Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Cyreg

>:D  kom op fred niet zo somber  :sigh:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

S@m

was flauw   

Dey

Citaat van: LPlover op augustus 20, 2011, 15:14:46
Toch is de klank van de S400 niet direct mijn geluid. Ik hou meer van een klank die je kan omhelzen, dus een wat compacter beeld maar waar wel alles is aan te wijzen.
In de naastgelegen kleinere luisterruimte stond de "kleine" set met een supernait, cd5xs, flatcap xs, hicap en speakers van Neat type Elite SE. De apparatuur stond opgesteld in/op een Fraimlite. Dit is meer mijn geluid. Het klonk lekker.

Typisch geval van verschillen in smaak. Ik vond de Neat's totaal niet 'my cup of tea' en de Ovator's geweldig neutraal en doortekenend klinken.

@Alco, je gebeden worden verhoord. Er komt volgens de geruchten een XS streamert tegen het einde van dit jaar.
Ben erg benieuwd waar ik volgend jaar mee speel, Nait XS, hiCap, Ovator en NDX XS? Mja, lijkt me best aardig ...
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

heb sinds 3 dagen digitale HDtv met pvr via een box van UPC. Dat ding staat in de buurt van mijn set. Als deze aanstaat dan is de klankkwaliteit van mijn set serieus minder. Het wordt dan scherp en hard. De box staat niet in de dezelfde stekkerdoor maar natuurlijk wel op dezelfde stroomgroep van de woonkamer. Als  de box echt uitstaat (aan/uit knop achterop) dan klinkt het zoals het moet zijn. Kortom dat ding heeft een serieuze agressieve schakelvoeding.

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeer@Alco, je gebeden worden verhoord. Er komt volgens de geruchten een XS streamert tegen het einde van dit jaar

Ahaa,... dat zou niet verkeerd zijn. :smile:   Ik ben benieuwd... misschien zoiets als dit ?  :sigh: ;)

(had nog liever iets in de 5i-serie gezien, maar kan me voorstellen dat ze voor de XS-serie gaan)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Jongens ik ben hier weg.Net mijn Naim verkocht aan een Duitser. Het kan nu nog nu het nog gezien word als High End. Als je nog ff wacht is het middenklasse en mainstream en kun je een goede verkoop en of inruil prijs wel vergeten.

Doeg
Quad vintage.

Alco

CiteerJongens ik ben hier weg.Net mijn Naim verkocht aan een Duitser. Het kan nu nog nu het nog gezien word als High End. Als je nog ff wacht is het middenklasse en mainstream en kun je een goede verkoop en of inruil prijs wel vergeten.
Jemig Fred,... je ziet 't allemaal wel heel erg zwart/wit volgens mij. De spullen die Naim nu maakt, en die jij en ik en vele anderen hebben, zijn over 10 jaar nog net zo 'high-end' als nu. Maar goed... het is jouw mening/gevoel.

Je kunt 't ook zo bekijken... ALS jouw toekomstvoorspelling voor Naim uit komt, dan kan 't ook zo uitpakken dat de 'oude Naim' uit de 'goede tijden' alleen maar meer waard word. (dan wou je misschien dat je 't nog had!)  ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dey

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 22:37:16
Jongens ik ben hier weg.Net mijn Naim verkocht aan een Duitser. Het kan nu nog nu het nog gezien word als High End. Als je nog ff wacht is het middenklasse en mainstream en kun je een goede verkoop en of inruil prijs wel vergeten.

Doeg

Is dit een geintje of ben je serieus? Je hebt toch apparatuur opdat je er van kan genieten, toch niet vanwege de restwaarde? Natuurlijk speelt de restwaarde mee, maar je verkoopt je spullen toch niet omdat je er straks een paar tientjes minder voor zal krijgen als je er iedere dag/nacht van geniet?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op augustus 20, 2011, 22:46:35
Jemig Fred,... je ziet 't allemaal wel heel erg zwart/wit volgens mij. De spullen die Naim nu maakt, en die jij en ik en vele anderen hebben, zijn over 10 jaar nog net zo 'high-end' als nu. Maar goed... het is jouw mening/gevoel.

Je kunt 't ook zo bekijken... ALS jouw toekomstvoorspelling voor Naim uit komen, dan kan 't ook zo uitpakken dat de 'oude Naim' uit de 'goede tijden' alleen maar meer waard word. (dan wou je misschien dat je 't nog had!)  ;)

Alco...

Ik zit zelf in the buisness, heb een zaak en weet waarover ik praat. Heb teveel dingen gezien en meebeleefd om er anders over te denken. Sorry....Kweet ff niet wat ik nu moet aanschaffen. misschien Soneteer? Kweet het nog niet.

Snap die fusie met Focal ook niet. Focal is nu niet bepaald de zelfde filosofie toegedaan als naim. En ze hebben nog nooit een versterker of cd speler op de markt gebracht. Ze maken redelijke speakers dat is  iets wat Naim tot op heden nog niet is gelukt. Dan zou ik het eerlijk vinden als naim zou zeggen Jongens we gaan met Focal in zee om samen met hun technologie een eigen speaker op de markt te zetten. Dat zou zin geven tot op zekere hoogte. Nee naom zegt dat ze een grotere marktaandeel willen in de globale wereld markt. Of je daar dan focal bij kan ggebruiken is zeer de vraag en zelfs al bij voorbaat te verwerpen.
Als je als fabrikant wil penetreren in de globale wereldmarkt kun je dat niet doen met highend apparatuur die marge is veel te klein. Blijft er dus maar een weg over en dat is in het geval van naim meer en goedkopere producten maken, zeker nu we weer in een crisis zitten en  die niet meer het label van weleer kunnen en mogen dragen.
Quad vintage.

Alco

Sonneteer is wel een mooi alternatief Fred, en.... de Alabaster (€ 1600,-) schijnt een erg mooie match te zijn met Harbeth!

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op augustus 20, 2011, 23:03:17
Sonneteer is wel een mooi alternatief Fred, en.... de Alabaster (€ 1600,-) schijnt een erg mooie match te zijn met Harbeth!

Merci bien voor de tip. Zal wel een klere eind rijden zijn naar de 1st volgende dealer.
Quad vintage.

Alco

CiteerZal wel een klere eind rijden zijn naar de 1st volgende dealer.
Er zijn helaas erg weinig dealers van Sonneteer in Nederland, maar... pakweg 45 minuten rijden lijkt me te doen. 8)
(Rinsma HiFi in Lippenhuizen.  Importeur Riverside Audio: http://www.riversideaudio.nl/OverSonneteer.html )

bwolke

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 22:49:57
Kweet ff niet wat ik nu moet aanschaffen.

Ik zou dit kopen:

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Berend van Til

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in sound tussen de Ovator s400 en de Neat Momentum 4i. Ik heb nog nooit een Neat gehoord dus ik weet niet of Neat een  bepaalde familiesound heeft.

De Ovator heb ik inmiddels "een beetje" gehoord vond het goed klinken. Maar de Neat Momentum 4i is ook een optie. Wellicht dat die wat verder doorloopt in het laag door het isobaric systeem, maar dat is slechts een aannaame.

Wie kan wat vertellen over de verschillen, welke heeft meer "body"?

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 22:37:16

Doeg

Fred, je kunt je zoektocht naar een geschikte avatar staken. Hij is gevonden...

Hij leek me eerder wat flauw, maar nu toch eigenlijk wel op z'n plaats...  ;)

dre73

dit moet een grap zijn........

maar goed dit topic kan op slot! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: dre73 op augustus 21, 2011, 07:50:46
dit moet een grap zijn........

maar goed dit topic kan op slot! :D

Arme Fred heeft uit z'n signature de Naim apparatuur wel al verwijderd... :laugh:

Robiwan

Citaat van: Dey op augustus 20, 2011, 21:42:34
Typisch geval van verschillen in smaak. Ik vond de Neat's totaal niet 'my cup of tea' en de Ovator's geweldig neutraal en doortekenend klinken.

ja grappig, ik vond de Ovators eigenlijk maar saai en veel lijken op andere high end speakers :D

fireman

Ik vind dit wel mooi klinken voor niet te veel geld ;)

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerZe maken redelijke speakers dat is  iets wat Naim tot op heden nog niet is gelukt.

Ik ken klankmatig tot nu alleen de n-Sats en de Allae's en dat vind ik geen verkeerde speakers.

CiteerIk vind dit wel mooi klinken voor niet te veel geld
Kan me goed voorstellen Fireman. Daar zou ik ook heel prima mee kunnen leven! :smile:

ThijsG

Ik heb mijn zo goed als nieuwe NAC 202 te koop gezet op marktplaats. En nee het heeft niks te maken met de overname!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alco

Ik zag 't Thijs... zul je net zien... heb je 'm straks verkocht en even later... wordt er opeens een NAP200 aangeboden. ::)

Klout10

Citaat van: ThijsG op augustus 21, 2011, 10:07:07
Ik heb mijn zo goed als nieuwe NAC 202 te koop gezet op marktplaats. En nee het heeft niks te maken met de overname!

Je hebt concurrentie, er staan er twee te koop!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Fireman op augustus 21, 2011, 09:56:12
Ik vind dit wel mooi klinken voor niet te veel geld ;)

wat, de panasonic tv?