Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Cyreg op juli  8, 2011, 12:48:39
Bij de XS serie zijn de connectors toch al ontkoppeld vh chassis?
Maar bij de 5i niet  ;)

klopt bij de 5i niet, maar wel bij alle bronnen. ik heb de din kabels op de 5i niet vastgedraaid.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op juli  8, 2011, 13:20:12
ik heb de din kabels op de 5i niet vastgedraaid.

Dat moet je op geen enkel Naim component doen ;)

Dr.Bedlo

Ik heb ze nu losgedraaid. Loopt niet lekker. Heb Latham gebeld die zouden terugbellen afwachten dus. Zo als het nu is is het onacceptabel.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 13:40:17
Ik heb ze nu losgedraaid. Loopt niet lekker. Heb Latham gebeld die zouden terugbellen afwachten dus. Zo als het nu is is het onacceptabel.

Wat loopt er niet lekker?

Dr.Bedlo

Het geluid. Ik net een dag een mooie zijdezacht vloeiend geluid gehad waar ik zwaar van onder de indruk was. Maar nu...mog steeds harsh, schrill. emotieloos..onaceptabel dus.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 13:52:28
Het geluid. Ik net een dag een mooie zijdezacht vloeiend geluid gehad waar ik zwaar van onder de indruk was. Maar nu...mog steeds harsh, schrill. emotieloos..onaceptabel dus.

Hoe lang heeft de versterker nu gespeeld (hoeveel uur?)

S@m

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 14:01:05

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 13:52:28
Ik net een dag een mooie zijdezacht vloeiend geluid gehad waar ik zwaar van onder de indruk was. Maar nu...mog steeds harsh, schrill. emotieloos..onaceptabel dus.

@Bjorn, je wilt toch niet zeggen dat als ie al lekker heeft geklonken (min of meer is ingespeeld voor wat dat waard is) dat de amp dan weer slecht 'moet' gaat klinken om vervolgens pas weer lekker te kunnen klinken. En hoe vaak zou dit dan zo gaan?

Ben blij met m'n buisjes...  ;D

bmateijsen

Citaat van: S@m op juli  8, 2011, 14:31:12
@Bjorn, je wilt toch niet zeggen dat als ie al lekker heeft geklonken (min of meer is ingespeeld voor wat dat waard is) dat de amp dan weer slecht 'moet' gaat klinken om vervolgens pas weer lekker te kunnen klinken. En hoe vaak zou dit dan zo gaan?

Er kunnen inspeel effecten zijn, maar omdat Fred niet heel precies omschrijft wat er 'niet' lekker klinkt, is dat via een forum ook heel moeilijk te bepalen. Mijn mening, ga naar de dealer waar de XS is verkocht en zet hem naast hun demo-model.

S@m

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 14:34:35
Er kunnen inspeel effecten zijn, maar omdat Fred niet heel precies omschrijft wat er 'niet' lekker klinkt, is dat via een forum ook heel moeilijk te bepalen. Mijn mening, ga naar de dealer waar de XS is verkocht en zet hem naast hun demo-model.

Is ook moeilijk te bepalen op afstand, goede tip!

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 14:01:05

Moelijk te zeggen ik denk zo een 30 uur.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli  8, 2011, 14:31:12

Ben blij met m'n buisjes...  ;D

Ik zou ook zeggen dat het een inspeel effect is als de XS constant slecht zou klinken en geleidelijk beter zou gaan presteren. Maar het is dus een dag of abderhalf heneltergend magnifiek geweest. Nu klinkt het Hard, Emotieloos, scherp en schril. Een meer preciezere omschrijving kan ik er niet aan geven. Edwin is niet aanwezig tot volgende week donderdag dus dat is ff een bijkomend iets...Tis een beetje stressen en ja ..Ik kan mij niet voorstellen dat een XS slechter klinkt als een 5-2 maar op dit moment is dat zeker zo.

Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 15:01:20
Moelijk te zeggen ik denk zo een 30 uur.

Inspeeltijd is ongeveer 200 uur

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 15:05:54
Ik zou ook zeggen dat het een inspeel effect is als de XS constant slecht zou klinken en geleidelijk beter zou gaan presteren. Maar het is dus een dag of abderhalf heneltergend magnifiek geweest. Nu klinkt het Hard, Emotieloos, scherp en schril. Een meer preciezere omschrijving kan ik er niet aan geven. Edwin is niet aanwezig tot volgende week donderdag dus dat is ff een bijkomend iets...Tis een beetje stressen en ja ..Ik kan mij niet voorstellen dat een XS slechter klinkt als een 5-2 maar op dit moment is dat zeker zo.

Ik neem aan dat de xs heel de dag aanstaat met minstens achtergrondmuziek, ook tijdens de nacht?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

katwax

Bij het inspelen van nait xs heb ik weinig verschil gemerkt. Na bepaalde tijd was hij wel 'los' gekomen tov in begin maar dat gebeurt gestaag en zeker nooit slechter gaan klinken.
Dus als alles is gebleven zoals het was en nu heb je 'slecht' geluid dan denk ik dat je beter even mee terug naar de winkel gaat.

Dat heb je bij nieuw aankopen dan moeten die nog eerst inspelen enzo  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 15:05:54

Ik moet zeggen dat je verhaal mij bekend voorkomt. Ik heb meerdere malen ervaren dat gedurende het inspelen van mijn SuperNait het geluid de ene dag geweldig klonk, terwijl het de dag erna weer helemaal mis was. Ook bij een stel Linn speakers heb ik hetzelfde verschijnsel meegemaakt...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Dus wat ik opmaak uit het 'Fase' verhaal. Het kan zijn dat mijn versterker transformeert in een super saiyin wanneer ik de stekker omdraai :O?! En misschien zit die al wel goed.
Zal eens proberen. Hehe
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Nosferatu

Citaat van: ThijsG op juli  8, 2011, 16:34:22
Dus wat ik opmaak uit het 'Fase' verhaal. Het kan zijn dat mijn versterker transformeert in een super saiyin wanneer ik de stekker omdraai :O?! En misschien zit die al wel goed.
Zal eens proberen. Hehe
Dat kan maar hoeft niet Thijs; bij mijn DVD speler was het verschil met een andere stroomkabel gigantisch t.o.v. de dropveter die er standaard bij zat, bij mijn versterker merkte ik helemaal geen verschil. Gewoon uitproberen.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

S@m

bmateijsen

S@m

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 17:08:33
Goh, ik heb zo'n gevoel dat Thijs dit niet zal aanspreken ;D

Want... te duur?

bmateijsen

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

S@m

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 17:11:51
Wat denk jij ;D

Tsja, ik zou voor die paar centen meer naar een forumsponsor gaan die ook nog eens kennis en advies in huis heeft. Maar Thijs is een Groninger en die schijnen nogal op de centen te letten...

ThijsG

Veeelss te duuuuur man! Deze grunninger moet em hebben voor onder de 1500 euro als ik hem tweedehands zou willen kopen.
:P wahahahahAHa Groningen!! Groningen!!! :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.