Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: katwax op augustus  9, 2011, 12:10:17
Stom is dit niet zeker niet, want het is niet gewoon muziek op pc zetten en dan kan je streamen. Je moet een upnp service voorzien en deze moet dan weten waar je muziek staat en natuurlijk moet dit alles binnen een netwerk zitten waarin al de toestellen elkaar kunnen bereiken.

Ja ja...Als ik het goed begrijp dan kan het wel maar dan zul je je eigen computer als Server moeten inrichten. Volgens mij kan het ook zo: Je richt je eigen dedicated site op die alleen voor jpuw toegangelijk is en daar zet je je cds op. Vervolgens kun je die dan wel streamen volgens mij.Enfin voor latere zorg.
Ga zo maar eens met mijn Fendertje pielen.
Quad vintage.

garmtz

Fred, misschien handig om een eigen topic hiervoor te openen of gewoon de dealer het werk laten doen. Dat hoeft niet jouw hoofdpijn te doen, de dealer doet dat graag voor je. Het is namelijk niet moeilijk en je hoeft er ook niet perse veel voor te weten.

katwax

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 12:22:42
Fred, misschien handig om een eigen topic hiervoor te openen of gewoon de dealer het werk laten doen. Dat hoeft niet jouw hoofdpijn te doen, de dealer doet dat graag voor je. Het is namelijk niet moeilijk en je hoeft er ook niet perse veel voor te weten.
Inderdaad als je zelf niet teveel van weet of niet zeker ben kan je dit beter laten doen door iemand die er vertrouwd mee is. Ik lees al te vaak dat mensen streamers als slecht of moeilijk afschrijven net omdat ze de setup van hun netwerk/upnp niet correct doen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

sherlock

Zit nu te luisteren naar een Sonos ZP90 op een brak Sony setje van mijn vriendin en het geluid is best te pruimen. Het gebruiksgemak is volgens mij niet te evenaren: Spotify, Deezer, internetradio, streaming via PC/netwerk: alles binnen een handomdraai, installatie is binnen 2 minuten gedaan, bediening gaat via de IPad, de multiroom opties, etc.

Ik heb juist na het lezen van diverse reviews voor Sonos gekozen: de geluidskwaliteit werd hoger geplaatst dan die van de Squeezebox. Een Naim XS staat hoog op mijn verlanglijst, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt na het lezen van de eerdere comments...ik weet het: zelf luisteren....
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Poldo

@ Fred

Ik heb een apple tv gehad en na een 1-1 test heb ik deze de deur uit gegooid. Ik heb samen met de dealer zitten luisteren en wij kwamen beiden tot de conclusie dat de apple tv leuk is maar er zat een eigenaardig scherp randje in de muziek.

Overigens getest met exact dezelfde dac:

1. dac + apple tv = scherp randje
2. dac + loopwerk = geen scherp randje

Alleen een goede dac zegt helaas dus niets.

Ik speel nu weer gewoon cd's en heb een nieuwe cd speler gekocht, heeft toch ook wel zijn charme. Ik luister toch altijd een hele cd af en zap nooit door mijn muziek dus wat dat betreft mis ik het streamen niet.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Dr.Bedlo

Ach ja..We zien dat ook wel en inderdaad laat de dealer dat ook maar aansluiten. Ik wacht ook maar ff af wat NAIM gaat doen met het streaming gebeuren meen dat er binnenkort iets nieuws op stapel staat.
Quad vintage.

Oud lid

musfed

Helaas zit dat effe net niet in de beurs.
Wel een mooi setje om mee te beginnen..... 8)
Dutch & Dutch 8c's

ThijsG

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

musfed

Je moet een account aanmaken.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Dit staat erop:

Biete Naim Referenzgeräte und Zubehör
Als quasi Notverkauf müssen folgende Naim Geräte weichen:

Naim Vorstufe 282 SN:22... Neupreis 5248€ für 3000€
Naim Endstufe 250 SN:26... Neupreis 4248€ für 2500€
Naim Supercap2 SN:28... Neupreis 5428€ für 3500€
Naim XPS2 SN:22 Neupreis 4498€ für 2500€
Naim NAPS2 SN:22... Neupreis 438€ für 200€
Naim CDS3 SN:26... Neupreis 8798€ für 4000€
Naim Powerigel 6 Abgänge Neupreis 848€ für 500€
Naim Hi-Line Din-Din Neupreis 798€ für 450€

Standort: Karlsruhe

Zustand: Technisch und optisch Bestzustand!!!
OVP gehört natürlich mit dazu.
Geräte werden jeweils OHNE!!! Zubehör verkauft.
Alle Geräte stammen vom deutschen Fachhändler, sind registriert und haben je nach SN natürlich auch noch Restgarantie.
Versand ist natürlich kein Problem!

Robiwan

Haai,

Heeft het nog zin om de metalen plaatjes van de speaker terminals achterop de Motives 2 te vervangen door Naim NAC05 kabel?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Ja, dit heeft zeker zin.
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Alco

Ik kan me alleen maar bij Klout10 aansluiten! Zondermeer de moeite waard.

(hoeft evt niet perse naca5 te zijn. Mocht je misschien nog ergens een paar stukjes andere, kwaliteitskabel hebben liggen kun je 't daarmee uitproberen. Ik gebruikte vaak Van den Hul Clearwater. (Kost weinig, en is zeer flexibel)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Een enkeling op het echte Naim forum vind de manier van solderen van de NAC05 aan de Naim pluggen volgens onderstaande foto niet goed genoeg, en nu??? :D

Klout10

Helemaal geweldig is de F-connector, gewoon twee standaard Naim connectoren - hier op de foto zonder de plastic kapjes...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op augustus 11, 2011, 22:31:10
Helemaal geweldig is de F-connector, gewoon twee standaard Naim connectoren - hier op de foto zonder de plastic kapjes...

Dit snap ik niet helemaal. Ik dacht dat F connectoren voor de antenne van de tv gebruikt worden , die je er dan indraait zonder te solderen?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op augustus 12, 2011, 11:36:07
Dit snap ik niet helemaal. Ik dacht dat F connectoren voor de antenne van de tv gebruikt worden , die je er dan indraait zonder te solderen?

Het ziet er uit als een F, vandaar de naam denk ik.

Alco

Ik ontdekte zojuist dat ik nog een filmpje op m'n pc had staan, die ik tijdens de AV-NU show had gemaakt.

Op dat moment was ik de eerste in de Naim demo-ruimte, maar Ed Verkerk gaf alvast even een voorproefje.

ik had 't filmpje blijkbaar nog niet op m'n Youtube account gezet. (of later misschien weer verwijderd?) :unsure:

alvast een opwarmertje voor de komende AV-NU show in oktober: ::) 8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Iemand bekend met de ortofon 2M red cartridge?

ortofon 2M RED

Dit op de phono ingang van de naim nait 2

btw, heeft er iemand een rega draaitafel op een nait2 toevallig? hoe zitten de RCA in de achterwijde? Past maar net, is dit voldoende?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: Alco op augustus 12, 2011, 19:33:34
Ik ontdekt zojuist dat ik nog een filmpje op m'n pc had staan, die ik tijdens de AV-NU show had gemaakt.

Op dat moment was ik de eerste in de Naim demo-ruimte, maar Ed Verkerk gaf alvast even een voorproefje.

ik had 't filmpje blijkbaar nog niet op m'n Youtube account gezet. (of later misschien weer verwijderd?) :unsure:

alvast een opwarmertje voor de komende AV-NU show in oktober: ::) 8)

Leuk Alco, alleen jammer van die saaie muziek...

Trouwens, de VAD in Veldhoven was voor mij toch een stuk dichterbij.

Alco

Citeerheeft er iemand een rega draaitafel op een nait2 toevallig? hoe zitten de RCA in de achterwijde? Past maar net, is dit voldoende ?
Dan heeft de P3-24 dus dezelfde dikke rca-pluggen als de P5...jammer. Staat mooi, maar past inderdaad amper.

De Rega Planar 3 had gewoon zo'n goedkope dropveter interlink, maar die pluggen pasten wel beter in de Nait 2.

CiteerLeuk Alco, alleen jammer van die saaie muziek...
Je haalt me de woorden uit de mond, Klout10 :sigh: vind 't zelf ook vreselijke herrie, van Joe Satriani.

Cyreg

Ortofon 2M Red > zelf (nog) geen ervaring op m'n P5 > veel info op Vinylengine.com  ;)
Misschien nieuw O2MR topic openen?  :police:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)