Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op augustus 14, 2011, 11:35:19
Aan de ketting ermee ! Nu weten we eindelijk de echte reden waarom jij nog geen NAP hebt !  ;D

Hahaha, we hebben gezamelijk geld voor women, eten en sparen. En daarnaast hebben we ons eigen spaarpotje voor kleding/audio/muziek etc.
Zij had wel een mooie vakantie bonus gekregen tja, en lieverd betaal je mee aan een NAP gaat er niet in :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Nosferatu

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 11:40:05
Hahaha, we hebben gezamelijk geld voor women, eten en sparen. En daarnaast hebben we ons eigen spaarpotje voor kleding/audio/muziek etc.
Zij had wel een mooie vakantie bonus gekregen tja, en lieverd betaal je mee aan een NAP gaat er niet in :P
Lijkt nergens op ! Wel meegenieten maar meebetalen ? Ho maar ! Tijd voor een ernstig gesprek Thijs ! Oh wacht.....ik heb eigenlijk iets dergelijks..... moest perse een surround versterker kopen 'want dat was de toekomst' maar als ik dan eindelijk rear speakers wil aanschaffen is dat iets wat ikzelf mag bekostigen....... Frauwun......ik snap er soms echt niets meer van....  :closedeyes:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op augustus 14, 2011, 11:48:22
Lijkt nergens op ! Wel meegenieten maar meebetalen ? Ho maar ! Tijd voor een ernstig gesprek Thijs ! Oh wacht.....ik heb eigenlijk iets dergelijks..... moest perse een surround versterker kopen 'want dat was de toekomst' maar als ik dan eindelijk rear speakers wil aanschaffen is dat iets wat ikzelf mag bekostigen....... Frauwun......ik snap er soms echt niets meer van....  :closedeyes:

Whahaha :D Mooi he. Eigenlijk ook wel weer sneu voor ons :P

Wanneer mag jij een nieuwe versterker kopen? Wanneer je receiver stuk is? Of heb je op het moment geen belang bij een stereo versterker?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Nosferatu

Arme ons....  ???

Ik zal nog eens een leuk 2e handsje aanschaffen voor m'n vintage set, die wil ik eigenlijk upgraden. Voor de woonkamer blijft de huidige surround set nog wel een tijdje staan. Vind het 'daar' wel goed zo.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op augustus 14, 2011, 12:32:05
Arme ons....  ???

Ik zal nog eens een leuk 2e handsje aanschaffen voor m'n vintage set, die wil ik eigenlijk upgraden. Voor de woonkamer blijft de huidige surround set nog wel een tijdje staan. Vind het 'daar' wel goed zo.

Ok klinkt goed! Naim? Heb nog wel een NAC staan ;) hehehe

Nosferatu

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 12:37:30
Ok klinkt goed! Naim? Heb nog wel een NAC staan ;) hehehe
NOOIT ! Dan wil ik nl. ook een setje Harbeth's erbij en dan kan ik dit jaar niet meer op vakantie naar Azie !  :wacko:

Robiwan

off topic

Heeft de relatieve vochtigheid in de ruimte nog invloed op de klank???
Nu met dat vrij koele en vochtige weer is de RV in mijn woonkamer maar liefst 65%.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op augustus 14, 2011, 12:41:09
NOOIT ! Dan wil ik nl. ook een setje Harbeth's erbij en dan kan ik dit jaar niet meer op vakantie naar Azie !  :wacko:

Hahaha dan wist ik het wel! :P

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op augustus 14, 2011, 12:59:12
off topic

Heeft de relatieve vochtigheid in de ruimte nog invloed op de klank???
Nu met dat vrij koele en vochtige weer is de RV in mijn woonkamer maar liefst 65%.

Tsja..of het aan het weer weet ik niet maar vanmorgen klonk het toch beter dan gisteravond.
Quad vintage.

S@m

x

ThijsG

Citaat van: LPlover op augustus 14, 2011, 09:19:12
Thijs, er moet toch potverdorie wel een 2e hands NAp200 te vinden zijn voor de prijs van een Mitchell? Gewoon nog even wachten. Er wordt een supernait van 2600 euro aangeboden op MP is dat niks voor je?

De Michell is op het moment alleen in bereik wanneer ik de NAC202 zou verkopen/inruilen. De Supernait, ja zet maar neer :P maar betaal ooit nog wel eens. Geen budget voor.

fireman

When old meet new  O0

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Roger Black

Mooooi!

Maar dat zilveren plaatje?  :unhappy:

fireman

Is tijdelijk geweest.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Roger Black

Gelukkig :), Ziet er erg cool uit zo. Leuk dat je ook de oude apparaten in het zicht hebt gezet.

musfed

Geweldige tuner die Nat02. Om te zien dan, nooit horen spelen. Heb je er ook een goede antenne bij Fireman?
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Citaat van: Musfed op augustus 16, 2011, 16:51:23
Geweldige tuner die Nat02. Om te zien dan, nooit horen spelen. Heb je er ook een goede antenne bij Fireman?

Ik heb er geen goede antenne, gewoon de kabel. Maar dat is denk ik ook niet alles. Zou best beter kunnen.

Maar ik heb 'm eigenlijk meer om de looks en de simpelheid dan de specifieke kwaliteiten. Als die erbij komen is dat mooi meegenomen. Ik heb een mooi setje zo. Mijn P3/24 + TT-psu die kan ik donderdag uitproberen als ik een nieuw element krijg. Ben benieuwd.

Later hoop ik alles naar een nieuwe plek te verhuizen. Dan komt alles nog mooier uit.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bas Akkerman

Citaat van: Klout10 op augustus 17, 2011, 18:49:23
Nieuws:

http://www.whathifi.com/news/naims-new-superuniti-network-music-system-its-like-a-unitiqute-but-louder

:pompom: Zo, dat is gaaf nieuws zeg!!! Echt precies wat ik zoek! Ben zeer benieuwd wanneer deze te beluisteren is. :pompom:

Edit: enige nadeel lijkt te zijn dat je het niet kunt uitbreiden met een HiCap bijvoorbeeld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bensz

Wat! een! Gave! machine! WAUW!!

Wordt er bijna hebberig van. Zal me benieuwen wanneer Superuniti in de winkel is. Naim aankondigingen en uiteindelijke releasedata liggen nog al ver van elkaar.

Alco

Jemig, alweer zo'n alles-in-één product ?  Nou kan ie wel weer, dacht ik zo. :dontgetit:

Ik bedoel, we hadden al een Uniti, onlangs een Uniticute en nu weer een Superuniti. :huh2:

Het zal vast en zeker een goed product zijn waar liefhebbers voor zijn, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet meer liefhebbers zijn voor bijvoorbeeld (alleen een) streamer, in de meer betaalbare prijsklasse, van de 5i of XS series)

Nu nog een Uniticute, zonder de versterker. :happy: Het kan zo simpel en betaalbaar, en lijkt me een product waar genoeg Naim liefhebbers interesse in zullen hebben. (aangezien de meesten al een versterker hebben)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op augustus 17, 2011, 21:48:31
Jemig, alweer zo'n alles-in-één product ?  Nou kan ie wel weer, dacht ik zo. :dontgetit:

Ik bedoel, we hadden al een Uniti, onlangs een Uniticute en nu weer een Superuniti. :huh2:

Het zal vast en zeker een goed product zijn waar liefhebbers voor zijn, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet meer liefhebbers zijn voor bijvoorbeeld (alleen een) streamer, in de meer betaalbare prijsklasse, van de 5i of XS series)

Nu nog een Uniticute, zonder de versterker. :happy: Het kan zo simpel en betaalbaar, en lijkt me een product waar genoeg Naim liefhebbers interesse in zullen hebben. (aangezien de meesten al een versterker hebben)

Ik had zo'n reactie al van je verwacht. Er zal ongetwijfeld een markt zijn voor dit soort apparatuur. Wellicht komt er ooit eens een streamer, maar of die dan qua prijs in jouw straatje past?? Als vergelijking eens gekeken naar een Linn Majik DS: EUR 2.950
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Oud lid

Volgens mij mikt men met dure alles in 1 apparatuur op mensen die goed in de slappe was zitten en die graag maar 1 apparaat in de kamer willen.  Voor die mensen maakt het eigenlijk niet zo veel uit wat er staat, als men maar kan zeggen dat ze iets "speciaals" hebben staan.

En dat is juist, naar mijn mening, niet hoe Naim is opgezet. Ik vind trouwens dat ze wel erg veel apparaten hebben.

Erwin B

katwax

Zo dom lijkt mij dit niet, dit is een produkt dat bijna geen enkele concurrent in zijn gamma heeft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Alco

CiteerIk had zo'n reactie al van je verwacht.

Haha,..tja,.. het was een inkoppertje, maar ja... ::)

CiteerEr zal ongetwijfeld een markt zijn voor dit soort apparatuur. Wellicht komt er ooit eens een streamer, maar of die dan qua prijs in jouw straatje past??

Op dit moment is er alleen nog de NDX voor € 4200,-.
Ik geloof dat er vast wel een keer een meer betaalbare streamer komt.
Dat Naim dit al prima kan hebben ze met de Uniticute al bewezen, dus...  hoe moeilijk kan 't zijn...  :sigh:

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)