Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

deze speelt anders best wel goed.

Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 25, 2011, 16:32:24
deze speelt anders best wel goed.

Het ene loopwerk is het andere niet...

Dr.Bedlo

Beide zelfde type..zelfde merk en ook nog zelfde bouwjaar.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 25, 2011, 16:40:11
Beide zelfde type..zelfde merk en ook nog zelfde bouwjaar.

'k heb niets 'gezegd'...

Oud lid

Is die zonder kapje van jou, Fred? Zo nee, waarom dan de vraag? Zo ja, waarom niet aan de leverancier gevraagd hoe het zit.

Erwin B

Dr.Bedlo

Ja die zonder kapje is die van mij. Die met kapje is een leen van de dealer.
Quad vintage.

Oud lid

Volgens mij moet dat kapje er op. Bij mijn CD5 indertijd zat die electronica ook onder zo'n kapje.

Erwin B

garmtz

Dat kapje hoort er absoluut op! Heb nog nooit een NAIM CD-speler ZONDER gezien...

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 25, 2011, 21:08:24
Dat kapje hoort er absoluut op! Heb nog nooit een NAIM CD-speler ZONDER gezien...

Bij deze dus..
Quad vintage.

garmtz

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Roger Black

Zijn Naim spullen gemaakt voor de UK eigenlijk hier te gebruiken?

Dirk

Citaat van: Roger Black op juli 26, 2011, 15:18:41
yep
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ThijsG

Citaat van: Roger Black op juli 26, 2011, 15:18:41

Krijg je de kriebels?? :D
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Roger Black

Citaat van: ThijsG op juli 27, 2011, 11:29:19
Krijg je de kriebels?? :D

Die gaan nooit weg betreft Naim  :inlove:

S@m

Citaat van: Roger Black op juli 27, 2011, 13:39:05
Die gaan nooit weg betreft Naim  :inlove:

Dan snap ik niet dat je voor iets anders hebt gekozen... :closedeyes:

Roger Black

Ik was erg blij met Emotiva en daar ben ik nog steeds erg over te spreken. De Nait 5i kon wat mij betreft ook niet tippen aan de voorversterking met mono eindversterkers van Emotiva. Maar dit is ook niet te vergelijken. Naim heeft een wat ander prijskaartje.

Ik zou voor de toekomst wel geintresseerd zijn in Nac112 en Nap150.. Maar dat duurt nog even  :)

Robiwan

OFF TOPIC: NIEUWE SPEAKERS GEKOCHT.

Vandaag een paar uur wezen luisteren bij Snijders hifi. De volgende speakers kwamen aan bod:

Neat Motive 2
B&M CM8
Bach nog wat???

Net als bij mij thuis werd er gespeeld met een Nait5italic, Cd5xs en Flatcap voeding, Lavender interlink, snaic 5 en standaard stekkerdoos. De luidsprekerkabels waren van dan wel weer van QED. De vloer en muren van de luisterruimte waren bedekt met tapijt met hier en daar glasplaten op de muren. Behoorlijk gedempt net als m'n eigen woonkamer en akoestisch behoorlijk geoptimaliseerd om een goede demo te kunnen geven. 

Eingelijk vanaf de 1e noten was ik verliefd op de Neat Motive 2. He he eindelijk dat lekkere losse klankbeeld waar ik naar opzoek was. Heerlijk pakkend geluid, helder, breed stereobeeld, voldoende laag, niet te netjes maar ook niet schel of scherp. Na vele cd's (o.a. Faithless, Portishead, Blur, Vangalis, Marcus Miller, Bjork etc) bleef dit oordeel overeind. Ik vond het hoog of laag zeker niet overdreven zoals hier door enkele wordt beweert. Gewoon een lekker all round pakkend klinkende speaker met een compacte afmeting. Zowel met house als meer gevoelige muziek klonk het subliem.

De Bach klonk ook niet verkeerd. Misschien zelfs nog wat strakker in het laag maar toch wat te netjes en toch ook wat vlakker. Dan nog de CM8. Oke wat meer laag maar klankbeeld te steriel, clean, nee was na 5 minuten bekeken. Andere merken zoals Quad, Wharfedale, de 600 serie van B&M, 805 heb ik niet beluisterd want die klonken minder levendig volgens Jan Pieter dus vallen meteen of voor mijn voorkeur.

Ik krijg voor de Linn Ninka's nog flink wat terug dus das meegenomen en dan ook geen gekloot met allerlei mensen over de vloer.
Ik heb gekozen voor de Natural Oak uitvoering. Ergens volgende week ophalen :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Gefeliciteerd met je aankoop!! Leuk dat je zo enthousiast bent en ik ben benieuwd hoe ze thuis klinken, maar dat zal niet zo verschillen als ik jouw thuissituatie belees.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CiteerIk zou voor de toekomst wel geintresseerd zijn in Nac112 en Nap150

Goh... :unsure:...de NAC112 wordt door veel Naim liefhebbers gezien als één van de minst goede voorversterkers.

Heey, cool LPlover! :happy: Mooie speakers, die Neat Motive 2's! (helemaal ik de natural oak versie)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Citaat van: Alco op juli 24, 2011, 14:18:23
De rip-en opslag mogelijkheid zou inderdaad een aardige kostenbesparing opleveren. Er zou dan denk ik een streamer in de 5i prijsklasse over kunnen blijven. (iets waar ongetwijfeld menig liefhebbers voor te vinden is)
Een UnitiCute zonder de versterker optie zeg maar... die zou dan in de CD5i prijsklasse kunnen vallen. :smile:
Dat eerste betwijfel ik, als je kijkt wat een 2,5 inch harde schijf kost en een dvd-rom speler praat je over zes tientjes.
Citaat van: Alco op juli 24, 2011, 14:18:23
Da's waar, maar mijn PC staat meestal toch wel aan als ik thuis ben, dus een NAS kan dan eigenlijk niet uit.
(afegezien van 't feit dat er dan weer een kast bij komt in de woonkamer, nog meer kabels, weer een extra uitgave van een paar honderd euro, naast dat je ook een Ipod-Touch oid nodig hebt, om de UnitiServe uberhaupt te kunnen bedienen)
Een NAS kan in de meterkast dus daar zie je niets van. De Nas sluit je aan op je router en de Unitiserve op een Wireless Accespoint die je op de muur hangt met een muurbeugel. 

Een iPod Touch koop je op marktplaats al vanaf 60 euro.

Alco

CiteerDat eerste betwijfel ik, als je kijkt wat een 2,5 inch harde schijf kost en een dvd-rom speler praat je over zes tientjes.
Da's waar, maar Naim zal voor ongetwijfeld wat meer voor vragen vrees ik.
Als je puur kijkt naar wat er in een Flatcap voeding zit, dan hoeft dat in principe ook maar een fractie van de pakweg € 1000,- te kosten.

CiteerEen NAS kan in de meterkast dus daar zie je niets van. De Nas sluit je aan op je router en de Unitiserve op een Wireless Accespoint die je op de muur hangt met een muurbeugel.
Ik heb mijn internet aansluiting/modem/router in de woonkamer, niet in de meterkast. :unsure:

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Citaat van: Alco op juli 27, 2011, 20:18:36
Ik heb mijn internet aansluiting/modem/router in de woonkamer, niet in de meterkast. :unsure:
FF serieus? En dan maakt één extra kastje van 10 bij 20 bij 5 cm iets uit? Damn

Alco

CiteerFF serieus? En dan maakt één extra kastje van 10 bij 20 bij 5 cm iets uit? Damn

Ik dacht dat je doelde op dat plaatje van een paar pagina's terug. Die zag er een stuk forser uit.
Een extra kastje van 10 x 20 x 5cm is te doen.  Maar goed... we dwalen af, want ik hoef tenslotte geen NAS, als m'n PC toch meestal al aan staat.

Roger Black

Citaat van: Alco op juli 27, 2011, 15:53:11
Goh... :unsure:...de NAC112 wordt door veel Naim liefhebbers gezien als één van de minst goede voorversterkers.

Oh dat wist ik niet! Any suggestions?