Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ThijsG

Citaat van: S@m op juli  8, 2011, 17:27:49
Tsja, ik zou voor die paar centen meer naar een forumsponsor gaan die ook nog eens kennis en advies in huis heeft. Maar Thijs is een Groninger en die schijnen nogal op de centen te letten...
idd  :shaun:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juli  8, 2011, 18:04:22
idd  :shaun:

dan wil jij fast boar worden he mienjong, ja en schaatser :D 1950 euro is een hele goede prijs Thijs!!! Ik zou toehappen!!! Ga bellen en vraag die gast z'n oren van z'n hoofd. en deze:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/109090/Naim-Nait-XS.html
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: ThijsG op juli  8, 2011, 18:01:41
Veeelss te duuuuur man! Deze grunninger moet em hebben voor onder de 1500 euro als ik hem tweedehands zou willen kopen.

Ik betwijfel of je hier in Nederland een NAP200 voor dat bedrag op de kop weet te tikken...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: LPlover op juli  8, 2011, 18:18:48
dan wil jij fast boar worden he mienjong, ja en schaatser :D 1950 euro is een hele goede prijs Thijs!!! Ik zou toehappen!!! Ga bellen en vraag die gast z'n oren van z'n hoofd. en deze:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/109090/Naim-Nait-XS.html

Mee eens!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Twee week terug is er een NAP200 voor 1350 onder mijn neus verkocht. Ik had een akkoord met de verkoper voor 1300 euro.
Ik zou hem de volgende week ophalen, maar dezelfde avond is hij gebeld en ben ik overboden en heeft mij niet meer gevraagd
en de versterker verkocht. :(

En als ik nieuw wil, dan wil ik ook HAGELNIEUW!! Stinkent uit de doos!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Klout10

Citaat van: ThijsG op juli  8, 2011, 18:30:50
Twee week terug is er een NAP200 voor 1350 onder mijn neus verkocht. Ik had een akkoord met de verkoper voor 1300 euro.
Ik zou hem de volgende week ophalen, maar dezelfde avond is hij gebeld en ben ik overboden en heeft mij niet meer gevraagd
en de versterker verkocht. :(

En als ik nieuw wil, dan wil ik ook HAGELNIEUW!! Stinkent uit de doos!

Koop dan een nieuwe en stop met zeuren!

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op juli  8, 2011, 16:13:16
Ik moet zeggen dat je verhaal mij bekend voorkomt. Ik heb meerdere malen ervaren dat gedurende het inspelen van mijn SuperNait het geluid de ene dag geweldig klonk, terwijl het de dag erna weer helemaal mis was. Ook bij een stel Linn speakers heb ik hetzelfde verschijnsel meegemaakt...

Aha....Maar het is goedgekomen!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 18:40:16
Aha....Maar het is goedgekomen!

ik wil je niet laten verschieten maar ook met mijn 100000000% volledig ingespeelde Nait5i klinkt het de ene dag soms een stuk minder dan de andere dag. Ik denk toch dat het met de gemoedstoestand en/of lichtnetvervuiling te maken heeft.

ThijsG

Alco

Op zich is de prijs van de aangeboden NAP200 netjes, aangezien hij als nieuw en amper ingespeeld is, maar ik zou dan ook liever € 350,- meer betalen en dan een splinternieuwe.  (heb je ook weer 5 jaar garantie, i.p.v. tot aan de deur)  :sigh:

Als ik op zoek was naar een tweedehands NAP200 (of ander Naim component) had ik ook liever eentje die al een paar jaar oud is, dan ééntje waar net de kop af is.  Scheelt vaak een behoorlijke bak geld, en die paar jaar extra lijkt me geen enkel probleem.

Ik heb ook weleens NAP200's zien staan voor rond de € 1400/1500,- (helaas de laatste tijd niet)

CiteerHAGELNIEUW!! Stinkent uit de doos!
Stinkend ?!?  Joh, er gaat toch niets boven de geur van nieuwe HiFi, zo vers uit de doos !? :happy:
(konden ze die maar bewaren...zie 't al voor me :sigh: "Nieuw,..bij Douglas,...Naim Eau de toilette" ;) ;D

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: ThijsG op juli  8, 2011, 18:01:41
Veeelss te duuuuur man! Deze grunninger moet em hebben voor onder de 1500 euro als ik hem tweedehands zou willen kopen.
:P wahahahahAHa Groningen!! Groningen!!! :P

Rare kwiebus ben je...

musfed

Ik had al lang de fiets gepakt en in Nijverdal een mooi setje 135's op de kop te tikken  :angel:

nothing beats cubic inches  ;)

Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Klout10

Citaat van: Musfed op juli  8, 2011, 19:36:10
Ik had al lang de fiets gepakt en in Nijverdal een mooi setje 135's op de kop te tikken  :angel:

Je kunt eindeloos op internet blijven rondkijken, maar soms moet je idd gewoon een beslissing nemen!

Robiwan

een collega van mij moest en zou een Sony ES tuner hebben voor z'n set. Eenmaal gekocht, echt een top tuner, ik spreek over een 7-tal jaar geleden, duurde het zeker een half jaar eer hij deze had aangesloten. Nou sorry hoor dan zakt echt m'n broek af. Ja hij kon geen geschikt tulp kabeltje vinden :withstupid: :withstupid: :withstupid: :withstupid:

Thijs jonge kopen die nap200 voor 1950 euro. wat geen garantie???? Je hebt meer rechten dan je denkt! En dan nog een Naim gaat niet kapot!

Dr.Bedlo

Ok..We zijn weer een stukje verder. Ben net ff bij een vrind van mij geweest en die heeft MCintosh en een stel elektrostaten van tig euro staan. Ff Leonard cohen er op gezet en wat althoos mooi klonk klonk mij ook hard en schril in de oren. En ja...oortjes voelen ook wat warm en pijnlijk aan, klein onstekinkje gooi ik het dan maar op.

Dat word dus van het weekend geen muziek. en als het maandag nog zo is ff naar de huiskloot.

Word vervolgd.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 21:12:54
Ok..We zijn weer een stukje verder. Ben net ff bij een vrind van mij geweest en die heeft MCintosh en een stel elektrostaten van tig euro staan. Ff Leonard cohen er op gezet en wat althoos mooi klonk klonk mij ook hard en schril in de oren. En ja...oortjes voelen ook wat warm en pijnlijk aan, klein onstekinkje gooi ik het dan maar op.

Dat word dus van het weekend geen muziek. en als het maandag nog zo is ff naar de huiskloot.

Word vervolgd.

Beterschap!

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op juli  8, 2011, 19:46:38
Je kunt eindeloos op internet blijven rondkijken, maar soms moet je idd gewoon een beslissing nemen!

Ja en dat is Thijs een van zijn zwakke punten, en dat is eigenlijk ongronings,,,Zou het wel een echte molleboon zijn?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juli  8, 2011, 21:31:19
Beterschap!

Dank je....Hoop dat die misere snel passe is.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op juli  8, 2011, 16:40:30
Dat kan maar hoeft niet Thijs; bij mijn DVD speler was het verschil met een andere stroomkabel gigantisch t.o.v. de dropveter die er standaard bij zat, bij mijn versterker merkte ik helemaal geen verschil. Gewoon uitproberen.  ;D

Ik doelde op het proberen van de daadwerkelijke 'Stekker' die in het verlengblok gaat eruit te halen 180 graden te draaien en weer in het blok prikken. Fase verhaal.
Maar tot nu toe nog niet geprobeerd.
En de dropveter vervangen voor een goede netsnoer had wel een leuk effect op mijn Marantz SR moet ik zeggen. Alleen niet zo groot dat ik het 100 euro waard vindt.
En nu met de overstap naar Naim ga ik daar eerst geen geld meer aan uitgeven. :)

Nosferatu

Snap ik Thijs maar ik wou even aangeven dat een kabel verschil maakt, ook dus de fase. Had misschien even duidelijker moeten zijn.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op juli  8, 2011, 23:40:30
Snap ik Thijs maar ik wou even aangeven dat een kabel verschil maakt, ook dus de fase. Had misschien even duidelijker moeten zijn.  ;D

Kabel snap ik, maar de phase :O. Hoe werkt dat? Kan iemand dat in het
Achterstandswijk Nederlands uitleggen?!

Lex Groningen

Maar Thijs is een Groninger en die schijnen nogal op de centen te letten...

Wat een hele goede eigenschap is. ;) En ja, wij zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang. :D

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Thijs is een Groninger en die schijnen nogal op de centen te letten...

Citaat van: Alex Groningen op juli  9, 2011, 06:50:17
Wat een hele goede eigenschap is. ;) En ja, wij zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang. :D

Citaat van: Klout10 op juli  8, 2011, 19:46:38

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 21:32:40
Ja en dat is Thijs een van zijn zwakke punten, en dat is eigenlijk ongronings,,,Zou het wel een echte molleboon zijn?

ThijsG

ik ben 75% Grunnings en 25% Fries..... kan het daar nog iets mee te maken hebben?  :coffee: