Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Dey

Vind dit een prachtige Britse reactie:

Good Lord, arn't they French!
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Bensz

Puur sentiment van me, maar de overname van Air-France - KLM kan ik nog steeds niet verkroppen.
Kan me hetzelfde sentiment voorstellen in deze overname van Naim.

Robiwan

Citaat van: Bensz op augustus 19, 2011, 15:22:51
Puur sentiment van me, maar de overname van Air-France - KLM kan ik nog steeds niet verkroppen.
Kan me hetzelfde sentiment voorstellen in deze overname van Naim.

als met de samenwerking met Focal daarmee het voortbestaan van Naim min of meer wordt gegarandeerd dan vind ik het best ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Nee, ze gaan juist niet samenwerking. Het is echt een overname. De individuele bedrijven blijven hun eigen weg volgen.

S@m

Citaat van: garmtz op augustus 19, 2011, 16:30:28
Nee, ze gaan juist niet samenwerking. Het is echt een overname. De individuele bedrijven blijven hun eigen weg volgen.

Als iets wordt overgenomen dan word de (bedrijfs)cultuur toch bepaald door de 'baas'...?

Robiwan

Citaat van: garmtz op augustus 19, 2011, 16:30:28

dat laaste stemt mij gerust :)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

garmtz

Citaat van: S@m op augustus 19, 2011, 17:14:44
Als iets wordt overgenomen dan word de (bedrijfs)cultuur toch bepaald door de 'baas'...?

Hoeft natuurlijk niet. De eigenaar zal misschien wel strategie gaan meebepalen, maar ik denk dat de NAIMies niet opeens 'Vive La France' gaan lopen roepen... ;)

S@m

Citaat van: garmtz op augustus 19, 2011, 17:30:57
Hoeft natuurlijk niet. De eigenaar zal misschien wel strategie gaan meebepalen, maar ik denk dat de NAIMies niet opeens 'Vive La France' gaan lopen roepen... ;)

Zal best mooi blijven. Overigens niets mis met Focal,  Naim kan alleen maar (nog?) beter worden...  ;D

Dr.Bedlo

Kweet niet heb er een hard hoofd in. Meestal voorspeld een "Merge" niet veel goeds. Vond het al een vreemde ontwikkeling met al die niet specifieke naim producten als de unity serie etc. Baal hier wel van het eigengereidde van naim geheel naar de knoppen. Naim made in Hongkong. Na ja misschien word het allemaal wel een beetje goedkoper.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus 19, 2011, 17:14:44

Ja...En dat is degene die de meeste aandelen bezit en dat is Focal. Zij zullen dus ook de strategie en de toekomst van Naim gaan bepalen. En of dat goed gaat? Nee...ga daar maar niet vanuit.
"The magic is gone". Toch maar Creek en of Soneteer. LFE misschien?
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 08:57:35
Ja...En dat is degene die de meeste aandelen bezit en dat is Focal. Zij zullen dus ook de strategie en de toekomst van Naim gaan bepalen. En of dat goed gaat? Nee...ga daar maar niet vanuit.
"The magic is gone". Toch maar Creek en of Soneteer. LFE misschien?

Wat denk je dat er 'niet goed' zal gaan..?

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus 20, 2011, 09:02:34
Wat denk je dat er 'niet goed' zal gaan..?

Simpel als NAIM al toestemming krijgt om door te gaan onder de  naam NAIM zal het niet meer een kwaliteitsmerk zijn maar meer een Main stream product zoals er al zovele zijn.
Quad vintage.

Dirk

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 09:30:05
Simpel als NAIM al toestemming krijgt om door te gaan onder de  naam NAIM zal het niet meer een kwaliteitsmerk zijn maar meer een Main stream product zoals er al zovele zijn.
vind ik een vreemde opvatting, want hier zeg je bijna dat Naim = kwaliteit, terwijl veel van het andere (wat je gemakkelijkheidshalve ff "mainstream" noemt) dat niet is.

straks ga je nog zeggen dat Focal geen kwaliteitsmerk is ?

enige nuance en buiten het Naim hokje kijken is wel zo fijn...en wat eerlijker tov "de rest" vd markt/fabrikanten, want daar zitten toch nog een hoop mooie merken met dito produkten, ook uit la douce France ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Citaat van: Dynky op augustus 20, 2011, 10:34:51
vind ik een vreemde opvatting, want hier zeg je bijna dat Naim = kwaliteit, terwijl veel van het andere (wat je gemakkelijkheidshalve ff "mainstream" noemt) dat niet is.

straks ga je nog zeggen dat Focal geen kwaliteitsmerk is ?

enige nuance en buiten het Naim hokje kijken is wel zo fijn...en wat eerlijker tov "de rest" vd markt/fabrikanten, want daar zitten toch nog een hoop mooie merken met dito produkten, ook uit la douce France ;)

Sterker nog ik ga zeggen dat Focal geen kwaliteitsmerk is. meer een mainstream product zoals er dertien in een dozijn zijn. Ben bang en weet wel zeker dat dat met naim ook gaat gebeuren. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen kwaliteits producten meer gemaakt worden zeker wel ook buiten Engeland maar een merk waar ik ook kwa filosofie mij in kon vinden is er niet meer en dat is AUW.
Quad vintage.

Bensz

Alco

Ik kan me je gevoelens wel een beetje voorstellen Fred. Het was eerlijk gezegd ook mijn eerste reactie.
Maar nu het nieuws een beetje gezakt is probeer ik 't wat te relativeren. Ik hoop en denk niet dat Naim de enorme groep liefhebbers die ze hebben zullen teleurstellen, door opeens met allerlei mainstream produkten op de markt te komen.

Ze zijn tenslotte groot geworden door hun filosofie, service, reputatie en het is een merk dat erg sterk in z'n schoenen staat.
"Ze" (Naim en/of Focal) zou zich wel erg in de vingers snijden, als men uiteindelijk allerlei producten zou maken die niet zouden opvallen tussen de vele Japanse junk die je bij winkels als Mediamarkt vind.

Maar goed... we zullen zien. :lookaround:

Citeer"The magic is gone". Toch maar Creek en of Sonneteer

Ik vind dat Naim eigenlijk een te groot/breed produkten pakket heeft inmiddels... en al die 2,3 of meer-in-1 producten had voor mij persoonlijk ook niet zo gehoeven, maar kan me ergens ook wel voorstellen dat men die keuze wel heeft gemaakt.

Mijn bewondering voor een merk als Sonneteer is daarmee wel nog groter geworden. Als je nagaat dat ze bekend zijn geworden in 1994 en 1995 met 2 versterkers, en die leveren ze nog steeds(!) en zijn nog steeds erg geliefd.

Dat ze daarmee toch kunnen bestaan in het overvolle HiFi-wereldje vind ik knap.
Ik hou daar wel van... simpel en overzichtelijk... alleen een paar geïntegreerde versterkers, geen home-theater, DVD, alles-in-1 apparaten, losse voedingen, peperdure net/interlinkkabels, zelfs geen afstandsbediening. (alleen bij de Orton versterker)

Nu maar hopen dat Harbeth niet een keer gaat fuseren met een ander merk als B&W of KEF...  ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Meridian is ook overgenomen en die doen het nu beter dan ooit... En volledig op de Meridian manier. Was dat niet gebeurt, hadden ze misschien niet eens meer bestaan. Ik denk dat je angst compleet ongegrond is.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 10:41:40
Sterker nog ik ga zeggen dat Focal geen kwaliteitsmerk is. meer een mainstream product zoals er dertien in een dozijn zijn. Ben bang en weet wel zeker dat dat met naim ook gaat gebeuren. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen kwaliteits producten meer gemaakt worden zeker wel ook buiten Engeland maar een merk waar ik ook kwa filosofie mij in kon vinden is er niet meer en dat is AUW.

;D

Robiwan

om al het paniekgedoe rondom de overname van Focal door Naim even te doorbreken, hierbij een kort verslagje van de "Naim summer sound bij Snijders Hifi", waarbij de nadruk ligt op de klankmatige verbetering door upgrading middels een seperate voeding(en).

In de grote luisterruimte stond een set bestaande uit de 282, cd2x, dac, nap250, 2x hicap, 2x supercap, Xps en de Ovators S400. De grote baas van Latham (Ed....) verzorgde de show. De apparatuur stond opgesteld in/op een Fraim.

Als eerste werd er geluisterd zonder upgrading en dat klonk natuurlijk al fraai. Er werd vooral muziek gedraaid waarmee je de verschillen met en zonder upgrading goed kan waarnemen. Het was dus vooral wat saaie muziek :D Vervolgens upgrading naar hicap, supercap, 2x supercap enz, dit zowel voor de 282, cd2x als dac. De klankmatige verbetering was goed waarneembaar in de vorm van een groter beeld, meer details, meer tastbaarheid, dieper en strakker laag enz. Vooral de stemweergave wordt nog een stuk natuurlijker. De S400 konden flink laag zonder gebonk. Toch is de klank van de S400 niet direct mijn geluid. Ik hou meer van een klank die je kan omhelzen, dus een wat compacter beeld maar waar wel alles is aan te wijzen.

In de naastgelegen kleinere luisterruimte stond de "kleine" set met een supernait, cd5xs, flatcap xs, hicap en speakers van Neat type Elite SE. De apparatuur stond opgesteld in/op een Fraimlite. Dit is meer mijn geluid. Het klonk lekker. Zeker met cd5xs voorzien van hicap danwel de supernait voorzien van hicap. De flatcap xs met cd5xs ook niet verkeerd maar de meerprijs van 500 euro voor de hicap is zeker het overwegen waard. Ik durfde hier zelf ook even mijn muziek te draaien in de vorm van een best of cd van de Urban Dance Squad :D

Kortom een leuke avond en best wel overtuigende demo.

Klout10

Dank je voor je verslag, leuk om te lezen. Helaas is er hier bij mij in de buurt (nog) geen demo gepland...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op augustus 20, 2011, 15:14:46
om al het paniekgedoe rondom de overname van Focal door Naim even te doorbreken,

Ehh..was dat maar geen leugen. Tis precies andersom. Focal heeft Naim overgenomen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 20, 2011, 17:55:28
Ehh..was dat maar geen leugen. Tis precies andersom. Focal heeft Naim overgenomen.

foutje :D

Dr.Bedlo

Heeft iemand overigens een idee hoe lang het duurt voordat een bestelling bij Latham arriveert? Kwacht nu al een maand op een nieuwe Pre focal Naim cd5 -2 en dat ding is er nog steeds niet.Als dt zo doorgaat zit ikstraks  met een Franse prul opgescheept.
Quad vintage.