Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 10:29:43
Op de Harbeth website staat bij de Harbeth P3SR " 6 ohms - easy to drive, 83.5db/1W/1m " En mijn Sonus Fabers zitten op 4ohm en dippen niet onder de 2ohm.

" De impedantie van de Sonus Faber komt nergens onder de 2 Ohm en heeft een nominale waarde van 4 Ohm. Het frequentiebereik loopt van van 46 Hz tot 40 kHz. Gevoeligheid; 88 dB / 1 Watt / 1m."

Nou weet ik niet precies wat de grote verschillen zijn want cijfertjes zegt mij niet zoveel. Maar de meer technische en of dealers kunnen misschien hier meer licht op schijnen.

Een dip van 2 Ohm is best een flinke dip Thijs, daar heb je imo een versterker voor nodig met een 'dikke' voeding...

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 10:30:40
???

Na je antwoord kan ik pas een conclusie trekken Fred, als ik het niet had gevraagd had ik het niet geweten  ;D

Ok...De sonus zijn zeker mooie speakers en Thijs zal niet voor niets zijn keuze op deze speakers hebben laten vallen. (design misschien) Het is ook zeker geen verkeerde keus met NAIM, maar ik ben nu eenmaal gesmolten bij de specifieke sound van Harbeth. En ook daar kun je je bedenkingen bij hebben. Beetje "take it or leave it". Het moet je aanspreken net als het Klankbeeld van Sonus je aan moet spreken , dat is uiteindelijk voor een ieder weer anders. Zelf luisteren dan maar?
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 10:32:07
Een dip van 2 Ohm is best een flinke dip Thijs, daar heb je imo een versterker voor nodig met een 'dikke' voeding...

Ja dat lijkt mij ook.

Ik heb jeukende vingers om wat te kopen, en het draaiplateu draait af en toe aan op de plinth. Weet iemand hoe ik hier wat aan
kan doen? Of waar ik moet kijken voor een defectje/schefe plateu?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 10:40:34
Ja dat lijkt mij ook.

Ik heb jeukende vingers om wat te kopen, en het draaiplateu draait af en toe aan op de plinth. Weet iemand hoe ik hier wat aan
kan doen? Of waar ik moet kijken voor een defectje/schefe plateu?

Morgen dan maar naar Sound gallery voor een Arcammetje, misschien willen ze je NAP wel inruilen?
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 10:43:26
Morgen dan maar naar Sound gallery voor een Arcammetje, misschien willen ze je NAP wel inruilen?

En dan neem je direct je draaitafel mee om 'm na te laten kijken...

ThijsG

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 10:43:26

Tja opzich een idee, ik heb eerder eens geinformeerd wat betreft inruilen. De verhouding van een NAC 1400 euro (2ehands)
inruilen op een Amp van 1800 euro, waarbij maar 400 euro bij hoef te betalen gaat er niet echt in geloof ik... Op hifi.nl/tweedehands
staat een Arcam FMJ A38 met een kras voor 1050 bij Snijders.

Ook staat een NAC+NAP XS te koop in Antwerpen, maar vertrouw ik niet. Zijn handels naam is Twilight ' Super Villian ' ;P

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 10:46:08
En dan neem je direct je draaitafel mee om 'm na te laten kijken...

Kun je ook meteen je Sonusjes inruilen voor een stel Epos M zuilen die ze nog hebben staan als occaison ;) ;) ;) ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

TIP Je zou ook eens naar de geauthoriseerde BOSE dealer kunnen gaan!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 10:40:12
Ok...De sonus zijn zeker mooie speakers en Thijs zal niet voor niets zijn keuze op deze speakers hebben laten vallen. (design misschien) Het is ook zeker geen verkeerde keus met NAIM, maar ik ben nu eenmaal gesmolten bij de specifieke sound van Harbeth. En ook daar kun je je bedenkingen bij hebben. Beetje "take it or leave it". Het moet je aanspreken net als het Klankbeeld van Sonus je aan moet spreken , dat is uiteindelijk voor een ieder weer anders. Zelf luisteren dan maar?

Dat is zeker ook van toepassing op de Naim sound. Sommige vinden het niks en zullen er ook nooit verliefd op worden. Anderen willen niet anders.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

S@m

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 10:51:13
Tja opzich een idee, ik heb eerder eens geinformeerd wat betreft inruilen. De verhouding van een NAC 1400 euro (2ehands)
inruilen op een Amp van 1800 euro, waarbij maar 400 euro bij hoef te betalen gaat er niet echt in geloof ik... Op hifi.nl/tweedehands
staat een Arcam FMJ A38 met een kras voor 1050 bij Snijders.

Maar dan moet je op wereldreis en komt er weer niets van... ::)

ThijsG

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 10:40:12

Ik ga met Alex en Nosferatu naar de ITharkstee Naim audio Show einde van de maan. Daar zal ik ongetwijfeld de Hartbeth gaan horen, hij heeft ook mooie Turntables staan!

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op augustus 14, 2011, 10:54:39
Dat is zeker ook van toepassing op de Naim sound. Sommige vinden het niks en zullen er ook nooit verliefd op worden. Anderen willen niet anders.

Precies...Een waar woord.
Quad vintage.

ivo1986

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 10:26:55
Vergeet Sonos als je muziek je lief is...

Ook de digi coax uit?

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 10:57:16
Ik ga met Alex en Nosferatu naar de ITharkstee Naim audio Show einde van de maan. Daar zal ik ongetwijfeld de Hartbeth gaan horen, hij heeft ook mooie Turntables staan!

Zie je ikke ook wel...Maar Thijs,  Durk is geen geauthoriseerd BOSE dealer vergeet dat niet!
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 11:00:02
Zie je ikke ook wel...Maar Thijs,  Durk is geen geauthoriseerd BOSE dealer vergeet dat niet!

Hoe kom je bij Bose dan?

Dr.Bedlo

Ik heb het idee dat je niet meer weet wat je wilt en van de ene twijfel in de andere dondert. Als je dan toch niet meer weet wat je wilt (met alle respect ik ben daar ook niet onbekend mee) dan kun je altijd bose aanschaffen, klinkt nergens naar maar dan heb je in ieder geval iets toch?

Ehhh...Het gevaar is overigens niet denkbeeldig dat als je naar de combi Harbeth/Naim gaat luisteren je twijfel definitief is weggenomen.

Het ging mij tenslotte ook zo. Jammer is alleen dat ik met een verkeerde cd 5-2 zat, ik mis een beetje het zweverige maar de PRAT en het upfronte is nu zeker aanwezig maar het is wel weer wennen.
Quad vintage.

Nosferatu

Fred, plaag die arme besluitelose, wispelturige Thijs toch niet zo. Denk eens aan zijn frauwtju, wat moet die wel niet allemaal met hem meemaken. :P
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 11:11:24
Ik heb het idee dat je niet meer weet wat je wilt en van de ene twijfel in de andere dondert. Als je dan toch niet meer weet wat je wilt (met alle respect ik ben daar ook niet onbekend mee) dan kun je altijd bose aanschaffen, klinkt nergens naar maar dan heb je in ieder geval iets toch?

Ehhh...Het gevaar is overigens niet denkbeeldig dat als je naar de combi Harbeth/Naim gaat luisteren je twijfel definitief is weggenomen.

Tja ik had het financieel uitgestipelt ik had deze maand een Naim NAC202/200 gehad, als Apeldoorn geen ramkraak had georganiseerd voor mijn kluis :(.
En nu mijn platenspeler aan het raar doen, begin ik in te zien dat ik wat boven budget ben gaan kijken wat natuurlijk prachtig is, maar ik zit nu te denken
tja tja tja.... Platenspeler vervangen, en een simpelere Amp die wel krachtig genoeg en zeer goed klinkt met de Sonus.

En wat betreft de Bose. Komt er nooit in, dan zou ik wel een Naim instapper pakken en een harbeth instapper (na luisteren :P).

Lex Groningen

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 11:11:24

Ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat als Thijs deze combi hoort dat hij niets anders meer wil.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op augustus 14, 2011, 11:13:28
Fred, plaag die arme besluitelose, wispelturige Thijs toch niet zo. Denk eens aan zijn frauwtju, wat moet die wel niet allemaal met hem meemaken. :P

Die is te druk met winkelen om wat door te hebben deze weken hahha :P

ThijsG

Citaat van: Alex Groningen op augustus 14, 2011, 11:19:37
Ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat als Thijs deze combi hoort dat hij niets anders meer wil.

Tja ik ben wel benieuwd naar de combinatie, en dan voornamelijk met een goede platenspeler en een mooie LP!!

S@m

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 11:16:49
als Apeldoorn geen ramkraak had georganiseerd voor mijn kluis :(.

Je moet maar zo denken Thijs, Apeldoorn beraamd alleen een 'overval' als er 'in het verleden' voldoende is binnengehaald...   ;)

ThijsG

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 11:24:08
Je moet maar zo denken Thijs, Apeldoorn beraamd alleen een 'overval' als er 'in het verleden' voldoende is binnengehaald...   ;)

Klopt :). Mja zou fijn zijn dat ze mij een vakantie bonus zouden geven ipv afpakken :P haha.

S@m

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 11:26:50
Klopt :). Mja zou fijn zijn dat ze mij een vakantie bonus zouden geven ipv afpakken :P haha.

Een bonus voor bewezen diensten...

...'t is je gegund. Evenals eindelijk een mooie set, ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken  ;)

Nosferatu

Citaat van: ThijsG op augustus 14, 2011, 11:21:00
Die is te druk met winkelen om wat door te hebben deze weken hahha :P
Aan de ketting ermee ! Nu weten we eindelijk de echte reden waarom jij nog geen NAP hebt !  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.