden aangestuurd. Misschien zit daar de kneep Fred.

Over enkele jaren zal waarschijnlijk ook Naim in staat zijn een Focal tweeter goed te laten klinken.   ;)

Misschien wel..Punt is dat ik bij goede en High end luidsprekers nu niet direct aan Focal denk aan de andere kant ik denk bij High end Luidsprekers ook niet aan Naim. En gek genoeg ook niet aan Harbeth. Anyway als je voor Naim kiest en daar LSjes bij zoekt is Harbeth zeker de moeite waard.Voor wat betreft Neat. Ik vond ze wat donker en direct klinken maar kwa looks ongeevenaard.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:14:14
Misschien wel..Punt is dat ik bij goede en High end luidsprekers nu niet direct aan Focal denk aan de andere kant ik denk bij High end Luidsprekers ook niet aan Naim. En gek genoeg ook niet aan Harbeth. Anyway als je voor Naim kiest en daar LSjes bij zoekt is Harbeth zeker de moeite waard.Voor wat betreft Neat. Ik vond ze wat donker en direct klinken maar kwa looks ongeevenaard.

Focal en niet high-end??

Of, ken je de line-up niet zo goed??

Dr.Bedlo

Ik zeg niet dat het niet High End is maar ik denk er in 1ste instantie niet aan.

En ja men kan wel speakers maken die er futuristisch uit zien en hard stikke duur zijn maar als dat een kwalificatie is voor High end dan berg je maar. Kan mij herineren dat Jamo ook wel eens een stel speakers heeft gemaakt voor een bedrag waar je een auto voor kan kopen. Dat zegt dus niet al te veel.
Quad vintage.

musfed

Precies de reactie die ik ook in gedachten had.
Dat een bedrijf de hele markt wil bedienen, incl het Mediamarkt segment, wil niet zeggen dat ze in de top geen goede producten kunnen maken.
En mijn Neat met Focal tweeter klinkt geweldig op Naim. Nog steeds erg tevreden over!!  ;D

Maar Fred, noem eens een bedrijf die Hi-End (lelijke term overigens die nergens op slaat) speakers maakt. Ben daar erg benieuwd naar.

Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Citaat van: Musfed op september  8, 2011, 09:28:54
Precies de reactie die ik ook in gedachten had.
Dat een bedrijf de hele markt wil bedienen, incl het Mediamarkt segment, wil niet zeggen dat ze in de top geen goede producten kunnen maken.
En mijn Neat met Focal tweeter klinkt geweldig op Naim. Nog steeds erg tevreden over!!  ;D

Maar Fred, noem eens een bedrijf die Hi-End (lelijke term overigens die nergens op slaat) speakers maakt. Ben daar erg benieuwd naar.

Dat ze geen goede producen maken NOGMAALS dat heb ik niet beweerd. En staat bij gevolg ook nergens. Duidelijk. Maar als ik aan Hi end speakers denk dan denk ik eerder aan Sonus faber- Wilson Benesch. en tientallen anderen.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:32:53
Dat ze geen goede producen maken NOGMAALS dat heb ik niet beweerd. En staat bij gevolg ook nergens. Duidelijk. Maar als ik aan Hi end speakers denk dan denk ik eerder aan Sonus faber- Wilson Benesch. en tientallen anderen.

Duidelijk dat jouw definitie van High-End niet de juiste is en dat je de markt onvoldoende kent  ;)

Dr.Bedlo

En dat blijkt uit?

Ben ik wel nieuwsgierig naar want ik heb namelijk helemaal GEEN definitie gegeven van Hi End.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:53:16
En dat blijkt uit?

Uit hetgeen je hierboven hebt geschreven...

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op september  8, 2011, 09:56:21
Uit hetgeen je hierboven hebt geschreven...

Ja en waar staat dan mijn definitie van Hi end die volgens jouw niet juist is..? Precies nergens.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:57:48
Ja en waar staat dan mijn definitie van Hi end die volgens jouw niet juist is..? Precies nergens.

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:32:53
Maar als ik aan Hi end speakers denk dan denk ik eerder aan Sonus faber- Wilson Benesch. en tientallen anderen.

AbZ

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:53:16
En dat blijkt uit?
Uit jouw uitspraken -onder meer ten tijde van je Naim depressie- blijkt dat je meer bezig bent met de exclusieve uitstraling van een merk dan met de feitelijke prestaties.   Je uitspraken over Focal en Jamo slaan ook nergens op.

Alco

CiteerIk vind €500 anders behoorlijk overpriced voor een stuk nostalgica.
Als je 't zo bekijkt, dan is 't inderdaad overpriced. Ik zie 't totaal niet als een stuk nostaligca, alleen omdat 't toevallig zo'n 23 jaar oud is. Ik bekijk/beoordeel 'm puur op wat 't is en hoe 't klinkt, en daarbij maakt 't me niet uit hij in 1988, 1998, of 2011 zou zijn gemaakt. Met die gedacht vind ik € 500,- een koopje!

(met de juiste bron en speakers, kan een Nait 2 griezelig dicht in de buurt komen van z'n toenmalige 'grote broers' voor een fractie van de prijs. Afgaand op de looks, specs en leeftijd zou je dat niet verwachten) ::)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Een kleine vergelijking want anders krijgen we dat weer.

Als ik aan een goede auto denk dan denk ik aan Mercedes Bens, Bmw. Porsche..

En niet direct aan Deawoo. Lexus. Renault. Wat overigens niet wil zeggen dat zij geen goede autos maken.

En daarmee heb ik nog steeds geen definitie gegeven van een goede auto toch?

En dat is met LSjes net zo. Ik denk aan goede en daarmee Hi end lsjes nu niet direct aan focal.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op september  8, 2011, 10:04:48
Uit jouw uitspraken -onder meer ten tijde van je Naim depressie- blijkt dat je meer bezig bent met de exclusieve uitstraling van een merk dan met de feitelijke prestaties.   Je uitspraken over Focal en Jamo slaan ook nergens op.

Onzin...Als ik met de exclusieve uitstraling (overigens wat is daar mis mee?) bezig was dan had ik nooit voor NAIM gekozen.En direct voor Mcintosh gegaan. En wat is er mis met de gedachten dat ik niet direct aan Jamo en Focal denk als zijnde Hi End speakers?
Quad vintage.

Alco

Het woord Hi(gh)-end vind ik een beetje te vaak gebruikte en misplaatste term in de HiFi wereld.

High-end betekend voor mij weinig meer dan DUUR, en zegt me niks over de muzikale kwaliteiten.
Heb ooit eens bij een dealer, in een optimale luisterkamer, optimaal opgesteld, een set gehoord die naar schatting ongeveer het dubbele koste van mijn hypotheek, maar ik vond 't 3x helemaal nix. :yawnee:
Dit was een set met de duurste Krell voor-eind combi, Krell CD-speler en Wilson Grand-Slamm speakers.
Toch wel DE high-end merken bij uitstek.

AbZ

Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 10:11:45
Onzin...Als ik met de exclusieve uitstraling (overigens wat is daar mis mee?) bezig was dan had ik nooit voor NAIM gekozen.
En wat is er mis met de gedachten dat ik niet direct aan Jamo en Focal denk als zijnde Hi End speakers?
Lees je eigen postings ff terug, over sjonnies en de mediamarkt en zo  ;) 
Waar jij zoal aan denkt - daar heb ik niets over gezegd, maar wat is de logica van zo'n uitspraak:
Citaat van: fred19633 op september  8, 2011, 09:25:11En ja men kan wel speakers maken die er futuristisch uit zien en hard stikke duur zijn maar als dat een kwalificatie is voor High end dan berg je maar. Kan mij herineren dat Jamo ook wel eens een stel speakers heeft gemaakt voor een bedrag waar je een auto voor kan kopen. Dat zegt dus niet al te veel.
Het is Jamo dus dan kan het niet veel voorstellen?
Hun duurdere uitschieters zijn echt wel serieus te nemen hoor.