Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Wel even een minuutje laten spelen! En dan...

http://www.youtube.com/watch?v=O7TNywNNezk&feature=fvsr
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli 19, 2011, 09:19:29
Wel even een minuutje laten spelen! En dan...

http://www.youtube.com/watch?v=O7TNywNNezk&feature=fvsr

grappig maar wel eentonige muziek, gaaaaaaaap. He die gast heeft hetzelfde audio rack als ik maar dan met self made mdf platen.

Morgen vrij en ga ik een paar uur besteden aan de speaker opstelling. Met schuiven en luisteren probeer ik een optimum positie voor mijn woonkamer te bereiken waarbij vooral het laag zo min mogelijk dreunt, en het geluidsbeeld lekker los en fris klinkt. Als referentie radio 4 en classic fm waarbij de warme klankleuren van akoestische instrumenten en zangstemmen natuurlijk moeten overkomen en daarnaast cd's met redelijk opgenomen popmuziek, dance en electronische muziek.

Als het niet lekker lukt check dan MP :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli 20, 2011, 11:13:00
Techradar Naim reviews

http://www.techradar.com/search?searchTerm=naim&submit.x=0&submit.y=0

He Fred, Is Edwin inmiddels al bij je geweest? Ben benieuwd hoe de CD5XS op je NAIT XS klinkt!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Je hebt een PM
Quad vintage.

Bensz

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 20, 2011, 13:32:11
Je hebt een PM

Ja da's best onaardig...

Eerst alles delen en nu achter onze rug om....

fireman

Hij had zelf iets verkeerd aangesloten, vandaar.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

S@m

x

fireman

Wacht even, je krijgt een PM S@m
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Citaat van: Fireman op juli 20, 2011, 18:52:26
Wacht even, je krijgt een PM S@m

Nou, dan wil ik ook een PM...

Dr.Bedlo

Stelletje....

Zoals nu blijkt is de Naim cd5-2 vanaf het begin af aan al niet goed geweest. Ik heb van E een leen gekregen zolang ik nog geen nieuwe heb en wat ik nu hoor heb ik nog nooit eerder gehoord.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 20, 2011, 19:04:01
Stelletje....

Zoals nu blijkt is de Naim cd5-2 vanaf het begin af aan al niet goed geweest. Ik heb van E een leen gekregen zolang ik nog geen nieuwe heb en wat ik nu hoor heb ik nog nooit eerder gehoord.

Gelukkig Fred, eindelijk genieten... ;)

fireman

Gelukkig de oorzaakt gevonden. Welke heb je nu te leen?

Dr.Bedlo

Gewoon de naim cd5-2 italic..Ik weet nog niet wat ik ga doen en ik uiteindelijk voor de cd5SX ga...1st maar eens zien dat de basis wederom goed komt. Achteraf valt het dubbeltje wel..Verbeelde al dat de boel steeds slechter werd zij het geleidelijk en heel subtiel. Maar het werd steeds erger en erger..Op het laatst kwam er alleen maar een beetje gemompel uit.
En het gekraak is nu ook weg bij het inspelen van de CD. Of hoe dat correct ook maar heten mag.
Na ja..
Quad vintage.

Alco

Da's goed om te horen Fred!  I just love happy endings!  8) :clapping:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli 20, 2011, 19:18:55
Gewoon de naim cd5-2 italic..Ik weet nog niet wat ik ga doen en ik uiteindelijk voor de cd5SX ga...1st maar eens zien dat de basis wederom goed komt. Achteraf valt het dubbeltje wel..Verbeelde al dat de boel steeds slechter werd zij het geleidelijk en heel subtiel. Maar het werd steeds erger en erger..Op het laatst kwam er alleen maar een beetje gemompel uit.
En het gekraak is nu ook weg bij het inspelen van de CD. Of hoe dat correct ook maar heten mag.
Na ja..

was ist loss met je defecte cd5italic?

Robin

Dr.Bedlo

Weiss ich viel....Ich bin auch kein technicus.
Quad vintage.

Oud lid

Wat was er dan verkeerd aangesloten? Mag ik ook een PM, Fred?

Erwin B

Dr.Bedlo

Er was helemaal niks verkeerd aangesloten..ding deed het gewoon niet.
Quad vintage.

Oud lid

Leek me ook al sterk van dat verkeerd aansluiten. Zoveel kun je niet fout doen bij het aansluiten van een cd speler.
Wel vreemd waarom Fireman daar dan mee komt...

Erwin B

musfed

Bij een pandjeshuis (want dat is Used Products toch eigenlijk) in Den Haag staat een paartje SBL's te koop volgens MP.
Nu loop ik hier in Utrecht ook nog wel eens bij zo'n firma naar binnen in de hoop er een Nait1 o.i.d. aan te treffen voor weinig maar tot op heden heb ik dat geluk niet.
En en Den Haag weten ze de prijzen ook nog eens. Die SBL's moeten 999euro opbrengen.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli 19, 2011, 16:59:45
grappig maar wel eentonige muziek, gaaaaaaaap. He die gast heeft hetzelfde audio rack als ik maar dan met self made mdf platen.

Morgen vrij en ga ik een paar uur besteden aan de speaker opstelling. Met schuiven en luisteren probeer ik een optimum positie voor mijn woonkamer te bereiken waarbij vooral het laag zo min mogelijk dreunt, en het geluidsbeeld lekker los en fris klinkt. Als referentie radio 4 en classic fm waarbij de warme klankleuren van akoestische instrumenten en zangstemmen natuurlijk moeten overkomen en daarnaast cd's met redelijk opgenomen popmuziek, dance en electronische muziek.

Als het niet lekker lukt check dan MP :D

En heeft dat getweaker aan die speaker nog iets uitgehaald?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli 21, 2011, 12:19:15
En heeft dat getweaker aan die speaker nog iets uitgehaald?

tja ik heb 100000000x lopen schuiven en lopen doen en uiteindelijk staan ze min of meer op dezelfde plaats als pakweg 3 weken geleden :D. De stoeptegels staat er ook gewoon weer onder want dat klinkt in mijn woonkamer echt beter dan direct met de spikes op het beton, dan klinkt het duidelijk suffer.
Toe in en plek tot achterwand en hoeken zijn allemaal zeer kritisch t.a.v. van de bas en klankbalans. Een klein beetje toe in en op pakweg 60 cm tot achterwand en 1 m tot de hoeken toch gemiddeld gezien het beste resultaat. Of het optimum bereikt is?????????????? Geen idee.

Maar alsnog ga ik luisteren naar een nieuw paar speakers, maar als nog is de plek van de eventuele nieuwe speakers een mogelijk probleem. De meeste speakers zijn basreflex. De Neats hebben een poort aan de onderzijde en wellicht is dat minder kritisch in mijn woonkamer. De dealer moet bereid zijn om de speakers ook thuis te beluisteren.

Dr.Bedlo

kzou toch eens naar Harbethjes gaan luisteren die zijn wel heel erg mooi en klinken nog beter nu ik een goede cd5 speler heb-de bek valt mij nu open- BBC monitor afgeleiden klinken sowieso erg mooi met NAIM-als NAIM het doet tenminste en er geen onderdelen uitvallen-

Ben zelf niet zo gecharmeerd van NEAT alhoewel veel vermeld als zijnde toppie- vind ze wat rauw en te upfront. Als je in de buurt zit mag je wel naar de Harbethjes luisteren, alleen mee naar huis nemen mag je ze niet. Sonus faber is ook nog een optie.

Overigens vraag ik mij af of er niet een gouden regel is voor de LS opstelling en of er software en of hardware in de handel is om een en ander optimaal af te regelen, zoals dat vaak opok bij surround het geval is tenminste daar word vaak een microfoon bijgeleverd.
Quad vintage.