Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Poldo op augustus  8, 2011, 03:32:50
Naim maar ook Moon staan bekend dat zij op papier weinig watts geven en dus "lastige" speakers niet kunnen temperen. Gedeeltelijk is dit waar, echter op een speaker met een redelijk hoog rendement hoeft dit geen probleem te zijn.

Ik ben op een forum helemaal afgemaakt toen ik vertelde dat mijn 2x50w Moon versterker makkelijk mijn audiovectors konden aansmurfen. Ik zou volgens hen minimaal 200 watt nodig hebben.

Hebben Naim eigenaren dit ook wel eens te horen gekregen van watts believers?

Natuurlijk is meer watts handig, maar er zijn meer factoren die een rol spelen zoals power supply, en de manier hoe de watts verdubbelen in 4 ohm etc?

Je word een beetje ziek van de watt believers. Allemaal onzin bijelkaar als je het mij vraagt. Een buizen versterker zou dan geen enkel bestaansrecht mogen hebben.
Quad vintage.

Roger Black

Citaat van: ThijsG op augustus  7, 2011, 20:13:03
@Fred,

Hoe is het met je Naim NAIT XS, nog nieuwe bevindingen? Ben erg benieuwd.

Ik heb even een tegenvaller gehad met de belastingdienst had bijna de Naim NAP200 bij elkaar, en zal weer opnieuw moeten beginnen met sparen.
Zat even te denken om de NAC202 in de verkoop te doen, en de 2e handse Nait XS te pakken die op Marktplaats staat.

Balen! Herkenbaar helaas, het ging bij mij zelf zo ver dat ik mijn set moest verkopen. Nu al weer aardig op de rit trouwens, mede door de snelle acties.

Anyhoe, ik zou tóch kiezen voor de XS in jouw situatie waarschijnlijk. Zoals het er nu uitziet staat de NAC dus waarschijnlijk nog 2-3 maanden in de doos? Je hebt 'm scherp gekocht toch? Zonder verlies verkopen en lekker die Nait XS aanschaffen (mits deze de Cremora's aankan) en lekker ploatjes draaien.

Deze zou je later nog kunnen inruilen, en dan heb je weer wat om te upgraden  :)

musfed

CiteerIk heb even een tegenvaller gehad met de belastingdienst had bijna de Naim NAP200 bij elkaar, en zal weer opnieuw moeten beginnen met sparen.
Zat even te denken om de NAC202 in de verkoop te doen, en de 2e handse Nait XS te pakken die op Marktplaats staat.

Inderdaad balen. Ben je er bijna, komt Apeldoorn langs.
Ik zat even te denken over je situatie en zou voor mezelf denk ik het volgende doen. Je hebt een 202, is het een idee om 2hands een 140 op de kop te tikken. Zijn (lang) niet zo duur als een 200 en kun je, tegen de tijd dat je genoeg gespaard hebt voor een 200 altijd met weinig afschrijving weer verkopen.
Een soort klein tussenstapje zogezegd.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Of een andere hele mooie geintegreerde versterker als tussenoplossing: de SuperNait!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: Musfed op augustus  8, 2011, 15:02:41
Inderdaad balen. Ben je er bijna, komt Apeldoorn langs.
Ik zat even te denken over je situatie en zou voor mezelf denk ik het volgende doen. Je hebt een 202, is het een idee om 2hands een 140 op de kop te tikken. Zijn (lang) niet zo duur als een 200 en kun je, tegen de tijd dat je genoeg gespaard hebt voor een 200 altijd met weinig afschrijving weer verkopen.
Een soort klein tussenstapje zogezegd.

Zit ook ook aan te denken inderdaad. Ik houd voor nu de 2e hands site's in de gaten en mijn dealer houd mij op de hoogte.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Citaat van: Klout10 op augustus  8, 2011, 15:19:42
Of een andere hele mooie geintegreerde versterker als tussenoplossing: de SuperNait!

Ja Supernait lijkt mij ook wel wat, maargoed de Supernait 2e hands gaat voor 2650 (Vrij nieuw). Als ik mijn NAC202 verkoop voor
1400 euro, dan moet er nog 1250 bij. Dus lijkt mij geen tussen stap ;). Rond de 1250 staat er af en toe wel een 200 te koop in duitsland.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Citaat van: Roger Black op augustus  8, 2011, 12:35:25
Balen! Herkenbaar helaas, het ging bij mij zelf zo ver dat ik mijn set moest verkopen. Nu al weer aardig op de rit trouwens, mede door de snelle acties.

Anyhoe, ik zou tóch kiezen voor de XS in jouw situatie waarschijnlijk. Zoals het er nu uitziet staat de NAC dus waarschijnlijk nog 2-3 maanden in de doos? Je hebt 'm scherp gekocht toch? Zonder verlies verkopen en lekker die Nait XS aanschaffen (mits deze de Cremora's aankan) en lekker ploatjes draaien.

Deze zou je later nog kunnen inruilen, en dan heb je weer wat om te upgraden  :)

Ja inderdaad balen, maarja zo gaat het af en toe...

Heb ik aan zitten denken, alleen een 2e handse Nait XS kan mij bekoren voor het geld zal ik geen nieuwe kopen. We zullen zien wat de toekomst brengt!!

ZeRoo

Zijn er hier toevallig al die de Naim NDX uitvoerig hebben getest of zelf hebben aangeschaft?
Kan er weinig over terugvinden.. op engelse forums wel het 1 en ander.. maar ben benieuwd naar de NL meningen :)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Ok...Ik zit met een dillemma en wel de volgende:

Ik ben eigenlijk van zins om mijn hagelnieuwe cd5-2 in te ruilen voor de cd5xs moet dan wel iets bijbetalen maar dat is te overzien . Nu zal ik er wel iets mee op schieten klanktechnisch gesproken en dat is mooi meegenomen en kwa lookls lijkt het dan ook weer op elkaar maar aan de andere kant heeft het zin? Ik bedoel ik hoor van verscheidene kanten dat het cd gebeuren zijn einde heeft gehad en het streaming gebeuren meer en meer opgang vind?
Nu heeft NAIM op dit moment geen voor mij interessante streaming producten in het assortiment die nog enigzins te betalen zijn maar ik heb begrepen dat er iets zit aan te komen..wachten dus maar-valt niet mee-
Kortom wat zouden jullie doen en wat is jullie mening aangaande het streaming gebeuren?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 10:15:50

Ik ben eigenlijk van zins om mijn hagelnieuwe cd5-2 in te ruilen voor de cd5xs moet dan wel iets bijbetalen maar dat is te overzien . Nu zal ik er wel iets mee op schieten klanktechnisch gesproken en dat is mooi meegenomen en kwa lookls lijkt het dan ook weer op elkaar maar aan de andere kant heeft het zin? Ik bedoel ik hoor van verscheidene kanten dat het cd gebeuren zijn einde heeft gehad en het streaming gebeuren meer en meer opgang vind?
Nu heeft NAIM op dit moment geen voor mij interessante streaming producten in het assortiment die nog enigzins te betalen zijn maar ik heb begrepen dat er iets zit aan te komen..wachten dus maar-valt niet mee-
Kortom wat zouden jullie doen en wat is jullie mening aangaande het streaming gebeuren?

Simpel antwoord. Speel je nog veelvuldig cd's af? Zo ja dan heeft het nut.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

ZeRoo

@Bas Akkerman, thanks had de mp link nog niet gezien :)  Ken alleen Poels Audio helemaal niet.. dus geen idee of dit een betrouwbaar adres is.

@Fred19633 ik zit beetje met hetzelfde probleem. De NDX is toch wel erg prijzig en lees overal dat deze pas het beste tot zijn recht komt met een losse voeding erbij.. dan begint het allemaal wel erg prijzig te worden, maar goed ik moet de NDX eerst nog beluisteren voordat ik daar over kan oordelen.
Goedkopere en ook mooie oplossing is de Sonos.. goede vriend van me heeft die en dat speelt ook zeker helemaal niet verkeerd en de bediening werkt perfect. Het is een eventuele optie.

S@m

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 10:15:50

Denk je dat topmerken zoals Wadia, Esoteric, dCs nog steeds cd spelers zouden ontwikkelen (en verkopen) als het cd tijdperk écht ten einde was..?

garmtz

Fred, als streaming echt je aandacht heeft, zou ik wachten op een streamer in de XS serie... Niet onwaarschijnlijk dat die er namelijk binnenkort aan zou kunnen komen... Mooie is dat je dan waarschijnlijk moet een Flatcap XS zowel de versterker als de streaker kunt upgraden. Want geloof me, een Flatcap XS heeft nog veel zin op een XS + ESR... ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op augustus  9, 2011, 10:21:08
Simpel antwoord. Speel je nog veelvuldig cd's af? Zo ja dan heeft het nut.

Ja ik speel wel veel cd af op dit moment maar dat heeft er mee te maken dat dit op dit moment mijn enigste bron is.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: ZeRoo op augustus  9, 2011, 10:21:17
Goedkopere en ook mooie oplossing is de Sonos.. goede vriend van me heeft die en dat speelt ook zeker helemaal niet verkeerd en de bediening werkt perfect. Het is een eventuele optie.

Vergeet Sonos als je muziek je lief is...

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus  9, 2011, 10:25:50
Ja ik speel wel veel cd af op dit moment maar dat heeft er mee te maken dat dit op dit moment mijn enigste bron is.

dus waarom dan twijfelen? Je hebt dus nog weinig met streamen en downloaden dus dan zou ik zeker zorgen voor een hele goede bron.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus  9, 2011, 10:29:08
dus waarom dan twijfelen? Je hebt dus nog weinig met streamen en downloaden dus dan zou ik zeker zorgen voor een hele goede bron.

Dat bedoelt Fred volgens mij niet. Alleen dat hij nu een cd-speler heeft en dús op die manier luistert. Hij heeft nog weinig ervaring met streaming.
Niet om het voor Fred in te gaan vullen, maar ik begreep ook dat je een beperking hebt. Dat is ook één van de redenen dat ik voor streaming ga, je hoeft niet steeds op te staan om de cd te wisselen. Maar voornaamste reden voor mij is dat ik gewoon meer iemand ben om soms een hele cd en vaak een nummer van de ene band, dan een nummer van een andere band te luisteren. Wat kwaliteit betreft hoeft streaming niet onder te doen voor cd, zeker niet als je met hi-resolution bestanden gaat werken. Dus ik zou voor jezelf de afweging maken of je zoekt naar gebruikersgemak of dat je naar iets nieuws zoekt. In dat laatste geval zou ik gewoon nog lekker genieten van je cd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

De beperking speelt geen rol daar gaat het dus niet om. gaat mij er meer om om voor de toekomst klaar te zijn en vooral geen kwaliteit in te leveren. Dat is ook de reden dat ik buiten  NAIM om niets zal aanschaffen wat betreft het streaming gebeuren.
Ik heb een beetje het idee dat het steaming gebeuren erg word gehyped door de jongere geenratie en dat het net als met computers gaat dat datgene wat je nu koopt morgen al weer verouderd is. Maar dat kan meer een idee zijn.Aan de andere kant ben ik nog van de oude stempel en het wil er bij maar maar moeilijk in dat datgene dat uit de computer komt beter kan klinken dan een CD.
Ik geloof dat ik Garmtz zijn advies maar op moet volgen en ff het geduld moet opbrengen om de ontwikkelingen bij NAIM af te wachten.
Quad vintage.

dre73

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 10:26:55

vind je sonos i.c.m. een losse dac slecht dan?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

garmtz

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2011, 10:52:50
vind je sonos i.c.m. een losse dac slecht dan?

Laatst weer een klant langsgehad met een Sonos aangesloten op een Chord DAC (toch een mooi ding) en dat was niet best nee...

katwax

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2011, 10:26:55
This :)
Enfin het kan wel nog ok, maar dan met een goeie dac, echter moet je dan de prijs van een dac erbij rekenen.

Zelf heb ik ook verschillende streaming oplossing gaan beluisteren en moet zeggen dat enkel naim en linn mij aanspraken. Toekomst kan je niet voorspellen, bij uitkomen van cd was de lp ook afgeschreven, maar ik denk dat je op dit forum en zelfs in dit topic het tegendeel kan vinden. Je moet zelf afwegen of je de voordelen van streaming wil, een goede streamer moet echter niet onderdoen voor een cd-speler.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

dre73

gewoonweg beperkt in de weergave?

kwa bediening is het in ieder geval top!

garmtz

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2011, 10:59:20
gewoonweg beperkt in de weergave?

Liep dicht bij complexe passages, klonk plat, niet open, weinig dynamisch, weinig rust, maar vooral heel SAAI en absoluut geen 'involvement'.

Citeerkwa bediening is het in ieder geval top!

Best goed ja.