Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerZo dom lijkt mij dit niet, dit is een produkt dat bijna geen enkele concurrent in zijn gamma heeft
Dat is waar. Het is ook zeker geen dom product, alleen inmiddels een 3e zoveel-in-één product, waarbij ik me niet zo goed kan voorstellen dat hier meer vraag naar is dan een losse, goedkopere streamer.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op augustus 17, 2011, 23:19:15
Dat is waar. Het is ook zeker geen dom product, alleen inmiddels de 3e zoveel-in-één product, waarbij ik me niet zo goed kan voorstellen dat hier meer vraag naar is dan een losse, goedkopere streamer.

Naim zal echt wel een markt onderzoek (laten) doen alvorens een product als dit uit te brengen. Ik gaf daarnet al aan dat een fabrikant als Linn ook (nog) geen goedkope streamer heeft, wellicht zie jij het toch verkeerd...

Misschien dat het voor een Naim/Linn niet mogelijk is om een streamer in de Squeezebox prijsklasse neer te zetten en daarmee ook nog eens winstgevend te zijn. Uiteindelijk draait het daar toch om...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Citeerwellicht zie jij het toch verkeerd...
o, absoluut, dat weet ik wel zeker. Ik ben alleen wat verbaasd, that's all.
Maar ben er van overtuigd dat Naim zo'n product weloverwogen op de markt brengt.

CiteerMisschien dat het voor een Naim/Linn niet mogelijk is om een streamer in de Squeezebox prijsklasse neer te zetten en daarmee ook nog eens winstgevend te zijn. Uiteindelijk draait het daar toch om...
Uiteraard zal Naim niet (nooit) met een streamer komen in de Squeezebox prijsklasse. Dat verwacht ook niemand.

Maar ik zie 't wel voor me, dat een Uniticute, zonder het versterkergedeelte zal verkopen als warme broodjes.  

(btw. De Squeezebox vind ik een geweldig product voor z'n prijs alleen de service van Logitech is waardeloos, en Naim heeft wat dat betreft een uitstekende reputatie hoog te houden, en dat mag ook wat kosten)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bensz

Alco, je verwacht toch niet dat ze met een squeezebox komen? En wat mag volgens jou een uitgeklede Unitiqute kosten?

Als de verkoopprijs van de Superuniti ongeveer een €4000 wordt, vind ik het een koopje ten opzichte van de losse componenten.

Klout10

CiteerMaar ik zie 't wel voor me, dat een Uniticute, zonder het versterkergedeelte zal verkopen als warme broodjes.  

Alco, dat probeer ik je nou net uit te leggen: als Naim er niets aan verdient heeft het voor hen geen zin om hier in te stappen, ook al verkopen ze als warme broodjes (wat ik overigens betwijfel) ... Je ziet dat om een voorbeeld te noemen, de goedkoopste streamer van Linn ook nog zo'n EUR 3.000 kost...

Ik vind het wel grappig om te zien dat iedere keer als Naim met een nieuw apparaat komt er altijd een hoop mensen zijn die commentaar hebben, eigenlijk doen ze het daar nooit goed?!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bas Akkerman

Citaat van: Bensz op augustus 18, 2011, 07:50:51
Alco, je verwacht toch niet dat ze met een squeezebox komen? En wat mag volgens jou een uitgeklede Unitiqute kosten?

Als de verkoopprijs van de Superuniti ongeveer een €4000 wordt, vind ik het een koopje ten opzichte van de losse componenten.
Dat vind ik dus ook. Miste altijd wat power bij de Unitiqute/Uniti, maar miste tegelijkertijd weer een streaminggedeelte bij de SuperNait. Voor mij is dit product dus een enorme uitkomst. Onder voorbehoud natuurlijk, want niemand weet nog hoe hij klinkt. En natuurlijk kan je met losse onderdelen veel makkelijker upgraden. Ook begrijp ik dat huidige Naimbezitters misschien geen trek hebben in een nieuw streamingapparaat of dan in ieder geval in een wat lagere prijsklasse.

Voor mij doen ze het in ieder geval erg goed Klout.  ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CiteerAlco, je verwacht toch niet dat ze met een squeezebox komen?
Nee, gelukkig niet. Zoals ik dus al zei...dat verwacht niemand.

Citeerwat mag volgens jou een uitgeklede Unitiqute kosten?
Die zou dan zo tussen de zo'n € 1300,- en  €1500,- mogen kosten.

CiteerAls de verkoopprijs van de Superuniti ongeveer een €4000 wordt, vind ik het een koopje ten opzichte van de losse componenten.
Absoluut.

CiteerAlco, dat probeer ik je nou net uit te leggen: als Naim er niets aan verdient heeft het voor hen geen zin om hier in te stappen, ook al verkopen ze als warme broodjes (wat ik overigens betwijfel) ... Je ziet dat om een voorbeeld te noemen, de goedkoopste streamer van Linn ook nog zo'n EUR 3.000 kost...

Ik begrijp je standpunt, maar ik snap alleen niet waarom Naim er niet aan zou kunnen verdienen.  Ze verdienen toch ook aan een CD5i van € 1250,-  (of wellicht dan toch te weinig...? :unsure: )

CiteerIk vind het wel grappig om te zien dat iedere keer als Naim met een nieuw apparaat komt er altijd een hoop mensen zijn die commentaar hebben, eigenlijk doen ze het daar nooit goed?!
Het is nu voor het eerst dat ik "commentaar" heb.  Niet zozeer op het product zelf, maar meer mijn verbazing dat het alweer om een 3-in-1 product gaat.

De Uniticute vind ik een geweldig product en zelfs een koopje!
(wat dus niet wil zeggen dat ik het daarom moet/wil kopen)

Bensz

Ik begrijp je standpunt, maar ik snap alleen niet waarom Naim er niet aan zou kunnen verdienen.  Ze verdienen toch ook aan een CD5i van € 1250,-  (of wellicht dan toch te weinig...?  )

Als Naim nu een CD5 zou moeten ontwikkelen zouden ze het wellicht ook niet meer voor deze prijs in de markt(kunnen) zetten...

musfed

Ik snap Alco's standpunt wel.
Ik heb al een tijdje Naim spul en ben "gewend" aan het modulaire denken met voedingen. De nieuwe digitale tak heeft het iets verwarrender gemaakt.
Bij mij staat de muziek op een Nas, die zetten we erop met een laptop en halen we eraf met een SB touch. Eerste Naim apparaat is de nDac.
Ik zie in de huidige Naim lijn geen apparaat staan die mijn SB touch zou kunnen vervangen zonder dat ik iets dubbel in de keten.
Of snap ik het nu niet?
Dutch & Dutch 8c's

katwax

De ndx. Deze kan ook streamen vanaf een nas.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Alco

CiteerAls Naim nu een CD5 zou moeten ontwikkelen zouden ze het wellicht ook niet meer voor deze prijs in de markt(kunnen) zetten...
Daar heb je wel een punt.  Je bedoeld neem ik aan, vanwege de toenemende vraag naar streaming audio en afnemende vraag naar CD-spelers ?

@Musfed.  Klopt, zo bedoelde ik 't inderdaad. Een apparaat wat niet meer of minder doet dan een Squeezebox, maar dan uiteraard in een Naim behuizing en kwaliteit.  Dat lijkt me wel wat.  
Tot die tijd doet mijn knijpdoosje + dac prima dienst voor peanuts money. ::)

(alleen die z.n. 'updates' van Logipech kunnen soms de pret aardig verzieken)

Dr.Bedlo

Ben het wel met ALCO eens. Vind het jammer dat er niet een losse streamer schijnt te komen in de basis en of XS Klasse. Moet volgens mij toch voor Naim wel interessant zijn. Maar enfin ben ook maar een eenvoudige.....
T word ook een beeetje een onduidelijke modellen politiek met al dat unity gedoe.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Alco op augustus 18, 2011, 09:47:27
Tot die tijd doet mijn knijpdoosje + dac prima dienst voor peanuts money. ::)

Het lijkt mij dat als Naim ooit zo'n "goedkope streamer" op de markt brengt die dan toch wel weer snel te duur gevonden zal worden...

Bensz

Citaat van: Klout10 op augustus 18, 2011, 11:01:38
Het lijkt mij dat als Naim ooit zo'n "goedkope streamer" op de markt brengt die dan toch wel weer snel te duur gevonden zal worden...

Omdat ie dan vergeleken wordt met een Squeeze box...

Misschien gaat Naim wel een company/assortiment upgrade doen en investeerd men niet meer in een instapserie als de 5 serie.

musfed

CiteerDe ndx. Deze kan ook streamen vanaf een nas.

En dat bedoel ik nu eigenlijk, want ik heb al een nDac en zit dus niet te wachten op een NDX met dac. Wat moet ik nu met twee dac's.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Er komt zeker een streamer in de XS serie. En wellicht sneller dan je denkt... En Linn heeft wel degelijk een goedkopere streamer, de Linn Sneaky DS. Zo'n 1400 Euro. En een Squeezebox op een SuperNait of een NDAC is ook uitstekend, zowel wat betreft bedieningsgemak als geluidskwaliteit. Een NDX is echt overkill als je al een NAIM DAC hebt of een SuperNait (mijn mening). Een NDX is mooi voor mensen met classic spullen zonder digitale ingang.

Ik snap wel de komst van de SuperUnity (directe concurrent voor de Linn Majik DS-I), maar of je nou echt dan gelijk de SuperNait moet vergeten, weet ik niet... Voordeel is dat de SuperUnity natuurlijk veel van de knowhow in zich heeft die Naim opgedaan heeft met de NDX en DAC. Zeker jammer dat deze niet is te upgraden, maar dat past ook bij de Uniti 'lifestyle' productserie.

katwax

Citaat van: Musfed op augustus 18, 2011, 11:36:58
En dat bedoel ik nu eigenlijk, want ik heb al een nDac en zit dus niet te wachten op een NDX met dac. Wat moet ik nu met twee dac's.
Dus je wil een streamer met enkel digitale uitgang zoals de qute, maar dat is dan weer een allinone :) De SB heeft toch ook een dac  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2011, 11:48:03
Er komt zeker een streamer in de XS serie. En wellicht sneller dan je denkt... En Linn heeft wel degelijk een goedkopere streamer, de Linn Sneaky DS. Zo'n 1400 Euro. En een Squeezebox op een SuperNait of een NDAC is ook uitstekend, zowel wat betreft bedieningsgemak als geluidskwaliteit. Een NDX is echt overkill als je al een NAIM DAC hebt of een SuperNait (mijn mening). Een NDX is mooi voor mensen met classic spullen zonder digitale ingang.

Ik snap wel de komst van de SuperUnity (directe concurrent voor de Linn Majik DS-I), maar of je nou echt dan gelijk de SuperNait moet vergeten, weet ik niet... Voordeel is dat de SuperUnity natuurlijk veel van de knowhow in zich heeft die Naim opgedaan heeft met de NDX en DAC. Zeker jammer dat deze niet is te upgraden, maar dat past ook bij de Uniti 'lifestyle' productserie.
Het zal inderdaad afwachten zijn hoe de SuperUniti zal presteren t.o.v. de losse SuperNait. Ben er wel benieuwd naar. Maar dat was volgens mij wel duidelijk inmiddels...  :blush:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Klout10

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2011, 11:48:03
En Linn heeft wel degelijk een goedkopere streamer, de Linn Sneaky DS. Zo'n 1400 Euro.

Dat weet ik, maar de Sneaky DS heeft weer een ingebouwde versterker...

garmtz

Citaat van: Klout10 op augustus 18, 2011, 12:09:10
Dat weet ik, maar de Sneaky DS heeft weer een ingebouwde versterker...

Die hoef je toch niet te gebruiken? :)

Alco

Op Marktplaats, demonstreerd weer iemand waarom een belachelijk laag bod op nummer 1 staat in de irritatie top-5 onder Marktplaats adverteerders...

Iemand in Amsterdam biedt een Nait 1 aan. (weliswaar zonder foto en ietwat vreemde 'Nederlandse' beschrijving), en het eerste bod is een tientje. :yawnee: (laatst zag ik als eerste bod € 100,- en dat vond ik al een lachertje)

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op augustus 18, 2011, 12:43:31
Op Marktplaats, demonstreerd weer iemand waarom een belachelijk laag bod op nummer 1 staat in de irritatie top-5 onder Marktplaats adverteerders...

Iemand in Amsterdam biedt een Nait 1 aan. (weliswaar zonder foto en ietwat vreemde 'Nederlandse' beschrijving), en het eerste bod is een tientje. :yawnee: (laatst zag ik als eerste bod € 100,- en dat vond ik al een lachertje)
Wie niet waagt... Nou ben ik zelf erg slecht in afdingen (hopelijk lezen niet teveel mensen dit hier ;)), dus ik betaal al snel het gevraagde.

Alco

CiteerWie niet waagt...
Ik kan me niet voorstellen dat die bieder verwacht dat hij serieus genomen wordt met een dergelijk bod.

Ik ben zelf ook niet zo'n ster in afdingen. :blush: Als een prijs netjes is, en als de omschrijving en de foto's me aanspreken betaal ik vaak ook wel de vraagprijs.
(foto's en beschrijving doen meer dan een verkoper wellicht denkt, en zeggen me vaak ook wel iets over in hoeverre de verkoper een echte liefhebber is of hoe de verkoper er mee omging)

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op augustus 18, 2011, 13:10:40
Ik kan me niet voorstellen dat die bieder verwacht dat hij serieus genomen wordt met een dergelijk bod.

Ik ben zelf ook niet zo'n ster in afdingen. :blush: Als een prijs netjes is, en als de omschrijving en de foto's me aanspreken betaal ik vaak ook wel de vraagprijs.
(foto's en beschrijving doen meer dan een verkoper wellicht denkt, en zeggen me vaak ook wel iets over in hoeverre de verkoper een echte liefhebber is of hoe de verkoper er mee omging)
Mee eens! En dat bod is natuurlijk belachelijk, bedoelde het ook ironisch. Is misschien een beetje over één kam scheren, maar hier zitten gewoon meer liefhebbers dan op MP.

Oud lid

Citaat van: Alco op augustus 18, 2011, 12:43:31

"Ein gut erhaltener Nait-1 für um 150,- wäre eine Überlegung wert." Dat vindt iemand op een Duits forum, waar ik vaker zit. En dat kan ik wel onderschrijven. Er wordt gewoon te veel verwacht voor zogeheten vintage spullen. Hoge bedragen zijn alleen voor mensen die g**len op het merk. In het betreffende topic vraagt ook iemand wat zo'n versterker nog mag kosten. De geciteerde persoon heeft zelf jaren een Nait 1 gehad.

Erwin B