Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ThijsG

HAhwhahwhhawhAHahha wat een lachen forum dit he!! :D Mooi om het allemaal te volgen
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Citaat van: fred19633 op september  5, 2011, 09:17:34
Nou dat zie ik niet zo vlot gebeuren..Overigens ben ik maar een keer geswitched hoor dus dat calt nog wel mee toch?

Niet omdat je 1x bent geswitched, da's niet zo vreemd. Maar misschien omdat Alan Shaw met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook Quad gebruikt...

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op september  5, 2011, 09:24:03
HAhwhahwhhawhAHahha wat een lachen forum dit he!! :D Mooi om het allemaal te volgen

Ja net als het leuk is om jouw te volgen nu weer met Cyrus (word je volgens mij iik niet echt gelukkiger van)
Quad vintage.

ThijsG

Mijn NAC202 staat nog steeds te koop in de verkoop sectie. Ik ben benieuwd of ik eerder een NAP200 voor een mooie prijs vindt, of dat de NAC202 verkocht wordt.  :shaun:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Citaat van: fred19633 op september  5, 2011, 09:39:37
Ja net als het leuk is om jouw te volgen nu weer met Cyrus (word je volgens mij iik niet echt gelukkiger van)

Haha mooi toch! :D Ik lees altijd met verwondering iedereen hun problemen/tegenvallers/succesen/switches hahaha fantastisch erg vermakelijk!! :D
Ja precies, zelfde geldt voor mij!  :angel:

S@m

Citaat van: fred19633 op september  5, 2011, 09:37:58
Ja en....?

Moet ik dat voor je invullen ???

Naim/Focal vs het nog steeds eigengereide Quad...  ;)

Oud lid

Citaat van: fred19633 op september  5, 2011, 09:17:34
Nou dat zie ik niet zo vlot gebeuren..Overigens ben ik maar een keer geswitched hoor dus dat calt nog wel mee toch?

Maar de manier waarop. Eerst is NAIM het van je. Dan is het zo verderfelijk als het maar kan zijn, omdat het in zee gaat met Focal. Na een, hoogstwaarschijnlijk, bezoek aan het Pieter Baancentrum en een voorgeschreven dosis Prozac is Naim weer ineens je grote liefde.

Erwin B

Dr.Bedlo

En daar heb je volgens mij meer problemen mee dan ik ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op september  5, 2011, 09:40:17
Mijn NAC202 staat nog steeds te koop in de verkoop sectie. Ik ben benieuwd of ik eerder een NAP200 voor een mooie prijs vindt, of dat de NAC202 verkocht wordt.  :shaun:

Je wou nu toch Cyrus?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Erwin B op september  5, 2011, 10:33:45
Maar de manier waarop. Eerst is NAIM het van je. Dan is het zo verderfelijk als het maar kan zijn, omdat het in zee gaat met Focal. Na een, hoogstwaarschijnlijk, bezoek aan het Pieter Baancentrum en een voorgeschreven dosis Prozac is Naim weer ineens je grote liefde.

Erwin B

:D :D :D Ik zeg maar niks over mezelf.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

ThijsG

Citaat van: fred19633 op september  5, 2011, 10:38:49
Je wou nu toch Cyrus?

Ik heb nooit een beslissing genomen dat het Cyrus wordt. Wel heb ik gekeken naar de geintegreerde versterkers van Cyrus en doe doen het pretty well, ben benieuwd
of dat misschien een mogelijke vervangen wordt voor de naim. En houd ik weer wat centen over. :)

Staat nog niks vast

S@m

Citaat van: ThijsG op september  6, 2011, 09:00:15
Ik heb nooit een beslissing genomen dat het Cyrus wordt. Wel heb ik gekeken naar de geintegreerde versterkers van Cyrus en doe doen het pretty well, ben benieuwd
of dat misschien een mogelijke vervangen wordt voor de naim. En houd ik weer wat centen over. :)

Staat nog niks vast

Waarom geen versterker van het merk in je signature. Mooie combi met Sonus en houdt z'n waarde...

twani

Citaat van: garmtz op augustus 21, 2011, 20:49:28
Fred, zou je je op totaal niets gestoelde negatieve crap over Naim gewoon voor jezelf willen houden en de teneur van dit topic niet omlaag halen? Als je verdrietig bent, ga je maar in een eigen topic lopen janken.
Hoewel niet helemaal vergelijkbaar snap ik Garmtz z`n frustratie van een aantal posts terug nú beter (nu ik het Naim topic wat langer volg) . Door al dat gejengel door Fred mbt. het merk Naim in de zin van: het is wél leuk goed, het is niét leuk goed, het geluid valt tegen, oh nee het is tóch prima, ik koop het, oh nee ik verkoop het..... zou een eventuele potentiële Naim koper welke zich eens lekker in het merk wil verdiepen middels dit topic behoorlijk in verwarring, danwel aan het twijfelen kunnen raken. (en juist van déze doelgroep is het heel aannemelijk dat ze hiér terechtkomen!).
Dát verdient het merk niet, is misschien wel slechte reclame zélfs......

Dr.Bedlo

Beste,

Als je iets verder had gekeken dan je neus lang is dan had je de oorzaak ook gevonden van de hele misere. Maar goed ik zal het nog even uitleggen.

Medio oktover vorig jaar heb ik van NAIM de basis serie gekocht. Mede omdat na lang luisteren het PRATT gebeuren mij wel aanstond en ook de filosofie van naim mij bijzonder aansprak. Nu had ik op dat moment geen goede speakers dus een vergelijk kon ik maar slecht maken maar dit werd in Februari van dit jaar opgelost dmv de Harbeth speakers.
Maar hoe je het ook keerde en draaide het geluid was nu niet datgene dat ik had gehoord bij AA en IH maar in eerste instantie niet onaardig. Een beetje zwevend maar wel heel erg laidback. Iets wat Naim nu niet als Signature Sound kenmerkt.
Het begon mij meer en meer tegen te staan. Toen heb ik van AA de Naim unity thuis gehad en ja ..Die was dus totaal anders. Veel meer rust en controle niet die zweverigheid en dat laid back karakter.
Daar het concept van de Unity mij niet aanspraak voor de Huiskamer en ik had tenslotte al een Versterker en een CD speler. Was mijn gedachte dat het met de Nait XS beter zou moeten lukken. Dus gekocht _eigenlijk zonder er bij na te denken-Na een inloop periode klonk dat ding nog steeds vreselijk en weer diezelfde karakteristiek dat zweverige en laidback karakter.
Zowel Edwin als ik snapten er geen biet van. Dus maar weer de oude Basis Naim er neergezet en ja hoor. Stemmen waren helemaal niet meer waarneembaar. Dus hevig teleurgesteld in NAIM. Maar ja..toen viel ons beider kwartje..De CD speler was de oorzaak. En ja nu die is omgewisseld voor een Nieuwe.Nu heb ik de Naim sound Pratt en een zekere directheid. mooi joh.

Maar enfin...Toen ik las van de Merger met Focal was ik teleurgesteld en hevig depri. Merger daar heb ik ervaring mee en dat voorspelt niet veel goeds. Dus wegermee en mc Intosh. Maar ja dat is het dus niet en totaal anders dan de Naim sound en ach..Ik ben nu wel over de teleurstelling heen en we zien wel waar het met Naim heengaat.
Quad vintage.

bmateijsen

Ik blijf jouw reactie zeer bijzonder vinden, omdat beide bedrijven hebben aangegeven dat er voorlopig niets veranderd, niet bij Naim en niet bij Focal. Daarnaast geloof ik best dat er synergie behaald kan worden bij beide bedrijven. Vergeet niet dat er veel meer samenwerkingen en overnames zijn in de hifi en vaak wordt door de overname het bedrijf juist alleen maar sterker!

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Ik zal de bgedrijven maar niet opnoemen die door een take over cq fusie naar de ver........;zijn geholpen Maar als eerder al gezegd zand erover. We zien wel
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: bmateijsen op september  6, 2011, 11:15:09
Ik blijf jouw reactie zeer bijzonder vinden, omdat beide bedrijven hebben aangegeven dat er voorlopig niets veranderd, niet bij Naim en niet bij Focal.
en er kon sowieso niets meer veranderen aan het Naim spul dat Fred al had gekocht,
dus idd 'bijzonder' om dat dan meteen te verkopen...

S@m

Citaat van: fred19633 op september  6, 2011, 10:47:28
Maar enfin...Toen ik las van de Merger met Focal was ik teleurgesteld en hevig depri.

:huh2:

Wat moet jij dan een fantastisch leven hebben om van zoiets onbelangrijks al 'hevig depri' te worden...

twani

Citaat van: fred19633 op september  6, 2011, 10:47:28
Beste,

Als je iets verder had gekeken dan je neus lang is dan had je de oorzaak ook gevonden van de hele misere. Maar goed ik zal het nog even uitleggen.

Medio oktover vorig jaar heb ik van NAIM de basis serie gekocht. Mede omdat na lang luisteren het PRATT gebeuren mij wel aanstond en ook de filosofie van naim mij bijzonder aansprak. Nu had ik op dat moment geen goede speakers dus een vergelijk kon ik maar slecht maken maar dit werd in Februari van dit jaar opgelost dmv de Harbeth speakers.
Maar hoe je het ook keerde en draaide het geluid was nu niet datgene dat ik had gehoord bij AA en IH maar in eerste instantie niet onaardig. Een beetje zwevend maar wel heel erg laidback. Iets wat Naim nu niet als Signature Sound kenmerkt.
Het begon mij meer en meer tegen te staan. Toen heb ik van AA de Naim unity thuis gehad en ja ..Die was dus totaal anders. Veel meer rust en controle niet die zweverigheid en dat laid back karakter.
Daar het concept van de Unity mij niet aanspraak voor de Huiskamer en ik had tenslotte al een Versterker en een CD speler. Was mijn gedachte dat het met de Nait XS beter zou moeten lukken. Dus gekocht _eigenlijk zonder er bij na te denken-Na een inloop periode klonk dat ding nog steeds vreselijk en weer diezelfde karakteristiek dat zweverige en laidback karakter.
Zowel Edwin als ik snapten er geen biet van. Dus maar weer de oude Basis Naim er neergezet en ja hoor. Stemmen waren helemaal niet meer waarneembaar. Dus hevig teleurgesteld in NAIM. Maar ja..toen viel ons beider kwartje..De CD speler was de oorzaak. En ja nu die is omgewisseld voor een Nieuwe.Nu heb ik de Naim sound Pratt en een zekere directheid. mooi joh.

Maar enfin...Toen ik las van de Merger met Focal was ik teleurgesteld en hevig depri. Merger daar heb ik ervaring mee en dat voorspelt niet veel goeds. Dus wegermee en mc Intosh. Maar ja dat is het dus niet en totaal anders dan de Naim sound en ach..Ik ben nu wel over de teleurstelling heen en we zien wel waar het met Naim heengaat.
Fred,

Dank voor je uitgebreide uitleg, het ontbreekt mij kennelijk aan voldoende scholing om er alsnog chocola van te maken....ik lees er nog steeds géén op  (Naim?)enthousiastme gebaseerd verhaal in, maar dat zal mijn gebrek aan fantasie óók nog eens zijn :(
Maar ala.. je bent mij géén verantwoording verschuldigt natuurlijk.

Groetjes Theo

Alco

We hebben er weer één... een spammer: :sarcasm: http://link.marktplaats.nl/481086372

Alsof iemand een versterker van € 22000,- na slechts 18 maanden alweer weg doet voor maar € 5000,-  :sleepy:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Oud lid

Misschien moet die ook niks meer weten van NAIM ;D

Erwin B

twani

Citaat van: fred19633 op september  6, 2011, 11:18:32
Ik zal de bgedrijven maar niet opnoemen die door een take over cq fusie naar de ver........;zijn geholpen Maar als eerder al gezegd zand erover. We zien wel
Je kunt dit soort zaken niet generaliseren, Saab wordt juist niet overgenomen en gaat daardoor naar de ver....
Anders gezegd, zo`n samenwerking kan alle kanten op, de goede én de slechte, maar om nu op voorhand te concluderen dat dát de verkeerde zal zijn, nee...dat gaat niet.
Weten wij veel welke byzondere producten ons wellicht staan te wachten..

Dr.Bedlo

Ja dat weten we nu zo langzamerhand wel. Je bent een beetje provocerend bezig en ik had al gezegd zand erover.
Quad vintage.

ZeRoo

Citaat van: Alco op september  6, 2011, 13:56:50
We hebben er weer één... een spammer: :sarcasm: http://link.marktplaats.nl/481086372

Alsof iemand een versterker van € 22000,- na slechts 18 maanden alweer weg doet voor maar € 5000,-  :sleepy:

Jezelf als adverteerder vernoemen naar een maffia personage (benjamin siegel) boezemt ook niet veel vertrouwen in.. :)
..beter om jezelf niet te laten verleiden dus!