Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Citeerdie Sonneteer looks interesting. waar kan ik die beluisteren?
Bij Rinsma HiFi in Lippenhuizen, Fryslan.

CiteerDe sonneteer sedley is een oudbakken phonotrap en stamt al uit 1998??
Het ontwerp wellicht, maar dat vind ik persoonlijk alleen maar positief aan Sonneteer.

De Campion versterker was hun eerste product in 1995 en is nog steeds leverbaar en eigenlijk verantwoordelijk voor hun succes. Waar vind je dat nog,...een merk dat al zoveel jaar producten in z'n programma heeft!

De Rogers LS35/a stamt al uit de jaren '70 en de LINN LP12 ook, maar klinken alles behalve oudbakken. :sigh:

CiteerZELF luisteren jongens, niet op recenties afgaan...
Uiteraard. Helemaal mee eens, maar als een recensie zeer positief is, en het is mogelijk om ergens zo'n product aan de tand te voelen, dat is dat toch interessant ?  (je moet toch een leidraad hebben ?)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli 14, 2011, 18:53:56
Ik merk steeds meer dat het aan kennis in het Naim topic nogal ontbreekt.

Afijn, veel plezier met de eigenwijzigheid... ;D

Ach als je maar lol hebt toch.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Zo gaan we weer met de XS....Nou ik durf gerust te zeggen dat ie stuk is. Ik heb net ff mike oldfield tubelar bells gepuckt en die CD ken ik zeer goed. Is niet om aan te horen. Tis net of er een gehele frequentie band is verdwenen. Verschrikelijk...Hoop maar dat er snel een oplossing komt.
Quad vintage.

Alco

Oef, dat klinkt inderdaad niet best Fred. :unsure: Ik neem aan dat je wel een nieuwe kunt krijgen in dat geval.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 14, 2011, 18:58:44
Zo gaan we weer met de XS....Nou ik durf gerust te zeggen dat ie stuk is. Ik heb net ff mike oldfield tubelar bells gepuckt en die CD ken ik zeer goed. Is niet om aan te horen. Tis net of er een gehele frequentie band is verdwenen. Verschrikelijk...Hoop maar dat er snel een oplossing komt.

En hoe klinkt dat met de AT2000?

Misschien is er iets anders (bron, kabels) defect.

Dr.Bedlo

Ja dat was niet best als dat niet zo was. Maar heb nu zekerheid. Heb net nog ff Lucy kaplansky gepuckt en stond ze gisteren nog wel enigzins op het podium te zingen nu is ze onder in de orkerstbak gedonderd. En een Act alla Amy Winehouse zie ik haar nog niet doen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli 14, 2011, 19:03:12
En hoe klinkt dat met de AT2000?

Misschien is er iets anders (bron, kabels) defect.

Met de AT klinkt het helder en fris een stuk beter...Ergo de XS is naar de vaantjes.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 14, 2011, 19:05:18
Met de AT klinkt het helder en fris een stuk beter...Ergo de XS is naar de vaantjes.

Gekocht met garantie of particulier?

Dr.Bedlo

Van Edwin nieuw gekocht spliksplinter  in de doos....Gelukkig want als ik het van een particulier had gekocht dan had ik nu echt een probleem. De goede luitjes niet te na gesproken natuurlijk...
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 14, 2011, 19:34:02
Van Edwin nieuw gekocht spliksplinter  in de doos....Gelukkig want als ik het van een particulier had gekocht dan had ik nu echt een probleem. De goede luitjes niet te na gesproken natuurlijk...

Da's idd mazzel.

dre73

een phonopre die ook erg fraai is:de astin trew at8000.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

Citaat van: dre73 op juli 14, 2011, 20:12:04
een phonopre die ook erg fraai is:de astin trew at8000.

hoi, ja ga ik ook proberen via sense of music. ben zeer benieuwd.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

dre73

die is erg mooi!

ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 20:27:11
hoi, ja ga ik ook proberen via sense of music. ben zeer benieuwd.

Als je toch bij Ronald bent probeer dan ook de EAR...(die buisjes gaan héééél lang mee  ;))

Robiwan

Citaat van: S@m op juli 14, 2011, 20:36:09
Als je toch bij Ronald bent probeer dan ook de EAR...(die buisjes gaan héééél lang mee  ;))

:D :D misschien.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

@Fred

Heb in het verleden een nieuwe ( bij Snijders ) CD5i gekocht -> DOA  :(  Het kan dus zomaar zo zijn.
Ik neem aan dat Edwin niet moeilijk doet om het om te ruilen.

- Wat heb je tot nu toe al geprobeerd om het geluid goed te krijgen?
- Welke LS-kabel gebruik je?
- Op welke groep staat jou XS?
- Staan er nog meer stroomvreters op die groep?
- Halogeenlampen schijnen funest te zijn.
- Is jou luidspreker wel in orde? (fase)
- Is de interconnect verbinding tussen alle componenten OK?
- Hoor jij verschil met overdag en 's avonds?
- Tijdens het spelen eens aan de kabels zitten. Is er verandering, dan is er iets mis met de verbindingen. ( een breuk of slechte soldering??? )
- etc..
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ThijsG

Heb je al gekeken naar de Clearaudio phono-pre's?? Past mooi bij je tafel! +40db gain MM en +60db gain MC
Ik heb de clearaudio basic +

Maar wil uiteindelijk de superline van Naim met een hi-cap :O
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

bwolke

Citaat van: ThijsG op juli 14, 2011, 21:57:05
Niet eens supercap? :P

Klout10

Citaat van: S@m op juli 14, 2011, 18:53:56
Ik merk steeds meer dat het aan kennis in het Naim topic nogal ontbreekt.

Afijn, veel plezier met de eigenwijzigheid... ;D

Helemaal mee eens, jammer ....
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

S@m

Citaat van: Fireman op juli 14, 2011, 21:54:12
- Wat heb je tot nu toe al geprobeerd om het geluid goed te krijgen?
- Welke LS-kabel gebruik je?
- Op welke groep staat jou XS?
- Staan er nog meer stroomvreters op die groep?
- Halogeenlampen schijnen funest te zijn.
- Is jou luidspreker wel in orde? (fase)
- Is de interconnect verbinding tussen alle componenten OK?
- Hoor jij verschil met overdag en 's avonds?
- Tijdens het spelen eens aan de kabels zitten. Is er verandering, dan is er iets mis met de verbindingen. ( een breuk of slechte soldering??? )
- etc..

Citaat van: fred19633 op juli 14, 2011, 19:05:18

;)

Jeriko

Zou deze actie ook voor Nederland gelden? http://www.whathifi.com/news/naim-offers-a-free-ipad-2-when-you-buy-two-or-more-uniti-products, zou wel leuk zijn toch.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Klout10

Zag een vergelijkbare actie ook bij Music Line (Duitsland):

http://www.music-line.biz/cms/Start.1165.0.html
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juli 14, 2011, 21:57:05
Heb je al gekeken naar de Clearaudio phono-pre's?? Past mooi bij je tafel! +40db gain MM en +60db gain MC
Ik heb de clearaudio basic +

Zal je toch eerst een nap 200 moeten hebben dunkt me...?  ;) ;)
Quad vintage.

Alco

Nu dat m'n Nait 2 weer terug is van z'n recap bij Latham, staat ie sinds een weekje op de plek van de Nait 5i.
Heb eerst wel wat muziek beluisterd, maar niet echt veel tijd gehad. Ben er vanmiddag effe voor gaan zitten en ik kan er toch niet omheen dat ie (nog) iets beter klinkt nu. (twijfelde eerst, omdat ie 1,5 week weg was, en ik 'm daarvoor maar af en toe gebruikte)

Deze text uit een testverslag uit 1990 van de Nait 2, verwoord exact mijn bevindingen:

"I must admit that I approached the NAIT 2 with a slight prejudice. Its unusual styling, DIN connectors, relatively high price, and poor performance on the bench did not endear me to it. That was before I listened to it. Seconds into the first record, I knew this amplifier was different. The soundstage was huge, open, three-dimensional, and transparent. Instruments floated in space, with center images presented solidly between the speakers.

The amplifier's most striking characteristic was the depth of the soundstage. Instruments were separated by a feeling of "air." Through the NAIT 2, the speakers tended to disappear into the music.
"

De Nait 5i laat nu duidelijk wat minder diepte horen. Deze plaatst instumenten en stem meer op 1 lijn tussen de speakers. (is wel net zo gedetailleerd overigens)

Ik laat voorlopig (de komende 4 weken tot aan m'n (einnndelijk) vakantie) de Nait 2 even z'n werk doen, om te kijken of er nog wat veranderd in de klank, en dan weer ff vergelijken met m'n Nait 5i.