Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Goed,...iedereen heeft z'n punt weer gemaakt,...let's get ontopic: :police:  ;)

Weet iemand toevallig of er deze zomer ook weer van die Naim summer-sounds demo's zijn, bij diverse Naim dealers in 't land ? Heb er nog niks over gelezen, en dacht er nu opeens aan.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: bwolke op juli 16, 2011, 18:11:33
Helemaal mee eens. Hetzelfde geldt voor een concert in het concertgebouw... Plaatsing van instrumenten? I don't think so.

Zelfs in een grote zaal klinkt het niet 3d, laat staan in een cafe. Denk dat dat proces zich in je hoofd afspeelt je ziet immers waar de zanger(es) en de instrumenten fysiek staan. Daar kan meen ik zoals al eerder gezegd geen top naim spul iets aan veranderen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli 16, 2011, 18:39:41
Goed,...iedereen heeft z'n punt weer gemaakt,...let's get ontopic: :police:  ;)

Weet iemand toevallig of er deze zomer ook weer van die Naim summer-sounds demo's zijn, bij diverse Naim dealers in 't land ? Heb er nog niks over gelezen, en dacht er nu opeens aan.

SORRY WAS 3 JAAR GELEDEN AL

Op vrijdag 1 augustus van 14.00 uur tot 20.00 uur nodigt Latham Audio, de distributeur van NAIM u uit om samen met Echo Audio Terneuzen de introductie van een aantal nieuwe producten te vieren. Als onderdeel van het Summer Sounds Events willen zij u graag kennis laten maken met de nieuwe HDX harddisk speler, de SuperLine phono voorversterker en de Power-Line netkabel.

Lees meer : http://www.hifi.nl/nieuws/39937/#ixzz1SHvGGkwp
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli 16, 2011, 18:53:41
SORRY WAS 3 JAAR GELEDEN AL

Op vrijdag 1 augustus van 14.00 uur tot 20.00 uur nodigt Latham Audio, de distributeur van NAIM u uit om samen met Echo Audio Terneuzen de introductie van een aantal nieuwe producten te vieren. Als onderdeel van het Summer Sounds Events willen zij u graag kennis laten maken met de nieuwe HDX harddisk speler, de SuperLine phono voorversterker en de Power-Line netkabel.

Lees meer : http://www.hifi.nl/nieuws/39937/#ixzz1SHvGGkwp

I've been there  ;D  ;D
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Ik ben een keer bij zo'n summer-sounds show geweest bij Musifoon in Emmen.

Er werd toen eerst gedemonstreerd met de HSX + HiCap/SuperNait op een set B&W N804's.

Later werd de HDX via een top Naim-set gedemonstreerd. (weet zo niet meer welke componenten)
Das toch wel erg fraai. (maar mocht dan ook gezien de prijs)
Als laatste werd een fully Naim (Naim Aro arm) LP12 ingezet, en dat spande toch wel de kroon. :happy:

Bij Audio-Artistiek ook een keer (weet niet of dat via Summer-Sounds was) een top-Naim set beluisterd.
Die bestond uit NAC552(+PSU)/NAP300, CD555(+PSU) of Fraim met eerst Neat Motive 1 (niet mijn ding) en later een setje Naim Allae's. (stukken beter)
Klonk waanzinnig goed, ondanks dat die luisterkamer en opstelling volgens mij niet ideaal was.
(zou dus nog beter moeten kunnen)  

(ps, Klout 10... bedankt voor 't noemen van zijn naam hiero... :) heb net even 2 albums van Tommy Emmanuel gedownload om te kijken of ze aankoop-waardig zijn...and they sure are. Wat een gitarist zeg!) :happy:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op juli 16, 2011, 20:11:36Wat een gitarist zeg! :happy:

Komt eind dit jaar weer naar Nederland!  8)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Citaat van: Klout10 op juli 16, 2011, 21:13:54
Komt eind dit jaar weer naar Nederland!  8)

Linkje van de aankondiging?? Iets voor de naimpies??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: Fireman op juli 16, 2011, 21:50:33
Linkje van de aankondiging?? Iets voor de naimpies??

Zie de website: http://www.tommyemmanuel.com/tour-dates/index.asp?offset=45 en verder

Of het iets is voor de Naimpies, tsja over smaak valt heerlijk te twisten!

musfed

Goed, weer even bijgelezen. Wat gaat dit topic snel de laatste tijd.  :smile:
Wat me trof is de discussie mbt 3d.
We hebben het in de meeste gevallen dan over muziek die in de studio op band gemixed is en door een techy aangepast, lees 3d, is. Toch?
Welke bands spelen alle nummers gezamelijk in? Toch bijna niemand.
Ik weet het van Joe Jackson (Big World), die de LP opgenomen heeft in een zaal met publiek waar de aanwezigen verzocht is 5 sec voor en na het nummer stil te zijn.
Zo ook Nynke Laverman die in een zaal in Heerenveen (?) de cd Sielesâlt opgenomen heeft zonder publiek maar wel met het ruimtelijk effect.
Deze cd klinkt dan ook waanzinnig.
Zijn er meer voorbeelden die ik gemist heb?
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

CiteerOver gitaardeuntjes gesproken!

Inderdaad, die 2 kunnen ook een aardig moppie gitaar speul'n. ::)

Maar uh,..heren... zullen we nu niet weer te veel/lang afdwalen ? :police:
Het is tenlotte een topic mbt Naim, niet over opname techniek of gitaristen.
(al moet ik toegeven dat ik blij ben dat Klout10 gisteren wel even afdwaalde) :D

Dr.Bedlo

Ok fair enough

Kan straks als ik een nieuwe cd speler heb hopelijk weer genieten. Ben er vanuit gegaan dat de problemen aan de XS lagen naar nu blijkt is dat niet zo. Terugdenkende is de CD speler al langer niet goed geweest ook voor dat de XS aangesloten werd. Meende dat ik niet meer de emoties voelde die ik toen de cd speler nog goed speelde wel had. Het was ook allemaal zo vreemd, de ene keer klonk het goed om dan opeens om te slaan in een vlakke en emotieloze weergave. Nu valt het kwartje tenminste.

Ben benieuwd hoe de vernieuwde kennismaking uitvalt. En ja waarom de XS gekocht als ie niet goed klonk...Deels ongeloof, De xs moest nu eenmaal wel beter klinken dan de 5, en ja soms klonk ie ongelooflijk mooi...Ging ook uit van het geluid van de Unity die klonk al beter dan de 5 vooral de staging dat kon alleen maar beter worden met de XS en dat werd mij ook bevestigd. Maar toen Edwin zei dat de punch zo mooi en was, begon ik te twijfelen en een cd met veel punch gepuckt...Tsja toen was het duidelijk....

We wachten dus maar af...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Overigens nog even een vraag: Als ik in ee cd inleg en op play druk maakte het mechanisme nogal wat herrie een soort geratel en gekraak. ook als ik op stop druk maakt het mechanisme wederom een hoop lawaai?Is dit normaal bij de CD5? Weet mij te herineren dat de CD 3.5 dat ook deed.
Quad vintage.

fireman

Alles moet geruisloos gaan. Heb je de puck er wel opgelegd? Ligt de CD niet los?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

hmm....Dan is de cd dus al lange tijd niet goed...Geruisloos  spelen doet ie wel alleen het in en uitladen gaat met een hoop herrie gepaard. Ja de puck is goed eropgelegd en grijpt goed.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 17, 2011, 11:53:16
Geruis spelen doet ie wel

Lekker goedkoop, heb je aan 1 cd voldoende  ;D

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli 17, 2011, 11:58:17
Lekker goedkoop, heb je aan 1 cd voldoende  ;D

Gut..En wat hebben we weer een lol....niet te geloven.
Quad vintage.

fireman

Het is dus enkel met de lade in en uit draaien.

Dan is waarschijnlijk de flatcable een beetje scheef gaan zitten. Schroef de kast eens open en bekijk het geheel. Als je dan de lade open en dicht doet dan zie je waar de flatcable tegen aan komt. Hou er ook rekening mee dat als de flatcable omhoog gaat (te hoog) dat 'ie dan tegen de case aan gaat die dan even weg is omdat je 'm open hebt gemaakt.

Of is het bij het uitlezen van de TOC

Dr.Bedlo

Ok...Niets ernstig dus. Maar ik laat het maar zo. Er moet tenslotte toch een nieuwe komen.

Begin wel mijn vertrouwen in NAIM te verliezen.
Quad vintage.

fireman

Citaat van: fred19633 op juli 17, 2011, 12:36:32
Ok...Niets ernstig dus. Maar ik laat het maar zo. Er moet tenslotte toch een nieuwe komen.

Begin wel mijn vertrouwen in NAIM te verliezen.

Als je op mijn input doelt zou ik wel even kijken omdat als de flatcable inderdaad ergens langs gaat. Er kunnen dus wel slijtplekken ontstaan waardoor er dus aders  bloot komen te liggen met storing/sluiting ( weet niet hoe dat exact zit ) als gevolg.

Let ook wet, Ik stel ook waarschijnlijk.

Is het enkel ook bij de TOC of bij de mechanische beweging van de lade?

Dr.Bedlo

TOC zegt mij zo ff niets maar het hoort inderdaad op een mechanisch geluid. De Unity was bij het in en uit laden wel fluisterstil. Zou een beschadiging van de Flatcable dat rare geluidsbeeld gedrag van de Cd5-2 kunnen verklaren? Anyway ik krijg dat ding niet open want er zitten van die rare inbusboutjes in_had ik toch bijna inbussleuteltjes geschreven had S2M weer gelachen hahaha-  en doe dat gezien de garantie liever ook niet.

Edwin komt waarschijnlijk morgen bij mij langs en dan zien wij wel verder. maar evident is dat de speler bij het 1ste begin al niet goed was. Vond het al zo vreemd dat sommige cds absoluut niet klonken , had er nog een apart topic over aangemaakt. Weke cds er nu wel of niet goed speelden op de cd5-2. Waarschijnlijk alles wel maar ja...moet NAIM het wel goed doen.
Quad vintage.

fireman

Ben wel benieuwd wat het resultaat hier van is. Het is dus de CD5x en geen CD5 ??
Hoe zit het nu verder met je nait5xs?? Speelt 'ie nu eindelijk naar behoren?

Alco

CiteerHet is dus de CD5x en geen CD5 ?
Fred bedoeld de 5i-2  (Fred heeft wat moeite met typenummers)  ;)
(er zijn ook zoveel CD-spelers van Naim die met een 5 beginnen... CD5, CD5i, CD5i a.ka. CD5i-2 of CD5-Italic, CD5x en nu CD5XS)

Ik denk ook dat Fireman weleens gelijk zou kunnen hebben, m.b.t die flatcable.
Dat verschijnsel van een 'schrapende' flatcable heb ik vaker gelezen op 't UK Naim forum.
(wat verder niet verklaard waarom de speler niet goed zou klinken overigens)

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 17, 2011, 12:50:23
had S2M weer gelachen hahaha- 

Exact, ik hou je in de smiezen. Jij bent de grootste lolbroek hier...