Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

dre73

CiteerLiep dicht bij complexe passages, klonk plat, niet open, weinig dynamisch, weinig rust, maar vooral heel SAAI en absoluut geen 'involvement'.

dat zijn dingen die ik dus niet zoek...... ::)

stiekem nog een andere dac geprobeerd?

bedankt dat je me aan het twijfelen hebt gebracht trouwens! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

katwax

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 11:02:35
Liep dicht bij complexe passages, klonk plat, niet open, weinig dynamisch, weinig rust, maar vooral heel SAAI en absoluut geen 'involvement'.

Saai was ook wat ik vond toen ik demo hoorde, zelfs met dac, maar dacht dat dit wel op te lossen was met bv de naim dac te gebruiken. Echter kom je dan aan een prijs van ndx.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

dre73

maar met een betere/andere dac kan het dus wel goed klinken?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

garmtz

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2011, 11:09:02
maar met een betere/andere dac kan het dus wel goed klinken?

Het WAS met een zeer goede DAC!

dre73

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 11:11:56
Het WAS met een zeer goede DAC!

dus linn of naim en misschien nog andere?

katwax

Ik denk dat Garmtz hier meer ervaring mee heeft.
Persoonlijk heb ik de sonos maar met 1 dac horen spelen en dat klonk veel beter dan zonder, maar was nog niet vergelijkbaar met hdx. Ik dacht echter dat sonos met ndac wel in de buurt zou kunnen komen, echter zit je dan in dezelfde prijsklasse als een ndx en daarom heb ik dit niet verder bekeken.

garmtz

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2011, 11:13:36

Zoals in mijn verhaal geschreven: de Sonos was aangesloten op een Chord QBD76 DAC.

S@m

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2011, 11:13:36

Een Chord André... ;)

garmtz

Citaat van: katwax op augustus  9, 2011, 11:14:14
Ik denk dat Garmtz hier meer ervaring mee heeft.
Persoonlijk heb ik de sonos maar met 1 dac horen spelen en dat klonk veel beter dan zonder, maar was nog niet vergelijkbaar met hdx. Ik dacht echter dat sonos met ndac wel in de buurt zou kunnen komen, echter zit je dan in dezelfde prijsklasse als een ndx en daarom heb ik dit niet verder bekeken.

Ik denk dat een Squeezebox dan nog muzikaler is dan de Sonos op een NDAC. Maar haalt nog steeds niet het niveau van intern streamen in de NDX.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 11:15:32
Maar haalt nog steeds niet het niveau van intern streamen in de NDX.

Toch niet? Teveel kwalitietverlies door de doorvoer via de Squeezebox?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

dre73

ik bedoelde eigenlijk nog andere streamers.... :D

de naim is financieel niet haalbaar.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  9, 2011, 11:17:13
Toch niet? Teveel kwalitietverlies door de doorvoer via de Squeezebox?

Nee, de S/PDIF uitgang van de Squeezebox familie van produkten is prima, maar interne verwerking is NOG beter/muzikaler. Het gaat meer om het feit dat S/PDIF toch weer een interface is met alle beperkingen van dien. Toch kun je met een Squeezebox op SuperNait of NDAC al heel ver komen.

garmtz

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2011, 11:17:59
ik bedoelde eigenlijk nog andere streamers.... :D

de naim is financieel niet haalbaar.

Vergeleken met een Linn Akurate DS en NDX. Beiden verpletterden de Sonos+Chord combinatie.

dre73

ik ga me eens inlezen. ;)

katwax

Ik vond zelfs de unitiqute beter klinken dan de sonos met dac en qua prijs zat sonos met dac hoger. Sonos is in mijn ogen goed als je met verschillende zones wil werken waarbij je muziek als achtergrond wil en toch centraal je collectie beheren.

Dr.Bedlo

Voorzichtige conclusie! Sonos is niks voor de audiofiel?
Quad vintage.

katwax

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 11:38:27
Voorzichtige conclusie! Sonos is niks voor de audiofiel?
Ik dacht dat je dit met een goede dac wel kon oplossen, maar als ik garmtz zijn reactie lees blijkbaar niet. Volgens meerdere posts die ik gelezen heb zou sonos ook moeten onderdoen voor squeezebox.

dre73

Dr.Bedlo

Overigens misschien een stomme vraag maar als ik nu mijn cd collectie of een gedeelte daarvan op mijn computer zet -op de harde schijf- kan ik dan ook met een streaming geval dit via mijn installatie ten gehore brengen?
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 11:56:13
Overigens misschien een stomme vraag maar als ik nu mijn cd collectie of een gedeelte daarvan op mijn computer zet -op de harde schijf- kan ik dan ook met een streaming geval dit via mijn installatie ten gehore brengen?

Misschien geen stomme vraag, maar wel een overbodige als je het internet tot je beschikking hebt.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus  9, 2011, 11:58:26
Misschien geen stomme vraag, maar wel een overbodige als je het internet tot je beschikking hebt.

Had ik al gezien maar schiet ik niks mee op....Maareh zullen we dit forum dan maar sluiten is tenslotte ook internet en de antwoorden op vragen zullen vast ergens te vinden zijn.
Quad vintage.

S@m

Er is ook nog zoiets als het uitwisselen van ervaringen...forum dan toch maar niet sluiten...

katwax

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 11:56:13
Stom is dit niet zeker niet, want het is niet gewoon muziek op pc zetten en dan kan je streamen. Je moet een upnp service voorzien en deze moet dan weten waar je muziek staat en natuurlijk moet dit alles binnen een netwerk zitten waarin al de toestellen elkaar kunnen bereiken.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op augustus  9, 2011, 12:09:51
Er is ook nog zoiets als het uitwisselen van ervaringen...forum dan toch maar niet sluiten...

Och ervaringen zijn er ook genoeg te vinden buiten het internet. Dus Sm wat let je...
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 12:11:38
Och ervaringen zijn er ook genoeg te vinden buiten het internet. Dus Sm wat let je...

Wie weet, misschien doet S@m al veel ervaring op buiten het internet  ;D

Maar met het zetten van je muziek op de PC kan je met een eenvoudige Squeezebox al heerlijk van je muziek genieten... ;)