Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Raad het plaatje :)

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Ik zie een Nait 2 en een NAT02, en daaronder... de nDac ? :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bas Akkerman

Citaat van: Fireman op augustus 12, 2011, 23:21:45
Raad het plaatje :)

Mmm, rechts onderin lijkt wel het logo van blu-ray. Zou Naim met een blu-rayspeler komen!?  :sadlike: Of gaat mijn verbeelding met me aan de haal door deze "ufo-foto"?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fireman

Inderdaad mijn nait2 + nat02 tuner. Er onder (heel vaag) mijn nDAC.

Vraagje mbt de phonostage. Kan een MC element op een MM phonostage van mijn nait2.

Op welke waardes moet ik dan letten? Welke waarde heb je dan minimaal nodig?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

S@m

x

ThijsG

Ik zit te twijfelen om voor mijn NAC202 een verkoop topic te maken. En eerst een Michell Gyro SE te kopen, en daarna weer een versterker poging te doen.
Als er nog mensen zijn die interesse hebben in de NAC202 en of willen ruilen tegen een Michell Gyro SE met een Rega arm bijvoorbeeld, dan hoor ik dat graag.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Lex Groningen

Gisteravond zei je het nog dat je hem wilde verkopen. Ik dacht dat je een grapje maakte, maar niet dus.
Denk wel goed na over de verkoop. Het zou zonde zijn als je er achteraf spijt van gaat krijgen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Bas Akkerman

Citaat van: Alex Groningen op augustus 13, 2011, 22:20:01
Gisteravond zei je het nog dat je hem wilde verkopen. Ik dacht dat je een grapje maakte, maar niet dus.
Denk wel goed na over de verkoop. Het zou zonde zijn als je er achteraf spijt van gaat krijgen.
Ja, inderdaad. Het zou zonde zijn als je dit zou verkopen om de Michell Gyro SE aan te kunnen schaffen (dat lijkt mij de reden) en dan later weer een versterker terug te moeten kopen. Kan natuurlijk nooit in iemands portemonnee kijken, maar dan zou ik persoonlijk wat langer wachten en sparen.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ThijsG

Citaat van: Alex Groningen op augustus 13, 2011, 22:20:01

Klopt, het is een spontane actie en ik wacht er nog even mee. De reden dat ik eerst voor een Gyro zou willen gaan is dat mijn platenspeler zijn tijd een beetje heeft gehad. Wat mankementen. Dat is de voornaamste reden. Daar heb je gelijk in, ik ben bang dat ik met de Naim Reference lijn een beetje boven mijn vermogen ben gaan zitten. En de belasting helpt niet mee dit jaar :). Haha en als je in me portemonnee kijkt valt er niet veel te zien Whaha :( :P.

Ik zal er nog even over nadenken, en wanneer er iemand interesse heeft in de NAC202 dan hoor ik dat graag.

Zit te denken om toch een Nait XS, Lavardin IS (ref), FMJ te kopen..... Het liefste zou ik een NAP200 willen en daarna een platenspeler kopen, maargoed. Als ik geen ploatjes kan draaien door mankementen in de platenspeler, dan houd muziek luisteren eerst op. En moet flink aan de bak om te sparen, maarja thats life.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Bas Akkerman

Zo is het altijd, een samenloop van verschillende vervelende omstandigheden. Maar downgraden doet denk ik meer pijn dan nog moeten wachten op een betere platenspeler. Zeker over langere tijd gezien.
Just my 2 cents, dus nu is ook mijn portemonnee leeg... ;)

ThijsG

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 22:37:45
Zo is het altijd, een samenloop van verschillende vervelende omstandigheden. Maar downgraden doet denk ik meer pijn dan nog moeten wachten op een betere platenspeler. Zeker over langere tijd gezien.
Just my 2 cents, dus nu is ook mijn portemonnee leeg... ;)

Maar downgraden kun je het niet echt noemen he :P ik heb een niet werkende (in mijn set) Naim NAC202 in de kast staan. En zie het een beetje als doodgeld.
Ik doe er niks mee op het moment en een NAP200 is nog wel even wat maanden uit het zicht.
Mijn platenspeler raakt af en toe de baseplate waardoor de 33 toeren af geremd wordt en daar irriteer ik me mateloos aan. Dit is niet elke keer zo, maar ben bang dat het binnenkort einde oefening is. En ik luister voornamelijk Jazz en lekkere tempo muziek dat afremttt grrrrrrrrrrr....... Misschien is het wel een easy fix. Maar kon niks raars zien.

garmtz

Citaat van: ThijsG op augustus 13, 2011, 22:30:01
Zit te denken om toch een Nait XS, Lavardin IS (ref), FMJ te kopen.....

ik zou de Lavardin zelf vergeten en eigenlijk ook de XS (beiden te 'licht'). Een A38 is een heel mooie match, vooral met de CD37 erbij. AudioQuest kabels erbij en je hebt een van de mooiste matches die ik ooit gehoord heb op een CA M... Ik vind de NAC 202/200 nog iets mooier, maar de A38 komt dichtbij.

ThijsG

Citaat van: garmtz op augustus 13, 2011, 22:57:21
ik zou de Lavardin zelf vergeten en eigenlijk ook de XS (beiden te 'licht'). Een A38 is een heel mooie match, vooral met de CD37 erbij. AudioQuest kabels erbij en je hebt een van de mooiste matches die ik ooit gehoord heb op een CA M... Ik vind de NAC 202/200 nog iets mooier, maar de A38 komt dichtbij.

Bedankt voor je bericht. Ik zal er rekening mee houden. Ik ga er even op slapen (niet op de NAC202 hoor ;)) haha zelf de grappen worden slecht.... Tot morgen!!

Dr.Bedlo

Zucht....Ik wacht nog steeds op een nieuwe cd5-2 . De importeur kwam erachter dat ze gene meer op voorraad hadden en moeten dus nu ergens in Salisbury een bestellen.

@ Thijs. Gewoon voor de XS gaan.Mooie versterker en als het met de Harbeths geen enkel probleem is kwa watts en rendement gaat het zeker lukken met de Sonusjes. Begrijp Garmtz zijn reserves niet geheel, als die xs echt te mager zou zijn verkochten ze nooit geen 5 en XS meer.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 06:35:36
Zucht....

@ Thijs. Gewoon voor de XS gaan.Mooie versterker en als het met de Harbeths geen enkel probleem is kwa watts en rendement gaat het zeker lukken met de Sonusjes. Begrijp Garmtz zijn reserves niet geheel, als die xs echt te mager zou zijn verkochten ze nooit geen 5 en XS meer.

Lefgozer...

...zomaar de ervaring en kennis van een ouwe rot in twijfel trekken...

Dat er toch XS'n en 5's verkocht worden zou wellicht kunnen komen omdat er ook (hoogrendement) luidsprekers zijn die wel goed (beter) matchen.

Robiwan

Citaat van: ThijsG op augustus 13, 2011, 23:03:55
Bedankt voor je bericht. Ik zal er rekening mee houden. Ik ga er even op slapen (niet op de NAC202 hoor ;)) haha zelf de grappen worden slecht.... Tot morgen!!

Thijs, er moet toch potverdorie wel een 2e hands NAp200 te vinden zijn voor de prijs van een Mitchell? Gewoon nog even wachten. Er wordt een supernait van 2600 euro aangeboden op MP is dat niks voor je?

offtopic.
Grappig, er wordt een namaak Naim Fraim aangeboden op MP die er toch best aardig uitziet :D
http://link.marktplaats.nl/471834616
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dirk

Citaat van: ThijsG op augustus 13, 2011, 23:03:55
ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je best een poosje consequent wegblijft van alle 2dehandssites, zeker als je portemonnee het niet toelaat om meteen wat te kopen.
als je dat nl niet doet, maak je alleen jezelf (nog) gek(ker) en ga je constructies & oplossingen bedenken zoals jij nu bezig bent, ipv (nog) te genieten van datgene wat je hebt.

je aankoop vd 202 was misschien niet de beste, wetende dat je op dat moment nog geen middelen had voor de bijhorende eindtrap en de 202 dus werkloos in de kast zou moeten zetten...maar dat had je je vooraf moeten bedenken.

zet alles dus ff grondig op een rijtje en take it 1 step at a time, zonder nu wat te kopen waarvan je niet meteen ten volle kan genieten (as in luisteren...ipv ernaar kwijlen kijken ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 07:08:46
Lefgozer...

...zomaar de ervaring en kennis van een ouwe rot in twijfel trekken...

Dat er toch XS'n en 5's verkocht worden zou wellicht kunnen komen omdat er ook (hoogrendement) luidsprekers zijn die wel goed (beter) matchen.

Trek het in twijfel..Heb een andere ervaring. Xs en Harbeth is een gekende match en die Harbeths zijn nu niet bepaald hoogrendement sprekertjes.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 09:55:04
Trek het in twijfel..Heb een andere ervaring. Xs en Harbeth is een gekende match en die Harbeths zijn nu niet bepaald hoogrendement sprekertjes.

De SF's al eerder op een XS gehoord dus en dat beviel uitstekend?

Dr.Bedlo

Nee..niet echt een beetje te rauw naar mijn smaak en iets in het hoog wat ging irridingesen.
Quad vintage.

ThijsG

He Garmtz, jij luisterd ook Jazz had ik begrepen uit je posts! Welke amp zou je zelf kiezen voor Jazz muziek als je 1 mocht kiezen? En wat is de reden om AudioQuest kabels bij de Arcam te gebruiken? Geluids technisch? Ben benieuwd naar je beargumentering. Want als de A38 heel dicht bij een NAC202/200 komt dan is het voor bijna 1/3 van het geld wel een erg mooie match toch?

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 10:12:56
Nee..niet echt een beetje te rauw naar mijn smaak en iets in het hoog wat ging irridingesen.

Het ging uiteindelijk om het advies van Garmt aan Thijs

Ik begrijp uit reactie mbt je ervaring dat jij hem dus eigenlijk ook niet aanraadt aan Thijs (zij het wellicht om andere redenen).

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 10:27:14
Het ging uiteindelijk om het advies van Garmt aan Thijs

Ik begrijp uit reactie mbt je ervaring dat jij hem dus eigenlijk ook niet aanraadt aan Thijs (zij het wellicht om andere redenen).

Vraag het mij dan ook niet...
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 06:35:36
Zucht....Ik wacht nog steeds op een nieuwe cd5-2 . De importeur kwam erachter dat ze gene meer op voorraad hadden en moeten dus nu ergens in Salisbury een bestellen.

Op de Harbeth website staat bij de Harbeth P3SR " 6 ohms - easy to drive, 83.5db/1W/1m " En mijn Sonus Fabers zitten op 4ohm en dippen niet onder de 2ohm.

" De impedantie van de Sonus Faber komt nergens onder de 2 Ohm en heeft een nominale waarde van 4 Ohm. Het frequentiebereik loopt van van 46 Hz tot 40 kHz. Gevoeligheid; 88 dB / 1 Watt / 1m."

Nou weet ik niet precies wat de grote verschillen zijn want cijfertjes zegt mij niet zoveel. Maar de meer technische en of dealers kunnen misschien hier meer licht op schijnen.

Zoals ik het zie, zijn de Harbeth makkelijk te kietelen door een amp en de Sonus heeft wat juice nodig.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus 14, 2011, 10:29:24
Vraag het mij dan ook niet...

???

Na je antwoord kan ik pas een conclusie trekken Fred, als ik het niet had gevraagd had ik het niet geweten  ;D