Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

nou ik zit wel te denken aan een 555 maar heb begrepen dat er dan een aparte voedingt bijhoort? Die dan net zo een bedrag moet kosten? Ja dan word mij dat te gek..of speelt de 555 ook zonder die aparte voeding?

Aan de andere kant moet ik nu het hele NAIM gebeuren weer reviseren. Door die cd speler verkreeg ik blijkbaar een geheel ander sound beeld dan datgene waar NAIM bekend om is....Ja nu met een goede leen cd speler nu hoor ik eindelijk datgene dat ik toch wel miste . The Punch en de details zijn nog meer aanwezig. Het brede stereobeeld. T|sja...

Quad vintage.

garmtz

Een CD555? Zit voor 16600 Euro nog geen 555PS bij van 7500 Euro... Die moet je hebben, anders speelt hij niet... Je krijgt er wel een Hi-Line bij! :)

Alco

Citeernou ik zit wel te denken aan een 555

Meen je dat ?! :blink:  (of halen we nu weer typenummers door elkaar ::) ;) )

Deze 555 dus ?

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 22, 2011, 22:25:16
Een CD555? Zit voor 16600 Euro nog geen 555PS bij van 7500 Euro... Die moet je hebben, anders speelt hij niet... Je krijgt er wel een Hi-Line bij! :)
Hmm...Dat is dan wel weer meegenomen. En ik krijg bij jullie er een bakkie pleur bij? Nee alle gekheid op een stokje dat word mij dan toch ff te....
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli 22, 2011, 22:26:02
Meen je dat ?! :blink:  (of halen we nu weer typenummers door elkaar ::) ;) )

Deze 555 dus ?

(Naim's duurste) en meest lelijke CD-speler ooit imho)

Noi ik vind hem niet lelijk...maar als daar dan geen voeding bij zit dan word me dat toch te gek. Overkill zeg maar...maar wie weet kheb wel meer rare bokkesprongen gemaakt. Maar ga 1st maar weer eens terug naar een goede basis want door die kadukke cd speler heb ik de XS ook niet goed kunnen beoordelen en interpreteren. Maar dat zit wel snor met wat ik tot nu toe heb gehoord.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli 22, 2011, 22:27:16
Hmm...Dat is dan wel weer meegenomen. En ik krijg bij jullie er een bakkie pleur bij? Nee alle gekheid op een stokje dat word mij dan toch ff te....

Je krijgt wel twee bakkies pleur! ;)  Gewoon nog heel effies sparen joh! ;)

ThijsG

Hahaha! Bij drie bakkies pleur heb je een deal!! :O
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

garmtz

Citaat van: ThijsG op juli 22, 2011, 22:46:03
Hahaha! Bij drie bakkies pleur heb je een deal!! :O

:D

Alco

CiteerBij drie bakkies pleur heb je een deal!
En met 'n beetje afdingen kan er misschien zelfs zo'n Naim CD-sampler deel-zoveel bij. ::) ;D
(van die steriele behang muziek. Kreeg ik ooit bij m'n 1e Naim CD-speler)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Oud lid

Thijs en Fred, volgens mij zijn jullie aan het doordraaien.

Als jij bij zo'n simpele draaitafel zo'n phonostage wil, Thijs, ben je rijp voor opname.

Het spijt me maar dit klinkt voor mij als dronkemansgelal. :nowink:

Erwin B

garmtz

S@m

Citaat van: Erwin B op juli 22, 2011, 23:14:49
Thijs en Fred, volgens mij zijn jullie aan het doordraaien.

ThijsG

Doordraaien, ja klopt de ene plaat na de ander!! :D

En ik vind een Michell Gyro SE of een Avid Diva II
Een mooie Rega of Linn LP12 niet goedkoop. En de
Superstage zag ik laatst voor 1950.

Kan je met 1 hicapp de NAC en Superstage van stroom
Voorzien?!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

bmateijsen

Superstage? Ik neem aan dat je een Superline bedoelt?

ThijsG

Citaat van: bmateijsen op juli 23, 2011, 10:51:05
Superstage? Ik neem aan dat je een Superline bedoelt?

Ja

bmateijsen

ThijsG

Dr.Bedlo

Kijk dit vind ik dan wel weer spannend:

http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/6353989441046253

Hello folks.

I see on the Naim website that there are to be a number of venues this summer for an event 'Summer Sounds_On Stream'; none of which are being held particularly close to me!

However, the interesting point is that amongst the info is this statement. 'There will also be an exclusive preview of the next addition to the Naim digital line-up and the chance to talk to Naim's expert team of research and design engineers'

So, the obvious question is.......What is it going to be?........As someone desperate to add another streamer or a server/streamer, I would like at least an idea if this my we worth waiting for.

Any thoughts?

Regards

Peter
Quad vintage.

Dr.Bedlo

ok..ik had wel een stortvloed aan thoughts verwacht. Zelf denk ik aan een basic streamer?
Quad vintage.

sherlock

een zwaardere Uniqute? A la XS met Dac aan boord.
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

musfed

Ja, een basic streamer die de Squeezebox touch vervangt. Dat zou  :music: zijn.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerJa, een basic streamer die de Squeezebox touch vervangt.
Yeah 8) Niet dat ik ontevreden ben over de prestaties van m'n knijpdoosie, maar toch... :sigh:

Zoiets als dit bijvoorbeeld: Een Naim NS5i-2  :smile:

musfed

Ik zat meer aan een half size te denken, zonder Dac en zodner versterker. Die heb ik namelijk al.
Maar dat zal 'm zakelijk gezien waarschijnlijk niet worden. Een dac zal er altijd wel in zitten.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerIk zat meer aan een half size te denken, zonder Dac en zonder versterker

Half size mag van mij (en ik denk vele Naim liefhebbers) ook. Het zou een makkie moeten zijn voor Naim om aan die vraag te voldoen. Gewoon de UnitiCute, zonder versterker. Dan zou 't apparaat in de prijsklasse van de CD5i-2 moeten/kunnen vallen. :smile:

bmateijsen

Citaat van: Musfed op juli 23, 2011, 18:02:09
Ik zat meer aan een half size te denken, zonder Dac en zodner versterker. Die heb ik namelijk al.
Maar dat zal 'm zakelijk gezien waarschijnlijk niet worden. Een dac zal er altijd wel in zitten.

Met rippingstation is die er al, namelijk unitiserve. Een one-stop streaming oplossing ;)